English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.05.2021 23:00    Post subject: Reply with quote

Han ender vel opp i Bodø på billigsalg og blir en knakende suksess. Solgt for 70 mill til Juventus. Rbk og unge spillere passer ikke sammen. De blir dårligere og dårligere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

I vinter var Emil Konradsen Ceïde (19) i ferd med å bli tatt ut på A-landslaget til Haiti. Nå er han tatt ut på U21-landslaget til Norge.

(...)

– Det valget har jeg ikke tatt enda. Det er selvfølgelig kult at jeg blir tatt ut at det betyr at jeg gjør noe riktig, sier Konradsen Ceïde til Nidaros.

Spørsmålet blir da, ville han møtt opp hvis det også var kvalifiseringskamper, som igjen ville ført til at han velger Norge.

– Da hadde jeg deltatt, sier han.

– Det vil altså si at du har valgt Norge?

– Jeg har ikke bestemt meg. Du får tolke det som du vil, sier han og ler.

Les mer: Emil (19) er hemmelighetsfull om det tøffe valget

Nidaros tuller vel litt? Sjøl han spiller U21-landskamper for Norge kan han vel fortsatt bytte til Haiti senere. Er først når han blir kvalifiseringskamper for A-landslaget til et land at man blir låst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 30.05.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Skaffet oss 3p i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 30.05.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke til reglene, men Borna Sosa fikk ikke bytte fra Kroatia tidligere i år. I artikkelen står det: "Siden han var 22 år og spilte en tellende U21-landskamp for Kroatia, nektet FIFA ham å bytte til det tyske landslaget."
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 30.05.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Får håpe på litt Ketsjup effekt for Emil nå som endelig målet kom
Han har jo spilt med høye skuldre og «nakkekrage» i lang tid. Kanskje han kan slappe av litt nå..
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 30.05.2021 19:52    Post subject: Reply with quote

Ned på jorda og kjør enda bedre balansefinter.
-med magen ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.05.2021 02:26    Post subject: Reply with quote

Satt med en følelse i 1 omg i dag at om Ceïde kom inn så kom det til å bli hans dag. Herlig at det faktisk ble sånn. Håper han bygger videre på dette og at det styrket selvtilliten. Slipper å tenke på det første målet nå.

Var fint å se han passere spillere igjen slik som vi har sett han gjøre før, men som han ikke har fått til før nå denne sesongen. Håper han fortsetter slik for jeg vil helst se Ceïde og Vecchia på kant og Holse på midtbanen fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.05.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Enig der. Det er uansett svært viktig for oss at enten Emil eller Vecchia begynner å få noen gode prestasjoner på rad, for vi ser jo tydelig problemet vårt når vi ikke stiller med noen av kreatørene våre på banen (i riktig posisjon).

Jeg ville selvsagt aller helst sett alle tre samtidig, men det mistenker jeg at jeg ikke vil få så ofte med Hareide, som tilsynelatende er veldig glad i den balanserende indreløperen sin i en slags skjev 4-2-3-1.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 31.05.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Tredjemann i ligninga di er hemmelig?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 31.05.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Er nok snakk om Holse.
Back to top
View user's profile Send private message
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 31.05.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Brenner Ceide ofte av for mye krutt i starten av kampene, mon tro? Virker for meg som at han sliter med å stå 90 minutter og som regel er bedre som innbytter enn når han starter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 31.05.2021 16:06    Post subject: Reply with quote

Tror Ceide mest passer som inbytter akkurat nå pga at han føler på presset og ikke har klart å levert enda.
Dette kan fort snu.

Han liker å utfordre så det handler om å få brukt styrkene hans riktig offensivt.

Defensivt er et helt annet kapittel.
Jeg trodde ikke det var mulig å jukse mere enn det Pål gjorde som kantspiller men Ceide har virkelig satt en ny standard, men han er ung å det er mulig å rette på iløpet av sesongen og inn mot neste år. Kommer til å bli kanonbra!

Hvis han minner meg om en spiller så er det Mario Balotelli (uten primadonnanykker), men ute på banen, kroppsspråk etc. Omtrendt like god til å skyte og liker å ha å føre ball. Noen ganger ser det ut som en milliard dollars og andre ganger ut som 1SEK ^^

Men som sagt jeg har trua på Ceide og jeg håper virkelig Åge får strukturert han godt sånn at han kan gjøre enm jobb for oss i 90 minutter begge veier!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 31.05.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

binocu wrote:
Brenner Ceide ofte av for mye krutt i starten av kampene, mon tro? Virker for meg som at han sliter med å stå 90 minutter og som regel er bedre som innbytter enn når han starter.


Jeg tror han sliter med å konsentrere seg. Nøkkelen til det gode innhoppet tror jeg er den lange 121-samtalen Hareide hadde med han på sidelinja før han kom inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.05.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

binocu wrote:
Brenner Ceide ofte av for mye krutt i starten av kampene, mon tro? Virker for meg som at han sliter med å stå 90 minutter og som regel er bedre som innbytter enn når han starter.


