English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig støtteapparat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 51, 52, 53  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.08.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Tror forresten det ikke er snakk om en eks-rbker som skal være akademisjef
Back to top
View user's profile Send private message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 964
Location: Askim

PostPosted: 04.08.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

https://www.rbk.no/nyhete...kademisjef
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 04.08.2020 12:44    Post subject: Reply with quote

Aner ikke noe om han, men fremstår ikke så spennende? Eller?
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 04.08.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Det er nå vel relativt imponerende det han har fått til i Stjørdals-Blink...Eller hvor ligger lista egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
cbas10an
Senior


Joined: 18 May 2009
Posts: 220

PostPosted: 04.08.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Er nok er god og riktig ansettelse, mener jeg.
Han er en tydelig leder, og kjenner trøndersk fotball veldig godt.
Dette er nok et steg tilbake til røttene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Hmm, spennende. Kanskje ikke helt ideelt at han ikke starter før oktober og fortsatt skal lede Blink ut sesongen, men
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 04.08.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Dette fremstår som en god ansettelse umiddelbart. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1849

PostPosted: 04.08.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Håper Blink klarer seg og får en god trener som erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.08.2020 13:04    Post subject: Reply with quote

Han virker jo helt klart som en flink fyr, men er ikke dette egentlig mer trenermateriale? Jeg synes det er litt rart å gå fra noen som allerede hadde erfaring med å drive et tilsvarende tilbud et annet sted til å headhunte hovedtreneren til et lokalt OBOS-lag. Dersom problemet med den nederlandske modellen var uenighet rundt alder og spissing: ville det ikke vært mer naturlig å kjøre en åpen ansettelsesprosess der kandidatene selv presenterer sin erfaring og sin filosofi rundt talentutvikling og akademi? Og hadde det ikke vært ønskelig med konkret rolleerfaring (er det aldri det?)

Han er jo intervjuet av RBK, men der sies det jo lite og ingenting om hans tanker rundt organiseringen av akademiet, hvordan man skal jobbe med det osv. Kort oppsummert hadde han lyst på jobben og håper at sluttproduktet blir bra. Jeg kunne i det minste ønsket å høre hva han egentlig står for under avsnittet 'hvorfor er du akademisjef?'. Svaret han gav var jo 'fordi jeg ble spurt'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.08.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Er kanskje noen som kjenner litt til ham her inne, som kan si noe? Det eneste jeg vet er at han kjenner spillestilen/4-3-3 godt og at han virker å ha gode pedagogiske evner ut fra hva jeg har hørt. Jeg synes sånn på stående fot at dette virker som en bra ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.08.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

Ikke uenig i det, egentlig, jeg lurer bare litt på om parameterne er riktige for den som er sjefen på akademiet. Vikvang fremstår kanskje som en mer naturlig erstatter for Heerkes enn han gjør for Coolen, i den forstand at kvalifikasjonene hans tilsynelatende er vesentlig klarere på selve coachingen enn som administrator.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 04.08.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Vikvang er, i tillegg til å være trener i Stjørdals/Blink, daglig leder i Fides, som jobber med å få folk som har havnet på skråplanet tilbake i jobb. Tror han har jobbet en del med å utvikle mennesker og hjelpe dem frem i livet. Bør hjelpe litt i jobben
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 04.08.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

For de som synes dette høres ut som en god signering - så er denne signeringen for meg like idiotisk som Horneland og Bjerkeset, og om dette skal bli en suksess så må vi ha mer flaks enn vi hadde med KI.

Det er ingen tvil om at Vikvang har fått til gode resultater med lite ressurse, men her handler det om å se bak resultatene. Har sett så og si alle kampene til Blink fra og med opprykket deres ifjor til i år, og jeg stiller meg undrende til hvordan en resultatorientert trener med ganske lik filosofi som Horneland klarer å bli ansatt til akademileder når han ikke engang bruker talentene han har i nåværende lag. Henviser til (https://www.dagbladet.no/sport/karing-obos-ligaens-storste-talenter/72677890) hvor Karl Martin Rolstad har blitt henvist til benken bak en omskolert spiss og midstopper fra Byåsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 04.08.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Selv om det umiddlebart føles som en 'nedbygging' av Rosenborg (som alt annet i nyere tid) etter Coolen og Heerkes, så virker det som en person som er god med mennesker og har hatt en stødig utvikling med Blink.

Dette er vel en del av tilbake til røttene der hovedfokuset for ansettelse er TRØNDER, så får vi bare håpe han ikke er så ekstremt hyggelig som han virker og har baller til å si hvordan han vil ha det Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 04.08.2020 14:43    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke til Vikvang utover det som står nå og da i Adressa om S/B,og er sikkert en kompetent person.
Det som bekymrer meg nå er at vi åpenbart bevisst rekrutterer fra den lille andedammen som består av eks-RBK'ere/trøndersk lokalfotball.
De samme menneskene som møtes på de samme seminarene og får de samme impulsene. Det blir sikkert hyggelig og jovialt, alle kjenner alle,men nye impulser og bli utfordret ? Av det jeg har lest så hadde nederlenderne utfordret/hatt andre meninger enn standard RBK synspunkter og nå er de borte eller snart borte.

Denne rekrutteringspolitikken er ikke utviklende for klubben. De nyansatte er helt sikkert både kompetente og hardtarbeidende mennesker,men nye tanker og ideer ? Fra S/B og Nardo ?

Og styret lar som vanlig skuta drive for vær og vind, fra ett punkt der nye ideer var viktig til å gå stikk motsatt vei og gå for lokale håndtverkere.

ikke imponerert.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 04.08.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Svært skeptisk til Vikvang..
At han har fått resultater med Blink kan ingen ta fra han, men det er snakk om overprestering. Hele Blink-systemet handler om resultater, og at en så resultatfokusert trener som Vikvang skal få en jobb som handler om utvikling av unge spillere stiller jeg meg undrende til.

Som nevnt over her, Karl Martin Rolstad; et av OBOS-ligaens største backtalenter har havnet på benken til fordel for Robin Jatta.

Kan også nevne at før fjorårssesongen der blink på mirakuløst vis rykket opp, ønsket spillergruppa i blink han ut. Var stor misnøye blant spillerene med Vikvang, men i fravær av kandidater til å ta over så fikk han bli.

Jeg kan ta feil, og han kan gjøre en god jobb, men jeg kommer ikke til å holde pusten.
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 04.08.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Virker som ett trygt og fornuftig valg. Velkommen skal du være Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 04.08.2020 15:15    Post subject: Reply with quote

Hva er bakteppet for at vi fikk Nederlender gjengen inn og samtidig fikk Horneland og NFF gjengen. Virker som det nesten må ha vært konflikt i klubben for å gå for to diametralt forskjellige løsninger for junioravdelingen og a-laget?

Hvem stod i bresjen for å få inn Nederlenderne?
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 04.08.2020 15:29    Post subject: Reply with quote

Coolen ble klar i oktober 2017, og Horneland/Emberland kom inn i feb/mars 2019? Det er vel ikke akkurat samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.08.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

TomAndre wrote:
Svært skeptisk til Vikvang..
At han har fått resultater med Blink kan ingen ta fra han, men det er snakk om overprestering. Hele Blink-systemet handler om resultater, og at en så resultatfokusert trener som Vikvang skal få en jobb som handler om utvikling av unge spillere stiller jeg meg undrende til.

Som nevnt over her, Karl Martin Rolstad; et av OBOS-ligaens største backtalenter har havnet på benken til fordel for Robin Jatta.

Kan også nevne at før fjorårssesongen der blink på mirakuløst vis rykket opp, ønsket spillergruppa i blink han ut. Var stor misnøye blant spillerene med Vikvang, men i fravær av kandidater til å ta over så fikk han bli.

Jeg kan ta feil, og han kan gjøre en god jobb, men jeg kommer ikke til å holde pusten.


Ror Vikvang tok over som trener før 2019-sesongen (altså opprykkssesongen), Are Tronseth som trente Blink opp fra 3. Div i 2017 og berget plassen på målforskjell i 2. Div i 2018. Muligens du husker feil? Eller mener du det var misnøye etter opprykket i fjor? Jeg har i alle fall aldri hørt noe om misnøye med Roar Vikvang.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2020 16:18    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal man kun ansette folk fra Trøndelag? Er det ikke greit å ha noen nye impulser også ? Eller er man livredd for den slags?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 04.08.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hva er bakteppet for at vi fikk Nederlender gjengen inn og samtidig fikk Horneland og NFF gjengen. Virker som det nesten må ha vært konflikt i klubben for å gå for to diametralt forskjellige løsninger for junioravdelingen og a-laget?

Hvem stod i bresjen for å få inn Nederlenderne?


Akkurat dette lurer jeg også på. Det er den ekstreme kontrasten mellom en kortpasningsdanske som Hjulmanden og NFF-skapningen som ble ansatt i stedet som også får meg til å lure.

Det virker på meg som at det er to klikker i styre/annen ledelse som har totalt motsatt syn på fotball. Jeg skulle likt å vite mer om hvem og hva.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 04.08.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Ror Vikvang tok over som trener før 2019-sesongen (altså opprykkssesongen), Are Tronseth som trente Blink opp fra 3. Div i 2017 og berget plassen på målforskjell i 2. Div i 2018. Muligens du husker feil? Eller mener du det var misnøye etter opprykket i fjor? Jeg har i alle fall aldri hørt noe om misnøye med Roar Vikvang.


Blings der ja. Etter fjorårssesongen, altså opprykkssesongen ja. Misnøye i spillergruppa med Vikvang, og var ikke ønsket med videre av dem. Fra kilde innad i sportslig avdeling i blink.
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.08.2020 17:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Akkurat dette lurer jeg også på. Det er den ekstreme kontrasten mellom en kortpasningsdanske som Hjulmanden og NFF-skapningen som ble ansatt i stedet som også får meg til å lure.


Vill gjetning:

Styret var på jakt etter "best mulig trener" uten noen nærmere vurdering rundt spillestil og slikt, men de hadde fått med seg at en burde bli gode på høyt press og intensitet, så det måtte de få til.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 04.08.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvorfor skal man kun ansette folk fra Trøndelag? Er det ikke greit å ha noen nye impulser også ? Eller er man livredd for den slags?


Vi så jo hvordan det gikk med Nederlenderne som utfordret det tradisjonelle RBK. Da er det likså greit å hente trønderske nikkedukker som står med lua i handa.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 51, 52, 53  Next
Page 37 of 53

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb