View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
smogli Proff
|
Posted: 27.04.2016 08:28 Post subject: |
|
|
En pause varer i 15 min. Hvor mange er det egentlig som hadde beina til kiosken for å stille seg i kø, få seg en øl, og drikke den opp, før man går tilbake på plassen sin?
Har det vært noen som har blitt nektet servering på ØØ før kamp? |
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 08:32 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Dersom man hadde stoppet ølsalget mens spillet pågår (temmelig slitsomt hvis det blir renn på tribunen for å kjøpe øl mens man ser kamp) så ser jeg ikke problemet. "Merserveringen" blir i praksis pausen, samt etter kampen, dersom man antar at de som vil ta seg en øl før kamp gjør det uansett. |
Det er jo under kampen det bør være åpent. Jeg er ikke så ivrig på å drikke før kampen, men jeg kunne gjerne tenkt meg noen kalde underveis. |
|
Back to top |
|
|
Mustrum Ridcully Legende
|
Posted: 27.04.2016 08:39 Post subject: |
|
|
Men fryktelig trist med all øl som går til spille når de blir målras da. Ellers helt enig i at hele vitsen er at man kan leske strupen underveis. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
|
Barney Veteran
|
Posted: 27.04.2016 08:40 Post subject: |
|
|
Så tar du med deg en øl inn til 1. omgang og kjøper deg en i pausen i 2. omgang.
Jeg ser virkelig ikke problemet med dette. |
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 08:44 Post subject: |
|
|
Selv ser jeg ikke problemet med at det er åpent under kampen. Man slipper den voldsomme køopphopningen og man slipper å stresse med å rekke alt av tidsfrister. Dessuten er det ikke noe problem å få i seg to øl på en omgang. |
|
Back to top |
|
|
JanneB Veteran
|
Posted: 27.04.2016 08:46 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Men fryktelig trist med all øl som går til spille når de blir målras da. Ellers helt enig i at hele vitsen er at man kan leske strupen underveis. |
Ser kult ut når det blir øl-dusj på Sydsiden når Brøndby skårer mål. |
|
Back to top |
|
|
xMegafonmannen Veteran
|
Posted: 27.04.2016 09:09 Post subject: |
|
|
når vi møtte brøndby borte sist tømte vi en sånn gående ølselger for alt ølet han hadde og satte ved tromma så vi hadde under kampen. Tror vi rakk og plassere godt over 30 øl der før vi putta mål og alt som var igjen var en halv øl. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 09:53 Post subject: |
|
|
Jeg har blitt så jævla satt og kjip at jeg grenser til å være negativ til ølsevering under kampene. Synes ordningen med ølservering før kampen på ØØ funker fint, og vet ikke helt om jeg ser behovet for å utvide. Det er selvfølgelig digg med en kald øl på de varme dagene på Lerkendal, men man kommer til å være neddynket i øl etter hver kamp når 1000 ustødige Kjernen-folk prøver å klappe samtidig som de holder et levende plastbeger med øl oppi. Føsch!
Og selvfølgelig (obligatorisk), tenk på unga! |
|
Back to top |
|
|
Juch Veteran
|
Posted: 27.04.2016 09:53 Post subject: |
|
|
De som virkelig har lyst til å være fulle under kamp får jo det til nå også, det har vel blitt bevist på ØØ. Men jeg tror folk flest kjenner sine grenser og vet hva som er anstendig på kamp. Folk flest er jo ikke dritings på konserter, f.eks.
Jeg er positiv til ølsalg under kamp. Skulle gjerne kjøpt med meg en kald Dahls fra fat på vei inn på tribunen, det bidrar til stemningen. Men å møte lenge i forveien for å henge rundt på puben gidder jeg ikke.
Det hadde jo vært interessant hvis RBK fikk til et prøveprosjekt på med de øvre langsidene f.eks (og ØØ såklart). En langside med ølservering og en uten. Tror den med ølservering hadde blitt utsolgt mye raskere enn den uten, hadde jo vært interessant å se om det stemmer.
For å tenke på barna, synes jeg forslaget om å ikke selge øl på familietribunen og nedre langsider var et godt forslag. |
|
Back to top |
|
|
Eru Veteran
|
Posted: 27.04.2016 10:44 Post subject: |
|
|
Øl før kamp og i pausen: ja, takk. Ikke på familietribunen.
Men under kampens gang? Det vil skape problemer med synging og stemning ihvertfall. Nei til røling. |
|
Back to top |
|
|
Fotsoppen Proff
|
Posted: 27.04.2016 11:17 Post subject: |
|
|
Først og fremst synes jeg supporterpuben skulle ha vært mye større, for der er det alltid for fullt til at man kan sitte å kose seg med forfriskninger foran store kamper.
Stiller meg positivt til ølsalg helt fram til kampstart, kanskje til og med hele kampen, men at det må drikkes innfor kontrollerte felt. Men er litt skeptisk til ØØ + ølservering. Det finnes alt for mange unge på Kjernen som kommer til å kaste øl på banen, og det kommer til å bli kjøp for/sjenking av mindreårige supportere og økt fyllefaktor på enkelte som ikke kan besinne seg.
Når det gjelder ellers rundt om på stadion synes jeg alle tribuner (foruten en fritribune a la Familetribunen kan servere øl. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 11:29 Post subject: |
|
|
Tenker plassene på Nedre Øst blir de minst attraktive på hele stadion om folk på Øvre får ha med seg øl inn på selve tribunen. Det kommer til å være en jevn dusj av dødt øl ned til de under. Det er umulig å komme unna. |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 27.04.2016 11:57 Post subject: |
|
|
Jeg savner en ordentlig forklaring fra politikerne på hvorfor ølservering ikke er tillat på fotballkamp. Noen som vet? Synes det overtenkes/problematiseres rundt det. Hvorfor er det ok på VIP-en og ikke for resten? Hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp? Å tillate det forutsetter selvsagt at man forholder seg til generelle skjenkeregler i landet og har vakter som passer på at reglene følges. Det er ikke sånn at ølservering = anarki. |
|
Back to top |
|
|
angvik Proff
|
Posted: 27.04.2016 12:03 Post subject: |
|
|
OK på VIPen?
Så vidt meg bekjent gjelder de samme reglene på VIP som på supporterpuben. Servering opphører 30 minutter før kampstart. |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 27.04.2016 12:09 Post subject: |
|
|
Innbilte meg at det var lov der. My bad, men hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp? |
|
Back to top |
|
|
ace Veteran
|
Posted: 27.04.2016 12:22 Post subject: |
|
|
Helt greit med ølservering frem til kampstart og i pausen, men særs negativ til øl på tribunen under kamp. Blir et helvetes søl og som Hedon sier, det sitter noen under oss også. Det er det enkelte som har en tenden stil å glemme. Både spyttklyser, snusklyser, cola, vann osv har havnet i hodet på de som sitter nedenfor oss. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
|
xMegafonmannen Veteran
|
Posted: 27.04.2016 12:28 Post subject: |
|
|
er ikke øl bra for håret da? _________________ :/ |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 27.04.2016 12:34 Post subject: |
|
|
Ace, det der handler om folkeskikk ikke om at øl må bannes og jeg tipper det er et lite fåtall som gjør dette. |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 27.04.2016 12:49 Post subject: |
|
|
Et argument for Øl-salg er jo hva det kan bidra med for å styrke økonomien til Norsk fotball. Jeg jobbet nylig for et større Trav-arrangement her på øya, og det er stort sett i sjenking-biten at pengene ligger.
Mange er skremt av bilder av fyll på kamper i utlandet, men husk at det er i land hvor alkohol er mye billigere enn i Norge. Og hvor trusselen om å miste sjenkebevilgning ikke henger konstant i lufta.
Det er på tide at fotballfans i Norge blir behandla som voksne folk. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 12:57 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Innbilte meg at det var lov der. My bad, men hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp? |
Nå er ikke jeg noen teaterkis, akkurat, men det er vel ikke så veldig snodig. En ting er jo at fotballsupportere jevnt over er litt mer bråkete og utagerende enn den jevne teatertilskueren, men det viktigste forskjellen er at norsk idrett har tatt et prinsippielt standpunkt om at man ikke skal kombinere idrett og alkohol. Mulig det til og med er avgjort så høyt som i regjeringen. |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 27.04.2016 13:00 Post subject: |
|
|
Nei, det et et klassespørsmål. Man kan ikke stole på arbeiderklassefolk til å ta ansvar for hva man sjøl drikker. |
|
Back to top |
|
|
haavarl Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 13:07 Post subject: |
|
|
Hele avholdstanken oppsto for øvrig blant arbeiderklassen sjøl, som en reaksjon på de massive problemene som alkohol førte med seg på slutten av 1800-tallet (da brenning av brennevin ble frisluppet). Det hører med i den gamle arbeiderklassens solidaritetsbegrep. Tenk arbeidskarer som drikker opp lønna og gir beng i (og deng til) familien, så er du der. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
|
Cashew Junior
|
Posted: 27.04.2016 13:08 Post subject: |
|
|
Ser at argumentet for at idrett og alkohol ikke går sammen går igjen i debatten. Men det er vel strangt tatt ikke vi som sitter på tribuenen som er med i idretten, kan jeg isåfall si at jeg som har sesongkort på Lerkendal driver med toppidrett?
Og serveres det ikke øl på Leangen Travbane, er ikke det også idrett? |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 13:10 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Nei, det et et klassespørsmål. Man kan ikke stole på arbeiderklassefolk til å ta ansvar for hva man sjøl drikker. |
Stoler ikke på en sjel oppe på ØØ selv jeg, så ser den. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 27.04.2016 13:13 Post subject: |
|
|
Cashew wrote: | Og serveres det ikke øl på Leangen Travbane, er ikke det også idrett? |
Trav tilhører Det Norske Travselskap og ikke Norges Idrettsforbund. Der har du forskjellen. I tillegg til at trav ikke har noe med idrett å gjøre, så klart. Alkohol og gambling går hånd i hånd, og der har du DNT sin nisje. |
|
Back to top |
|
|
|