Har nok også litt med at de driblingene hans er værre å henge med på for forsvarerne når de har en time i beina og Ceide kommer inn uthvilt. Da får han fort noen tideler ekstra i sin fordel.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 31.05.2021 17:43    Post subject: Reply with quote

man må bare anerkende at han gjorde en kæmpe forskel og uden hans tilstedeværelse tror jeg ikke vi havde vundet den kamp. Jeg er enig i at han ikke taktisk er helt med endnu, men det skal nok komme med tiden. Nu skal han så også lige arbejde på at forbedre sine beslutninger og ikke mindst afslutninger. Målet han scorer sniger sig jo nærmest kun lige ind. Men kæmpe potentiale og guld værd at have sådan en spiller. Fedt at se den halvleg.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 01.06.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Synes Ceide viser mye av sin positive kvalitet når han kjører på med tempo og målretta forsøk på å runde motspiller. Det vi så i forrige kamp lover fra for tida framover. Mange av de gode glimtene vi har sett av ham før går også på disse tingene. Jeg tenker at han bare skal kjøre på med dette i kampene framover. Han har nok fart og rundingsevne til å enten komme forbi og legge innlegg, eller pådra motstanderen frispark og gule kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.06.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Gutten har stort potensiale. Det er jo hevet over enhver til. Det handler om å bli litt bedre på enkelte ting før det løsner skikkelig. Kanskje spesielt det med å orientere seg. Han har litt samme tendensene som Adegbenro, med at han ender opp med å prøve å skulle dra av nr.2 og 3, der han heller burde ha spilt ballen vidre eller avsluttet på mål. I tillegg så mangler han selvtillitt på avslutninger. Forhåpentligvis kan målet sist nå virke positivt i så måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 01.06.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

Tror dette handler om å få senket skuldrene og komme i angrepsposisjon. Han har sett forknytt og preget ut når han har startet kamper i år. Som om vekten av forventningene tynger ham tungt. Han skal få gjennombruddet sitt i år - det er vedtatt. Dessuten, RBK skal vinne, han skal score sitt første og plukke flere målpoeng. Så ble prestasjonene så svake at det måtte tas grep. Benken var sånn sett rett sted. Ikke fordi man ikke har trua på Ceide, men fordi han var i ferd med å kjøre seg fast. Ved å få lov til å komme inn i kamper, blir presset mindre. Nå er han i angrepsposisjon. Nå er han utfordreren, og det tror jeg kler ham veldig godt. Det var en helt annen Ceide som kom på banen mot Stabæk. Hele gutten lyste spillelyst og angrepsvilje.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

– I pausen bestemte jeg meg for å hjelpe ham og gjøre mitt for at han skal få en god omgang. Jeg sa til ham at «nå går du utpå der og koser deg, så skal jeg spille deg god». Vi skulle sørge for at han fikk spille på sine styrker og rydde opp eventuelle feil, sier Dahl Reitan.

– «Nå koser du deg, også tar du denne plassen. Dette er en kjempemulighet. Gjør som du gjør på trening. Kos deg», gjenforteller han.

– Emil er knallgod når han får trygge rammer og nå ser vi potensial hennes. For den gutten der er det «sky is the limit». Vi må bare hjelpe ham. Det er kjempeartig å se at det lykkes, fortsetter han.

Les mer: RBK-kompisen var preget etter dårlige prestasjoner. Da tok Erlend (23) ansvar: – Vi må hjelpe ham

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 01.06.2021 22:13    Post subject: Reply with quote

Helt tydelig at spillerne også har set det samme som de fleste av oss supporterne har sett.
Herlig at de har den innstillingen som Reitan viser her RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 01.06.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Fantastisk å lese initiativet fra Dahl Reitan, og vi kunne se hvor mye målet betydde for både spillere og støtteapparat. Vi vet alle hvor gode Ceide kan være, men med de tunge skuldrene han har hatt - så er det lett å forstå hvorfor han har underprestert. Tror vi kommer til å få se en langt bedre utgave av Ceide nå, men det trengs nok noen flere gode kamper før han er ute av den negative trenden.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 01.06.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Bra Reitan endelig bestemte seg for å spille ballen opp på kant. Skal jo alltid på død og liv slå innover i banen. Får vi flere kamper hvor Ceïde sine involveringer ikke utelukkende er på egen halvdel så blir det bra for både han og laget.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 03.06.2021 14:23    Post subject: Reply with quote

Jeg kom til å tenke på at Ceide minner meg om Jahmir Hyka. Han briljerer forresten i MLS for tiden.

Edit: Gjorde. Kina nå.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 03.06.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Brillierte i MLS? ha ngjorde det nok greit for et par år siden, men har jo vært i Israel før han nå gikk til Kina.

Fikk han egentlig noen offesielle kamper for oss?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 03.06.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Han var vel både ung og utenlandsk da han var i klubben, så han spilte nok ikke særlig mye! Var vel et bedre kollektiv også på den tiden!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 48, 49, 50  Next
Page 19 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb