Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Blir dette den siste kampen til Høgmo hvis vi taper? Synes det er på tide at Ståle Solbakken får prøve seg som landslagsjef. _________________ RBKNytt.no - Samlested for Rosenborg-nyheter
Blir dette den siste kampen til Høgmo hvis vi taper? Synes det er på tide at Ståle Solbakken får prøve seg som landslagsjef.
Tape mot San Marino? Nå er ikke jeg den første som roper på treneravganger, men selv ved uavgjort mot relativt lille San Marino bør Høgmo innse at noen andre bør snu kjerringa.
Akk ja. Jeg husker 9. september 1992. Sørloth skåra to i 10-0-seieren over San Marino. Plutselig var det uvirkelig morsomt å følge landslaget, noen år fremover ... _________________ Embrace science - resist ignorance
Blir dette den siste kampen til Høgmo hvis vi taper? Synes det er på tide at Ståle Solbakken får prøve seg som landslagsjef.
Tape mot San Marino? Nå er ikke jeg den første som roper på treneravganger, men selv ved uavgjort mot relativt lille San Marino bør Høgmo innse at noen andre bør snu kjerringa.
Jeg var for øvrig en snartur innom San Marino i sommer. En by på størrelse med Stjørdal, kanskje litt større, på toppen av en bratt åsrygg. 33.000 innbyggere i hele republikken, ifølge wikipedia. Det er heeelt ubegripelig om denne myggen skulle være i nærheten av å ta poeng mot oss. La det gjerne skje, om det er det som må til for at Høgmo må gå.
Posted: 07.09.2016 17:09 Post subject:
Hvis Solbakken ønsker å ta over det synkende skipet skal han gjerne få lov til det. Merkelig at norsk toppfotball er lekk som ei sil på trenersiden. Kunne vært føre-var Høgmos udugelighet å hentet Hareide som landslagssjef før danskene huket tak i han. Jeg er nesten tilbøyelig til å akseptere Solskjær som landslagssjef så lenge Høgmo forsvinner fortløpende. Hvis Høgmo går nå kan vi kanskje karre oss videre til gruppespill, så kan Solbakken ta over etter sesongslutt i Danmark etter at fck har gått på trynet ut av cl.
Hva kampen mot San Marino angår forventer jeg seier, men avstår fra å sette penger på det. Nivået vi spiller på gjenspeiler ikke kvalitetene i troppen. Noe er riv ruskende galt. 15 mann får ikke total formsvikt samtidig i sesong. Forventer også å se Selnæs fra start. Mot en dårligere midtbane får han bedre tid til å slå krem-pasninger enn det han hadde fått mot Tyskland.
Eventuelt: Glem det første jeg sa, legg landslaget i saltlake i to-tre år og bygg noe helt nytt rundt noen som kan fotball bedre enn å skrive en avhandling om gudene vet hva. Dr. Høgmo kan få seg ei rådgiverstilling på en eller annen skole og med et smil fortelle alle elevene som stryker at det var en vanskelig prøve, men at man må være likeglad for det kommer nye sjanser. Førskolepedagogikk er han tydeligvis stødig på. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Kan bli en jevn og spennende kamp, men bør være muligheter for tre poeng! Heia Norge!!
Enig. Dette blir nok en sliteseier. Her må Norge virkelig jobbe hardt skal de ha håp om 3 poeng. To jevne lag som nok vil føle på hverandre de første 20.
Last edited by hellvikrunner on 07.09.2016 18:19; edited 1 time in total
Sånn bai the vei; Noen som vet om Rune Bratseth har trener-sertifisering? Det var bare en tanke som ramla inn i huet i går. Norge trenger en sjef med stor S, en som ikke lar seg herse med, verken av spillere eller media. En som tør å si hva han mener. Sånn sett synes jeg Bratseth oppfyller kriteriene, men om han er noe særlig til trener aner jeg ikke. Defensiv struktur vil jeg tro han har peiling på i allefall. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Jeg var for øvrig en snartur innom San Marino i sommer. En by på størrelse med Stjørdal, kanskje litt større, på toppen av en bratt åsrygg. 33.000 innbyggere i hele republikken, ifølge wikipedia. Det er heeelt ubegripelig om denne myggen skulle være i nærheten av å ta poeng mot oss. La det gjerne skje, om det er det som må til for at Høgmo må gå.
Husk at Stjørdals - Blink slo Molde ut av cupen!😃
Jeg har faktisk en San Marino-landslagsdrakt, men det ligger absolutt ingen fotballfølelser bak, kun menneskelig sympati overfor den evige jumbo. Kjøpt i en butikk i klippestaten som ligger i gatesløyfa ovenfor vin- og spritbutikken "Systembolaget".
Til slutt må jeg få si at nasjonalkaken til San Marino var en virkelig skuffelse. Type lagvis vaffelkjeks med ganske kjedelig, søt sjokolade mellom lagene og på toppen.
Derfor vinner nok The Fabulous Høgmos.
Enhver kakeoppskrift fra Gratangen må slå den kjekskaken. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Sjekket kampstatistikk og et utdrag fra San Marino - Aserbajdsjan som endte 0-1 i første kvalik-gruppekamp.
Engasjementet for The Whining Høgmos er kanskje ikke så høy at noen gidder se hele kampen for å bygge opp stemning og vinnertro, men her er i alle fall 3 minutter og 39 sekunder for de som vil se. Normalt kaller de vel sånt for høydepunkter.
Målet kom i siste spilleminutt av første omgang etter et innlegg fra høyre .
Gurbanov vant hodeduellen med Davide Simoncini og headet hardt og kontrollert innenfor stanga til keeper Aldo Simoncini, som for øvrig er tvillingbror av stopperen Davide.
De har forresten rekorden som første tvillingpar noensinne til å score selvmål i samme landskamp. (Borte mot Sverige 7. september 2010. Kampen endte 6-0.)
I kampen mot Aserbajdsjan ble San Marinos høyreback Brolli utvist etter 52 minutter. Til tross for overlegenhet på alle områder klarte allikevel ikke Høgmos overmenn å få mer enn ett mål på 20 avslutninger. Så forstår vi kanskje noe av årsaken til at heller ikke Aserbajdsjan er vant til å vinne mye på bortebane. Dette var deres andre kvalikseier borte noensinne.
San Marino hadde 92 pasningsforsøk i løpet av kampen og traff på 65 (70%).
- - -
I andre kamp, mot Nord-Irland lørdag, var det kun et straffemål Aldo måtte føre i regnskapet til pause. Dog hadde han en hånd på ballen.
Så fikk San Marino en mann utvist igjen. Denne gang venstreback Palazzi, en av de få på laget som noen gang har vært profesjonell fotballspiller, en kort periode på laveste nivå i Italia. Amatørmessig handling førte til utvisningen. Han dultet borti motstanders keeper da han skulle kaste ut og sette i gang et angrep. Dermed fikk han sitt andre gule og rødt etter 48 minutter.
Nord-Irlands andre mål kom på et hardt innlegg fra venstre inn i fem-meteren. Innbytter Lafferty hadde vært på banen i sju minutter da han flikket innlegget i mål fra fire meters hold elleve minutter før full tid.
3-0 kom også etter et innlegg fra venstre i det 85. spilleminuttet.
Åtte Sanmarinesere og fire nordirske spillere var inne i boksen. Denne gang stusset Lafferty på hodet bak en sovende forsvarsrekke og Ward, stormende fra høyre inn i femmeteren, fikk uhindret ekspedere ballen i mål.
Tre minutter på overtid presset Nord-Irland høyt, gjenvant en dårlig klarering like utenfor 16-meteren og spilte seg med bevegelighet kjapt og presist gjennom klyngen med sanmarinesere. Davis lobbet ballen fra høyrekanten av femmeteren over fire forsvarsspillere til Lafferty som sto alene på bakre.
Dette blir tøft Per og tøffe landslagsgutter. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Midtsjø inn i troppen, men tviler selv på at han starter-
Synd, trenger litt x-factor i den offensiven!
I ren Høgmo stil så kommer han nok til å starte. Har sett det gang på gang med Høgmo at etterinnkalte spillere går rett inn på laget (noe jeg ikke har noe i mot denne gangen men det sier jo noe om uttakene til Høgmo).