English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 16.01.2021 11:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
ola. wrote:
Det kommer selvsagt inn en ny ving, men forhåpentligvis ikke en som er eksakt lik som Adegbenro. Da kunne vi like så godt bare beholdt ham. Nå synes jeg det er greit at han dro. Skadene har nok ødelagt for mye, og han har aldri – ALDRI – klart å sette preg på Eliteserien for RBK. Selv da han herjet mot Ajax klarte han ikke det.


Hvem har satt sitt preg på rbk i det siste? Nei, de fleste lider under et elendig kollektiv over mange år. De fleste har blitt dårligere


Det er én som virkelig har satt preg, og det er Zach. Ellers har Ceide vært en bedre ving. Holse har vært en bedre ving. TIL OG MED HELLAND har vært bedre hvis vi spoler tilbake til høsten 2019. Adegbenro har kun vært vår fjerde beste ving siste to årene. Da er det litt samma om «de fleste har blitt dårligere».

Det er kun Ajax-kampene som får folk til å føle litt usikkerhet rundt at han dro. Altså, TO kamper.

RBK tjener nok mer på at han drar enn at han skulle ha blitt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 16.01.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Tull og tøys. Virker som om folk har fortrengt 2019 sesongen helt. Adegbenro hadde sin beste periode i RBK den høsten, med 9 målpoeng etter at han kom innpå laget i runde 11.

Til sammengligning hadde Helland 4 målpoeng i samme periode og 8 totalt den sesongen.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det er kun Ajax-kampene som får folk til å føle litt usikkerhet rundt at han dro. Altså, TO kamper.


Nå vet jeg ikke hvem du legger i bolken "folk", men jeg baserer min vurdering av Adegbenro - som alle andre spillere - på litt mer enn to kamper, og jeg synes det er trist at han dro. Jeg vet også at jeg ikke er alene om å se verdi og potensiale i ham også etter Ajax.

I rene tall er han, om jeg husker rett, en av våre mest produktive kanter de siste årene - uten at det nødvendigvis sier all verden, og han har individuelle ferdigheter vi svært sjelden ser i ligaen, som han også klarte å overføre til større kamper.

Han har selvfølgelig sine begrensninger, men det jeg synes er mest trist er at han egentlig aldri fikk en ordentlig sjanse til å vise hva han kunne tilføre laget da han både var mye skadet og var her i en periode hvor vi svært sjelden spilte noe som minnet om spiselig angrepsfotball. Han er ikke Ciljan, en type som kan binde sammen og løfte et lag kollektivt på egenhånd, og har derfor ofte blitt litt one man army - om han ville eller ikke. Jeg tror han ville vært styggod i et strukturert system med en klar plan for hans rolle, men det fikk vi aldri sett her. Dét er jeg litt vondbråten for.

Men alt dette er historie nå, så whatever.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Adegbenro’s RBK karrierer ble nok dessverre ganske tilbakesatt da klubben ansatte en trener som kun verdsatte O2-opptak, duellstyrke og løping. Dette er vel Samuels dårligste egenskaper i utgangspunktet! Når man velger Åsen som ving, foran Samuel, da kan noen og enhver miste motivasjonen!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.01.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Om det er en forklaring på demotivasjon så burde jo sparkingen av denne treneren og ansettelsen av Danmarks X-trener med nytt regime inspirere til ny motivasjon. Det gikk ikke lenge før det var åpenbart at Hareide ikke tenkte å satse på Adegbenro overhode.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Adegbenro er nok en spiller som trenger å spille fast for å prestere på et høyt nivå. Jeg skal ikke påstå at han har vært meget god, men er temmelig sikker på at dersom Samuel hadde spilt like mye som Ceide, med så dårlige stats, hadde det blitt månelyst. Synes bare det er veldig rart at Samuel er for dårlig for laget, men Ceide er en kjempespiller. Kjenner meg ikke igjen i dette, til tross for at jeg har sett det meste av RBK kampene di siste årene!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.01.2021 16:33    Post subject: Reply with quote

Men så har jo Adegbenro nesten aldri blitt vraket mens han har vert i Rosenborg. De gangene han har vert ute av laget har det skyldtes skader eller at han er rusten og ute av form etter skader.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 16:41    Post subject: Reply with quote

Mitt poeng er bare at en Samuel i form, er en bedre spiller enn Ceide i form. Kanskje kan Ceide bli en kvalitetsving, men det gjenstår ganske mye sluttprodukt før han er der. Skuddfoten til Samuel er for eksempel MYE bedre enn Ceide’s. Ceide kan bli veldig god han, men etter mitt syn så har klubben solgt sin beste venstreving. Den venstrevingen med mest x-faktor, mest sluttprodukt og høyest toppnivå. Derfor forventer jeg at det kommer inn et førstevalg på venstrekant!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.01.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Skjønner. Poenget mitt er at det hjelper lite å være god når man er i form om man aldri er i form.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Skjønner. Poenget mitt er at det hjelper lite å være god når man er i form om man aldri er i form.

Det er sant. Samtidig er det vanskelig å være i form, om man ikke får spille😉
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.01.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Akkurat det er jo ikke relevant i Adegbenros tilfelle som stort sett har spilt alt som er å spille av kamper han har vert tilgjengelig for. Virker som Ceide ble mer foretrukket mot slutten av sist sesong, vet ikke hvor mye det hadde med Adegbenros form å gjøre men trolig var det allerede avklart at Adegbenro var ferdig da, det gjør det jo logisk å satse på han som har en fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2021 18:30    Post subject: Reply with quote

Nu berättar nyförvärvet om tiden i Rosenborg, succématcherna mot Ajax, varför han nobbade en övergång till Malmö FF, hur han lockades till Norrköping av förre lagkamraten, hur han ser på smeknamnet ”Norges Neymar” – och berättar om målsättningen inför 2021.

– Vi vill vinna titlar, säger han.

Läs mera: ”Valde Norrköping för att jag vill vinna titlar”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 17.01.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre, Samuel, vår desidert beste angrepsspiller.
Får håpe at Veccia kommer og blir en suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2021 02:32    Post subject: Reply with quote

Det lysner av dag. RBK kan bli noe å følge med på igjen. Utrolig at det tar sånn tid å få ut fingern på ting i denne klubben. Jeg var med i en bokklubb en gang som var likedan. Kul vervepremie (Ajax) og etter det tre år med null av verdi og interesse. Skrap.

Vanvittig så mye goodwill og tålmod noen spillere får her inne. Man venter og håper på trylleslag og mirakler. Og avviser å selge for "du så jo hva som skjedde med Konan og Eguren" osv.

Momentum er borte og har vært borte siden 2017 for Adegbenro. Og sånne spillere får du null ut av uten momentum. Kollektivt fungerer han som en 3. divisjonsspiller, og det går heller ikke an å legge opp hele angrepsspillet etter én spiller som skal kjøre et lykke- og frommeshow alene. Dessuten for skadeplaget til å bygge noe rundt.

Gå tilbake og se på hvordan vi tapte mot Glimt. Der skjer det tre ganger på under fem minutter at hhv. Tagseth og Meling er på gjennomløpning eller at Helland har hektar av rom på motsatt og roper på ball. Adegbenro skal rundt sjøl og drible seg på utsida av backen og innover mot mål. En strategi det aldri har kommet annet enn utspark, corner eller en sjelden straffe ut av. Den fjerde situasjonen ser det ikke ut som noen løper eller roper mer - de har gitt opp.

Jeg tar hardt i nå, men hvis du vil skape et vinnende kollektiv der rollene former spillerne og ikke omvendt er sånne spillere kreft.

Glimt i år kan shippe ut JP Hauge og sette inn en bang average spiller som Ola Solbakken og fortsatt gli godt, for alle vet hva det går i og hvilket bevegelsesmønster som hører til rollen. Her hos oss, vi som opprinnelig lærte Glimt alt dette, her har vi holdt oss med vinger som Adegbenro, Levi, Akintola, ja sågar Åsen og Søderlund på vingen. Så kan man undres på hvorfor det går som det går.

Men: Positiv til Vecchia i alle fall 🙂

Måtte bare kommentere litt. Tror ÅH vet hva han holder på med, men spilleren som nå går for knapper og glansbilder burde vært solgt for minst et år siden.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.01.2021 02:36    Post subject: Reply with quote

Litt overrasket over at valget falt på Norrköping for Adegbenro, og tenker man på at han takket nei til Tyrkia for under et halvt år siden så er det vel kanskje ting som tyder på at han liker seg godt i Skandinavia. Vil tro han kunne dratt andre steder om han ville, men velger å bli i Skandinavia.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2021 02:44    Post subject: Reply with quote

Vil nok sitte langt inne for mange å erkjenne dette ("vi må ikke la rasistene vinne debatten dere!") men den naiviteten mange utviser i prosjekter som denne spilleren og tidl. eksempler får meg ofte til å undres i om dumskapen et reell eller spilt. At man gjør seg til eller føler behov for å posisjonere seg på rett side hos de som forvalter meningsmonopolet men aldri lærer av de tusen feilvurderingene denne klubben har gjort og fremdeles gjør.

Ellers er det jo helt ok å mene at senador kan være endimensjonal og svartmalende i sine innlegg, noe jeg også selv har vært, men mitt forsiktige bidrag i ordskiftet her vil jeg bruke til å gi uforbeholden støtte i de fleste av synspunktene.

Nå går jeg tilbake i hiet og lover å holde kjeft ut 2021.

Mvh Nattvakta
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.01.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Vil nok sitte langt inne for mange å erkjenne dette ("vi må ikke la rasistene vinne debatten dere!") men den naiviteten mange utviser i prosjekter som denne spilleren og tidl. eksempler får meg ofte til å undres i om dumskapen et reell eller spilt. At man gjør seg til eller føler behov for å posisjonere seg på rett side hos de som forvalter meningsmonopolet men aldri lærer av de tusen feilvurderingene denne klubben har gjort og fremdeles gjør.

(...)

Nå går jeg tilbake i hiet og lover å holde kjeft ut 2021.


Hvis poenget med dette var noe sånt som 'negere kan aldri spille Rosenborg-fotball, nå er det endelig bevist' så trives du nok best i hiet ditt, ja. Eventuelt fins det sikkert nettforum som først og fremst er ... "på feil side av meningsmonopolet", men kanskje også liker at tankegodset overføres til fotballen. Det er trolig en god match.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Usmakelig innlegg av Oppmannen ja. Hører ikke hjemme her.

Samuel virker som en fantastisk hyggelig person som aldri har klaget (selv etter å ha blitt satt bak zach og åsen på ving..). Synd med skader og Katastrofeland som på sin korte tid her også bidro til å ødelegge mye av salgsverdien til 100% jesus.

Virker som vi nå har fått "max" ut av det gitt situasjonen (Åge vil ikke satse på han) med en videresalgsavtale. Håper den gjelder mer enn EN gang, siden summen trolig ikke blir stor fra en svensk klubb. Hadde foretrukket videresalg fra Tyrkia...


Last edited by RBKSandvika on 18.01.2021 13:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 18.01.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Samuel virker som en fantastisk hyggelig person som aldri har klaget (selv etter å ha blitt satt bak zach og psen på ving..).


En meget bra og oppegående kar som knuser Eggens utsagn at fotball er bare en lek. For svært mange i verden handler sport og idrett om å komme seg vekk fra et helvette i eget land og jobber deretter etter det. Synd å se slike patetiske meninger sprer seg som en ondartet kreftsvulst om folk som har ofret svært mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 18.01.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Oppmannen får utdype selv, men jeg tolker det ikke som en kommentar til hudfarge, men RBK's manglende evne til å få enkelte spillertyper inn i et system. Og jeg er helt enig i at Adegbenro har levd på en slags utømmelig tillit her inne etter Ajax. Spillere som De Lanlay, Konradsen, Hovland, Hedenstad etc har blitt regelrett pisset på av store deler av forumet for dårlige prestasjoner mens Adegbenro aldri får en kommentar etter dårlig prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 18.01.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Han har fått kommentarer etter dårlige prestasjoner, men det er vel også knapt en spiller som har hatt så mange hvite riddere etter seg som skal bortforklare alle hans svake prestasjoner med ditt og datt. De er ikke villige til å være like medgjørlige med andre spillere, men skitt au.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 18.01.2021 19:15    Post subject: Reply with quote

Det er mange som er tålmodige med Adegbenro, men det er jo like mange som slakter han uansett hva han presterer. Ifølge en ganske betydelig andel av forumet har han jo kun levert bra i to kamper mot Ajax i 2017, mens det ellers bare har vært drit.

Høsten 2019 som kanskje er hans beste periode, 2017 inkludert, er liksom glemt, så du kan like godt argumentere for at det knapt er en spiller som har hatt så mange dommdagsprofeter etter seg, som rett og slett overser alle hans gode prestasjoner
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 18.01.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det er mange som er tålmodige med Adegbenro, men det er jo like mange som slakter han uansett hva han presterer. Ifølge en ganske betydelig andel av forumet har han jo kun levert bra i to kamper mot Ajax i 2017, mens det ellers bare har vært drit.


Det stemmer ikke. Tror jeg har lest en person som mente at han bare har levert i 2 kamper, voldsom overdrivelse å si at det er en betydelig andel av forumet, ikke sant?

Quote:
du kan like godt argumentere for at det knapt er en spiller som har hatt så mange dommdagsprofeter etter seg, som rett og slett overser alle hans gode prestasjoner


Ja kanskje om du fjerner Hovland, Hedenstad, Konradsen, De Lanlay, Søderøund og sånn ca samtlige andre spillere fra konkurransen. Du kan ikke alvorlig talt mene at Adegbenro har blitt hauset ned på RBKweb?
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 18.01.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Samuel var skadet 70% av tiden. Hareide gidder ikke ha en tropp bestående av skadeplagede spillere. Værre er det vel ikke. Håper ham tar en Stadsgaard og lykkes hos søta bror, lykke til. Det var det.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.01.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Samuel var skadet 70% av tiden. Hareide gidder ikke ha en tropp bestående av skadeplagede spillere. Værre er det vel ikke. Håper ham tar en Stadsgaard og lykkes hos søta bror, lykke til. Det var det.

Da bør vel Helland være førstemann ut døra. Noe mer skadeplaget skal man vel leter lenge etter. I tillegg svak når han ikke er skadet. Det samme gjelder vel Konradsen det siste året.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 105, 106, 107  Next
Page 106 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb