English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 610, 611, 612 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2021 07:39    Post subject: Reply with quote

Om det ikke blir Knutsen håper jeg vi henter tilbake Heerkes og Coolen.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 21.07.2021 07:43    Post subject: Reply with quote

Står det noe relevant i artikkelen eller er det clickbait?

https://www.adressa.no/sp...rbk-trener
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 21.07.2021 07:49    Post subject: Reply with quote

Skal hente inn en leder, som spiller artig og angrepsvillig fotball.
Men resultater er viktig, da europa vært år er en ambisjon.
Mest sannsynlig en trener fra skandinavia, da flere kandidater har de rette kriteriene.
Regner med å ha på plass til sesongstart.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.07.2021 08:43    Post subject: Reply with quote

Tipper det da kommer en svenske som er vant med 4-4-2, får beskjed om at her spiller vi 4-3-3 og resultatet blir traust spill sidelengs og mer fokus på å ha ballen i laget enn å få laget fremover. Høres det kjent ut?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 21.07.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Mektig provoserende at vi skal bruke all verdens tid «frem til seriestart» på dette. Jeg hører bare «vi begynner ikke å lete før vi absolutt må, og sonderer ikke terrenget før Åge drar. Dette blir en hastesak tett opp til starten av serien og vi kaster bort to overgangsvindu på vingling også.»
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 21.07.2021 08:55    Post subject: Reply with quote

Føler det er litt slik ; Åge er trener her nå, så vi forholder oss rolig frem til han går av i desember, så starter vi sonderingen etter arvtager i januar!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 09:05    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Mektig provoserende at vi skal bruke all verdens tid «frem til seriestart» på dette. Jeg hører bare «vi begynner ikke å lete før vi absolutt må, og sonderer ikke terrenget før Åge drar. Dette blir en hastesak tett opp til starten av serien og vi kaster bort to overgangsvindu på vingling også.»


Det sto vel ikke det i artikkelen.

På spørsmål om en midlertidig løsning kunne tenkes for å vente på en trener som har kontrakt til sommeren (Knutsen) svarte Dorsin at det jobbes for at treneren skal være på plass til nyttår.

Han sa ikke at vi skal ansette ved nyttår.

Arbeidet er påbegynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 21.07.2021 09:14    Post subject: Reply with quote

Supportere er ekstreme i å ekstrapolere, og helst tolke utsagn så ille som det lar seg gjøre.

Jeg tror noe av problemet med prosessen som endte med Horneland handlet om manglende edruelighet. Man trodde RBK skulle være interessant for de store trenerprofilene i Europa. Realiteren er tilsynelatende helt annerledes.

Vi ender nok opp med en skandinavisk trener som «alle» blir misfornøyd siden han fikk sparken i sin forrige klubb (som ikke alle får det en eller annen gang).

Vi må slutte å tro at vi kan headhunte tungvektere; de ser at stallen ikke holder mål og at det skal veldig mye tll for å stable RBk på beina igjen. Sånn sett vil Knutsen vært genial - og her bør han få en lønn som virkelig gjenspeiler den han er. Sånn i stedet for å sløse vekk penger på dyre kontralter til helt middels «over the top» spillere.

Er det en gang vi virkelig skal være rause, så er det i forhandlingene med Knutsen. Vi har kommet litt til et point of no return; nå gjelder det å knekke koden.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.07.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp derfor man må ha en person som jobber med dette på heltid. Kartlegge trenere som ikke er på øverste hylle, men trenertalenter som finnes der ute.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.07.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

Man kan lese de fleste Rbk nyheter fra Adressa gratis på aftenbladet.

Her er artikkelen i aftenbladet for de som ikke har abb. i adressa:

https://www.aftenbladet.n...rbk-trener
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2021 10:20    Post subject: Reply with quote

Dessverre er det absolutt ingen ting som tilsier at vi er bedre forberedt på denne prosessen enn de tidligere. Kriteriene Dorsin nevner uten å konkretisere nærmere et det eneste håpet jeg finner i forhold til å styre unna eksempelvis en ny Horneland-ansettelse. Håpet ligger da selvsagt i at kriteriene er litt mer spisset og konkretisert enn det ulne "artig og angrepsvillig fotball, helst i 4-3-3" og "best på trening".

Problemet er jo at vi nok en gang binder oss til Skandinavia. Her har vi så vidt jeg kan se én åpenbar og aktuell kandidat. Får vi ikke Knutsen, kan det jo bli hva som helst, og vi kan like gjerne ende opp med Rekdal eller Michelsen som Fagermo eller Bakke.

Jeg synes dog det fortsatt er utrolig merkelig at en klubb med storhetstid og nostalgi bygget på nederlandsk fotball tilsynelatende aldri er innom tanken på at man muligens går glipp av en del åpenbare kandidater ved å praktisk talt utelukke Nederland og andre nasjoner som utvikler denne typen trenere med godt hell over en lav sko. Når vi klarer å hente Coolen og Heerkes til utviklingsavdelingen, bør det være mulig å få tak i noe bedre og mer riktig på A-laget enn brorparten av ansettelsene etter Eggen også.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 21.07.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Er så vanskelig med engelsk og sånn, da får man jo ikke snakket med trener på brakka Surprised Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vel heller tro at det ofte har med lønn å gjøre. Det er sikkert ikke like store lønnsforskjeller på akademitrenere som det er på hovedtrenere.

Men personlig, så tror jeg det kunne vært god butikk på sikt å sprengt budsjettet for å få tak i en god nederlandsk trener med omtrent den samme filosofien klubben har hatt.

Hvis vi ikke får inn Knutsen da. Han kan være verdt et forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 21.07.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Knutsen er jo mannen vi må sjekke om vi kan få lurt hit.
BG er jo på gyngende grunn, de har vel fortsatt et par av sine stjernespillere som har utgående kontrakt (6mnd eller så).

Så kommer jo spørsmålet hva Knutsen selv tenker om nettopp det, jeg er rimelig sikker på om at han velger å forlate BG så ønsker han nok at de skal ha en stabil stall, et godt apparat rundt klubben og beholde det de kan i sportslig apparat.
At RBK er mer attraktivt, selv for en Bergenser, enn Brann er det vel tross alt liten tvil om...
SK Brann har jo, om mulig, vært ennå dårligere driftet enn RBK, og en ny danske inn der forandrer ikke på det.

Så har man jo Maalen da... får man ikke Knutsen... gå for ham og gi ham tid og ressurser til å bygge noe her da.
Han kjenner jo klubben fra sin tid som analytiker og juniortrener.
Har god forankring (naturlig nok) og man kan vel si at Ranheim spilte tidvis veldig morsom fotball under ham.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.07.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

[quote="Thulian"]Knutsen er jo mannen vi må sjekke om vi kan få lurt hit.
BG er jo på gyngende grunn, de har vel fortsatt et par av sine stjernespillere som har utgående kontrakt (6mnd eller så).

Så kommer jo spørsmålet hva Knutsen selv tenker om nettopp det, jeg er rimelig sikker på om at han velger å forlate BG så ønsker han nok at de skal ha en stabil stall, et godt apparat rundt klubben og beholde det de kan i sportslig apparat.
At RBK er mer attraktivt, selv for en Bergenser, enn Brann er det vel tross alt liten tvil om...
SK Brann har jo, om mulig, vært ennå dårligere driftet enn RBK, og en ny danske inn der forandrer ikke på det.

Så har man jo Maalen da... får man ikke Knutsen... gå for ham og gi ham tid og ressurser til å bygge noe her da.
Han kjenner jo klubben fra sin tid som analytiker og juniortrener.
Har god forankring (naturlig nok) og man kan vel si at Ranheim spilte tidvis veldig morsom fotball under ham.[/quote

Kjenner han klubben godt? Dersom noen sitter på informasjon av at han er en trønder med tidligere sesongkort på Lerkendal, så er jeg helt solgt!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.07.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Så har man jo Maalen da... får man ikke Knutsen... gå for ham og gi ham tid og ressurser til å bygge noe her da.
Han kjenner jo klubben fra sin tid som analytiker og juniortrener.
Har god forankring (naturlig nok) og man kan vel si at Ranheim spilte tidvis veldig morsom fotball under ham.


For å komme Sendaor i forkjøpet:

https://getyarn.io/yarn-c...903e226969

Alt det der ville jo vært vel og bra hvis Maalen er god nok, men litt for mye tyder på at så ikke er tilfelle.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 21.07.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Ang. intervjuet med Dorsin og de kriteriene han setter opp. Jeg tror dette er nokså identisk med de kriteriene de satte opp da Ingebrigtsen ble sparket og de skulle ha en "god prosess" for å finne en ny trener. Det skulle ikke stå på pengene den gangen sa de og så satte de i gang.

Så tror jeg de fant ut at de virkelig gode trenerne er dyrere enn de trodde. Så fikk de nesten Hjulmand på kroken, men storgjedda glapp rett før den skulle landes. Da måtte de begynne å ringe rundt med tidspresset hengende over seg. Vi vet de ringte til Geir Bakke og at han sa "nei takk". De ringte nok til en del andre også. Bendtner har vel skrevet at Horneland var "et stykke ned på lista", så det var nok flere enn Hjulmand og Bakke foran Horneland.

Trenere er ledige når de er ledige og de gode er dyre. Det er det som er utfordringen/ problemet. Selv om man gjør en "god prosess" og har "kriterier" så kan man i praksis havne langt ned på lista når man skal ansette. Man må finne noen som er ledig på markedet og som ikke er for dyre i drift (litt som når man skal finne seg en kjæreste).

Jeg tipper Dorsin prater med Knutsen - og det virker som Knutsen er interessert. Men plutselig kommer det et utenlandsk lag på banen med dobbel lønn og da går han dit. Og da må vi ringe til Bakke, Fagermo, Michelsen, Dorsins gamle svenske kompisar etc. og ta til takke med det vi får.

Spennende er det i alle fall.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Men personlig, så tror jeg det kunne vært god butikk på sikt å sprengt budsjettet for å få tak i en god nederlandsk trener med omtrent den samme filosofien klubben har hatt.


Absolutt, men jeg tror ikke vi trenger å sprenge noe som helst for å få tak i en nederlender som fungerer adskillig bedre enn det meste vi har lønnet premium de siste 15-20 årene.

Vi snakker om et (eller flere, egentlig) land som er kulturelt ganske likt vårt hvor hele fotballkulturen er bygget på ganske nøyaktig akkurat det vi etterlyser, minnes og savner. Det utdannes trenere og spillere i støpeformen vi selv vil ha over en lav sko; de er svært gode på å utvikle spillere og trenere, implementere spillestilen og filosofien, og selge videre til større ligaer etter den modellen vi en gang hadde og både fans og tilsynelatende klubben ønsker seg tilbake til.

De gjør altså akkurat det vi ønsker - på stort sett alle nivåer - og det vil overraske meg voldsomt om man ikke ganske rakst kan finne en håndfull kandidater som bør være mer aktuelle for oss - og vice versa - enn "the usual suspects" på short lista til de fleste norske klubber. Vi behøver jo ikke gå etter hovedtreneren til PSV eller Ajax for å finne noe som etter all sannsynlighet passer oss vesentlig bedre enn Kompani NFF.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.07.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Enig her. Det er flust av trenere som bør være aktuelle, men da må ikke rbk være redd for engelsk språk. Det er et av hovedproblemene i klubben. Alt skal være så forbanna lokalt for enhver pris!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Zorac:

Forsåvidt enig med deg, og en assistent med alle de kvalifikasjonene trenger ikke være veldig dyr.

Men skal han ha noe erfaring som hovedtrener, og med det presset det medfører å ha forventning om å ligge i toppen, tror jeg vi minimum må ha en trener som har hatt et lage på nivå 2, med forventning om å¨være i opprykksstrid hvert år.

Og da tror jeg de er dyrere enn de fleste vi har hatt fra Norge. Kåre hadde vel 4-4,5 mill og det er smårusk i nederlands fotball.

Jeg tror fort en Nederlender koster 10 mill inkl bonuser. Men det betalte vi vel omtrent for Bendtner også!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Det begrenser seg jo ganske fort når man skal finne en trener fra en klassisk litt primitiv 4-4-2-nasjon som har nederlandsk gung ho-4-3-3-filosofi. Litt som å gå bevisst etter afrikanske spillere, men de må være hvite.

Når vi får kapasiteter som Coolen og Heerkes, sistnevnte som visstnok (så veldig lite av andrelaget under ham) spilte mer Rosenborgsk på alle måter og med hell enn kanskje noen annen trener i Rosenborg siden Eggen, til akademi og andrelag, burde det være mulig å hente fra hylla over til førstelaget. Faktum er at det sannsynligvis ville vært langt bedre på både kort og lang sikt å ansette nevnte Heerkes i stedet for eksempel Horneland. Eller Tørum. Eller Perry.

EDIT: Svar til senador.

@PerO: Ja, og det er fornuftig å prioritere treneren. Som vi har sett i Bodø, eller for den saks skyld her for et par tiår siden, vil en god trener kunne skape et meget godt lag selv med relativt små ressurser. Om man sitter med 5-6 millioner mindre til spillerkjøp, er det en veldig grei trade off om man får en system som kan løfte billigere spillere opp til samme nivå - eller høyere - som spillere kjøpt til høyere pris. På sikt vil det også potensielt gå markant i pluss. Hverken Knutsen eller Eggen har kjøpt nevneverdig med profiler, men har allikevel solgt for noen av de høyeste summene vi har sett her på berget.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Men jeg tror det er veldig viktig å gjøre det 100% hvis vi satser. Skal vi finne en urutinert trener som har riktig spillestil, kan vi like gpdt gå for Malen, som i tillegg kjenner klubben, lokale spillere og trøndersk lynne Smile

Men en god Nederlandsk trener fra nivået rundt opp/nedrykk mellom nivå 1 og 2, tror jeg hadde gjort underverker i forhold til nivået her hjemme,

For en trener på det nivået, vil det jo også bli lagt merke til hjemme, hvis han vinner serie/cup her og i tillegg gjør en god figur i e-cup.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.07.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Faktum er at det sannsynligvis ville vært langt bedre på både kort og lang sikt å ansette nevnte Heerkes i stedet for eksempel Horneland. Eller Tørum. Eller Perry.


Evt. bare beholdt Coolen. Litt etterpåklokskap naturligvis, siden prestasjonen hans har blitt stilt i bedre og bedre lys med de siste sesongene, og folk flest ikke var overvettes positiv på det tidspunktet. Tror de fleste her hadde lett tatt han over Horneland også den gang dog.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 21.07.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Her har vi en som mener det er uunngåelig at han blir hovedtrener; trodde han allerede hadde vært det jeg? Gå for han da eller?

https://www.adressa.no/sp...unngaaelig
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Evt. bare beholdt Coolen. Litt etterpåklokskap naturligvis, siden prestasjonen hans har blitt stilt i bedre og bedre lys med de siste sesongene, og folk flest ikke var overvettes positiv på det tidspunktet. Tror de fleste her hadde lett tatt han over Horneland også den gang dog.


Ser ut på karrieren til Coolen som han er bedre i akademi enn som hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 610, 611, 612 ... 772, 773, 774  Next
Page 611 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb