English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.03.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok Rosenborg også har lyst til å se hvor Faye ligger hen på trening, slik at man kan ta et informert valg ved neste korsvei.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 02.03.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

Faye lund har potensiale,Men gjør alt for mye feil som keeper.Det kan såklart lukes ut med coaching over tid.
Det så vi med jarstein også.

Men tviler vi har god nok keeper trener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.03.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Vår keepertrener kan nok ikke lastes for nivået og utviklingen til de keeperne vi har og har hatt under ham. Hansen er vel et godt bevis på at en keeper kan være meget god i Rosenborg med den keepertreneren vi har i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 02.03.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Jarstein tabbet seg ut en del men han var alltid god med beina, noe som kanskje er det vanskeligste å trene opp i voksen alder.

Får litt Espen Johnsen vibber av Faye Lund, veldig akrobatisk og god på strek men svak i feltarbeid og med beina.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 02.03.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Kan jo ha en del med hva slags instruksjoner han får også da.

Er jo ikke allverdens snakk om Jamtfall her inne, mener å huske det var nevnt at han var ganske flink med de yngre som kommer opp igjennom rekkene men var særlig svak som støttespiller når keeperen vår hadde dårlige perioder.

Så kom det fram fra Hertha sin trener om alle teknikkene Jarstein måtte lære seg da han kom dit som tyder på at Jamtfall enten trenger å ta seg en tur til Tyskland (eller tilsvarende) for å lære seg den slags. Men så har det vært noen år siden Jarstein var her, men med de hovedtrenerne og sportslige lederne vi har hatt så langt så høres det tvilsomt ut. Særlig fordi RBK ville sikket hatt litt publisitet på det.

(Alternativt se signatur).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 03.03.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Så kom det fram fra Hertha sin trener om alle teknikkene Jarstein måtte lære seg da han kom dit som tyder på at Jamtfall enten trenger å ta seg en tur til Tyskland (eller tilsvarende) for å lære seg den slags.


Har du noen kilder på dette? Ikke at jeg tviler sånn voldsomt, men det høres ut som potensielt interressant lesning.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 03.03.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Fra TV2 i november:

Ni kilo lettere
I en alder av 35 er Almenning Jarstein i en langt bedre fysisk forfatning enn da han var 25.

Bare i løpet av de fem årene i Berlin har nordmannen tatt av ni kilo, gjennom en helprofesjonell treningshverdag og et ekstra fokus på godt kosthold.

[...]

Svak én mot én
Almenning Jarstein hadde stor treningsvilje og en indre drivkraft ungareren lot seg imponere av. Men han så også at den tidligere Odd-, Rosenborg- og Viking-keeperen hadde mye å lære om keeperfaget.

– Én mot én var han veldig svak. Han kjente ikke til de ulike teknikkene for ulike avstander. Han var ikke så godt utdannet på den biten. Men han ville hele tiden lære, og tok store skritt. Han ble mye flinkere til å lese spillet og posisjonere seg.

– Hva var det han gjorde feil?

– Normalt har du 4-5 forskjellige teknikker for én-mot-én-situasjoner. Det er alltid ulik avstand. Du kan ikke bruke den samme teknikken på fem meters avstand som på to eller ti meter. Rune hadde ikke de 4-5 teknikkene, han hadde kanskje bare én eller to. Han handlet på instinkt. Instinkt er bra, men det er alltid bedre med en plan, forklarer Petry.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.03.2020 13:28    Post subject: Reply with quote

Det er jo ting som tyder på at Jamtfall heller ikke kjenner til de 4-5 teknikkene. Håper han har lest artikkelen og har booket billett til Berlin.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 12.06.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

Synes det er dumt at Faye Lund må sitte på benken for RBK denne sesongen. Nå som McDermott er skadd i KBK så burde man kanskje sett muligheten og sendt Faye Lund nedover.

Sandberg og Tangvik er vel såpass talentfulle bak der at man kunne kjørt de som 2 og 3 valg. I hvert fall i noen måneder mens Faye Lund kunne fylt inn for McDermott, la oss si ut august da det andre vinduet trolig er oppe og han kan komme tilbake. Gitt at McDermott er tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.06.2020 02:07    Post subject: Reply with quote

Vil det være helt utenkelig at han kan få et låneopphold til da?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 12.06.2020 04:53    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Fra TV2 i november:

Ni kilo lettere
I en alder av 35 er Almenning Jarstein i en langt bedre fysisk forfatning enn da han var 25.

Bare i løpet av de fem årene i Berlin har nordmannen tatt av ni kilo, gjennom en helprofesjonell treningshverdag og et ekstra fokus på godt kosthold.

[...]

Svak én mot én
Almenning Jarstein hadde stor treningsvilje og en indre drivkraft ungareren lot seg imponere av. Men han så også at den tidligere Odd-, Rosenborg- og Viking-keeperen hadde mye å lære om keeperfaget.

– Én mot én var han veldig svak. Han kjente ikke til de ulike teknikkene for ulike avstander. Han var ikke så godt utdannet på den biten. Men han ville hele tiden lære, og tok store skritt. Han ble mye flinkere til å lese spillet og posisjonere seg.

– Hva var det han gjorde feil?

– Normalt har du 4-5 forskjellige teknikker for én-mot-én-situasjoner. Det er alltid ulik avstand. Du kan ikke bruke den samme teknikken på fem meters avstand som på to eller ti meter. Rune hadde ikke de 4-5 teknikkene, han hadde kanskje bare én eller to. Han handlet på instinkt. Instinkt er bra, men det er alltid bedre med en plan, forklarer Petry.


Men kjæm balljen så slår æ non bare rætt opp?
Keepertreneren som har overlevd (utrolig nok) i RBK systemet i årevis.


https://www.youtube.com/w...bie704eXoU
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 12.06.2020 13:43    Post subject: Reply with quote

I helvete?! Gikk han ned 9 kilo?! Selv jeg som morsjonist med en kjærlighet for øl og god mat klarer ikke gå av meg 9kilo uten at det seriøst går utover helsa mi. Hva drev fysiske trenerne våre med under tiden hans her?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.07.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

– Det kjennes veldig godt. Denne karamellen skal jeg suge godt på. Selv om jeg ikke hadde så mye å gjøre, er det godt å holde nullen i debuten.

Slik oppsummerer Julian Faye Lund sin aller første A-lagskamp for RBK.

(...)

– I fjor hadde jeg mye travlere dager, så det ble en annen måte å stå i mål på. Jeg måtte prøve å holde meg varm og de andre på tå hev, noe vi var fabelaktige til å gjøre. De slapp vel bare til ett skudd, sier Faye Lund.

NÃ¥ er han klar for mer.

– Jeg er selvfølgelig klar, for jeg føler jeg fikk gjort jobben min og vel så det. Jeg banker på døra. Det har vært en prosess siden jeg signerte (for fem år siden), med utlån og læring. Nå er tiden inne for å prøve å få spille her, sier Faye Lund.

Les mer: Etter fem år i klubben fikk han endelig spille. Disse stjernerådene fikk Julian (21) rett før start

– Jeg tenker at nå får jeg muligheten min, og den skal jeg ta. Om det er på bekostning av en skade, eller fordi jeg har gjort det bra, det er likegyldig. Jeg har jobbet godt i treningsarbeidet, og bare ventet på sjansen. Den må jeg ta, uansett om det er en skade eller ikke, sier han.

(...)

– Det har vært en lang ventetid på deg. Har du vært frustrert på veien?

– Nei, det har vært en prosess. Jeg signerte da jeg var 15 år, så det har vært mye trening, mye utlån og mye læring. Det var kanskje siste del av den læringsprosessen i fjor. Så føler jeg at nå er tiden inne for å prøve å spille her. Og det å få muligheten i dag, det er utrolig stort, sier Julian Faye Lund, og er klar på at året i Mjøndalen gjorde ham godt.

Les mer: Etter fem år som RBK-spiller og tre utlån, kom sjansen Julian (21) har ventet på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 14.07.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Den enes død, den andres brød. Nå har Julian sin livs mulighet til å vise om han er vår fremtidige førstekeeper.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 14.07.2020 12:19    Post subject: Reply with quote

RBK 2020 etter 7 kamper:

Andre Hansen - 6 mål innsluppet
Julian Faye Lund - 0 mål innsluppet


Dette skal gå helt fint.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 14.07.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Fint at han får en ordentlig sjanse nå. Selv om Hansen er vårt klare førstevalg og Faye Lund må på benken igjen når Hansen er klar så er dette med på å utvikle han. Det er ikke helt det samme å stå for Mjøndalen som får RBK. Håper dette trygger han på at han har nivået og at han ser en framtid på Lerkendal. Men da bør han også levere til godkjent her.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 14.07.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Bedre enn Hansen på igangsetting. Overhodet ikke bekymret for keepersituasjonen. Så lenge han ikke blir skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.07.2020 15:34    Post subject: Reply with quote

Har du ikke troa på Botheim?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2020 15:43    Post subject: Reply with quote

Vi snakker om en keeper som holder godt Eliteserie-nivå som 21-åring med lavere feilprosent enn selv vesentlig eldre kolleger. Som backup er i hvert fall ikke dette noe å lure på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.07.2020 00:10    Post subject: Reply with quote

Faye Lund er en god keeper han. Spesielt inne på streken. Det han dog virker å mangle litt er å være enda sikrere med beina, noe som faktisk er litt overraskende mtp at de fleste keepere som kommer opp nå om dagen er god med ball i beina også.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 00:39    Post subject: Reply with quote

Julian er enda veldig ung til keeper å være. Likevel har han riktig mentalitet og nok erfaring til å greie dette bra.

Om det så blir 10 kamper er jeg ikke bekymret.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 15.07.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Tror vi må regne med en og annen blemme fra en så ung og uerfaren keeper som Faye egentlig er. En sesong på høyeste nivå er ikke all verden til erfaring for å si det mildt.

Forhåpentligvis vil ikke disse blemmene gjøre at vi taper poeng, og personlig har jeg trua på at Faye Lund vil gjøre det godt og at han utvikler seg bra i rbk trøya.

Et problem for Faye er vel at Andre Hansen aldri ser ut til å komme seg ut i en større liga, og det spørs vel egentlig hvor lenge Faye kan varme benken vår. Hansen er vel bare 31 år ? og har maaange år igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 15.07.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Hvis Hareide kommer, så har jo han historikk hos oss på å pensjonere spillere noen år for tidlig da. Kanskje det er håpet Julian får klinge seg til? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 15.07.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Synes det er dumt at Faye Lund må sitte på benken for RBK denne sesongen. Nå som McDermott er skadd i KBK så burde man kanskje sett muligheten og sendt Faye Lund nedover.

Sandberg og Tangvik er vel såpass talentfulle bak der at man kunne kjørt de som 2 og 3 valg. I hvert fall i noen måneder mens Faye Lund kunne fylt inn for McDermott, la oss si ut august da det andre vinduet trolig er oppe og han kan komme tilbake. Gitt at McDermott er tilbake.

Med fasiten i hånd var det neimen godt Faye Lund ikke gikk på lån!
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 15.07.2020 11:26    Post subject: Reply with quote



I min søken etter statistikk fra fjoråret fant jeg...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next
Page 8 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb