View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 29.01.2013 00:20 Post subject: FC København - Rosenborg BK |
|
|
Da er det klart for ett nytt møte med en av RBK's største rival; FC København. Som mange husker i 2010, slo FCK, RBK ut i kvalifiseringen til Champions Leauge. Dette kan ha vært med på å svekke RBK. Treneren forlot RBK, toppspillere dro fra RBK uten at de ble solgt og Cristian Bolanos valgte FCK fremfor RBK fordi de ble slått ut. FCK eventyret startet her. Er jeg foresten den eneste som forsatt er bitter av at RBK ble slått ut like før målstreken? Veien mot CL?...
http://www.youtube.com/wa...-dnx6nzPEM RBK - FCK 2010 Kvalikk CL
Den 17. februar kl 17.00 møter Rosenborg, København i Parken. Selv om det er treningskamp så tror jeg at disse begge lagene vil kjempe om seieren.
Last edited by Mikkelsen on 15.02.2013 17:08; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 29.01.2013 00:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror også begge lagene vinner over hverandre  |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 29.01.2013 00:31 Post subject: |
|
|
Denne kampen vil jeg vinne! Og det kan fort skje også, hvis vi fortsetter det gode spillet fra idag.
Grøsser inni meg ved å tenke tilbake på FCK-kampen som på mange måter veltet RBK som Nordens beste lag. Har aldri klart å komme opp igjen etter det, men nå har jeg trua! Hadde vært gøy å vinne nå også, men min kanskje største drøm som RBK-supporter må være å slå de ut av en CL-kvalik slik de gjorde med oss  |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 29.01.2013 00:36 Post subject: |
|
|
Det helvetes målet som Grønkjær (Dvergen) klarte å heade i mål. Så utrolig ufortjent. Jeg er bitter over de to kampene den dag i dag.. Det var helt uforglemmelig at vi ikke klarte å kvalifisere oss med alle de sjansene vi hadde hjemme. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.01.2013 00:43 Post subject: |
|
|
Da kommer jeg resultattipstråden i forkjøpet og tipper 3-2 til begge lag. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 29.01.2013 00:55 Post subject: |
|
|
trondgoran wrote: | Det helvetes målet som Grønkjær (Dvergen) klarte å heade i mål. Så utrolig ufortjent. Jeg er bitter over de to kampene den dag i dag.. Det var helt uforglemmelig at vi ikke klarte å kvalifisere oss med alle de sjansene vi hadde hjemme. |
Det var benkeslitern på dagens FCK, Solvi Ottesen som avgjorde.
Om vi vinner denne treningskampen får vi ikke noe mer respekt av danskene... Det må en større kamp til.
Drømmen er å slå dem ut i CL - kvalik ja. SATAN at vi tapte forrige gang, og så nære vi var. Roar Strand HELT i slutten.... Eller om Bakenga hadde satt den som gikk i stolpen på hjemmebane.. Huff... Men vi ble riktinok totalt eid i 1.omgang i Parken..
Jaja, nok om den. Alltid spennende og nervepirrende med kamp mot FCK.
hater dem. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 29.01.2013 01:13 Post subject: |
|
|
Faen ikke ta opp den dritten fra 2010 igjen. FAEN
Er ubeskrivelig viktig for meg at vi viser FCK hvem som er sjefen igjen, jeg tørster etter hevn som en palestiner i Gaza. Men det trengs en større kamp enn dette, selvsagt.
Denne betyr ingenting.
Noe som er ganske greit, fordi vi ryker på et tap 2-1 her. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.01.2013 01:16 Post subject: |
|
|
Ingemann: Han sikter nok til at Grønkjær satte inn reduseringa på Lerkendal. Slo en utslitt Iversen i hodeduell på corner og satte inn 2-1. Like etter at Prica satte den i stolpen og Bakenga glei på returen. Noe som ville gitt oss 3-0. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 29.01.2013 01:21 Post subject: |
|
|
Ã…ja, sorry. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.01.2013 02:18 Post subject: |
|
|
Kommer nok aldri til å glemme stolpeskuddet til Prica og Bakenga som sklir fra sjansen til å sette 3-0..
Det er også helt vilt å se på laget som spilte da, vi har igjen kun Örlund og Dorsin fra de kampene. Kan ta med Bråthen også som er de eneste RBK spillerne som var i klubben den sesongen som fortsatt er her. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 29.01.2013 02:39 Post subject: |
|
|
Demidov, Stadsgaard, Annan, Bakenga og en Iversen i form savner jeg. For et lag vi egentlig hadde. Når jeg ser målet til Ivers en gang til blir jeg minnet på hvilken spiller han var og hvor mye jeg kommer til å savne han. Hjemmekampen mot København oppsummerer også oppholdet til Prica hos oss ganske så greit. Kunne briljere med assister og knallmål, men samtidig bomme når det gjaldt som mest på de enkleste sjanser.
Tipper dette blir en typisk treningskamp, med få mål. Jeg har på følelsen at Mikkelsen vil vise seg ordentlig fram og at han scorer et mål. Dockal setter også ett. Men vi slipper garantert inn ett eller to mål. Uavgjort eller ettmålsseier. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 29.01.2013 10:34 Post subject: |
|
|
BBQsaus wrote: | Denne kampen vil jeg vinne! Og det kan fort skje også, hvis vi fortsetter det gode spillet fra idag.
Grøsser inni meg ved å tenke tilbake på FCK-kampen som på mange måter veltet RBK som Nordens beste lag. Har aldri klart å komme opp igjen etter det, men nå har jeg trua! Hadde vært gøy å vinne nå også, men min kanskje største drøm som RBK-supporter må være å slå de ut av en CL-kvalik slik de gjorde med oss  |
Kunne ikke vært mer enig!  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 29.01.2013 10:37 Post subject: |
|
|
[quote="Ingeman"] trondgoran wrote: | Jaja, nok om den. Alltid spennende og nervepirrende med kamp mot FCK.
hater dem. |
Haha, jeg er faktisk mer nervøs enn de spillere som spiller. Var synd at det stygge FCK slo ut også Molde i EL. Også håper jeg virkelig Kris Stadsgaard blir skadet. Har ikke noe imot ham, han er ganske god, men når han går til FCK så har jeg 0 respekt for ham...Btw: Hvorfor henter ingen norske klubber Solvi Ottese eller hva han heter? Han jævelen også...Vi må huske på at Bård Wiggen og Ståle Solbakken var med på å ødlegge RBK, den først nevnte er assisten trener for RBK.
Jeg tror det er sånn at Superliga (danske ligaen) er så høyt ranket at om de vinner ligaen, går de direkte til Mesterligaen... |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 29.01.2013 11:00 Post subject: |
|
|
Han får nok for høj løn til at norske klubber er interessant. Sölvi Ottesen er blevet sat i forbindelse med et par klubber fra den bedste tyrkiske række. Derudover skulle flere klubber fra den engelske Chimpionship være interesseret, blandt andet Middlesbrough, Blackburn og Bolton. |
|
Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 29.01.2013 11:19 Post subject: |
|
|
Cleopatre wrote: |
Jeg tror det er sånn at Superliga (danske ligaen) er så høyt ranket at om de vinner ligaen, går de direkte til Mesterligaen... |
Ja, det er det som er så sinnsykt kjipt! Vinnern i Superligaen går rett til gruppespill, mens nummer to går ut i kvalifisering! |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 29.01.2013 12:19 Post subject: |
|
|
Denne treningskampen sier vel ikke så veldig mye om styrkeforholdet mellom lagene! Vi tapte vel 5-0 mot dem i oppkjøringen for 2 år siden... (Ved nærmere ettertanke innser jeg kanskje at vi faktisk var fem ganger dårligere enn dem på den tiden :s ) Drømmer om å møte FCK i en viktig kamp igjen og knuse dem! |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 29.01.2013 12:32 Post subject: |
|
|
Dette var forøvrig laget vi stilte mot FCK i treningskampen for to år siden:
Örlund
Lustig - Høiland - Wangberg - Dorsin
Moldskred - Henriksen - Winsnes - Skjelbred
Bakenga - Prica
Og ikke minst med JJ som trener.
Med kommentarer i kamptråden som:
"2-0!!!!! FCK sparerer gjennom passive RBK. Winsnes på etterskudd"
"Fy **** hvor mye jeg hater fotballspilleren Fredrik Winsnes."
"RBK er ferdig. Rett og slett!!"
"Så pinlig. Greit nok at folk forventet tap, men 5-0? Jeg klarer ikke å se noe positivt akkurat nå.
Winsnes: Ræva
Bakenga: Ræva, send ham til Ranheim.
Dorsin: Elendig
Lustig: Horribel
Prica: Elendig
Resten: Dårlig. Den eneste som får et lite plusspoeng av meg er Moldskred. Begynner å bli vanlig at etter hver kamp så er det Moldskred som får mest skryt. Tror han får en god sesong."
På det tidspunktet skulle det jo vise seg at negativiteten og pessimismen var der med god grunn. Jeg ser meget lysere på det nå
 |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.01.2013 17:27 Post subject: |
|
|
Haha, for et traust og trist lag vi hadde. Stakkars JJ. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.01.2013 20:49 Post subject: |
|
|
At Annan ikke spilte returkampen pga karantene tror jeg var den største årsaken til at vi røk ut.
Hadde Annan spilt den kampen i Parken, hadde RBK vært i gruppespill i CL.
Jeg tørr å påsta så mye at Anthony var forskjellen på suksess og fiasko den gangen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.01.2013 21:32 Post subject: |
|
|
Hadde Eggen lagt om til 4-3-3 med en gang han kom så tror jeg vi kunne klart det uten Annan for den del.
Eller enda bedre, styret hadde skjønt tegningen og fått inn Eggen i Januar. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2013 22:45 Post subject: |
|
|
FCK rundspilte oss så til de grader i Parken at jeg tror ikke Annan eller formasjon ville gjort mye fra eller til. Vi ble slått ut av et klart bedre lag den gangen, folk må bare innse det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.01.2013 23:31 Post subject: |
|
|
Fortsatt kun på bortemålsregelen. Om Annan hadde spilt ville vi vært sykt styrket på midten og defensivt, i tillegg ville vi fått Demidov ned som stopper istedenfor Wangberg. vi ville altså vært sykt styrket i begge leddene som feilet så totalt.
Man kan jo umulig vite hva som kunne skjedd, kanskje hadde vi tapt med enda mer. Men muligheten vår hadde vært veldig mye større.
Det sagt så er det nok det tapet det beste som har skjedd klubben i nyere tid, det tvang frem store omveltninger mot sunn drift. Om ikke hadde Svendsen&Skutle fortsatt regjert og vi hadde fortsatt brukt bøttesvis mer enn vi tjente.  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.01.2013 00:35 Post subject: |
|
|
Det er nok desverre slik miami.
Kanskje vi tjente på tapet totalt sett.
Nå er det virkelig noe på gang. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.01.2013 00:46 Post subject: |
|
|
Vi spilte så dårlig den dagen at jeg droppede den planlagte utgang, gik hjem, slukkede telefonen og gik ret i seng. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 30.01.2013 00:56 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Fortsatt kun på bortemålsregelen. Om Annan hadde spilt ville vi vært sykt styrket på midten og defensivt, i tillegg ville vi fått Demidov ned som stopper istedenfor Wangberg. vi ville altså vært sykt styrket i begge leddene som feilet så |
Joda, det kunne sett annerledes ut hadde Annan spilt. Selv mener jeg Winsnes burde spilt på midten, og Demidov i vant posisjon som stopper. |
|
Back to top |
|
 |
|