English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2022 21:02    Post subject: Reply with quote

Nå har Skarsem funnet ut sammen med trenerteamet hvor han er tiltenkt å spille denne sesongen.

– Jeg var litt usikker selv for å være ærlig, men vi konkluderte med at jeg passer best som kant i den angrepstrioen på topp, for det er den rollen som er mest lik en indreløperposisjon, sier Skarsem til Nidaros.

(...)

– Det er korrekt. Han er en veldig løpssterk spiller, men jeg utelukker ikke at jeg bruker han som en av to sentrale. Spesielt på grunn av løpskraften hans, men han har den evnen til å stupe i bakrom og true motstanderen med gode bevegelser, som er mye av forsen hans, sier Rekdal.

Les mer: Olaus var usikker på hvor han skal spille. Nå har han blitt enig med Rekdal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

– Jeg gikk på Street Dance da jeg var liten i cirka tre år. Jeg og Ola Solbakken faktisk. Vi var vel 11 til 14 kanskje. Det er ikke så mange som vet om det.

– Hvorfor sluttet dere?

– Vi var så ulydige jeg og Ola. Vi hadde så mye energi, og så gikk vi i en klasse som var fra våres alder som det yngste til fire år eldre. Det var mye jenter blant annet. Vi skapte så mye trøbbel og følte oss ikke helt velkommen etter hvert. Vi ble kastet ut av dansetimen. Mora til ei jente i danseklassen måtte være med for å følge med ekstra på oss to. Det ble ikke så kult etter hvert.

(...)

– Har du tenkt på hva du skal gjøre etter fotballkarrieren?

– Jeg har tenkt litt på det, men har ikke kommet fram til noe svar. Kunne jeg drømt, så hadde det vært eiendomsbaron. Leid ut og forvaltet eiendom.

– Har du hentet inspirasjon fra Ivar Koteng?

– Ja, mye. Jeg tror jeg skal snakke litt med han når jeg nærmer meg slutten av karrieren. Eiendom er kult, så det hadde vært noe.

Les mer: Røper oppsiktsvekkende detalj om seg selv og Glimt-profil: – Ikke så mange som vet det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 19.02.2022 14:58    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å ta nye steg på nivået sitt, få suksess i RBK og så komme seg til utlandet for å tjene gode penger. Da har Skarsem noe penger å investere i eiendom. Carew er jo mye rikere nå enn da han la opp pga mange gode eiendomsinvesteringer.
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 04.04.2022 10:08    Post subject: Reply with quote

«Idioten» Skarsem løftet nederlagsdømte RBK: − Hele fotball-Norge har flirt og kost seg

Quote:
Ikke bare var han inne, han var tidvis dominant – og får 7 poeng og BB-stempel på VG-børsen i skarp konkurranse med tomålsscorer Børkeeiet, Skarsems sidemann på midtbanen.

– Hele Fotball-Norge har flirt og kost seg med at vi har gjort det dårlig i oppkjøringen. Det har vi brukt for alt det er verdt. Vi vet hvor gode vi er. Vi har brukt det så mye vi bare kan, beskriver Olaus Skarsem etter ligastarten.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 04.04.2022 11:32    Post subject: Reply with quote

Regner nesten med at han får fortsette mot Odd nå. Glimrende kamp!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg så etter første kampen for oss i fjor at Skarsem ville bli god. Jeg sa vel også at han ville bli solgt for 40 mill hvis han fikk spille i rett posisjon.
Jeg fikk som vanlig pepper og ble fortalt at han var langt unna og i beste fall ville bli en god back up til Eddie osv.
Han er ikke solgt ennå da....
Men RBK med og uten ham i år på midtbanen er to forskjellige lag. Han har fortsatt mye å gå på ja. Men han kan fort bli landslags spiller tror Jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 19.04.2022 00:39    Post subject: Reply with quote

Enig. Han blir landslagsmateriale dersom han fortsetter progresjonen. Jobber godt defensivt og offensivt, bra fysikk, tør å gå med ballen og har et ganske bra fotballhode og touch. Synes vi sliter så til de grader på høyre side med Reitan at jeg ønsker å gi Skarsem et forsøk på kanten med holse skjelbred og børkeiet sentralt (muligens banning i kirka..). Flytte Reitan ned og pushe Vagic ut på benk.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.04.2022 10:39    Post subject: Reply with quote

God kamp i går. Det Skarsem må løse er å kvitte seg med ballen på en konstruktiv måte, for nå minner han en god del om en rabattversjon av en tidlig Per Ciljan Skjelbred. God nærteknikk, godt driv med ball, men må også innkassere gevinsten i form av en pasning eller et skudd, og ikke spille den bort igjen på en mislykket involvering.

I mine øyne: ikke flytt ham fremover på banen der styrkene forsvinner og svakhetene står i fokus, men fokuser i stedet på gode, enkle pasningsalternativer rundt ham og regler for avlevering når han først har tatt seg framover i banen. Jeg tror altså dette er en carrilero, ikke en tier, akkurat som Skjelbred i sin tid og Midtsjø sist, og det er veldig nyttig hvis vi innser hva han kan og hva han ikke kan.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.04.2022 13:52    Post subject: Reply with quote

Skarsem hare vært en liten åpenbaring i de to kampene han har spilt. Joda, han har også litt å gå på, men han skaper enorme problemer for motstanderen og gjør også jevnt over en god jobb defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2022 15:58    Post subject: Reply with quote

Overblikket og når han skal passe ballen tror jeg vil komme med litt mere erfaring og trygghet. Som ung føler du at du må overbevise hver gang du får muligheten og da blir man fort for stresset osv.
Jeg synes ikke han ligger mye tilbake for fks Midtsjø i tidlig fase.
Han er en spiller trenere liker slik som Doff, Strand osv
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 19.04.2022 17:31    Post subject: Reply with quote

Vår neste eksport som vi kommer til å selge alt for billig. Kreativ, skapende, rask og problemskapende for motstandere. I et fungerende kollektiv ville han vært helt briljant.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

– Jeg synes jeg at begynner å komme til min rett. Jeg liker veldig godt den rollen jeg har. Så vet jeg at det bor mye mer i meg og at jeg trenger kamper. Jeg hadde ingen optimal oppkjøring og ble syk sist.

Han mistet store deler av vinteren grunnet lyskeplager og spilte ikke før de to siste kampene mot Tromsø og Raufoss i oppkjøringen.

Da Per Ciljan Skjelbred ble syk fikk Skarsem likevel sjansen i serieåpningen - og tok den.

– Jeg bygger meg opp og vet det bor enda mer i meg. Forhåpentligvis har jeg levert en god søknad til mer spilletid, sier Skarsem.

Les mer: Mistet store deler av oppkjøringen. Nå imponerer trønderen for RBK

– Jeg håper at jeg har lagt inn en god søknad til å starte neste kamp. Jeg vet hvor mye som bor i meg, og jeg vet at hvis jeg fortsetter å spille regelmessig, så vet jeg at jeg kan ta enda flere steg, sier lysluggen.

Kjetil Rekdal gir Skarsem ros etter kampen i Sarpsborg.

– Han er viktig for oss, for han blander litt kreativitet, duellkraft og løpskraft. Han har en fin miks av mange ting, og han er ung, så han blir viktig for Rosenborg framover, sier RBK-treneren.

Les mer: RBK-spilleren stråler i «ny» rolle: – Passer meg veldig bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2022 20:53    Post subject: Reply with quote

– Når han kommer med ballen i mellomrommet, kommer han rettvendt og begynner å utfordre. Det må vi gjøre mer. Skal vi bryte ned motstanderne, må vi ha noen individuelle aksjoner som gjør det. De gangene vi kom i gode posisjoner, så spiller vi for mye sidelengs og bakover. Da må vi utfordre mye mer. Da kunne vi fått en åpning som ga oss mål, sier Rekdal.

Les mer: RBK-profilen fikk «wow-opplevelse» og sprudler som aldri før: – Jeg kjente at «dette her, det kler meg»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 03.05.2022 18:46    Post subject: Reply with quote

RBK-profilen besvimte flere ganger: - Plutselig lå jeg i ambulansen

-Det var drama som bare «rakkern», sier Skarsem, om søndagskvelden etter 1–0-seieren over Odd.

For oss uten abonnement: hva er greia?
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.05.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Litt utvidet versjon av det han fortalte på Innsiden.

Quote:
- Jeg var ikke spesielt høy i hatten da jeg plutselig lå i ambulansen. I starten fikk jeg heller ingen gode svar på hvorfor jeg behøvde å dra på sykehuset. Så kom det først én lege inn til meg, som holdt god avstand. Deretter kom det en lege iført «månedrakt», som nærmest pirket borti meg med en tang. Da tenkte jeg: Hva skjer nå? Skal jeg dø?, sier Skarsem.

Da fikk han beskjed om at de fryktet hjernehinnebetennelse, og en stund lå det en nokså stresset RBK-mann på sykehuset.

- Det var masse prøver. Blodprøver, EKG, slike ting. Så gikk det noen timer før de får svar. Og ender opp med å si at det kun var en vanlig farang, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2022 17:21    Post subject: Reply with quote

– Du kunne se på Olaus, helt siden han var ung, at han hadde noe. Men han slet med smårusk, fikk ikke ut maks eller nok kontinuitet, og han kom opp i et lag som vant serien hvert år. Da trenger man selvtillit, ut og spille på en annen arena. Det er klart vi hadde et håp om at det skulle bli som det ble, sier Rosenborgs sportssjef.

Les mer: Den nye RBK-yndlingen om sin kristne tro: − Alltid vært en god grunnmur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2022 19:20    Post subject: Reply with quote

- Jeg vil spille 90 minutter i hver eneste kamp. Blir jeg byttet ut i 89. minutt er jeg ikke fornøyd med det, for jeg vil spille alt som er. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å lime meg fast på dette fotballaget og bidra til flere seiere for Rosenborg, slår Skarsem, som fyller 24 år i dag, fast overfor rbkweb.no.

- Det har vært en duell mellom deg og Skjelbred om få å starte.

- Det har det helt klart vært. Det skal være konkurransesituasjon i Rosenborg. Hvis ikke hadde det vært noe feil. Det er bare "fair and square".

- Per er en god fotballspiller. Han begynner å dra på årene, mens jeg har mange år igjen. Så jeg prøver bare å ta så mye læring som jeg kan av Per mens vi har ham her. Han er en fantastisk mann og en fantastisk god fotballspiller fortsatt.

Les mer: - Jeg skal lime meg fast på laget

Antar forresten er det er noe slektsforhold med fungerende UP-sjef Olav Skarsem, kjent fra Nattpatruljen på Max?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 03.07.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

Skarsem er god til og passere folk,men hva hjelper det når han er usynlig i kampene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 04.07.2022 00:25    Post subject: Reply with quote

Ja, både Skarsem og Reitan er ikke gode nok i start-11. Du ser aldri den forløsende/geniale pasningen fra de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1207

PostPosted: 04.07.2022 00:28    Post subject: Reply with quote

Fine spillere å ha i en tropp, og i fjor var Reitan en av få med mentalitet, men hovedregelen bør være at Reitan, Skarsem og Tagseth er innbyttere i sine posisjoner, ja. Holder rett og slett ikke nivået akkurat nå.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 04.07.2022 08:16    Post subject: Reply with quote

Han er spiller jeg absolutt vil ha i troppen. Har noen fine kvaliteter som vi har behov for; så er spørsmålet om han har kreativiteten til å være den skapende indreløperen som vi behøver, jeg tror dessverre nei... Holse og Jensen har nok spilt seg til fast plass nå, men tror det fortsatt er veldig åpent om den siste plassen på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 04.07.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

Synes han var svært god i de første kampene, men har sluknet. Er nok rett og slett for begrenset. Håper vi fremover bruker Broholm sammen med Jensen og Holse, men tror ikke Rekdal tør det.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 04.07.2022 11:04    Post subject: Reply with quote

Fin stallspiller som kan være bra i noen tilfeller, men det nytter ikke å ha indreløpere i startelleveren som er vaksinert mot målpoeng. Det blir aldri farlig når han har ballen, selv om han paserer flere spillere så ender det med noe helt ufarlig. Broholm bør snart være foran i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2022 12:01    Post subject: Reply with quote

Ingen av våre midtbanespillere lager mål eller målpoeng. Holse som bestemann har fire målpoeng etter snart halvspilt serie. Eriksen på Hamkam som visstnok er en veldig enkel spiller ifølge flere her inne står så langt med seks poeng.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 04.07.2022 14:09    Post subject: Reply with quote

Skarsem har veldig god nærteknikk, mye energi og har et fint driv med ballen. Derfor ser det tidvis imponerende ut når løper rundt med ballen tilsynelatende limt til føttene. Desverre sinker han ofte spiller fordi han mangler han mye på overblikk, kreativitet, samt tempo og kvalitet i pasningsspillet
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
Page 11 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb