English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.08.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Montana:

Har virkelig Koteng sitt ego og status blitt hevet siden han ble formann? Kan omtrent ikke huske noen fotballeder som har fått gjennomgå så mye i pressen.

Alle vet at når det går bra, så får spillere og trener den store rosen. Når det går dårlig er styret udugelig.

Virkelig mye å hente der.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 03.08.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

Igjen; du er helt sykt naiv.
Han har fått gjennomgå i pressen ja? Hva så? Har han noengang virket det minste brydd av det?
Han får eksponert seg selv og Koteng eiendom på et nivå han aldri kunne før. Får tilgang til mange flere bedrifter og kontakter, blir invitert i masse nye tilstelninger. Har en flott status og makt i sportseliten, og blandt eliten i Norge forøvrig.

Jeg har forresten enda tilgode å høre deg argumentere påstanden din om at Koteng og styret jobber veldig hardt. Annet enn at de jo selvsagt må det fordi de tok et ulønnet verv.


Last edited by Montana on 03.08.2020 16:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.08.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Virkelig. Hvor har han en flott status? Kom gjerne med et eksempel?

Kom gjerne med eksempler på firmaer og andre kontakter som er interessante, som ikke fra før visste hvem milliardselskapet Koteng var, og dermed hadde kontakter fra før.

Jeg visste ikke noe om han og selskapet, men jeg bor ikke i regionen. Finnes ikke et selskap i den størrelsen her i området jeg ikke vet om, og det gjelder nok alle som er i en bransje hvor de kan ha interesse av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 03.08.2020 16:22    Post subject: Reply with quote

Tenker ikke å svare på flere spørsmål fra deg før du svarer på hvorfor du mener styret i Rosenborg jobber veldig hardt. At du er utrolig naiv har du dokumentert godt og at du ikke ser den personlige verdien av å sitte i Rosenborg-styret skal du få lov til å fortsette å leve med. Man kan vell oppsummere Kotengs gevinst med - mye vil ha mer.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.08.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har hørt påstandene i mange år. Men aldri fått et eksempel på noen som har dratt fordel av å sitte i styret i RBK, utenom et par stk de siste 50 åra som har gått videre til NFF. Men om det har vært fremgang eller ideologi kan vel diskuteres for noen av de også, da de hadde temmelig bra jobber fra før.

Hva Koteng eller Salmarsjefen eller andre skal tjene på å sitte i styret for RBK, det fremstår rett og slett som fri fantasi.

De aller fleste næringslivsfolket som har sittet i RBK styret i den tiden jeg har fulgt med, har hatt så bra posisjoner, at den posten har vært totalt unødvendig for CV, prestisje eller andre faktorer. De er drevet av interesse for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 03.08.2020 16:35    Post subject: Reply with quote

At du ikke ser verdien av det PerO, er ikke det samme som at det ikke har vert en personlig gevinst i det. Det betyr bare at du ikke ser det.

Men hva var argumenteringen din bak påstanden om at styret i Rosenborg jobber veldig hardt?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.08.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Tipper Gjersvold priser seg lykkelig over at han ikke ble valgt til styreformann. Pengene renner ut, sportslig fiasko og generelt kaos. Styret ved bla Leif Inge Nordhammer stilte seg bak Koteng. Regner med at de er ansvaret bevisst.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.08.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Ladeveien 15 i Trondheim er solgt for kr 7 990 000 fra Veidekke Eiendom As til Ivar Johannes Koteng, viser de siste eiendomsoverdragelsene.

(...)

Det er usikkert hvilken leilighet Koteng har kjøpt, men etter det Nidaros forstår har eiendomsinvestoren ikke kjøpt leilighet tilhørende den øverste etasjen.

Les mer: Ivar Koteng har kjøpt leilighet på Lilleby
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Og nå medgir styrelederen at det i perioder har blåst så hardt, at han har vurdert sin egen framtid.

- Ikke av personlige hensyn. Men av hensyn til Rosenborg som klubb har jeg vurdert det. Et par ganger, sier Koteng.

- NÃ¥r?

- Det ønsker jeg ikke å gå inn på akkurat nå.

- Hvorfor har du vurdert det?

- Det har vært i perioder hvor de ytre meningene om meg har vært så sterke, at summen der og da har bidratt til negativ støy for klubben.

- Men du valgte å stå gjennom…

- Jeg tror ikke at det å ha det behagelig er det jeg søker mest. Det går mye mer på lyst, og på å tilegne seg kunnskap. Og om jeg mener at jeg har noe å tilføre i vervet, svarer Koteng – og legger til:

- SÃ¥ liker jeg kompleksiteten i Rosenborg. Den er annerledes enn mange andre steder.

Les mer: Åpenhjertig Koteng: - Jeg har vurdert å trekke meg to ganger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.12.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

(...) i dag forvalter Koteng Eiendom mer enn 250 000 kvadratmeter av Trondheims gulv.

– Summen av det jeg har lest har ført meg til den konklusjonen at et gjennomsnittsmenneske trenger mellom 15 og 18 kvadratmeter næringsareal. Rundt 12 kvadrat brukes til å jobbe, rundt to kvadrat brukes til å handle på og rundt en kvadrat brukes til fornøyelse. Når kvadratmeter tilbudt overstiger denne grensen, vil prisene falle, forklarer Koteng.

I 2004 så han tendenser til at trøndere hadde for mye plass å handle på. Sammen med andre makroøkonomiske vurderinger ble det besluttet å ikke legge flere egg i handlekurven. Kontorbygg og produksjonslokaler fikk dermed mer plass i porteføljen.

(...)

For ham er Trondheim et nærmest risikonøytralt eldorado: Stor andel offentlig virksomhet, lite oljeeksponering, god utvikling i landbruket, lite valutarisiko.

– Det er ikke mange andre steder i verden det er sånn. Også bor vi i Norge i tillegg, vi har motkonjunkturpolitikk og Oljefondet er jo smekkfullt av penger. Vi er heldige, sier han.

Les mer: Ivar Koteng: – Er en vokst opp med 22 prosent høy styringsrente, føler en seg rik når styringsrenten er null
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 19.07.2021 20:25    Post subject: Ivar Koteng Reply with quote

Jeg annbefaler alle å se serien "sunday" på tv2 sumo! Det er den danske ivar koteng som styrer en fotball klubb med "jernhånd" Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 19.07.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

He-he, artig serie, er i gang med 3. sesong, anbefales 👍
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.09.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

Hmm, hva skal jeg velge? MEMZ eller ransom ware?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 04.09.2021 10:43    Post subject: Reply with quote

Haha, du er den ukronede kongen av å svare på spam her inne. Very Happy
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 13.09.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Ute i media å babler om Knutsen for n'te gang. Sånn bortsett fra at det er sykt uproft å prate om andre klubbers ansatte samt ikke er godt for noe som helst så kan det også være direkte ødeleggende ovenfor eventuelle andre kandidater og få enhver annen trener som måtte bli ansatt til å i beste fall føle seg som et andrevalg. Skulle tro det var mulig å ta lærdom etter alle tidligere fuck-ups.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.09.2021 07:55    Post subject: Reply with quote

Koteng oppfører seg som en bonde som aldri har vært i byen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 14.09.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

En bonde som aldri har vært i byen synes jeg ikke var å snakke ned et menneske jeg da, men det var nå litt digresjon fra poenget ditt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.09.2021 09:43    Post subject: Reply with quote

Kan snu på det også. En asfaltcowboy som aldri har vært på landet om du vil.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 14.09.2021 10:14    Post subject: Reply with quote

var det ikke bodø/glimt som først sa til adressa at de hadde fått en henvendelse fra rbk? Når Bodø kommenterer i media, så kan jeg ikke se at han har sagt noe galt. At de ønsker han fra nyttår er vel logisk og ikke noe galt å si. Eller er det noe annet jeg har gått glipp av?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.09.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Er vell 5 gangen eller noe at koteng snakker om Knutsen i media, og dette gjør han nok helt på eget initiativ. Kan aldri tenke meg at mediesjef eller noen andre går god for all plapringen. Han legger jo alt til rette for et nytt horneland scenario. Få han bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.09.2021 13:28    Post subject: Reply with quote

Trur verken at han har ringt adressa for å dele sin mening eller bedt media spørre han ved tidligere anledninger så helt på eget initiativ er det nok ikke. Det sagt så burde han kanskje lære seg den gamle RBK frasen "ingen kommentar". Det sagt så hadde han nok fått kritikk for det også. Kanskje han skal begynne å hevise til Dorsin når medianissene kommer snokende.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.09.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Såklart har han ikke oppsøkt media selv og bablet i vei, men det er absolutt ingen verdens grunn til å kommentere konkrete navn med mindre vi har fått en signatur. Ren ego-parade idiot oppførsel.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 14.09.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

Er jo lurt å lufte det i media når de ikke har lov til å snakke med han direkte. Hadde han ikke gjort det ville kanskje hatt en ny 5-års kontakt med glimt nå
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 14.09.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Montana tror ikke du skjønner mekanismene helt. Faktisk veldig smart å lufte hans navn i media og så et frø tidlig hos Knutsen som resulterer i en tanke om å trene RBK.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.09.2021 14:58    Post subject: Reply with quote

Ja det tenkte jeg ikke på. Det finnes jo ingen måte å la han vite det uten å gå gjennom media og når vi først er igang kan vi jo like gjerne plapre om det så ofte som mulig. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Next
Page 69 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb