English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.08.2022 09:40    Post subject: Reply with quote

Fortsatt altfor mange dårlige omganger, men alle må vel være enig om at ting iallefall går i riktig retning med Rekdal. Under spesielt Hareide ble vi dårligere og dårligere for hver måned som gikk, mens kurven peker en annen vei med Reka. Vesentlig flere poeng de siste åtte enn de første åtte, og vi har scoret bra med mål denne perioden.

Jeg har hatt følelse av at en kurve som har pekt slakt nedover i snart fem år, har flatet ut og kanskje snudd. Jeg er iallefall innstilt på å se an resten av sesongen før jeg feller noen dom. Så setter jeg stor pris på at vi har et mye yngre og mer spennende lag nå enn de to foregående sesongene. Jeg liker innkjøpspolitikken under Dorsin, selv om ikke alle har slått til og han har litt for kort vei inn til NordicSky.

I sum er ting alt for dårlig for det Rosenborg skal være, men stikker man fingeren i jorda og innser realitetene tror jeg det er viktigere enn noen gang å være litt tålmodig og se på trender mer enn sluttresultater.

Må også nevnes at toppen på Eliteserien trolig holder sitt høyeste nivå på mange herrens år. Glimt banker seg inn i Europa igjen, Molde knuser sine svenske motstandere og LSK banket sin finske motstander. Det er sannsynlig med tre lag i gruppespill i år. Alle som ligger Topp5 i ligaen i år kunne vunnet ligaen mellom 2012-2015.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 04.08.2022 09:45    Post subject: Reply with quote

Hear hear RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 672

PostPosted: 04.08.2022 10:12    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Fortsatt altfor mange dårlige omganger, men alle må vel være enig om at ting iallefall går i riktig retning med Rekdal. Under spesielt Hareide ble vi dårligere og dårligere for hver måned som gikk, mens kurven peker en annen vei med Reka. Vesentlig flere poeng de siste åtte enn de første åtte, og vi har scoret bra med mål denne perioden.


Jeg må si meg uenig i at vi bare ble dårligere og dårligere under Hareide. Vi hadde da vitterlig en oppsving på sommeren i fjor, der vi tok oss til playoff til Conference League og hadde mange seire på rad i Eliteserien.

Både under Horneland og Hareide (og forsåvidt under Horneland/Henriksen i 2020) hadde vi en dårlig start, en god sommer, og dårlig avslutning på sesongen. Det kan se ut til at vi er inne i "den gode" sommer-delen av dette mønsteret nå. Mange ville jo at Hareide skulle ombestemme seg rundt da vi hadde så mange seire på rad i fjor sommer. Mange sa også "nå har det snudd" under den gode sommeren og europakvalikken med Horneland i 2019. I mine øyne ser både spillet og resultater veldig likt ut som det har gjort de siste fire årene. Jeg ser dermed egentlig liten grunn til å anta at dette skal holde hele sesongen. Spesielt med tanke på at vi nå er inne i en periode med lettere kampprogram.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.08.2022 10:58    Post subject: Reply with quote

Helt riktig det, Pavel. Det er for tidlig å konkludere med at trenden har varig snudd under Rekdal, men det gjenstår jo å se. Akkurat nå er vi iallefall inne i en poengmessig god perioder, og de gode omgangene vi spiller er faktisk veldig gode (ditto elendig de dårlige). Det er jo godt mulig at vi opplever akkurat den samme høstduppen med Rekdal også, det gjenstår å se.

Rekdal sitt engasjement og ærgjerrighet gjør at jeg har tro på at han ikke går inn i den samme tilfredsbobla som Hareide gjorde etter sommeren i fjor - men igjen, det gjenstår å se. Det som iallefall realiteten er at vi har heng på toppen av ligaen og medalje er godt innenfor rekkevidde. Det var det ikke mange som trodde vi skulle være etter den skandaløse treningskamprekka vår rett før seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 617
Location: Ã…fjord

PostPosted: 04.08.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Kanskje flytte diskusjonen til riktig tråd?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.08.2022 11:41    Post subject: Reply with quote

Orker ikke flytte. Stenger tråden, Strandberg er en VIF-spiller nå. Folk kan fortsette der de føler det hører hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.08.2022 11:56    Post subject: Reply with quote

Det er dog ikke helt riktig at vi kun så negativ utvikling under Hareide. I fjor hadde vi en oppsving på sommeren når vi plutselig satte opp laget mer offensivt og skapte mer - vi var jo på et tidspunkt på realistisk skuddhold av seriegullet. Så viste det seg jo på høsten at grunnspillet var for porøst og dårlig.

Jeg er enig i at vi viser utvikling under Rekdal, men problemet mitt med det er at det utelukkende skjer på presspillet, slik at vi fortsatt sliter veldig med kamper der vi nektes de enkle bruddene i høyt press. Det er, slik jeg ser det, årsaken til at vi "presterer variabelt" i kampene. Jeg klarer ikke å se at vi tar noen steg i grunnspillet, og det mener jeg rett og slett vi må for å kunne ta stabilt nok poeng til å kunne hevde oss i toppen.

Stort sett hele ankepunktet mitt mot Rekdal har jo nettopp vært det at han aldri har vist at han kan utvikle et eget grunnspill - det er bare motspill. Alt det der med at han liksom skulle hate RBK og så videre har jeg aldri hatt noe tro på. Så for meg er det der det ligger, det er der han må overbevise meg. Alle kan kjøpe seg til et fysisk robust og kynisk lag med våre ressurser, uansett hvor mye de snakkes ned for tiden. Å hevde seg i medaljekampen er et resultatmessig minimum med Rosenborg, så hvis man skal vurderes kun på resultater må de rett og slett være veldig sterke.

edit: bah, ja Strandberg. Han spiller på et lag som mislykkes på samme kriteria.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135
Page 135 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb