View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.11.2012 15:47 Post subject: Sesongkort 2013 |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...get-i-gang
Da er sesongkortsalget igang for neste år. Nå kommer RBK med forslaget jeg argumenterte for her inne for en stund tilbake:
Quote: | Nytt av året er mulighet for å tegne avtalegiro. Da vil du som sesongkortholder bli belastet med et mindre beløp hver måned. |
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 05.11.2012 15:56 Post subject: |
|
|
Veldig positivt. Også at de ikke har prispåslag for å benytte avtalegiro.
Edit: Ser de faktisk tar 360 kroner (30/mnd) i "administrasjonsgebyr" for å betale med Avtalegiro.
Det reflekterer vel omtrent kostanden for klubben, så det er ikke spesielt urimelig. Veldig god avtale for kundene. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.11.2012 19:44 Post subject: |
|
|
www.rbk.no wrote: | Sesongkortsalget i gang!
Vi nærmer oss slutten på sesongen 2012 og begynner å se fram mot nye muligheter i 2013. Årets sesongen har bydd på sterke jubelscener, nykommere, nederlag, fantastiske scoringer, spenning, allsang og bamseklemmer. Alt vi forbinder med fotball. Vi håper du blir med oss på en ny sesong! |
LØP OG KJØP!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 05.11.2012 19:51 Post subject: |
|
|
Nekter å kjøpe, før jeg ser JJ skrive under på en ny 10 års avtale med RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.11.2012 00:14 Post subject: |
|
|
Mitt høydepunkt var alle bamseklemmene.  _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 06.11.2012 03:12 Post subject: |
|
|
Stryk over nederlag og se hvor bra vi hatt det
Forresten, kan noen komme med en mer utfyllende liste over det negative istedenfor det enkle ordet 'nederlag'? Bare for å oppsummere året  |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.11.2012 09:22 Post subject: |
|
|
Vi nærmer oss slutten på sesongen 2012 og begynner å se fram mot nye muligheter i 2013. Årets sesong har bydd på sterk mistillit, Hoftun må gå-bannere, nederlag, fantastiske feilpasninger, gråt, flaksseire og inntak av beroligende. Alt vi ikke ønsker i fotball. Vi håper vi får en en ny hovedtrener! _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.11.2012 11:05 Post subject: |
|
|
Hva med manglende spillemønster, iallfall et som er lett gjenkjennelig? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 07.11.2012 20:29 Post subject: |
|
|
Tror det skal jobbes hardt med å finne 5.000 ordinære sesongkortholdere som vil betale penger for å følge Prosjekt Jönsson ringside i 2013. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 07.11.2012 21:20 Post subject: |
|
|
Tror sesongkortsalget for 2013 er veldig
avhengig av styrets handlekraft i trener
spørsmålet. Neppe mange som vil betale
for å se planløst Rbk spill. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.11.2012 21:23 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Tror det skal jobbes hardt med å finne 5.000 ordinære sesongkortholdere som vil betale penger for å følge Prosjekt Jönsson ringside i 2013. |
Da kan de like godt holde seg hjemme. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.11.2012 00:01 Post subject: |
|
|
Merkelig kommentar. Det er jo nettop det de gjør. Blir tynt i rekkene til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.11.2012 00:09 Post subject: |
|
|
Likegyldigheten vokser og vokser. Slik er det når RBK aldri etter Hareide har befestet sin posisjon som et topplag med artig fotball. Det var i 2003 og klubben har ikke kommet et gram videre siden da. Det eneste man sitter igjen med er et høyt kostnadsnivå.
Neste år vil det være enda mindre sesongkortinnhavere. Tapene mot Molde og Godset vil svi for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 08.11.2012 00:19 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Merkelig kommentar. Det er jo nettop det de gjør. Blir tynt i rekkene til neste år. |
Hvis det er pga at "Prosjekt Jønsson" lever videre inn i 2013 at en ikke orker eller vil fornye sitt sesongkort, ja da kan de holde seg hjemme uansett. "Turister" har vi ikke bruk for på Lerkendal, om de liker Jønsson eller ei så bør de stille opp og gi sin støtte, men hvis lojaliteten deres blir satt på prøve av to 3.plasser på rad og de ser boikott av klubben som et reellt alternativ, ja da kan de stikke av (les ikke fornye sesongkortet sitt). De kan gjøre som deg og heie på Molde fra sofaen  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.11.2012 00:31 Post subject: |
|
|
Flott at du gir meg din godkjennelse for det er akkurat det jeg kommer til å gjøre! Vi turistene har lagt igjen mange titusener hver på Lerkendal oppgjennom årene, men det er glimrende at du har en plan for å få inn de pengene på andre måter.
Mer seriøst: Å la være å gå på kamp er stort sett den sanksjonsmuligheten vi som går sammen på kamp har overfor klubben og når vi etter flertallet av kampene over to sesonger stort sett er eitrendes etter hver eneste hjemmekamp så blir det for gæli å legge igjen 4000 kr pr pers i året på dette. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.11.2012 12:56 Post subject: |
|
|
Rosenborg er en medlemsstyrt klubb. Den sanksjonsmuligheten vi har, er å melde oss inn i klubben og si hva vi mener på medlemsmøter og årsmøte.
Det å ikke møte opp på kamp blir bare dumt. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.11.2012 13:44 Post subject: |
|
|
Har vanskelig for å se hva som blir for dumt med det. 4000 kr er feks. en ekstra flybillett til New York hvert eneste år. Sammenlignet med å se søppel på Lerkendal er valget enkelt. Det er nesten for dumt å gå på kamp dersom man sammenligner nytteverdien på RBK i det fjellstøe prosjektet Jönsson og hva man alternativt kan bruke pengene. At du ikke er enig i det har jeg ingen problemer med, du bruker dine penger på det du føler gir mest nytte for deg. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.11.2012 13:46 Post subject: |
|
|
Fin måte å bli kvitt medgangssupportere på. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.11.2012 13:51 Post subject: |
|
|
Har ingenting med medgangssupportere å gjøre. Det handler om å gi klubben beskjed på en måte hvor de er tvunget til å gjøre en endring.
For øvrig er pengene fra medgangssupportere akkurat like mye verdt som pengene fra "ekte supportere", og vi burde derfor håpe vi aldri blir kvitt medgangsssuporterne. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.11.2012 13:52 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Kleviño wrote: | Merkelig kommentar. Det er jo nettop det de gjør. Blir tynt i rekkene til neste år. |
Hvis det er pga at "Prosjekt Jønsson" lever videre inn i 2013 at en ikke orker eller vil fornye sitt sesongkort, ja da kan de holde seg hjemme uansett. "Turister" har vi ikke bruk for på Lerkendal, om de liker Jønsson eller ei så bør de stille opp og gi sin støtte, men hvis lojaliteten deres blir satt på prøve av to 3.plasser på rad og de ser boikott av klubben som et reellt alternativ, ja da kan de stikke av (les ikke fornye sesongkortet sitt). De kan gjøre som deg og heie på Molde fra sofaen  |
Hehe, tror nok økonomiavdelingen i RBK er sterkt uenig i at de ikke har behov for "turister". Å sitte på sin høye hest og si at alle som ikke er fanatikere ikke er velkommen på Lerkendal kommer du ikke langt med. Blir trist når det kun er folk på øvre øst, i mine øyne. Men bra at du synes det er topp med resten av stadion tom da.
Folk flest bryr seg ikke nok til å melde seg inn i klubben og si sin mening på årsmøtet. Av alle som går på lerkendal er det 10% som er bidragsytere på øvre øst, og 10 % av dem igjen som er interessert nok til å melde seg inn i klubben og komme på møter. Det er sånn livet fungerer. Og klubben har behov for alle 100 prosentene. De har behov for flere enn det de 100% dekker i dag.
Lojaliteten blir neppe satt på prøve av to 3. plasser på rad. Men den kostnaden det er å møte opp på kamp blir større enn gevinsten når man ikke lenger underholdes av spillet på banen, når man skjemmes over å være Norges nye Lillestrøm. Og da snakker jeg om kostnader utover det billettprisen representerer.
Det handler ikke om boikott av klubben. Det handler om at de heller blir hjemme og ser kampen på tv. Det er ikke en boikott, men det er en reaksjon på de rådende realitetene, som ikke oppfyller de krav publikumet på Lerkendal har lært seg å stille. Det er krav om et gjenkjennelig angrepsmønster som underholder. Som NAE sier: Man betaler ikke for å se på innkast. Heller ikke for Lillestrøm-fotball.
For noen av oss er det sånn at vi kommer uansett. Tross skuffelsen som mer ofte enn ikke melder seg etter kamp. Med den spillestilen vi har i dag er det ofte sånn at selv om vi vinner så taper vi lell. Men vi møter opp like lojalt, og håper på at det skal bli bedre neste gang. For mange har nok trua på dette forsvunnet for lengst. Jeg kjenner svært mange som sier at de ikke vil sette beina sine på Lerkendal før Jønsson er borte. De orker rett og slett ikke den konstante skuffelsen spillet på banen representerer. De ser ingen mulighet for fremgang. At det er dumt å ikke møte opp på kamp kan godt hende, men det er vel også helt irrelevant? Realiteten er at folk ikke gidder å komme. Realiteten er at det koster klubben dyrt. At du ikke bryr deg om det betyr jo ikke annet enn at du ikke bryr deg om klubben? Jeg er ikke i den gruppen som nekter å komme tilbake til Lerkendal. At jeg sitter i sofaen og heier på Molde er en merkelig uttalelse, hvor har du det fra?
Jeg møter opp neste år også, jeg kjøper sesongkort neste år også. Men det er det mange som ikke gjør. Det var frafall til i år, og til neste år vil frafallet være enda større.
Last edited by Hedning on 08.11.2012 13:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.11.2012 13:53 Post subject: |
|
|
Moltisanti wrote: | Fin måte å bli kvitt medgangssupportere på. |
Det er nok en måte å se det på.
En annen er at vi trøndere er lojale supporter (jeg har selv gått på flertallet av kampene siden 1988) som er villige til å bruke penger på RBK - så lenge man føler klubben prøver å gå i riktig retning. Det var ingen fest i 2005 eller 2006 heller, men for min del var det aldri aktuelt å slutte å gå på kamp da.
Denne gangen handler det om noe annet for min del og da er det like greit at jeg og de jeg går sammen med holder oss unna istedet for å sitte med ansiktet i hendene og riste på hodet, som vi i sannhetens navn stort sett har gjort under JJ.
Så kan du få ha godfølelsen av å være en bedre supporter som blør mer for klubben enn meg - det gjør du helt sikkert.
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.11.2012 14:15 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Klevino og specielt i nedenstående afsnit.
Kleviño wrote: |
Hehe, tror nok økonomiavdelingen i RBK er sterkt uenig i at de ikke har behov for "turister". Å sitte på sin høye hest og si at alle som ikke er fanatikere ikke er velkommen på Lerkendal kommer du ikke langt med. Blir trist når det kun er folk på øvre øst, i mine øyne. Men bra at du synes det er topp med resten av stadion tom da.
Folk flest bryr seg ikke nok til å melde seg inn i klubben og si sin mening på årsmøtet. Av alle som går på lerkendal er det 10% som er bidragsytere på øvre øst, og 10 % av dem igjen som er interessert nok til å melde seg inn i klubben og komme på møter. Det er sånn livet fungerer. Og klubben har behov for alle 100 prosentene. De har behov for flere enn det de 100% dekker i dag. |
Selfvølgelig er "turisterne", som bruker kamodagene som underholdning på lik linje med kino og koncerter, en meget vigtig del af klubben da de er en stor del af den primære indtægtskilden. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 09.11.2012 12:55 Post subject: |
|
|
Har ingen problemer med at folk holder seg hjemme og ikke føler seg fristet til å kjøpe sesongkort eller i det hele tatt gå på kamp. Det er vanskelig å motivere seg til å gå på kamp for å se Rosenborg under Jan Jönsson. Laget er helt ugjenkjennelig og det er svært lite som minner om det Rosenborg vi ønsker oss. Det handler om mer enn bortskjemte trøndere som surner etter to strake tredjeplasser. Å snakke om medgangssupport og illojalitet er bare dumt.
Selv vet jeg ikke bedre og har allerede kjøpt sesongkort for 2013. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2012 17:21 Post subject: |
|
|
Andelen sesongkort av de totale tilskuertallene har vært nokså jevn:
2007: 62 %
2008: 63 %
2009: 57 %
2010: 61 %
2011: 62 %
2012: 57 %
For når flere kjøper sesongkort vil antall tilgjengelige plasser i løssalg naturligvis synke. Dermed øker også behovet for sjøl å kjøpe sesongkort for å være sikret adgang til de mest attraktive seriekampene.
Inntil etterspørselen er tilbake på dette nivået, er dessverre spiralen veldig negativ. De som vet de ikke har anledning til å dra på samtlige 15 hjemmekamper i serien, men som tidligere har kjøpt sesongkort, vil enklere avstå og heller betale for enkeltkamper. Og stadig enklere tilgang til løssalgsbilletter gjør at få nye sesongkortinnehavere kommer til.
Les mer: Sesongkort og godt
Ingen store konklusjoner, men noen tanker på tampen av året. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2013 01:23 Post subject: |
|
|
– Vi hade inte en enda match under 10 000 förra året, och nu satsar vi på 16 000 i snitt, säger Malmö FF:s kommunikationschef Per Welinder.
Welinder är inte lite stolt när han avslöjar att Malmö FF numera har Nordens bästa publiksiffror.
– Vi är hela Nordens största publiklag. Vi är större än FC Köpenhamn, Rosenborg och Bröndby: de flesta norska och danska lag tappar publik.
Malmö FF tror att publikkurvan går spikrakt uppåt, om bara förbundet kunde lägga fler matcher på vardagar.
– Vi har mycket mer folk på vardagarna, men matcherna slängs in på helgerna på grund av att tv-bolagen vill det. Vi tappar miljonbelopp, säger Per Welinder.
Läs mera: – Det blir en publikfest
Har vel også tidligere vært snakk om at "di blåe" ikke vil spille i helgene. |
|
Back to top |
|
 |
|