English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tove Moe Dyrhaug
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 04.06.2022 18:42    Post subject: Reply with quote

Enda et benkeforslag.

https://www.nrk.no/sport/...1.15991146

Ikke sikkert hun får jobben likevel da.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.06.2022 14:51    Post subject: Reply with quote

Det er formelt bare et verv og ikke en jobb. Wink

Når det gjelder underskuddene til RBK under Dyrhaug, så er daglig leder i RBK bortimot bundet på hender og føtter så lenge at styret overprøver budsjettene med å hente inn dyre spillere og må betale dyre sluttpakker til trenerne.

Billettsalg, TV-penger og sponsorinntekter avhenger samtidig av sportslige resultater, som hun ikke rår over - så lenge det er trener som svarer til styret på dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 05.06.2022 17:53    Post subject: Reply with quote

Men et verv som er 100% stilling i praksis (arbeidene styreleder/president) med nærmere to mill i lønn/div andre ytelser.

Veldig viktig bra at flere kandidater meldes inn som aktuell som skipresident.

Syns at de to utfordrerne til Tove også virker som meget sterke kandidater.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.06.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

Men Dyrhaug har fordel så lenge at det ble to benkeforslag og ikke bare ett. Skal mye til for at hun som innstilt blir slått når stemmene skal fordeles på tre damer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen har tatt ringerunden til alle landets skikretser, som utgjør de stemmeberettigede på skitinget 12. juni.

Noen av kretsene heller mot Dyrhaug, men flere vil ikke svare eller er usikre på hvem de vil stemme på.

– Vi har fortsatt ikke landet på hvem vi støtter. Det ene benkeforslaget foreslår en styreleder som ikke har presidentrollen som fulltidsjobb. Dermed er det enda et element som er i spill. Vi har kanskje noen tanker rundt det også, men vi ønsker å se hvordan dette utvikler seg. Per nå vil vi ikke kommentere navn, ettersom vi ikke er hundre prosent sikker.

Det sier styreleder Siv Lillian Jørgensen i Nord-Trøndelag skikrets.

(...)

Det er i sterk kontrast til naboene i Sør-Trøndelag skikrets, som var den som foreslo Moe Dyrhaug.

– Jeg som kretsleder ønsker Tove Moe Dyrhaug som skipresident. Og jeg vil driste meg til å si at jeg ønsker at hele Midt-Norge slår et slag for å få henne som en trøndersk skipresident, sier Torbjørn Mæhlumsveen.

Les mer: Usikkert om nordtrønderne vil støtte Dyrhaug

Syns det er en uting å skrive "12. juni" i stedet for "søndag" om ting i så nær framtid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2022 22:39    Post subject: Reply with quote

Nå tar Sør-Trøndelag skikrets grep for å styrke Tove Moe Dyrhaugs kandidatur.

(...)

– Det er jo sånn at valgkomiteen har redegjort for innstillingen sin i en kort begrunnelse. I ettertid har det kommet to andre forslag som har presentert seg med en mer grundig redegjørelse samt CV. Det er ikke sikkert alle er så godt kjent med kandidaturet til Tove, så nå har vi sørget for at alle de 98 delegatene har samme informasjon, sier Mæhlumsveen til Adresseavisen.

(...)

I brevet til norske skiledere heter det blant annet at Dyrhaug vil fokusere på samhandling, kommunikasjon, rolleforståelse, rekruttering og digital fremtid.

«Tove Moe Dyrhaug er skipresidenten som vil samle forbundet slik at vi står sammen med kraft, motivasjon og glede for å nå nye, mål og utvikle flere gode og glade skiløpere» skriver Mæhlumsveen.

Les mer: Tar grep for å sikre Dyrhaug makta: – Har kanskje tatt det for gitt

Hoppkomiteen stiller seg bak innstillinga av Tove Moe Dyrhaug som ny skipresident. NRKs sportskommentator Jan Petter Saltvedt trur no at presidentvalet er avgjort.

(...)

– Viss ein skal gå endå sterkare for ein kandidat som er ein «veldig hoppkandidat», så trur eg ein føler at ein bidreg til ei splitting, og det vil ein ikkje ha no, seier Saltvedt.

Les meir: Meiner maktkampen er avgjort etter «overraskande» Dyrhaug-støtte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.06.2022 08:14    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
2mas wrote:
Kommende skiting […]


Ble med ett usikker på om det siktes til beslutningstakende forsamling med tilknytning til vintersport eller om det er en annonsert evakuering av kroppslige slaggstoffer. Er det lov å komme med en oppfordring til å revurdere bruken av begrepet?


Vil kommende skiting treffe vifta? Det er det alle lurer på nå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2022 20:09    Post subject: Reply with quote

For uansett, enten hun skulle vinne eller tape presidentvalget under skitinget søndag, er hennes tid som Rosenborg-leder snart historie.

- Hvis jeg ikke blir valgt, så blir jeg i Rosenborg ut året, til de finner en ny daglig leder.

(...)

- Jeg synes det vil være litt uryddig å fortsette som daglig leder i RBK nå som jeg har sagt ja til dette. Det er en tid for alt og da må jeg finne meg noe annet. Jeg kan ikke gå tilbake nå, og så tenker RBK-styret: Hva blir det neste hun gjør?

Les mer: Svaret hun ga RBK, forteller alvoret

Ikke overraskende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2022 12:34    Post subject: Reply with quote

Se valget direkte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2022 12:53    Post subject: Reply with quote

Hun knuste benkeforslagene og fikk hele 74 av 96 stemmer. Gratulerer - og takk for innsatsen i RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.06.2022 17:39    Post subject: Reply with quote

Takk for laget! En historisk og alt i alt meget god direktør.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2022 23:08    Post subject: Reply with quote

– Hva har vært det vanskeligste i RBK-jobben?

– Vi skulle aldri kommet i en situasjon der vi havnet i en rettssak med våre egne trenere, sier Moe Dyrhaug om rettssaken med Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun i 2018.

Hun ønsker ikke å si så mye mer om den – bortsett fra at det ble en sak RBK har brukt lang tid på å komme seg videre fra.

(...)

– Hva kan du bidra med i Norges Skiforbund som, mildt sagt har hatt en del turbulens de siste årene?

– Det er en del å ta tak i, det er en komplisert organisasjon, men det er sånn grasrota har valgt å ha det, det er seks forskjellige grener og 16 kretser. Det handler mye om kommunikasjon. Jeg er åpen og ærlig i kommunikasjonen, det er min styrke. Jeg har vært gjennom vanskelige saker i Rosenborg, og jeg har alltid trodd på at det lønner seg å være åpen og tilgjengelig for media, jeg har jobbet tett mot et styre her i Rosenborg. Vi må samhandle, ingen er gode alene, sier Moe Dyrhaug – og høres nesten ut som Nils Arne Eggen.

Moe Dyrhaug snakker om «rolleforståelse», om å være ydmyk til jobben – og ikke minst at kommunikasjon er helt avgjørende hvis du skal lykkes.

Les mer: Skipresidenten viderefører Eggen-arv: - Ringte meg fra ambulansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2022 22:52    Post subject: Reply with quote

Samme overskrift på ny: RBK-sjefen: - Glemmer aldri da Nils Arne ringte fra ambulansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Intervju med Nea radio.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb