English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tove Moe Dyrhaug
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 22.04.2022 13:14    Post subject: Reply with quote

Cecilie Gootaas Johnsen wrote:
Gjennom ett år som styremedlem har hun gjort seg sine erfaringer.

– Det har vært en kuriositet. Da jeg kom inn i RBK spurte jeg hva strategiplanen og handlingsplanen er. Det er ikke alle svar som har vært like tydelige. Så jeg har måttet sette meg inn i hva dette er, hvor mye ikke er tuftet på noe dokumentasjon, sier hun.
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 06.05.2022 14:31    Post subject: Reply with quote

Da spørs det om Dyrhaug blir værende eller ikke. Skal være aktuell som ny skipresident.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 06.05.2022 15:27    Post subject: Reply with quote

For der i gården så bryr man seg ikke om slikt ? Altså gode planer og oppfølging........mot et styre som har fokus på utvikling, progresjon og resultater, og som kan foreta en edruelig vurdering om organisasjonen gjør en god jobb eller ikke......
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2022 19:39    Post subject: Reply with quote

Saken:

Tove Moe Dyrhaug er i valgkomiteens «ønskede finaleheat» som skipresident.

Dette erfarer Adresseavisen fredag ettermiddag.

Det har, ifølge valgkomiteen, blitt foreslått mellom fem og ti navn til vervet. 20. mai skal innstillingen være klar.

– Dette har jeg ingen kommentar til. Jeg jobber i Rosenborg, og trives veldig godt her, svarer Moe Dyrhaug på spørsmål fra Adresseavisen.

Les mer: Er i finaleheatet: RBK-sjefen aktuell som skipresident

Skipresidenten er altså en arbeidende styreleder i likhet med fotballpresidenten, så alt tyder på at hun sier opp i RBK om hun blir innstilt og valgt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2022 13:28    Post subject: Reply with quote

Og da var hun innstilt.

RBK-sjefen innstilt som skipresident

Quote:
6. mai skrev Adresseavisen at Moe Dyrhaug var i finaleheatet om å bli innstilt av valgkomiteen.

Den gang ønsket ikke hovedpersonen selv å kommentere saken.

Adresseavisen vet at det var et allmøte for de ansatte på Brakka klokka 14 fredag ettermiddag, og nå har hun altså takket ja til å stå på innstillingen.

Rosenborg varsler at hun vil stille opp for pressen klokka 15 fredag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 20.05.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Forståelig om Dyrhaug vil prøve noe nytt etter lang tjeneste, også blir det spennende å se hvem som ev. tar over. Trenger ikke skade med friskt blod i toppledelsen på samme tid som det nye styret tar over.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 20.05.2022 13:35    Post subject: Reply with quote

Ihht siste rasmus og saga er Vikvang meget aktuell.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 20.05.2022 13:39    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at hun bytter jobb nå,hun har gjort en utmerket jobb i RBK og har vært en stabilisator når det har kokt som verst.
Håper de får inn en topp kvalifisert person nå da og ikke en kompis av noen på brakka, men Gotaas Johnsen sørger nok for at det ikke skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 20.05.2022 14:01    Post subject: Reply with quote

Tove MD er vel hovedansvarlig sammen med styret for å ha en manglende strategi/utviklingsplan, på tide med et skifte av denne grunn også, samt vært i klubben i litt for lang tid allerede. Hva med Kalle Løken som ny daglig leder….?
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 20.05.2022 14:04    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje at konsernsjef i Kværner er en litt mer attraktiv jobb en daglig leder i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Han er ikke det lengre. Etter at Kværner og Aker Solutions fusjonerte i 2020, så gikk Løken over i jobben som investeringsdirektør i Aker Horizons.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2022 14:31    Post subject: Reply with quote

Dette trenger ikke å være en dårlig nyhet. Hun har vært her lenge og det kan være greit for både henne og klubben å få et skifte nå
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 20.05.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

Tenker dette egentlig fort er gode nyheter. Hun var vel sentral i katastrofe ansettelsen av Vikvang blant annet og har vært sentral del av ledelsen som tilsynelatende har jobbet uten både plan og strategi de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 20.05.2022 16:15    Post subject: Reply with quote

Hun tok over for Stjernen som var en vandrende katastrofe på regnskap. Tove tok tak og fikk kontroll på klubbens finanser. Dette er ikke rakettforskning og har en følelse på at Tove ble ansatt fordi hun var kvinne. Ja, hun har gjort en administrativ bra jobb, men svært usikker på hva hun har tilført klubben av verdi når det kommer til det sportslige. Jeg vet ikke, og det er kun snakkis fra folk jeg kjenner som jobber og har jobbet i klubben som sier Tove med flere fra administrasjonen har vært med å diskutere ansettelser for det sportslige apparatet. Om så er tilfellet har styret enda mer svin på skogen. Det er ikke hennes feil at hun har vært en del av sportslige beslutninger i klubben dersom det er tilfellet. At MD kommer inn i f.eks. i et 3.gangs intervju for å revidere prosessen og godkjenne kandidaten før signaturet blir skrevet på blokka er helt fint.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.05.2022 16:23    Post subject: Reply with quote

Ja, godt mulig at det er bra med et litt forandring for alle parter.

Men så kommer den krypende bekymringen om hvem som skal inn istedenfor, Vikvang har litt for mye fotballbakgrunn men åpenbart alt for lite toppidrettsbakgrunn uten å skjønne det selv, da er det bedre med noen som vil støtte seg mer på "faglig ledelse" enn å blande seg inn, dessverre så er Vikvang med i faglig ledelse enn så lenge.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 20.05.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

At Vikvang fremdeles er ansatt etter de svake prestasjoner har levert i forvaltningen sin av vårt akademi er jeg svært undrende til. Bør faktisk vær et godt grunnlag for å lage en case på en saklig oppsigelse på bakgrunn av hvordan han har mestret jobben sin. Bør finne seg noe annet å drive med for sport på dette nivået har han åpenbart ikke kompetanse til.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.05.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

NÃ¥r Dyrhaug endelig tar farvel, blir det mest vemodig. Hun vil bli sterkt savnet.

Det forteller at Rosenborgs daglige leder det siste tiåret har gjort mye riktig, selv om det har vært turbulente tider og blandede resultater. Nedturen de siste årene må også hun ta sin del av ansvaret for.

Dyrhaug bidro sterkt til at Rosenborg fikk tilbake det folkelige preget da hun kom inn som permanent daglig leder i 2013. Med henne vant klubben tilbake både Trøndelag og tronen i norsk fotball, og sammen med blant andre Ivar Koteng, Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun sørget hun for den store oppturen som kulminerte med Ajax-kampene i 2017.

(...)

Tove Moe Dyrhaug forsøkte verken å kopiere Nils Skutle eller Hroar Stjernen i jobben som toppsjef i Rosenborg. Hun formet sin egen rolle, slik hun også skal gjøre hvis hun om noen uker overtar presidentvervet fra Erik Røste.

På samme måte må den nye Rosenborg-sjefen finne sin plass.

Les mer: Rosenborg finner aldri en som henne

– Jeg har fått være med på mye. Seriegull, cupgull og gruppespill i Europa. Den første cupfinalen var artig å få være med på, og også det at vi var med i Mesterligaen. Så har det vært noen nedturer, også. Men jeg synes det er vanskelig å sette det ene opp mot det andre.

– Du var blant annet med på en rettssak...

– Ja. Det var ingen artig sak. Det var ikke det, svarer Moe Dyrhaug.

– Hva slags ansvar har du følt på som sjef, både i gode og dårlige tider?

– Jeg føler jo, som andre, et ansvar for klubben, for medarbeiderne og alle rundt. Så synes jeg vi har gode planer for framtida, og jeg er sikker veldig sikker på at ting vil gli fint videre her uten meg, svarer Moe Dyrhaug som ikke vil bli med på noen lanseringslek rundt hvem som blir hennes egen etterfølger.

Les mer: – Jeg sa at jeg var uaktuell. For det var jeg

Adressa slår fast at hun har jobbet i klubben siden mars 2005 og at det tilsvarer 18 år, men fasiten er ansatt siden februar 2006, altså i 16 år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2022 18:39    Post subject: Reply with quote

Kommende skiting risikerer nå å måtte velge en ny president som, slik vi ser det, ikke nødvendigvis er best kvalifisert til oppgaven med å rydde opp i Norges Skiforbund fordi valgkomiteens seleksjon av kandidater er gjort med det vi mener er et uheldig utgangspunkt. At det skal være en fulltidsjobb.

Tove Moe Dyrhaug, som valgkomiteen har innstilt, har vi personlig ingenting imot. Hun er imidlertid klappet ut av jobben i Rosenborg, og har takket ja til å stille som kandidat til en lønnet fulltidsjobb som skipresident.

Dyrhaug får et veldig godt skussmål i Rosenborg, vi mener at hun dessverre har vært svært passiv i styret i Norges Skiforbund hvor hun har sittet i ti år.

Les mer: Uryddig i Norges Skiforbund
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.06.2022 19:07    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kommende skiting […]


Ble med ett usikker på om det siktes til beslutningstakende forsamling med tilknytning til vintersport eller om det er en annonsert evakuering av kroppslige slaggstoffer. Er det lov å komme med en oppfordring til å revurdere bruken av begrepet?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.06.2022 20:14    Post subject: Reply with quote

De har unektelig et poeng om at "arbeidende styreleder" er en dårlig idè.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 01.06.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

TMD har gjort en meget god jobb og ikke minst hatt en utrolig arbeidskapasitet. Kan ikke ha vært mye fritid på henne , tilstede på omtrent alt av hjemmekamper. Og så så har det nok vært noen blemmer, det har vel vært noen oppsigelsessaker i adm også som endte med forlik.
Men den som ikke gjør noe gjør heller ingen feil, men heller ikke noe riktig og jeg mistenker at hun har måttet dekke mer enn normalt av oppgaver,også mot sportslig, fordi de som satt der var noen rotehuer.
Blir spennende å se erstatteren,Løfaldli listet opp de vanlige subjektene i Adressa med fartstid fra idretten. Det behøver det ikke å være.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 03.06.2022 05:20    Post subject: Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug har aldri ryddet opp i økonomien til Rosenborg. Tove har vel budsjettert med røde tall i år også. Hvor mange år har har RBK levert røde tall siden hun ble ansatt som daglig leder? De årene uten budsjettsprekk skyldes vel at regnskapet har blitt reddet av ekstraordinære inntekter som gode spillersalg og gruppespill i Europa. Det er vel lov til å hevde at Kåre og Erik, og fotballen de spilte fra 2015 var det som ryddet opp i økonomien til Rosenborg, selv om Tove fjernet noen unødvendige årsverk fra Skutle sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.06.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Buskerud skikrets varsler benkeforslag på skitinget om Kristin Vestgren Sæterøy som ny skipresident.

(...)

– Det er en forutsetning for dette forslaget at presidenten velges som styreleder og ikke, som i dag, i rollen som arbeidende styreleder på fulltid, heter det i en pressemelding fra Buskerud skikrets.

Les mer: Vil ha Kristin Vestgren Sæterøy som ny skipresident
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.06.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Tove Moe Dyrhaug har aldri ryddet opp i økonomien til Rosenborg. Tove har vel budsjettert med røde tall i år også. Hvor mange år har har RBK levert røde tall siden hun ble ansatt som daglig leder? De årene uten budsjettsprekk skyldes vel at regnskapet har blitt reddet av ekstraordinære inntekter som gode spillersalg og gruppespill i Europa. Det er vel lov til å hevde at Kåre og Erik, og fotballen de spilte fra 2015 var det som ryddet opp i økonomien til Rosenborg, selv om Tove fjernet noen unødvendige årsverk fra Skutle sin tid.


Dette stemmer vel ikke? Snuoperasjonen startet ganske umiddelbart etter hennes tiltredende som Daglig leder. Å operere med røde tall trenger ikke være så alvorlig, det var likviditeten som var elendig og den bedret hun vesentlig før Kåre kom, om jeg husker riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 03.06.2022 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev at hun fjernet noen årsverk i administrasjonen. Mulig du sitter med noen annen informasjon. Røde tall mange år på rad er selvsagt ikke bra, og vil etter hvert gå utover den sportslige satsingen til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb