View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
georgios Veteran
|
Posted: 25.08.2009 08:09 Post subject: |
|
|
Dette er vel så konkret at det kanskje burde taes i en annen tråd.
Hoftun ser til Tromsø
Rosenborg vil etter det NRK erfarer ha Tromsøspillerne Morten Moldskred og Ruben Yttergård Jenssen.
- Jeg har ingen kommentar til enkeltspillere, sier Hoftun.
Hoftun bekrefter imidlertid at han kommer til Tromsø på torsdag for å se TILs returkamp i europaligaen mot Athletic Bilbao. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 25.08.2009 08:23 Post subject: Ruben Yttergård Jenssen |
|
|
Quote: | Tromsø sliter økonomisk og har budsjettert med spillersalg, men Kræmer er klar på at Rosenborg ikke får noe på billigsalg.
- Det er heller tvert imot, kommenterer han. |
Herlig holdning fra Tromsø: Vi går heller konkurs enn å selge til RBK! |
|
Back to top |
|
|
michael collins Veteran
|
Posted: 25.08.2009 08:42 Post subject: |
|
|
Ruben Yttergård Jenssen er under ingen omstendighet til salgs i høst. Hvis vi avanserer i Europaligaen er heller ingen andre spillere det, da tror jeg heller TIL har et par spillere på vent for å forsterke laget. Hvis vi derimot blir utslått og det kommer et bra bud på Morten Moldskred ser jeg ikke bort fra at TIL vil lukte på det. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2009 08:57 Post subject: Re: Ruben Yttergård Jenssen |
|
|
2mas wrote: | Herlig holdning fra Tromsø: Vi går heller konkurs enn å selge til RBK! |
NRK har kuttet ut deler av det han sa. Hørtes ikke så galt ut på radio. Der åpnet han for å selge og ønsket Hoftun velkommen. |
|
Back to top |
|
|
Frankiefourfingers Veteran
|
Posted: 25.08.2009 09:00 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Ruben Yttergård Jenssen er under ingen omstendighet til salgs i høst. Hvis vi avanserer i Europaligaen er heller ingen andre spillere det, da tror jeg heller TIL har et par spillere på vent for å forsterke laget. Hvis vi derimot blir utslått og det kommer et bra bud på Morten Moldskred ser jeg ikke bort fra at TIL vil lukte på det. |
alle deres spillere er til salgs. Slutt å lek storklubb Collinsgutt. |
|
Back to top |
|
|
kris0stby Veteran
|
Posted: 25.08.2009 09:16 Post subject: |
|
|
Alle spillere er alltid til salgs. Slik er det bare. Alt kan kjøpes for den rette summen.
Frak Moldskred. Han er en god spiller i TL, men har ikke nivået i kroppen til å bli noe utover det. Nå er han uansett for gammel. Dette er ikke diskusjon en gang.
Yttergård Jensen... Hvordan er han som spiller? Han er vel CM såvidt jeg kan forstå, men er han tiltenkt å spille DM eller høyrekant om vi kjøper ham? Virker meget spennende... Desverre kontrakt ut 2012 |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 25.08.2009 09:16 Post subject: |
|
|
Det kommer vel en powerpoint-presentasjon fra Tromsø i løpet av dagen. Synes vi skal gi et middels bud 31.august. Sier de nei så får det bare være. |
|
Back to top |
|
|
Frankiefourfingers Veteran
|
Posted: 25.08.2009 09:23 Post subject: |
|
|
synes vi skal holde oss langt unna disse spillerne. |
|
Back to top |
|
|
michael collins Veteran
|
Posted: 25.08.2009 09:29 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | alle deres spillere er til salgs |
Jeg burde vel presisert "til salgs for hva man med rimelighet kan vente at RBK vil tilby". Noen må som kjent ha alt inn med skjeer. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
|
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:14 Post subject: |
|
|
Dere kan jo fortsette å tviholde på spillerne dere tror er verdt flere titalls millioner. En Toyota er jo en driftssikker og helt ålreit bil det også, til å stole på og holder bra for de fleste. Det betyr ikke at folk vil betale millioner for den selv om Toyota-eiere mener det er den beste bilen du kan ha. |
|
Back to top |
|
|
senador Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:16 Post subject: |
|
|
Moldskred, 5-8mill, intet mer. Yttergård Jensen, 3-6mill. Spillerne er ikke verd mer. Det er TL vi snakker om. Altså en bakgårdsserie i Europa. |
|
Back to top |
|
|
michael collins Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:18 Post subject: |
|
|
Nettoppp, og da mener jeg det er en mulighet for at Moldskred selges hvis vi ryker ut av Europaligaen. Hvis vi ikke gjør det er det bare tull å snakke om salg av våre beste spillere. Og RUJ bør absolutt ikke selges for de beløpene det er snakk om her. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
|
senador Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:21 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke? Han har ikke visst noe på internasjonal toppnivå, han spiller for en relativt ukjent klubb i Norge som er en forholdsvis dårlig fotballnasjon. Trur man må få litt realisme inn i bildet her. |
|
Back to top |
|
|
LanoX Rutinert
|
Posted: 25.08.2009 10:21 Post subject: |
|
|
Jeg må ærlig innrømme at jeg har liten oversikt over Yttergård Jensens kvaliteter selv om jeg har sett en del kamper med Tromsø i løpet av årene. Noen som kan gi meg en kort oversikt over plusser og minuser ved denne spilleren?
Han er vel tiltenkt rollen ved siden av Annan? _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
|
Torbjørn Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:25 Post subject: |
|
|
Yttergård Jensen har vist spennende kvaliteter de få gangene jeg har sett han. Virker fotballsmart, god førstetouch og fin venstrefot. Mener å huske at han fremstod enda bedre etter at han ble flyttet inn sentralt i banen, fra ving.
Hva er din vurdering av Yttergård Jensen, michael collins? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
|
Ingeman Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:26 Post subject: |
|
|
Yttergård Jensen er da en offensiv midtbanespiller..?
- Det jeg har sett, hørt og lest om han er virkelig lovende. Det er en spiller med stort potensiale, som spiller veldig på i TL. (Da jeg spilte FM kjøpte jeg nesten bestandig denne mannen... (Bare for å ha det sagt!) )
Edit: Eneste negative med han er vell at han er litt treig, og litt tykk i rævva?
- Jeg har ikke lyst på Morten Moldskred til RBK. Han er en Trond Olsentype, som aldri kommer til å lykkes i de virkelige store kampene.. |
|
Back to top |
|
|
vingback Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Greie spiller, men hva man trenger?
Det jeg stusser over er Hoftuns taktikk, hvorfor går han ut offentlig og sier han ser på spillere? Trodde klubbens strategi var å ikke kommentere overganger før det var i orden. Greit nok at han ikke kommenterer enkeltspillere, men i denne sammenhengen har han allerede sagt A.
Er det en bitteliten sjans for at det er Llorente han skal se på? |
|
Back to top |
|
|
Ingeman Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:53 Post subject: |
|
|
Aaah, vi har jo ikke Thorbjørnsen lengre.. Huff, nå skal HOFTUN opp til det lange nord og vurdere spillere. Nei og nei. Savner Stig allerede.. (Dette gikk nettop opp for meg!) |
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2009 10:58 Post subject: |
|
|
Nå kan du for første gang gjøre nytte for deg, michael collins. Uten TIL-briller, hvor god er RYJ? Gjerne sammenlign med andre midtbanespillere i Tippeligaen. Hva er hans styrker og svakheter? |
|
Back to top |
|
|
LanoX Rutinert
|
Posted: 25.08.2009 10:59 Post subject: |
|
|
vingback wrote: | Greie spiller, men hva man trenger?
Det jeg stusser over er Hoftuns taktikk, hvorfor går han ut offentlig og sier han ser på spillere? Trodde klubbens strategi var å ikke kommentere overganger før det var i orden. Greit nok at han ikke kommenterer enkeltspillere, men i denne sammenhengen har han allerede sagt A.
Er det en bitteliten sjans for at det er Llorente han skal se på? |
Altså, hvorfor ikke? Hoftun har vært den mest profesjonelle av alle når det gjelder overganger, og jeg mener det er greit at han ikke trenger legge skjul på at vi jakter spillere, da jeg mener dette er ganske åpenlyst.
Uansett litt interessant at det jaktes spillere så sent i overgangsvinduet. Kanskje Real ble imponert over en av våre spillere i går, og la inn et galacticos-bud som vi ikke kunne si nei til? _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 25.08.2009 11:03 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Moldskred, 5-8mill, intet mer. Yttergård Jensen, 3-6mill. Spillerne er ikke verd mer. Det er TL vi snakker om. Altså en bakgårdsserie i Europa. |
Moldskred 4 mill, Yttergård Jensen 3 mill. |
|
Back to top |
|
|
acabar Senior
|
Posted: 25.08.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Aaah, vi har jo ikke Thorbjørnsen lengre.. Huff, nå skal HOFTUN opp til det lange nord og vurdere spillere. Nei og nei. Savner Stig allerede.. (Dette gikk nettop opp for meg!) |
På tide å vokse opp - å vokse fra den glorifiseringen av Stig Thorbjørnsen. Om du i det hele tatt har fulgt med i media, så ville du ikke svartmalt situasjonen så mye. Dessuten så klarte vi å kaste bort haugevis av millioner, selv med Thorbjørnsen i stallen. Olsen har jo hittil vist seg å være verdt alle de millionene, ikke sant?
Hva er det forøvrig som tilsier at Hoftun sine kvaliteter til å vurdere spillere er svake? Har du noe konkret å vise til? At han ikke har erfaring nok til å gjøre en god sesongoppkjøring med RBK har han vist, men feilaktige spillerkjøp? Tja.. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 25.08.2009 11:05 Post subject: |
|
|
Tja, Pelu? Miller? |
|
Back to top |
|
|
acabar Senior
|
Posted: 25.08.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Th..or..bj..ør..ns..en..
Hva mener du han gjorde mens vi kjøpte dem? Sov på jobben? Sant.. Like greit å gi Hoftun all skyld, mens vi sier at Thorbjørnsen er speidernes svar på Péle. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
|
puckno Veteran
|
Posted: 25.08.2009 11:21 Post subject: |
|
|
Håper det er Atletic Bilbao spillere Hoftun skal se på.
Og til alle Tromsø-fans så synes jeg det er herlig naivt og festlig å tro at Atletic Bilbao kommer til å undervurdere Tromsø i enda en kamp. Lykke til! |
|
Back to top |
|
|
|