English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – GIF Sundsvall
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.02.2014 23:35    Post subject: Rosenborg – GIF Sundsvall Reply with quote

VS.

Treningskamp: Lørdag 22.02.2014 kl. 16.00
Abrahallen
Kampen vises på RBKTV (rbk.no)

Dags for å møte Superettan-laget Perry tidligere har trent over to perioder. Dags for å møte laget vi slo 2-1 i treningskampen for to år siden. Dags for å møte et lag som i siste treningskamp manglet hele ni spillere grunnet skade og sykdom. Dags for å møte klubben som i det siste har "uppfört sig så omoraliskt man kan".

Last edited by Attaboy on 17.02.2014 15:41; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 16.02.2014 00:28    Post subject: Reply with quote

Det er tv2.no som viser oppgjøret. Alle som registrerer seg innen neste søndag, får én måned gratis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.02.2014 01:00    Post subject: Reply with quote

Viktige detaljer å få med seg, ja. Takk, 2mas!

Man kan forresten se høydepunktene fra sist gang lagene møttes her.
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 16.02.2014 10:51    Post subject: Reply with quote

Hva blir troppen til denne kampen, i henhold til deg? Tror du det vil være det samme i de siste kampene? Kanskje denne kampen vil være et skritt frem til å se de faste spillere for denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 16.02.2014 15:51    Post subject: Reply with quote

Antar du mener startoppstillinga.

Tror nok Perry fortsatt vil prøve litt, men blir nok trolig mer ordinær forsvarsrekke.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.02.2014 15:48    Post subject: Reply with quote

rbk.no: John Chibuike har stått over de to siste kampene mot Costuleni og Djurgården på grunn av en vond lyske. Mandag trente imidlertid nigerianeren for fullt i Abrahallen, og meldes klar til kamp mot svenske Sundsvall på lørdag.

Tore Reginiussen og Ole Selnæs ser derimot ut ikke til å rekke kampen. Reginussen sliter med akhillesen, mens Selnæs fremdeles ikke er med for fullt etter leddbåndskaden i kneet.

(...)

rbk.no: Kampen mot Sundsvall førstkommende lørdag skulle egentlig sendes på TV 2 Sumo. Men OL gir gir kanalen noen tekniske utfordringer som gjør at de likvel ikke sender oppgjøret.

Dermed blir det, som mot Djurgården, RBKTV som streamer kampen.

Kampen har også fått nytt kamptidspunkt enn det som opprinnelig ble fastsatt. Kampen har avspark klokka 16.00.
Huber
Veteran

PostPosted: 17.02.2014 16:12    Post subject: Reply with quote

Hadde vert spennende å testet ut Berntsen og Chibbe på hver sin indreløperplass. Kan kanskje være litt offensivt, men tror det kan være nødvendig mot lag som legger seg bakpå.

Om vi hadde signet Annan så kunne vi kjørt det mot alle i TL.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 17.02.2014 16:23    Post subject: Reply with quote

Snu v'en og ha Chibuike som hengende spiss med Berntsen/Midtsjø bak.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 17.02.2014 18:47    Post subject: Reply with quote

Får håpe at vi ser sterke antydninger til å få spilt inn førsteelleveren nå, ikke for mange bytter som bare kludrer til relasjonene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2014 21:33    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg er litt usikker på hva konsekvensen av bare én kamp i Marbella blir. I utgangspunktet tenkte nok Perry å bruke de tre siste kampene på å spisse laguttaket, men nå blir det bare gjennomkjøring mot Levanger samt generalprøver mot Kalmar og Stabæk i mars.

Men kanskje mer testing mot Giffarna og deretter mer spissing mot Odd før årsmøtet?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.02.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

Legger ikke skjul på, som åpningsinnlegget også indikerer, at denne kampen ikke blir noe annet enn en kamp for å teste ut ting og tang. Uheldig selvfølgelig at man kanskje møter et enormt svekket 1. divisjonslag, men allikevel. Dette blir ikke en kamp vi får noen spesielt gode svar på.

Så kan man jo diskutere kvaliteten på lagene vi har møtt i år. I fjor var det det jo i overkant ifølge de fleste ekspertene. Er det i år for dårlig motstand? Ja, det tror jeg. Ingen mellomting, altså.

I hvert fall ikke bra at vi står igjen med heller svak motstand og liten tid til å spille inn en ellever. Bare Odd-kampen, tror jeg, vil gi noen svar. Ellers blir det nok prøving og testing fram til seriestart. Kanskje kan det være like greit, all den tid Perry ikke synes å ha en plan overhodet. Hipp som happ fra kamp til kamp, spør du meg. Dog fint at han synes venstresiden er spennende med Skjelvik, Berntsen og Riski. Kanskje han har bestemt seg for noe? Ellers skuffende at han (garantert?) ser Chibbe og Helland som 2. valg og heller tyr til favorittene sine.

Nå når ståa er slik den er, hvorfor ikke prøve på å få til et par kamper til mot kvalifisert motstand?
Montana
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 00:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også at vi møter for svake lag i årets oppkjøring. Grunnen til at de har valgt det slik i år kan være den resultatmessig svake oppkjøringen de hadde ifjor, et defensivt og ikke overraskende valg med andre ord.
I mine øyne må det være best å teste seg mot best mulig motstand (innenfor rimelighetens grenser), for å øve på og kjenne på nivået samt spe på med litt svakere lag som man forventer å slå. Er målsettingen at vi skal til EL gruppespill, ja da bør vi trene mot andre lag som nylig har vert i EL gruppespill.
Vi har knapt nye spillere siden ifjor, så testing mot enkel motstand burde ikke være en prioritet. Men, det som teller er at man presterer når det begynner å telle, så da gjenstår det å se om de har valgt rett.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 00:46    Post subject: Reply with quote

I tillegg kan man jo også spørre seg om det i det hele tatt har vært intensjonen å spille inn en ellever? Har kanskje vært det, men at man med skader og diverse utilgjengelige spillere har gjort sitt til at ting har endret seg?

Kjipt da at man nå sitter i «fittefatet» med heller dårlig motstand og liten tid til å spille inn den berømte elleveren.
Montana
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 01:00    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at det har vert en del testing så langt for testingens skyld som ikke har med skader og utilgjengelighet å gjøre. Spesielt på høyreback og sentral midtbane. Forstår det til en viss grad, men med tanke på spillestil problemene vi har hatt siden Perrys entre ville jeg prioritert å spille inn en klar 11'r som får øve sammen mot kvalifisert motstand mens man slipper å tenke på resultater - spe på med et par-tre "dårlige" lag for vinnerfølelse.
Å spille med Svensson og Jensen som midtbanesentral istedet for å snu V-en er litt bortkastet spør du meg. Hva ganger laget på å konstatere at spillere uten playmaker ferdigheter - utrolig nok fortsatt ikke er playmakere?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 01:22    Post subject: Reply with quote

Nei, det rimer ikke i det hele tatt, Montana. Enig med deg. Synd at ikke Selnæs har vært med i oppkjøringa. Med ham, kunne vi f.eks. prøvd ham ut i defensiv V. Dog er det rart, om ikke sinnssykt, om ikke Chibbe igjen får prøve seg i tier-rollen i denne kampen. Det samme gjelder Helland. Han bør også være førstelags-materiale.

Kanskje man kan tenke seg til denne oppstillingen?:

Jensen/Mix - Berntsen
Chibbe

Helland - Bille - Riski

Montana
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 02:04    Post subject: Reply with quote

Ikke dumt det der.
Selv drømmer jeg fortsatt om 4-4-2 diamant under Perry (vell vitende om at det ikke blir å skje, samt at man da skulle begynt med det fra 1 arbeidsdag i januar). Med Jensen bakerst på midten som ballvinner og Chibuike som playmaker og offensiv midtbane.
Dette tror jeg er en mulig løsning på vårt ikke eksisterende kantspill og spisser som kler å være i par kontra ensomme.

Noe sånt med andre ord:
Jensen(Svensson)

Helland(Mix) - Berntsen(Midtsjø)

Chibuike(Selnæs)

Riski(Mikkelsen) - Bille(Søder)
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 12:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Å spille med Svensson og Jensen som midtbanesentral istedet for å snu V-en er litt bortkastet spør du meg.

I forhold til en tradisjonell V:

Jensen har sine styrker i det defensive arbeidet (løp, innstilling, dueller, entusiasme) og i de enkle pasningene, mens han ikke utgjør en styrke i noe kreativt relasjonsspill offensivt. Jeg kan derfor lett se for meg et nytt forsøk i å spille inn Jensen sentralt i fravær av noe bedre, noe som åpner opp for mer kreativt spill i de tradisjonelle indreløperrollene, for eksempel med både Berntsen og Chibuike eller Berntsen og Mix. Jensen blomstrer ikke akkurat som høyre indreløper, verken i hele høst eller i treningskampene i vinter har vi hatt en høyreside som fungerer bra og Jensen er en part av dette.

Svensson er derimot testet mer enn nok i sentrale roller og det eksperimentet bør erklæres som avsluttet for både vanlig V og snudd V.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

Ja, er enig i tanken om Jensens styrker, men synes ikke vi skal kalle det 4-3-3 og tilbake til røttene om Jensen er den sentrale, så kan det nevnes at Perry valgte Svensson og Sørmo som indreløpere da Mike var sentral mot Costuleni noe som gjør kampen fra et spillestilmessig ståsted like nyttig som en treningsøkt.
Skal Jensen være sentral kan vi heller sette han bakerst i en diamant (som nevnt over) eller la han være 1 av 2 dype i 4-2-3-1.

At høyresiden ikke har fungert er selvsagt Jensen med på, men jeg vil tro at hovedgrunnen til det har vert Mikkelsen, samt at de 2 andre på midten stort sett har vert Selnæs, Mix eller Svensson.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 18.02.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Kanskje man kan tenke seg til denne oppstillingen?:

Jensen/Mix - Berntsen
Chibbe

Helland - Bille - Riski

Dette er min foretrukne oppstilling pdd.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.02.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

I snudd V foretrekker jeg:

Jensen - Mix
Chibbe
Helland - Søder - Riski

Når det gjelder høyreving så kan jeg ikke fatte og begripe at Mikkelsen eller Bille skal kunne holde Helland ute av laget. Vi har dybdeløpene med Riski og behøver ikke Mikkelsen lenger for å 'strekke forsvaret'. Og hvem på laget leverer dødballer av tilstrekkelig kvalitet uten at Helland er på banen? Ingen.

Mot Djurgården hadde vi frispark på 20 meter, relativt midt på, litt til siden. Laget var i villråde og endte opp i en latterlig pasning som endte opp i ingen ting. Med en god dødballfot på banen er det obligatorisk skuddposisjon. Og hva skal man si om de korte cornerne våre? ..........
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 21.02.2014 13:08    Post subject: Reply with quote

Jakten på høyreback fortsettter.
O-Rex
Veteran

PostPosted: 21.02.2014 13:10    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen på høyreback ja, den så jeg ikke komme. Trist at Chibuike ikke er i startoppstillingen.
puckno
Veteran

PostPosted: 21.02.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Svensson sentralt. Mikkelsen på backen. Moe-Dorsin som midtstoppere. Chibbe på benken. Hjelp!

Pluss for Helland fra start.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.02.2014 13:19    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Jakten på høyreback fortsettter.

Haha, herregud Razz

Men jeg vil heller se Mikkelsen som back enn Svensson. Med Mikkelsen borte fra angrepet så blir veien til førstelaget kortere for Helland!

- Torgeir Børven
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 21.02.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

Er det ikke litt viktig for en back å være villig til å prøve å forsere nærmeste mann, og å faktisk ha en brukbar suksessrate på det? Skjønner ikke hvordan dette skal fungere...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb