View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2011 23:42 Post subject: |
|
|
Hvor langt setter de opp?
Btw, trønderlagene:
53. KIL/Hemne – Sunndal
54. Byåsen – Nardo
55. Strindheim – Sjetne
56. Rosenborg – Sverresborg
57. Ranheim – Heimdal
58. Levanger – Fram
59. Steinkjer – Melhus _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2011 21:30 Post subject: |
|
|
Godt spørsmål. Vil vel tro at man venter til 1/8-finalene med å trekke, slik som i det ordinære norgesmesterskapet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2011 13:17 Post subject: |
|
|
2. runde:
Kristiansund – KIL/Hemne
Nardo – Steinkjer
Ranheim – Strindheim
Levanger – Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.06.2011 22:05 Post subject: |
|
|
Utrolig sterkt av Steinkjer. Spiller i 2. div junior og er i 4. runde. |
|
Back to top |
|
 |
matiasaakerlund Junior
|
Posted: 18.06.2011 01:49 Post subject: |
|
|
Spiller selv på NM-laget. Laget som sist startet mot Ranheim:
Ola Herman ( 95)
Martin H (93) - Jens Tisløv ( 92) - Vegard Fiske(93) - Matias Åkerlund (93)
Daniel Hustad ( 93) - Ove Holmen (94)- Martin Berdal (94) Frode Guin (92)
Chrstian Rennan ( 93) Thomas Siversten ( 92)
Av disse som spilte mot Ranheim i cupen er det en spiller som ikke er i
a-troppen eller har debutert i 2.div Steinkjer herrer og det er venstrebacken. De som tror at vi spiller i 2.div junior tar feil. Vi hadde med 2 spillere fra Junior laget som spiller 2.div junior og de satte på benken. Det er 3 av spillerne som spiller fast i 2.div herrer.
Ranheim produserte en sikkelig målsjanse, men vi hadde kanskje 10 klare sjanser. Det kunne like gjerne ha stått 5-0 til Steinkjer. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 19.08.2011 22:24 Post subject: |
|
|
Noen som så kampen mot sfk og kan komme med en oppsummering / spillervurdering? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 19.08.2011 22:41 Post subject: |
|
|
Stensaas: "- Vi vil spille fin fotball og score mange mål."
Jeg savner denne innstillingen hos JJ. Kan Stensaas være et treneremne for A-laget? Han har jo gått Eggen-skolen og virker som en jordnær og ydmyk type. Noen som har kjennskap til hvordan han fungerer som trener? Knerten?
(Og dere kan godt spare nepotismekortet) _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Stensaas som trener basert på mine inntrykk fra mange kilder: en ultraseriøs fyr. Veldig opptatt av fysisk trening, skadeforebygging, kosthold. Opptatt av toppidrettskulturen. Han var og er ennå sykt seriøs. Når spillerne trener 4 x 4 om vinteren, trener Stensaas 4 x 5. Da han var med på treninger i Toppgruppa i vår var han desidert best (noe det ble en sak ut av, dog). Ikke at det har med hans trenerferdigheter å gjøre, men: han er en ultraseriøs type, hvertfall, la det være sikkert.
Viktig er det, men det faglige er enda viktigere, og der er jeg dessverre litt mer i tvil om ham. Han kan en del, men han virker ikke å være "Eggen", på en måte. Han virker ikke å ha den offensive samhandlingen som man må ha for å gjøre det stort i Europa. Han har og en del merkelige faglige vurderinger av spillere og deres posisjoner, f.eks. så jeg er litt usikker på det faglige nivået til Ståle, dessverre. Men han er ung ennå.
En jeg dog har større trua på, er Roger Naustan, trener for gruppe 2. Veldig ung, og ekstremt sterk faglig og god på feltet. Engasjert, virkelig en Eggen-lite, og peiling på det offensive spillet. Han er dog noe ung og "lett" ennå, og langt mindre seriøs enn Stensaas på de overnevnte ting. Han er vel ikke 30 år ennå, og kan nok gå gradene og bli a-lagstrener - men det er naturligvis litt vanskelig å predikere noe uten å se en trener på seniornivå.
Konklusjon: Stensaas er jeg usikker på, Naustan er jeg og litt usikker på, men har større trua på pga. hans ferdigheter i det offensive spillet og hans "Eggenske" personlighet på feltet.
Den som derimot har best koll på offensive bevegelser og samhandling i Trøndelag utenom NAE, er Trond Nordsteien. Dessverre virker ikke han å ha personligheten, og han har fått en del hets for diverse ting, men fyren er helt enorm på offensive bevegelser og pasningsvalg for å skape gjennombrudd, og veldig lengderetningsorientert. At RBK kun har brukt ham som spillerutvikler føler jeg er misbruk.
Selv om han kanskje ikke hadde fått autoritet i spillergruppa, så hadde han hatt masse å bidra med offensivt. Bjørkan har tilskrevet store deler av æren for Ranheims suksess i år med Nordsteiens inntreden som assistenttrener. Nordsteien tror jeg hadde vært en perfekt assistenttrener i Rosenborg. Ser for meg at han kunne ledet øktene i offensiv samhandling og coachet på det.
Og her er vi inne på noe vesentlig: hvorfor er Henriksen assistenttrener i RBK? Skal ikke en ass.trener ha bevist noe og ha noe å bidra med? Nordsteien har 3 seriegull med Ørn på 4-5 år der, er eldre og mer rutinert enn Henriksen. Han har også UEFAs fremste trenerutdannelse. Så hvorfor har Ranheim en mer kompetent assistenttrener enn RBK, ja det aner jeg ikke. Er vi virkelig så sykelig opptatt av at man må ha spilt i klubben og kjenne den? Jeg er ikke i tvil om at Nordsteien kunne tilført dette RBK-laget nye dimensjoner i angrepsspillet. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 19.08.2011 23:52 Post subject: |
|
|
Takk for grundig analyse, knerten. Ingen kommende a-lagstrenere blant talenttrenerne slik jeg tolker deg. Interessant betraktning vedr. Nordsteien. En swap med Henriksen er ikke meg imot, trenerapparatet som JJ har å støtte seg på er ikke all verden og må vurderes kontinuerlig på samme måte som hovedtreneren. TH's pauseintervju i går var ikke akkurat til å bli beroliget av.. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.08.2011 00:13 Post subject: |
|
|
Ikke se bort fra at en modnere Naustan kan bli en a-lagstrener. Ikke 30 ennå som jeg sa Men han må modnes betraktelig og ja. Nordsteien håper jeg vurderes mot a-laget snart, men dessverre "kan man jo ikke" sparke noen i RBK, fordi alle er kompiser og ikke har et profesjonelt forhold... Det er så synd akkurat det.
Bjørkan wrote: | Skryt tre går til Trond Nordsteien. Trond er en lagspiller som er
flink til å spille de rundt seg god! Han er også en meget dyktig
fotballtrener! Jeg har vært i fotballen i 20 år, og jeg lærer noe
nytt av og sammen med Trond nesten daglig. Han gjør en kjempejobb for
RBK, en kjempejobb for oss og helt sikkert også på landslaget han
trener. Rett og slett en kjemperessurs! |
|
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.08.2011 11:35 Post subject: |
|
|
Takk for interressante betraktninger, knerten. Setter pris på disse. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.08.2011 13:24 Post subject: |
|
|
- Det mest sannsynlige er at kampen spilles torsdag 8. september. Vi er enige med Rosenborg om det, men Norges Fotballforbund må akseptere at kampen spilles senere enn siste fastsatte kampdata som egentlig er søndag 4. september, sier Øyvind Iversen i Bodø/Glimt.
Les mer: Cupkampen flyttes |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2011 22:58 Post subject: |
|
|
Mats Ingebrigtsen forlot nylig Bodø/Glimt til fordel for Rosenborg. Men i morgen skal han slå gamleklubben.
- Jeg tror at det kommer til å bli veldig artig og jeg gleder meg mye til kampen. Jeg vet at Glimt har et meget godt lag og de har sikkert med noen spillere fra A-stallen, sier Mats Ingebrigtsen
Les mer: Mats savner Glimt |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.09.2011 13:09 Post subject: |
|
|
Sendes Glimt - Rbk idag på tv/nettsted? Hadde vært interessant kamp å se. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.09.2011 18:39 Post subject: |
|
|
Riksvold ut med skade etter 6 min mot Bodø Glimt. synd for RBK laget. Men får håpe de tar dem uten han også
Link til Live update for de som ikke følger med nå : http://www.coveritlive.co...;width=500
Edit: Midtsjø av etter ca 27 min også. fikk seg en smell men spilte litt videre, men måtte av. får håpe det ikke er alvorlig... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2011 20:21 Post subject: |
|
|
Vi vinner 2-1 etter at Aasbak setter inn vinnermålet i vinkelen på frispark på overtid.
Well done! |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.09.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Ahh konge. Noen som har sett Aasbakk spille, mulig han kan ta over for Dorsin? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.09.2011 20:48 Post subject: |
|
|
Virker å ha en sinnsykt presis fot ihvertfall. Først et frispark i stolpen, så ett i krysset... Knerten_10 har skrevet en vurdering av Aasbakk tidligere. talentet er der absolutt, men er vel ikke god nok til å overta enda. Burde uansett ha fått innhopp denne sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.09.2011 21:26 Post subject: |
|
|
Du Knerten, hvordan er Aasbakk i forhold til Stensaas? De virker litt like. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.09.2011 21:33 Post subject: |
|
|
Aasbak er en jævel på FIFA  |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 08.09.2011 21:38 Post subject: |
|
|
Har ikke sett ham, men beskrivelsene minner om Pål André Helland. Stemmer det? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.09.2011 21:41 Post subject: |
|
|
Aasbakk har det Helland manglet: Han er svært hurtig  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.09.2011 21:50 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Har ikke sett ham, men beskrivelsene minner om Pål André Helland. Stemmer det? |
Aasbakk er lynhurtig, Helland mer tobeint og bedre teknikk. Aasbakk sliter litt i pasningsspillet og valg offensivt, men har et veldig høyt potensiale og jeg tipper han blir a-lagsspiller i RBK. Som Miami skriver har jeg skrevet vurdering av ham i flere tråder. |
|
Back to top |
|
 |
|