English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hólmar Örn Eyjólfsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 15.12.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Godt å høre at han muligens ikke ble regelrett droppet til fordel for Hovland ja. Taler til trenerens fordel det.


Ja definitivt. Jeg var nervøs ei stund.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 15.12.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

Hovland har vært veldig god i det siste. Reg også.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 15.12.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Hovland viste seneste mot Molde hvorfor han er langt under det nivået en rosenborgstopper bør ligge på. Et par ok kamper endrer ikke på det.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Bare sånn at det er sagt: Hareide begrunnet før Vålerenga-kampen vrakinga med at Eyjolfsson var sliten pga. innflytting i nytt hus og farting med landslaget forut.

Hovland overbeviste tydeligvis så mye i Oslo at han fikk beholde plassen mot Mjøndalen, gitt at ikke Eyjolfsson i mellomtida hadde begynt å slite med skaden som hindret ham i spill mot Molde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 15:30    Post subject: Reply with quote

– Det er litt tøft å flytte og få hele familien over. Få dem på plass, og deg selv også, men samtidig er en fotballkamp 90 minutter. Selv om jeg flyttet, ville jeg vært klar til å spille og gi mitt absolutt beste, mener jeg.

(...)

Han sier at han selv er klar for å få mer ansvar etter Reginiussens exit, og at han har lært mye av makkeren.

– Vi hadde en veldig god forståelse og et godt forhold. Som midtstopper må du ha denne forståelsen, og den kommer bare ved å spille mye sammen. Slik ser du hvordan den andre vil posisjonere seg, hvilke dueller han vil gå i og når han vil slippe seg ned. Det er kommunikasjon uten ord, som er veldig viktig for midtstoppere. Du kan bare utvikle det ved å spille mange kamper sammen og det hadde vi. Vi hadde et veldig godt forhold.

Les mer: Hentet til RBK som førstevalg. Så ble han benket: - Har vært tøft

Syns vel at Adressa overdriver situasjonen noe. Blir svært overrasket dersom Hovland blir foretrukket framfor Eyjolfsson neste år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

– For å være helt ærlig så har jeg hatt det bedre. Jeg har slitt med akillesproblemer i lang tid nå. Jeg startet å kjenne det først i november. Det har vært av og på helt siden da, men mest på.

(...)

– Til syvende og sist kan du ikke spille resten av karrieren med smertestillende. Noen ganger må du ta en pause og restituere litt.

(...)

Eyjólfsson (...) har kontrakt ut 2023-sesongen, og vil bli værende til tross for at familien akkurat flyttet tilbake til Island.

– Kona mi fikk et jobbtilbud hun ikke kunne si nei til, og datteren min begynner på skolen i august. Vi snakket om det og fant ut at det var den beste løsningen for oss alle.

(...)

– Nei, vi visste at dette kanskje kom til å skje. Dette var en del av planen, kanskje ikke at det skulle skje så tidlig, men det endrer ikke mye. Jeg har fortsatt sult til å spille og har et par gode år igjen i kroppen. Jeg planlegger å utnytte de årene, så familielivet må vente litt, smiler islendingen.

Les mer: RBK-stopperen har spilt med smerter i hele år

Det var forklaringa til at Vilhjalmsson traff Eyjolfsson på Island i forrige uke. Stusset nemlig litt på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 10.08.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Vi en liten stopperkrise i klubben. Med Hovland vet du aldri hva du får, om det er himmel eller helvete. Med Eyolfsson vet du hva du får, men det er dessverre bare helvete. Forferdelig svak både offensivt og defensivt.

Dessverre har ikke Serbecic imponert nevneverdig når han har fått sjansen heller. Tettey har vel nesten imponert mest i den kampen han fikk, men dessverre er han også den eneste som løser den sentrale midtbanerollen på en tilfredsstillende måte.

Edit: Mulig Vagic er ment som en framtidig løsning, men jeg har null tro på at Hareide tør å satse på han i noen av kampene mot Rennes.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 10.08.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Vært skuffende etter returen Holmar. Var til tider god i første periode i klubben, bortsett fra ute i Europa. Nå derimot har det vært jevnt på et lavt nivå. Ble nok noen timer for mye på stranda når han spilte for Maccabi Haifa og Levski Sofia kan det se ut som.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 10.08.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo Stjerneklart at Eyolf har vært en skuffelse og at Besim har vært en åpenbaring den lille tida han har spilt!

Besim > Eyolf sier seg selv all den tid Besim har potensialet og Eyolf er over glansdagene.

skal vi tenke penger er det liten tvil om at Eyolf er den som bør ut først av de to, men så har vi Hven Eovland også da ..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 10.08.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

Synd at man ikke har spilt på Serbecic selvtillit ved å gi han mange kamper på rad. Han burde egentlig danne stopperpar med Hovland mot Rennes men ingen av stopperne opplever noe flyt fordi det skiftes hele tiden. Stopperplassen er blitt lagets svake punkt, dessverre. Det kunne enkelt vært gjort noe med.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 22.08.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/15746

Har lagt opp på landslaget.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 22.08.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

Virker som at han har lagt opp i RBK også. Kun opptatt av å utføre skitne triks mot motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.08.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Han er dessverre ikke så veldig god til det heller.
Veldig svak i fysiske dueller og håpløs med ball.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.08.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Övennevnte påstand stod seg veldig dårlig utover kvelden den 22.08.

Kampen mot Odd er slik jeg forventer å se Holmar. Beinete, tøff og posisjonssterk stopper som tør å bryte høyt i banen når det ikke er bakromstrussel. Ingen briljant spiller med ball, men gjør ting enkelt og greit.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 23.08.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Det er fint for Rosenborg hvis rettmessig kritikk gjør at spillere presterer bedre.
Når Holmar møter en spiller som er i nærheten av sterk i kroppen, så vippes han bort så enkelt som bare det.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.08.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Begge stopperne er svak i duellspillet. Det er et problem. Samtidig må vi ikke glemme at presset er for dårlig i forkant av innleggene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.08.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

Holmar gjorde en god kamp i går. Men jeg savner fortsatt at vinnerinstinktet lyser i øynene hans, slik det gjorde i forrige periode han var hos oss. Han har muligens ferdighetsmessige begrensninger, men der mener jeg mye vil være hentet inn i innsats og killerinstinkt dersom gnisten kommer tilbake på permanent basis.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Begge stopperne er svak i duellspillet. Det er et problem. Samtidig må vi ikke glemme at presset er for dårlig i forkant av innleggene også.


Har vært en gjenganger lenge dette, at motstandere får stå veldig aleine i feltet. Uforståelig at midtstoppere som har vært i landslagsdiskusjoner og -tropper oppfører seg slik. - Men også en mangel at midtbanen ikke følger løp slik at en motstander klarer å løpe seg fri.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 23.08.2021 16:23    Post subject: Reply with quote

Nja, jeg mener at midtbanespillerne ofte blir satt I et ekstra dårlig lys av at stopperne ikke gjør jobben sin. De faller av for tidlig, rygger for langt og støter ikke ut (tidlig nok, men ofte ikke i det hele tatt). Da er avstanden mellom lagdelene så stor at midtbanespillerne ikke rekker ned for dekke rommene som typisk oppstår.

Det aller verste med begge førstevalgene er at de ofte ikke i engang søker kroppskontakt med angriper for å forstyrre avslutningene og når de gjør det er de alt for pinglete. Mesteparten av tida tilbringer de alene, minst fem meter fra nærmeste motstander.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 23.08.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

I rettferdighetens navn:

Mot et litt mindre spedalsk angrepslag enn Odd ville vi hatt minst 2, kanskje 3 i sekken. Det kunne påvirket resultatet fremover på banen også. Vi faller jo som kjent lett sammen.

Stopperne våre lukter fortsatt gammel lutefisk. Men Eyolf hadde en bedre dag i går enn tidligere.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.08.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Holmar har jo et bra nivå inne. Det har i og for seg Hovland også, men disse enkle feilene må man omtrent være fanatisk for å tro han skal legge fra seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 26.08.2021 18:48    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Det er fint for Rosenborg hvis rettmessig kritikk gjør at spillere presterer bedre.
Når Holmar møter en spiller som er i nærheten av sterk i kroppen, så vippes han bort så enkelt som bare det.


Jeg tenker påstanden står seg ganske godt jeg. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ utrolig god ut sammen med Tore da han ble hentet.
Trenger vel trolig en annen type ved siden av seg.

Når det er sagt har han vært altfor svak uavhengig av hovland siste tiden, sjokkerende hva som skjer i markering i felt f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 27.08.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Det kan vel ikke skje noe ved markeringer når det ikke er noen?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 27.08.2021 10:31    Post subject: Reply with quote

Det som er med stoppere er at de jobber sammen i par; det er sjelden vi ser at en presterer bra og en rævva... De har en evne til å trekke hverandre ned og opp. Jeg tror uten tvil at Holmar blir trukket ned av Even. Even er flink til sine ting, men er nok ikke lett å forholde seg til. Dårlig kommunikasjon, mange balltap, dårlig markering, svakt tempo(sett opp mot internasjonal standard, klarer seg ok i ES). Holmar var veldig mye bedre med Tore, og det tror jeg det er mange gode grunner til. Dersom Henriksen klarer å ta rollen som stopper så kan han og Holmar løfte hverandre, med unntak av tempo så vil Henriksen være en god oppgradering på alle områder.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 33, 34, 35  Next
Page 30 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb