View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Markus Senior
|
Posted: 19.08.2016 13:09 Post subject: |
|
|
Norden Lokomotiv wrote: | Bra tiltak
Et par forslag:
- Forumoversikt fra RBKWeb slik at eksempelvis siste 5 aktive tråder står på venstre side av nyhetene og eventuell twitterfeed under på samme måte der enten rosenborg som søkeord er lagt inn eller at det legges inn med de twitterkontoene som er interessante (rosenborgs offesielle twitter, spillere og andre som kommer med relevant og presis info).
- Filter så man kan eksempelvis skru av de kildene man ikke ønsker lese eller som gjør det lettere å finne tilbake til nyheter fra ulike kilder. |
Takk for supre forslag! Har skrevet de ned i "thing to do"-lista mi |
|
Back to top |
|
|
O-Rex Veteran
Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2115 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 20.08.2016 08:49 Post subject: |
|
|
Nydelig tiltak! Noen mulighet for å få merket artikler som ligger bak betalingsmur på en eller annen måte? _________________ Her burde det stått noe kult.
Last edited by O-Rex on 20.08.2016 22:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 20.08.2016 19:55 Post subject: |
|
|
O-Rex wrote: | Nydelig tiltak! Noen mulighet for å få merket artikler som ligger bak betalingsmur på en eller annen måte?
mvh OveR |
Takk for tilbakemelding. Artiklene er merket pr nå, men det er først etter ingressen. Så skjønner at når man feks sitter på en mobilskjerm ikke nødvendigvis ser hele "posten" og dermed ikke ser advarselen.
Ska se på en litt annen løsning! |
|
Back to top |
|
|
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
|
Rosenvingen Senior
|
Posted: 20.08.2016 21:20 Post subject: |
|
|
Tror dette kommer til å bli landets best besøkte nettside. Her er det bare å selge annonsering med en gang
Super side! Jeg liker veldig godt at det er to nyheter i bredden hele veien. Gjør det veldig oversiktlig. Du har funnet nyheter som jeg ikke har lest også.
Jeg kan godt bli med på en reklame der jeg sitter med kaffen, ser inn i kameraet og sier "Jeg starter alltid dagen med RBKNytt. Prøv du også, da vel" |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 20.08.2016 22:45 Post subject: |
|
|
Setter veldig(!) stor pris på tilbakemeldingene.
Blir ikke vanskelig å motivere seg til å jobbe videre med å forbedre Rbknytt.no når jeg vet andre også ønsker å bruke det |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 20.08.2016 23:01 Post subject: |
|
|
Leser to skjønnhetsfeil, Markus. På nyhetssiden har du skrevet «OBS! KREVER ABBONEMENT». Skal vel være abonnement.
Og på kildesiden ser jeg at det har sneket seg inn en ekstra b i Dagbladet (Dabgbladet). Og kanskje kan du samtidig referere til RBKweb.no istedenfor Rbkweb.no.
Skal det være perfekt, så skal det være perfekt, hehe.
Ellers må jeg igjen si at dette tegner til å bli en side enormt mange kommer til å besøke. Faktisk den første siden (etter RBKweb) jeg åpner når jeg skal inn på nettet for å lese om RBK. |
|
Back to top |
|
|
O-Rex Veteran
Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2115 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 20.08.2016 23:21 Post subject: |
|
|
Markus wrote: | O-Rex wrote: | Nydelig tiltak! Noen mulighet for å få merket artikler som ligger bak betalingsmur på en eller annen måte?
mvh OveR |
Takk for tilbakemelding. Artiklene er merket pr nå, men det er først etter ingressen. Så skjønner at når man feks sitter på en mobilskjerm ikke nødvendigvis ser hele "posten" og dermed ikke ser advarselen.
Jeg prøvde å lese kommentaren til Krogsæter, den var ikke merket. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 21.08.2016 00:20 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Leser to skjønnhetsfeil, Markus. På nyhetssiden har du skrevet «OBS! KREVER ABBONEMENT». Skal vel være abonnement.
Og på kildesiden ser jeg at det har sneket seg inn en ekstra b i Dagbladet (Dabgbladet). Og kanskje kan du samtidig referere til RBKweb.no istedenfor Rbkweb.no.
Skal det være perfekt, så skal det være perfekt, hehe.
Ellers må jeg igjen si at dette tegner til å bli en side enormt mange kommer til å besøke. Faktisk den første siden (etter RBKweb) jeg åpner når jeg skal inn på nettet for å lese om RBK. |
Takk for at du sier ifra! Er rettet nå. Veldig glad for at du bruker RBKNytt |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 21.08.2016 00:22 Post subject: |
|
|
O-Rex wrote: | Markus wrote: | O-Rex wrote: | Nydelig tiltak! Noen mulighet for å få merket artikler som ligger bak betalingsmur på en eller annen måte?
mvh OveR |
Jeg prøvde å lese kommentaren til Krogsæter, den var ikke merket. |
Det har du visst helt rett i, beklager! Problemet er at Adressa sannsynligvis publiserte den først uten å være en Adressa-pluss-artikkel, men endret det senere. Og da blir ikke postene mine oppdaterte.
Har endret posten manuelt nå, men skal se på en løsning for at dette ikke skjer i framtiden. |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 21.08.2016 00:24 Post subject: |
|
|
Pent, meget pene endringer, Markus! |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 21.08.2016 01:51 Post subject: |
|
|
Da har jeg også lagt til Kjernen som kilde |
|
Back to top |
|
|
Macha Veteran
|
Posted: 21.08.2016 08:57 Post subject: |
|
|
Ville jublet om det ble integrert i rbkweb. Please make it work! |
|
Back to top |
|
|
Indreløper Veteran
|
Posted: 21.08.2016 11:14 Post subject: |
|
|
Hatten av! Har faktisk ikke sett denne før nå, men den ble bokmerket umiddelbart. Har lengtet etter noe lignende i lange tider. Fantastisk at en kyndig sjel fullbyrdet det _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 21.08.2016 15:33 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bra det er flere enn meg som bruker RBKNytt |
|
Back to top |
|
|
Svovel Proff
|
Posted: 22.08.2016 08:00 Post subject: |
|
|
Bokmerket. Genialt tiltak. |
|
Back to top |
|
|
haavarl Forumsjef
|
Posted: 22.08.2016 08:05 Post subject: |
|
|
Jeg liker at lenker åpner seg i ny fane. Pleier å Ctrl-klikke, men Ctrl-klikk på RBKnytt funker ikke? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 22.08.2016 09:59 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Jeg liker at lenker åpner seg i ny fane. Pleier å Ctrl-klikke, men Ctrl-klikk på RBKnytt funker ikke? |
Det var merkelig, skal se på det umiddelbart |
|
Back to top |
|
|
Altitude Rutinert
|
Posted: 22.08.2016 10:14 Post subject: |
|
|
Fin side!
Hva med å legge til nettavisen.no som kilde? |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 22.08.2016 10:59 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Jeg liker at lenker åpner seg i ny fane. Pleier å Ctrl-klikke, men Ctrl-klikk på RBKnytt funker ikke? |
Jeg har fikset dette nå
Altitude wrote: | Fin side!
Hva med å legge til nettavisen.no som kilde? |
Problemet med nettavisen er at jeg enda ikke har funnet en Rosenborg-kategori eller en annen måte å finne alle deres Rosenborg-nyheter..
En løsning på dette problemet er at jeg skriver et program som gjenkjenner Rosenborg-nyheter. Men dette er nok litt fram i tid enda. |
|
Back to top |
|
|
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2016 15:06 Post subject: |
|
|
Det hadde ikke vært dumt med en twitter-bruker som autoposter de siste nyhetene som kommer på nettsiden heller. |
|
Back to top |
|
|
haavarl Forumsjef
|
Posted: 22.08.2016 15:25 Post subject: |
|
|
Og statistikk som viser antall nyheter fordelt på forskjellige nyhetskilder, gjerne med en sammenlikning av lengde og vekting av innhold i forhold til interesse; hvorvidt saken er originalt produsert eller syndikert, og selvsagt frekvens. Jeg lengter f.eks. etter å få vite hvilken journalist som har skrevet de beste RBK-sakene totalt sett de 20 siste månedene. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
|
Ingeman Veteran
|
Posted: 22.08.2016 15:40 Post subject: |
|
|
Bra de 2 siste bidragene dine Haavarl. I denne tråden og nye spillere. |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 22.08.2016 18:46 Post subject: |
|
|
Gode forslag! Noteres |
|
Back to top |
|
|
Markus Senior
|
Posted: 23.08.2016 17:34 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Tv2.no og/eller Nettavisen.no har en form for kategori/side/RSS-feed der man får opp kun Rosenborg-nyheter?
Sliter med å skille ut RBK-nyheter fra disse. |
|
Back to top |
|
|
|