English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Henriksen kan fortsatt kjenne ettervirkninger av koronasykdommen han fikk under landslagssamlingen. Dersom han tar seg maksimalt ut når det er kaldt ute, brenner og svir det litt mer enn vanlig i lungene.

(...)

– Det er mer aktuelt at jeg blir midtstopper enn at jeg blir spilt lenger opp i banen. Jeg er blitt gjort oppmerksom på at det er noe som kan skje. Jeg og Åge har hatt en dialog om det. Det er en posisjon jeg føler jeg kan bli veldig god i, og en oppgave jeg er klar for å ta dersom de ønsker det, sier han.

Men Henriksen legger samtidig et klart premiss for «å bytte jobb».

– Dersom det blir sånn at de bestemmer seg for å bruke meg som stopper, så er det midtstopper jeg skal være. Da er jeg ikke midtbanespiller lenger. For da ønsker jeg å bli best mulig i den posisjonen og ta steg hele tiden. Det kan man ikke med «tre kamper her og tre kamper der». Det går ikke.

Les mer: RBKs nye kaptein: – Jeg kan bli veldig god som midtstopper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.02.2021 19:42    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
fair nok det bliver så også det sidste fra mig ang. Vecchia. Nu følger jeg også de store danske klubber meget tæt og jeg kan simpelthen ikke huske en spiller der bliver hentet ind som har gjort en forskel - uden at han var kendt fra diverse U landshold eller andre anerkendte klubber. Jeg anser jo Rosenborg som den største klub i Norge - men pt. uden midler til at hente spillere fra den hylde man nok gerne ville. Jeg håber men vil blive meget overrasket hvis du står efter sæsonen og siger hold nu op han var en åbenbaring. Mindre kan så også gøre det. Men tak for en god debat herom.


Enig med deg i dine tidligere innlegg i denne saken. Tror ikke Vecchia kan ha vært et så stort talent som enkelte skal ha det til, men når det er sagt har han utvilsomt blitt holdt tilbake på grunn av skader - noe som har uteblitt de siste årene og dermed har latt han blomstre. Heldigvis har ikke fortid mye å si kontra nåtid - og det jeg har sett og lest angående Vecchia lover veldig bra. At vi i tillegg får han gratis (etter å ha slått andre interessante lag) lover også bra for at han er en spennende spiller - som vi får hentet på lav risiko, men at han er et soleklart førstevalg foran Ceide / Holse tviler jeg sterkt på.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 05.02.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Har Ceide og Holse prestert noe som gjør at Vecchia ikke skal være et klart førstevalg, den sesongen han nettopp har hatt, tatt i betraktning?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.02.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Faktumet at Ceide og Holse er henholdsvis 19 og 21 år og allerede viser et høyt individuelt nivå lover bra for det som forhåpentligvis blir et mer strukturert og samspilt lag til neste sesong. Det skal sies at statistikken til Vecchia taler hans fordel, men hvorvidt han er et soleklart førstevalg - som var temaet - er jeg veldig skeptisk til. At han holder et høyt nivå er jeg derimot ikke i tvil om i det hele tatt. Tipper alle tre vil få rikelig med spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 05.02.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Altså der er pt. ikke spillet en eneste træningskamp så det er vel svært at konkludere hvem der skal spille, men mindre man går ud fra fordums meritter. Og jeg antager stærkt at de bedste spiller når vi kommer til April og sæsonstart. Men Åge er voldsomt konservativ og allerede nu kan man sikkert som amen i kirken sige at han starter med Per, Henriksen og Doff centralt også selv om eks. Tagseth eller Konradsen viser sig skarpere til træning og i samtlige træningskampe. Det er også derfor jeg faktisk ikke har nogen forventninger om vi bliver meget bedre end sidste år. Jeg antager dog at specielt Bodø bliver dårligere. Det er fint vi har 4 fine kanter i Ceide, Holse, Vecchia og Pål. Men jeg vil stadig være lidt betænkelig her, Ceide har ikke scoret et eneste mål i 2 sæsoner nu, Holse får sine mål og point men svinger også i præstationer, Vecchia tror jeg umiddelbart halter noget efter og Pål kender vi. Ham skal man dog på ingen måde afskrive. Vores 9,er Dino er også en udfordring. Jeg har tidligere efterspurgt en spiller som Wind fra FCK - ved godt han er umulig at hente, men med ham på holdet ville vi med det samme øge vores styrke med mindst 20 % da han er så stærk på bolden og i pasningsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Vær så snill å avslutt diskusjonen i denne tråden om hvem som skal spille i angrepet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 05.02.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Får håpe at Markus er tilbake i god gammel form som den dirigenten han kan være når sesongen starter. Nå trenger vi en god start på sesongen igjen, det er lenge siden sist.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.02.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Selv kunne jeg gjerne tenke meg å se Markus som midtstopper. Der tror jeg vi ville hatt en god mann i mange år.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.02.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

Bør vurderes utover sesongen det ja dersom han sliter med å vise seg frem på midtbanen. Spesielt dersom man får tak i Mannsverk og det blir trangt om plassen på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 07.02.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Hva betyr dette?
-Er Serbecic allered veid og funnet for lett def?
Har han vist så dårlige takter i en tung førsteperiode..
Isåfall; Kjæmpesynd!

Markus er definitivt ikke bedre enn han off.
Passene hans fremover i banen er til tider lett å lese og den teknikken der hvor det ser ut som det er det estetiske som teller mest skaper bare treghet.
Aldri sett han slå kjappe harde med vrist.

Uansett så håper jeg ting bestemmes raskt så vi har en klar 11-er til seriestart.
Da blir det vel Holse på IL så lenge Mannsverk ikke er her.

Også håper jeg de har kontroll på Henriksen og evt setter han på mer eksplosiv trening etter det fjoråret.
https://youtu.be/UWz7de4hDCw?t=215
-tror pr nå at han er en lett rundingsbøye der bak.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 07.02.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Bør vurderes utover sesongen det ja dersom han sliter med å vise seg frem på midtbanen. Spesielt dersom man får tak i Mannsverk og det blir trangt om plassen på midtbanen.


Henriksen var litt skuffende da han kom tilbake. Men samtidig en solid spiller som kan bidra med å holde ballen i laget og ha noe possession. Hvis han kommer tilbake i midtbaneform er han selvfølgelig best der. Samtidig har vi slitt med midtstoppere med gipsbein. For å spille oss ut av trange situasjoner og holde ballen i laget er behovet for gode spillende midtstoppere tilstede og synes både Henriksen og Konradsen kunne egnet seg godt der. Tror Henriksen fort kan komme i landslagsklasse om han satser som stopper. Og hvis vi får mannsverk så tør jeg påstå at dette er en nobrainer nå som Henriksen ikke er fremmed for ideen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 29.03.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Da er det bestemt at Hernriksen blir midstopper denne sesongen (i hvertfall hvis SKjelbred blir skadefri).

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Litt sent ute Smile
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 29.03.2021 20:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Diskusjonen har pågått her i to døgn: Rosenborg 2021
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2021 20:18    Post subject: Reply with quote

Markus Henriksen om stopperplassen, verste taper og spiss-sjokket
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

– Vi må få Per Ciljan frisk igjen før vi kan begynne å operere med Markus som midtstopper. Med Per skadefri har vi nok å velge i på midtbanen. Konradsen er også ute. Og vi har plenty midtstoppere. Så vi skal vente til vi har Per frisk, bekrefter Åge Hareide – som ikke virker å la seg bekymre over at Henriksen ikke får øvd på stopperplass.

– Markus blir uansett en god midtstopper ganske fort. For det er ikke så vanskelig å spille midtstopper.

Hareide avfeier spørsmålet om det ikke kunne vært fordelaktig for Henriksen å øve mot Raufoss, før han eventuelt skal spille stopper mot Eliteserie- eller europeisk motstand.

– Ja, men det må du overlate til meg dersom du er bekymret for det. Det er ikke jeg så bekymret for, sier han.

Les mer: Pekt ut som Hareides nye stopper – terpes kun på midten

At det har blitt minimalt med testing på stopperplass gjennom vinter og vår, mener trønderen sjøl at skal gå greit.

– Jeg har ikke spilt mye stopper på trening, nei, men at jeg er klar over at det er en mulighet – det er jeg. Per må nok bli frisk og rask før det skjer for fullt.

(....)

– Jeg trenger jo å trene og få spilt der, men så stor forskjell er det jo ikke fra å spille dyp 6-er til midtstopper. Men det er en god del småting på det defensive som må terpes på. Det med å sette en linje, du er ofte bakerste mann, det handler om posisjonering på innlegg og de tingene der. Jeg ønsker jo å være den beste utgaven av meg sjøl.

Les mer: Skal begynne å drille laget sitt - «fenrik» Henriksen klar for mulig ny rolle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 19.04.2021 09:45    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Jeg trenger jo å trene og få spilt der, men så stor forskjell er det jo ikke fra å spille dyp 6-er til midtstopper. Men det er en god del småting på det defensive som må terpes på. Det med å sette en linje, du er ofte bakerste mann, det handler om posisjonering på innlegg og de tingene der.


Ja nei hvorfor bry seg med smÃ¥ting som posisjonering, sette ei linje og slikt. SÃ¥ lenge du holder deg mellom keeper og midtbanen sÃ¥ burde det gÃ¥ greit ¯\_(ツ)_/¯
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.04.2021 10:00    Post subject: Reply with quote

Hvis den omskoleringa er helt avhengig av at PCS spiller er jeg ganske skeptisk. Hvorfor kan han ikke spille stopper med Hoff sentralt, for eksempel?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Hareide vil trolig ha to sittende ganske ofte. SÃ¥ Hoff er ikke nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.04.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor da ikke spille med en annen i Pers fravær slik at flest mulig faktisk får øvd seg i de posisjonene de skal spille? Er det ikke bedre å spille med bare én ren innbytter i stedet for en innbytter og en ute av posisjon?

Litt for ofte sliter jeg med å forstå Hareides disponeringer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 19.04.2021 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår det heller ikke. Men har lært at forstå at Åge er meget forsigtig og alt for ofte indretter sig på modstanderne og fremstår alt for defensivt til min smag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.04.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Det blir jo ganske meningsløst å unngå å trene Henriksen i rollen han skal omskoleres til fordi man er redd for å ta risiko. Mot Raufoss. I en treningskamp.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.04.2021 15:53    Post subject: Reply with quote

Henriksen spiller så dypt i den sentrale rollen, at han i praksis er stopper allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

– Jeg skal være ærlig med deg og si at jeg tenker ikke så voldsomt mye på landslaget. Jeg tenker veldig mye på klubbhverdagen. Det er det som er det viktigste for meg, sier Henriksen til VG etter en restitusjonsøkt på Lerkendal mandag formiddag.

– De siste årene har Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey og Stefan Johansen lagt opp på landslaget i relativt ung alder. Har tanken slått deg også?

– Ja, vi får se på veien videre, hva som skjer, innleder Henriksen, som har spilt 58 kamper for Norge.

– Jeg har et ønske om å gjøre store ting med Rosenborg og vil være med på det i en god alder. Men landslagsbiten har jeg lagt litt sånn … vi får se hva vi gjør der.

Les mer: Henriksen kan være ferdig pÃ¥ landslaget: − Rosenborg er mitt fokus
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Det sier vel ganske mye om hvor stor tiltro Hareide har til Tagseth på nåværende tidspunkt at han nekter å gjennomføre omskoleringen før Skjelbred er tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.04.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter vel egentlig mer med følelsen av at det er litt mer 'spillerstallpolitisk' enn begrunnet i ønske om å vinne treningskampene. Det er jo strengt tatt Holse som først og fremst ikke starter på midtbanen som følge av at Henriksen står igjen, vil jeg påstå.

Spiller Markus stopper, og skal trenes inn i posisjonen, så er det bare én stopperplass igjen på Holmar, Hovland og Serbecic (og Ceide) i oppkjøring. Jeg synes ikke avgjørelsen er riktig, og skulle gjerne sett a) Henriksen som stopper i oppkjøringen eller b) Serbecic som stand-in i samme rolle, men jeg tror altså det dreier seg om at ikke etablerte spillere surner på benken mens fire midtbanespillere spiller alle minuttene på tre plasser.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 133, 134, 135  Next
Page 122 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb