English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 02.10.2005 21:26    Post subject: Reply with quote

så van heerden mot Odense i dag og ble veldig imponert. rask, god teknikk, overblikk og bra pasninger. Tenk hvis RBK også hadde hatt en fotballskole i sør-afrika Very Happy Very Happy Fins sikkert flere der nede. Har likevel et håp om at Eguren kanskje blir like god om ikke bedre. Har sett han har blitt sammenlignet med Ballack i spillestilen, hadde vært sinnsykt digg. Håper vi får se ham på det nivået en gang..
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 03.10.2005 00:12    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Er ikke interesseret i Rob Friend. Han minder alt for meget om Frode Johnsen og jeg vil hellere have tekniske spillere på top, end hovedstærk. Primært fordi vores indlæg for det meste er elendige.

Elrio Van heerden er en meget god ung spiller, der er slået igennem i denne sesong efter nogle gode præstationerne bla. i kampene mod HSV. Men løbet er kørt og han bliver en for dyr spiller for os.
Noget andet der er værd at bemærke, er at han er hentet fra FCKs fodboldskole i Sør-Afrika.


Nope. Kontrakten til Van heerden går ut! Og han er visstnok ikke veldig gira på å signe en ny. Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 03.10.2005 00:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Nope. Kontrakten til Van heerden går ut! Og han er visstnok ikke veldig gira på å signe en ny. Wink


Hmm sidste jeg hørte var at FCK arbejde på at tilbyde ham en forbedret kontrakt, og da BT spurgte Elrio om fremtiden svarede han at han kun koncentrerede sig om nutiden. personlig tror jeg nu han bliver i FCK. Skal se om jeg kan finde link til artiklen:

Edit: Elrio grande nyder øjeblikket

EDItx2: glemte at få med at Elrio har udtalt at han først vil snakker om ny kontrakt til nytår. Altså kan vi i teorien signe ham gratis der, da hans kontrakt går ud i 2006. han snakker også godt dansk, så der burde ikke være store komunikationsproblemer. Men som sagt tidligere tror jeg han kommer til os, men derimod bliver i FCK eller går til en større klub i Europa.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 03.10.2005 10:33    Post subject: Reply with quote

Det var det jeg mente, at han trekker ut signering, og ikke vil ta slikt før nyttår! Wink
Brøndbygutta har diskutert ham og serru! Smile
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran


Joined: 24 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 04.10.2005 01:20    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
attach wrote:
Slik Frode spiller nå, så fortsetter han.


Så var det alder og det å bygge lag. En kan ikke bygge lag med Frode i tankene, han er over toppen. Friend derimot har 10 år igjen på banen og har større potensiale enn Frode noen gang har hatt.


Ikke glem Helstad - og Braaten for den saks skyld. Vi trenger ikke å hente en spiss for fremtiden ennå. Men én ting er helt sikkert - den spissen bør ikke hete Rob Friend. RBK kan få noen mye, mye bedre!
Back to top
View user's profile Send private message
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 04.10.2005 02:41    Post subject: Ny target-man forran 2006 sesongen!! Reply with quote

Vi har Helstad på topp, som gjør en kanonjobb. Han skal vi fortsatt ha, MEN, vi trenger en internasjonal target-man, en stor og sterk spiller som klarer å putte i europa.

vi har Frode J i den rollen no, men han har vært på bunn-nivå i hele år.

Jeg liker han veldig godt, men man må sette laget forran alt!
og jeg mener at de må bli "kvitt" han, og kjøpe inn en ny i den rollen. En som har de samme egenskapene i lufta, men som i tillegg har fart, og bedre ball kontroll!

Folk sei at det får ikke rbk tak i, uten å bruke 50mill.

Dette er jeg uenig i.
Selger man Frode(var vel snakk om 5-6mill inn der) så legge på en 10-15mill.

bruker man de 15-20mill fornuftig, så kan man nå langt!

Eventuellt så kan man kjøpe en ungfole til en billigere peng, med de samme egenskapene, så håpe på å videreutvikle han selv.

Men det grunnleggende her er at den spillere må ha ett internasjonalt snitt over seg, og det INNEBÆRER fart.

Så har vi ett alternativ til Helstad, eller kansje kjøre begge på topp visst det skulle by seg!

Noen som har noen meninger om denne saken?

Dette er nemlig en av mine fanesaker!!

Og vær så snill og vær realistiske. ikke komme med store sterke navn, som rbk ikke har sjans på i havet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 04.10.2005 02:48    Post subject: Kanonspiss fra Halmstad? Reply with quote

Jeg har igrunn ikke fulgt så nøye med på svensk fotball, men ett navn har bitt seg merke. Og det er en Thorvaldsson(eller noe i den dur) fra Halmstad.

Ser navnet hans gå igjen hele tiden på "pling" når jeg ser tippeliga.

Så når jeg skrudde på sporten mandag, der Halmstad ble knust 6-1 av Djurgården, så dukket han opp igjen. Og det var ikke hvilket som helst mål heller. Maradona light sa de, og det var det jaggu meg også.

da tenkte jeg "dette må ha vært flaks osv"

Men fyren er F*** meg toppscorer i serien der bort, og han spiller for BUNNLAGET Halmstad!

kan dette være noe for rbk?

Noen som har noen videoer(mål) fakta, peiling om dette?

Kjøp han no, før han færer til italia eller bundesliga!

Ikke gjør samme tabben som mange ganger før, og la de bli så ettertraktet at rbk ikke har sjans!

Det har skjedd før med Kallstrøm osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.10.2005 09:16    Post subject: Reply with quote

Perry jakter nordiske RBK-forsterkninger

Har vel ikke sånn mer enn passe tiltro til den fyren når det gjelder dette.
Jeg hadde vel like gjerne sendt ut deg for å lete, TomH, for å si det sånn! Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.10.2005 09:17    Post subject: Reply with quote

Hm...
Han sier at Perry Hansen blir sendt rundt for å se spillere RBK har fått tips om. Han sier også at målet er å følge aktuelle spillere over litt tid, før det blir aktuelt å handle.

Var det per.joar.hansen krøllalfa erbekåDottNo som var adressa, 2mas? Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 04.10.2005 09:41    Post subject: Reply with quote

Rob Friend er ikke mannen for Rosenborg. Greit å ha en stor å sterk spiss, men han må i hovedsak være hurtig og ha god teknikk. Hvis Rosenborg vil hente en ny spiss og han ikke har disse to kriteriene er det bare å droppe det. Nå må vi hente en spiss som har de kvalitetene som Helstad har slik at vi får en angrepsrekke med fart og teknikk. Det så vi mot Olympiakos at det er gull verdt.

Veldig spennende at Perry skal kartlegge spillere i norden. Det har ikke Rosenborg gjort før så det er bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2005 09:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Har vel ikke sånn mer enn passe tiltro til den fyren når det gjelder dette.
Jeg hadde vel like gjerne sendt ut deg for å lete, TomH, for å si det sånn! Very Happy


TomH har jo sterke forbindelser til Høgmo, så ser ikke bort fra at han er blitt spurt allerede om å kartlegge Nord-Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.10.2005 10:10    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Var det per.joar.hansen krøllalfa erbekåDottNo som var adressa, 2mas? Very Happy


Mulig den funker. "perry" funket i alle fall før. Er usikker på om han lenger har kontor på Brakka, og leser jobbmailen sin...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 04.10.2005 12:28    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Min vinter ønskeliste:
Tore Reginiussen
Eventuell 1 høyrebeck hvis Russel drar!
1 Hardarbeidene midtbanespiller, jeg vil helst ha Eirik Bakke, men Ardian Gashi bør også være aktuell!
Spark Frode Johnsen og få inn en hodesterk og teknisk god spiss!


Vil noen av dere som vil sette ut en nyttårsliste, over spillere dere vil skal forsvinne og eller komme til Rbk???

PS: Ovenfor er min liste!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.10.2005 12:32    Post subject: Reply with quote

At Perry skal ut å sjekke skandinaviske spillere skal en ikke legge så mye i. En må betale han lønn uansett så da kan en bruke han til noe fornuftig, og Høgmo har lite arbeidskapasitet igjen til å tenke nye spillere...

Hvordan går en egentlig fram når en leter etter nye spillere ?

Jeg regner med at en ønsker spesielle spillertyper og setter opp en profil med egenskaper en spiller bør ha, for så å sjekke eventuelle aktuelle spilleres kvaliteter på de ulike egenskapene gjennom flere kamper ?

10-15 variabler som sjekkes ut ?



Eller er det mer; "syns hannj der spillt bra, ja...."
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.10.2005 12:36    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
At Perry skal ut å sjekke skandinaviske spillere skal en ikke legge så mye i. En må betale han lønn uansett så da kan en bruke han til noe fornuftig, og Høgmo har lite arbeidskapasitet igjen til å tenke nye spillere...


NÃ¥ tror jeg du undervurderer dette opplegget.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 04.10.2005 15:05    Post subject: Reply with quote

he he...

Litjeggen, i TIL lager man en spillerprofil over egenskaper man ønsker, før man så kartlegger/ finner spillere med disse egenskapene. Denne prosessen kan ta mye tid. Viktige hjelpemidler underveis er agenter og personlige kontakter/ bekjentskaper (selvfølgelig).
Altså akkurat som du regnet med.

I TIL er det Tore Rismo som har denne jobben. Han gjør en meget god jobb!
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.10.2005 15:50    Post subject: Reply with quote

Har fått med meg at enkelte utenlandske klubber ser en spiller 50 ganger gjennom ettpar år og da må det også være snakk om måling/bekreftelse av utvikling og at en følger spillere som ikke har nivået inne, men som en forventer kan utvikle seg tilstrekkelig.

Noen egenskaper er uavhengige av tempo, men de fleste er avhengig av tempo, og dess høyere nivå spilleren skal prestere på dess viktigere blir det å overføre ferdighetene til høyere tempo.

Hvordan vurderes dette tro ?

Med videoanalyse så er det enklere og det er lett å se når spillerne spiller i internasjonale kamper, men i tippeligaen, allsvenskan og sasligaen så er tempoet relativt lavt. Hvordan vurderer en da hvilke ferdigheter spilleren kan beherske under større tempo ?

Har lett etter maler for "spillerprofiler" på nett uten å finne noen men om jeg selv skulle lage en profil så blir det fort 50+ variabler...

Noen som vet om noe bakgrunnsinformasjon om spillerprofiler/kartlegging som er tilgjengelig på nett ?

Den som har sjekket ut det kommende(?) videoanalyseverktøyet prozone har kanskje fått med seg at det er en "agentmodul" under utvikling der data om enkeltspillere blir salgsvare til kjøpende klubber...

Alle kampbevegelser en spiller i ett prozone-lag gjør på hjemmebane blir da underlagsmatriale for andre klubbers speidere, noe som muligens vil gjøre RBK`s spillere mer attraktive på transfermarkedet om klubben anskaffer prozone.

Noen tilsvarende effekt andre veien kan en vel ikke regne med da andre klubber med prozone vil vær rikere/større klubber ...

I USA utdannes det talentspeidere for am. fotball, og i Tyskland havner ALLE ( 22.000 ) unge spillere i fotballforbundets talentdatabase.

Finnes det i det hele tatt kurs innen norsk fotballutdannelse når det gjelder talentspeiding og talentutvikling ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Candyman
Proff


Joined: 05 Jun 2005
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2005 18:39    Post subject: Reply with quote

NFF har talentspeidere i alle norske fotballkretser (Trøndelag, Nordmøre osv), som finsikter spillere til guttelandslagene. Krav til utdanning er vel trener 2-kurs (tidl C-kurs) tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 05.10.2005 02:24    Post subject: Re: Ny target-man forran 2006 sesongen!! Reply with quote

KristerK wrote:
Vi har Helstad på topp, som gjør en kanonjobb. Han skal vi fortsatt ha, MEN, vi trenger en internasjonal target-man, en stor og sterk spiller som klarer å putte i europa.


Iacob fra Steaua Buccuresti var vel en spiller som kunne ha passet Rosenborg bra? Hodesterk, Teknisk og ganske så kjapp.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.10.2005 14:37    Post subject: Re: Kanonspiss fra Halmstad? Reply with quote

KristerK wrote:
Jeg har igrunn ikke fulgt så nøye med på svensk fotball, men ett navn har bitt seg merke. Og det er en Thorvaldsson(eller noe i den dur) fra Halmstad.

Ser navnet hans gå igjen hele tiden på "pling" når jeg ser tippeliga.


Litt om thorvaldsson her

7 klubber ser på ham ja. De regner jeg med Perry drar en Bratseth og ier, jaja, men siden de er interesserte, så har ikke vi sjans, siden han også jo er en husmann av sinn. Kunne vært morsomt om noen forklarte shopperne i RBK at det er den klubben som får signaturen som får spilleren, samma hva slags "sjanse" man har når man begynner.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.10.2005 14:41    Post subject: Reply with quote

Spelarstatistikk Gunnar Heidar Thorvaldsson - Allsvenskan 2005
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.10.2005 14:49    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterte Gunnar Heidar Thorvaldsson for noen sider siden også. Virker som en interessant kar.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 05.10.2005 14:54    Post subject: Reply with quote

Flere klubber vil ha Myhre

Fredrikstad, Lyn og Lillestrøm vil alle ha Thomas Myhre, som vurderer en retur til Norge.


- Om jeg bestemmer meg for å dra hjem med familien, får de som er interessert ta kontakt, sier landslagskeeperen til Dagbladet.

Han har ikke fått særlig spilletid etter overgangen til Charlton. Dessuten veier hensynet til kona og datteren på to år tungt

hvor er Rosenborg? Jeg trur ikke de skjønner at Espen Johnsen ikke er god nok..
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 05.10.2005 15:53    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

hvor er Rosenborg? Jeg trur ikke de skjønner at Espen Johnsen ikke er god nok..


Hvor er du? Om Espen Johnsen ikke klarer leve ut potensialet sitt, har vi Alexander Lund Hansen i bakhånd.

Myhre er ingen ungkalv lenger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2005 15:57    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg trur ikke de skjønner at Espen Johnsen ikke er god nok..


Jeg tror ikke du sjønner at Espen Johnsen er norges klart beste keeper på strek. Når han får roet ned litt, blir han god i feltet også.

Om han klarer det, har vi en av europas beste keepere
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 133, 134, 135  Next
Page 134 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb