English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.01.2022 14:50    Post subject: Reply with quote

Det er i såfall veldig bra for Ceide. Jeg har troen på ham. Lykke til og takk for all underholdning! Nå må vi signere erstatter da.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 21.01.2022 15:37    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg spår at han ikke kommer på laget og går videre på billigsalg til en klubb på et lavere nivå i løpet av et år... Han er rett og slett ikke god nok for et høyere nivå enn eliteserien.

Takk uansett for jobben. Bra jobb å få solgt ham for såpass mye.


Forutsatt ingen skader, trenerbytter mm? Tror han passer som hånd i hanske i Italia, men det er vanskelig for alle talenter å tilpasse seg ny klubb, system og medspillere og ta steget. Første sesongen blir det neppe mye mer enn noen innhopp.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 21.01.2022 23:41    Post subject: Reply with quote

– Det startet med Galatasaray og Adana Demirspor. Men da tenkte jeg at jeg heller ville være i RBK et år til, og prøve å vinne seriegull og kjempe om en plass i Mesterligaen. Jeg tenkte bare å møte opp på Lerkendal til preseason. Men 28. desember kom plutselig tilbudet fra Sassuolo på bordet. Et lag som satser på unge spillere, og som spiller i en topp tre-liga i verden. Jeg tenkte at det hørtes veldig interessant ut, og brukte ikke lang tid på å bestemme meg da jeg forstod at interessen var reell. Jeg måtte ta denne sjansen, sier han.

Som flere andre RBK-profiler som har forlatt Lerkendal, er vingen klar på at han en dag skal tilbake.

– Rosenborg betyr alt for meg. Jeg skal tilbake til RBK når jeg er ferdig i utlandet.

– Det er lett å melde det..

- Det er i hvert fall planen. RBK ga Mikkel og meg sjansen da vi var guttunger, og jeg skylder Rosenborg mye, sier han.

https://www.adressa.no/sp...-i-romjula
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 22.01.2022 00:15    Post subject: Reply with quote

hvordan sletter jeg dette innlegget?

Last edited by Predicted on 22.01.2022 19:05; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.01.2022 01:48    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg spår at han ikke kommer på laget og går videre på billigsalg til en klubb på et lavere nivå i løpet av et år... Han er rett og slett ikke god nok for et høyere nivå enn eliteserien.

Takk uansett for jobben. Bra jobb å få solgt ham for såpass mye.


Jeg spår at du tar skammelig feil
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 22.01.2022 12:19    Post subject: Reply with quote

Syns Ceide virker reflektert her. Det er selvsagt lett å si at han drar noen år for tidlig, men nå er ikke Sassuolo noen drittklubb fra et kjipt fotball-land, heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 22.01.2022 12:52    Post subject: Reply with quote

Kjempebra mulighet for Ceide og virker som ett reflektert og klokt klubbvalg.
Så håper jeg Dorsin har sørget for at vi har fått ordentlig betalt for våre priser har stått stille de siste 10 årene, men resten av Europa har blitt mangedoblet.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.01.2022 00:56    Post subject: Reply with quote

Personlig liker jeg ikke at vi selger ceide nå, men for klubben er det så jævlig viktig at vi begynner å tjene penger på spillerlogistikken. Aner ikke hvordan netto cash flow ser ut de siste 10-20 årene, men føler meg sikker på at det ikke er lystig lesing.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.01.2022 09:30    Post subject: Reply with quote

Meh, det vi får inn kommer jo uansett til å gå med til sluttpakka til Reka om noen måneder...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 23.01.2022 11:36    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Personlig liker jeg ikke at vi selger ceide nå, men for klubben er det så jævlig viktig at vi begynner å tjene penger på spillerlogistikken. Aner ikke hvordan netto cash flow ser ut de siste 10-20 årene, men føler meg sikker på at det ikke er lystig lesing.


Har ikke studert de siste årene, men sjekket snittet en gang da det ble kritisert at klubben budsjetterte med 18 mill i salginntekter, og fant at snittet i årene før var omtrent 24 mill pr år, så over lang tid har det nok ikke vært ille.

Veldig usikker på de siste 4-5 årene dog...
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.01.2022 12:20    Post subject: Reply with quote

Ok. Sjekket du spillere inn også den gangen? Eller er dette 24 netto?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 23.01.2022 23:37    Post subject: Reply with quote

Det var netto inntekt i regnskapet. Snittet over noen år, så det inkluderte vel alt.

Men det spørs jo litt hvordan man regner. Ren kjøp og salgssum blir nok anderledes. I regnskapet skrives jo verdien av spilleren ned over kontraktslengden. Men det er jo også riktig, siden det viser den nytteverdien klubben skal ha hatt av spilleren i kontraktstiden
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 30.01.2022 12:44    Post subject: Reply with quote

Salget er dessverre er et trist valg for både Rosenborg og Emil. Selv om Emil ikke er trønder, kommer han fra egen junioravdeling, og er det mest spennende talentet vi har hatt på mange år. Han er også en spiller med x-faktor som trekker publikum til Lerkendal. Sassulo er ikke et bedre lag enn Rosenborg, men spiller i en vesentlig liga. Når spillere som Emil drar før de har slått igjennom i Eliteserien, er det stor sjanse for at de faller igjennom i de store ligaene. Det er større sjanse for at Sassulo vil rykke ned til Serie B, enn at de vil spille e-cup. Dette medfører at Emil vil i mindre grad få spille på sine offensive kvaliteter i Sassulo. Jeg synes heller ikke overgangsummen som det er blitt spekulert i er særlig høy. Hadde Emil hatt en god agent, så hadde han bedt han blitt værende i RBK. Uansett så burde Dorsin avslått tilbudet fra Sassulo til det beste for begge parter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.01.2022 13:06    Post subject: Reply with quote

Du skal være greit nedsnødd for å mene at Sassuolo ikke er et bedre lag en Rosenborg. God natt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 30.01.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Sassoulo er et mye bedre lag på papiret, men nei de er ikke bedre enn BG var i fjor med Botheim som spiss. De har et lønnsbudsjett på sikkert 250 millioner +. Så er det jo sånn at for et slikt lag som ligger langt nede i serie A er et risikoprosjekt for en spiller som Ceide, men han og familien er vel fornøyd at nå blir det penger på konto. Tipper han vil ligge på rundt 9-10 mill i året.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 30.01.2022 13:40    Post subject: Reply with quote

Men vi fikk jo så "godt betalt for ham", så da er jo alt greit.

FCK selger for øvrig Jonas Wind til Wolfsburg i disse dager, visstnok for minst 120 millioner norske kroner. Sånn går no dagan.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 30.01.2022 13:42    Post subject: Reply with quote

Wind har levert på et høyere nivå over tid. Spilletid i EM fikk han også. Virkelig ikke sammenlignbare avtaler.

Dog selv misfornøyd med salgssum. For Ceide har et potensiale som tilsier at vi burde fått mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 30.01.2022 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg vet, derfor synes jeg heller ikke at Ceide er verdt over 120 mill. Men det forandrer likevel ikke på at RBK og norske klubber for ofte selger for billig, inkludert Ceide. Nå er jo denne diskusjon tatt før... Men hver gang jeg ser et FCK- eller Midtjylland-salg, blir man jo minnet på det, bare.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 30.01.2022 13:58    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Sassoulo er et mye bedre lag på papiret, men nei de er ikke bedre enn BG var i fjor med Botheim som spiss. De har et lønnsbudsjett på sikkert 250 millioner +. Så er det jo sånn at for et slikt lag som ligger langt nede i serie A er et risikoprosjekt for en spiller som Ceide, men han og familien er vel fornøyd at nå blir det penger på konto. Tipper han vil ligge på rundt 9-10 mill i året.


Bortsett fra opprykkssesongen, der de endte på 17. plass, har Sassoulo holdt seg langt unna nedrykk, og sist år var de seks poeng unna Europa-kval. Og de har vært i Serie A siden 2013/14-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 30.01.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Nå er vell forskjellen på den norske serien, kontra den danske ganske åpenbar. Frem til vi faktisk klarer å etablere noen lag som spiller i internasjonale turneringer, og faktisk presterer til en viss grad - så kan vi glemme samme summer.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 30.01.2022 15:30    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Du skal være greit nedsnødd for å mene at Sassuolo ikke er et bedre lag en Rosenborg. God natt.
Serie A er det det en gang var. Samtidig er det stor forskjell på topp og bunn i den italienske toppdivisjonen. Den eneste beviset er vel de to kampene mellom Roma og Bodø/Glimt, og så sammenligne det med Rosenborg og Sassulo. Gjør vi det, så er jeg vel ikke helt nedsnødd.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.01.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Klart Sassulo er et par steg opp på rangstigen enn RBK, og kanskje en klubb norske spillere heller bør komme seg til enn Belgia.

Det jeg misliker er at når VIF får 25 for Aron Dønnum så burde det vært mer å hente når vi selger Ceide til en mer pengesterk klubb. Men å forvente at en skal opp på nivå med Jens Petter Hauge til Milan blir jo også litt feil da, så 40+ tror jeg det er vanskelig å få uten at han først har herjet på et lag som tar seriegull og biter godt fra seg i gruppespill, men det ville vi kun fått til når han har to år mer i alder og to år mindre igjen av kontrakten, så det vil dra prisen i motsatt retning.

Blir et resultat av at vi har hatt Horneland etterfulgt av en Hareide som viste seg å være null forbedring fra forgjengeren hva banespill og talentutvikling gjaldt. En trener av Kjetil Knutsens kaliber og tankegods ville antakelig fått oss inn i gruppespill og fått så mye ut av f eks Adegbenro når vi først var der at vi kunne bruke den prisen som brekkstang for å få pene summer for Ceide og de andre også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 30.01.2022 16:14    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp derfor vi burde ventet med å selge han..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2022 16:54    Post subject: Reply with quote

Vil tro Ceide sjøl presset ganske bra på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 30.01.2022 17:19    Post subject: Reply with quote

Han hadde lang kontrakt med Rosenborg, og dermed lite han skulle ha sagt.

Last edited by 27Sapara on 30.01.2022 17:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Next
Page 49 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb