View previous topic :: View next topic |
Hvem skal stå i mål? |
Daniel Örlund |
|
37% |
[ 65 ] |
Erik Bråthen |
|
62% |
[ 110 ] |
|
Total Votes : 175 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2012 19:55 Post subject: Keeperduellen 2012 |
|
|
Der gikk startskuddet!
Hoftun til nyttårsfine RBKweb wrote: | - Örlund har prestert veldig bra for Rosenborg over tid, men han var litt uheldig i noen kamper i høst. Bråthen fikk derfor prøve seg på slutten. Vi har tiltro til begge keeperne våre.
- Fortjente Bråthen også sjansen ut i fra hva han sjøl hadde vist på trening og for RBK2?
- Ja, han hadde egentlig ikke fått prøvd seg ordentlig på A-laget. Så vi følte det var riktig da Örlund hadde den perioden han hadde.
- Den forrige store keeperduellen mellom Örlund og Rune Jarstein ble i praksis allerede avgjort under Copa del Sol. Faller valget like tidlig i år?
- Du må nesten spørre Janne om hva han tenker om det.
- Både Örlund og Bråthen har utgående kontrakter. Blir dette en tilleggsfaktor i valget?
- Jeg har egentlig ikke så mye å si om framtida til noen av dem. |
Hoftun vil kort sagt ikke si så mye. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.01.2012 20:45 Post subject: |
|
|
Smått problematisk at begge kandidatene er inne i siste kontraktsår. Må vel forlenges med en rimelig kjapt, eller hentes en erstatter. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.01.2012 20:50 Post subject: |
|
|
Vanskelig å synse om forlengelse da vi ikke vet stort om den økonomiske tilstanden. Men jeg frykter den er så rævva at det vil lønne seg å forlenge eller evt hente noe bosman-greier. Men summasumarum holder jo ingen av de ønsket nivå. Trist, men sånn har det gått seg til.
Førøvrig syns jeg Mellevold bør stå i år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2012 20:57 Post subject: |
|
|
2mas for to år siden wrote: | Du är förstemålvakt i Rosenborg, så du kommer inte hem och hjälper till?
– Nej, just nu är det inte jättenära att det blir så. Men jag saknar AIK, absolut, och boken är ju inte stängd än, säger Örlund.
Läs mera: ”Sådant här sköter man alltid internt”
Egentlig en uttalelse som bekrefter en følelse jeg har av at Örlund fort blir den femte kortvarige førstekeeperen på rad, og fort kan være tilbake i hjembyen Stockholm og barndomsklubben AIK av eget ønske allerede i 2012 eller -13; avhengig om AIK betaler det RBK vil ha eller om det blir gratis overgang.
Uansett tror jeg vi vil ha mye glede av Örlund resten av denne samt neste sesong. Så får vi se om det blir Bråthen eller en hjemvendt Lunna som tar over buret. |
Står egentlig inne for alt jeg skreiv den gang. Så får vi se om jeg i kristodamus-stil kan hevde at jeg hadde rett. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 05.01.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Heia Bråthen! |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 05.01.2012 22:04 Post subject: |
|
|
Slår meg at RBK har et keeperproblem. Ingen er gode nok. Og ingen ekstraordinære stortalenter er på vei opp. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.01.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Dersom de spiller opp mot sitt potensiale er begge to gode nok. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 05.01.2012 22:30 Post subject: |
|
|
Stemte på Erik Bråthen, på tide at han får vise seg fram.
Daniel Örlund fungerer ikke i det hele tatt i feltarbeidet, derfor burde Erik få plassen.
Det mest optimale hadde vært et innkjøp av ny keeper. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Syns det er viktig at RBK avklarer om hvorvidt begge er interessert i å forlenge. Et eventuelt avventede svar bør være avgjørende for valget.
Tviler på at begge er like ivrige, og dermed blir det jo behov for kjøp av ny keeper - seinest om ett år. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.01.2012 23:57 Post subject: |
|
|
Denne pollen var enkel. Bråthen har kanskje ikke vist nok over tid til å være noen udiskutabel førstekeeper, men Örlund har spilt seg ut med brask og bram i løpet av 2011. I tillegg har Bråthen fordeler i at han er vesentlig yngre og norsk.
Slik jeg ser det har Örlund veldig mye å bevise før han skal få tillit fra start igjen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 06.01.2012 00:02 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Syns det er viktig at RBK avklarer om hvorvidt begge er interessert i å forlenge. Et eventuelt avventede svar bør være avgjørende for valget. |
Dream on. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.01.2012 11:18 Post subject: |
|
|
Jeg stemte på Örlund, men det forutsetter at han nærmer seg juni-nivået sitt i oppkjøringa, som var svært bra.
Når det er sagt, ønsker jeg heller en ny keeper. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.01.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Stemmer på Örlund jeg også. Var svak i sesongavslutningen, men Bråthen har ikke vist noe som overbeviser meg om at han er noe skikkelig å satse på. Dessuten har han vært skadeutsatt deluxe.
Örlund var glimrende i fjor sommer, og selv om vi kanskje helst skulle hatt en ny keeper så har vel Örlund tross alt stått relativt greit for oss med unntak av nå i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.01.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Jeg tør ikke stemme på Bråthen grunnet skadehistorikken hans, og finner Örlund fram til FFK/Vår 2011-formen sin er ikke Bråthen i nærheten kvalitetsmessig uansett.
Men, dette er litt som å velge mellom pest eller kolera. Ny keeper hadde vært å forestrekke. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 08.01.2012 12:16 Post subject: |
|
|
Mener Ørlund skal stå. Han var ikke god sidste efterår, men har klart mest erfaring. Hvis han ikke finder gammel form før sommer, er det dog på tide med et bytte |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.01.2012 15:50 Post subject: |
|
|
Det mangler et alternativ i pollen her.
"En ny keeper"
Der går min stemme. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.01.2012 16:13 Post subject: |
|
|
Skal innrømme at jeg vurderte muligheten, men ingenting tyder på kjøp av ny keeper før seriestart. Vi må forholde oss til realitetene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.01.2012 16:43 Post subject: |
|
|
Skal man basere seg på det som lekker ut i media, er det vel ikke noe som tyder på at vi skal kjøpe noe som helst i vinter, men jeg håper da de jobber med det likevel. Synes vrakingen av Ørlund i avslutningen av sesongen er en indikasjon på at noe vil skje på keeperplassen. Jeg kan ikke forestille meg at de skal satse alle kort på en ekstremt skadeutsatt Bråthen - og de ser ut til å ha forstått at Örlund ikke er god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.01.2012 17:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror de har innsett at Örlund ikke er god nok når han spiller dårlig - hverken mer eller mindre  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.01.2012 23:08 Post subject: |
|
|
tydelig at du 2mas ønsker en ny første keeper.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2012 01:39 Post subject: |
|
|
Tja, vinklinga i saken på forsida handler mest om at gikta tilsier at Bråthen (fortsatt) er i førersetet etter det som skjedde i høst, og at Örlund sånn sett har mer å bevise i vinter.
Mulig jeg kraftig overdriver, men signalene tilsa vel at laget i går opprinnelig var forsøkt toppet? I så fall tror jeg det også gjelder på keeperplassen.
Tror uansett at opplegget fort blir det samme som i 2010, da treneren tidlig hadde sin favoritt, men ikke ville bekrefte valget trass i at lagoppstillingene talte sitt klare språk; Örlund sto den gang kampene med toppet lag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.01.2012 23:52 Post subject: |
|
|
- Er keeperplassen såpass spesiell at valget blir tatt tidlig?
- Det får vi avveie etter hvert. Det bør skje tidlig, men ikke for tidlig. I likhet med de andre plassene er det åpent såpass tidlig på sesongen, svarer Jönsson.
Les mer: Velger keeper tidlig, men ikke for tidlig |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.02.2012 19:53 Post subject: |
|
|
- Når det kommer til keeperspørsmålet så tar vi med oss det vi så i fjor, men også det vi ser nå, sier Jönsson kryptisk.
Les mer: Kamp om keeperplassen i RBK
For meg framstår ståa som rimelig klar: Bråthen har stått kampene med toppet lag mens Örlund har spilt sammen med reservene. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.02.2012 20:24 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Står egentlig inne for alt jeg skreiv den gang. Så får vi se om jeg i kristodamus-stil kan hevde at jeg hadde rett. |
Kan fort være at du får rett men håper for all del du tar feil når det gjelder Lunna _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.02.2012 21:03 Post subject: |
|
|
For å si det sånn: Lunna blir ikke førstekeeper i RBK i år.  |
|