English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.06.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Du kommer ikke til Rosenborg som nykonfirmert og krever plass i A-stallen, samtidig som du skal ha friheten til en på amatørkontrakt ved å kunne dra på "prøvespill" og treningsopphold til klubber i utlandet som måtte ønske det. På toppen av det hele krevde han å beholde en skoavtale han hadde med Nike, noe selv ikke våre største stjerner får lov til.


Men så kjenner hverken du eller jeg til de faktiske kravene han hadde, selv om jeg ser du hevder det motsatte på Twitter. Faren til Odin har allerede fortalt deg at det ikke strandet på noen utstyrsavtale. Jeg tror vi skal feste lit til de som faktisk var på møtene og ikke annen/tredjehånds informasjon.

Tviler dog ikke på at Holm hadde flere store krav til sitt RBK-opphold. Så må spørsmålet bli hvor langt RBK skal være villige til å strekke seg for å sikre kontrakt med de største talentene. Er det verdt å gå glipp av en potensielt enorm salgssum bare fordi en ung spiller har lyst til å trene med Juventus noen uker i januar? Forstår at man ikke kan godta slikt med alle guttespillere som kommer inn, og kanskje er det et case av 'alle eller ingen', men at de største talentene har et titalls storklubber på ryggen som vil ha de på besøk er rett og slett en realitet. Andre norske klubber godtar at de mest lovende får turnere de store akademiene, og da blir vi stående utenfor (igjen) med dårligere kort på hånda.

Videre ser jeg flere hevde at RBK har levert en masse landslagsspillere og at dette skal være et slags bevis på at det drives god talentutvikling. Av de syv med RBK-bakgrunn på landslaget så er det kun to av de som har slått gjennom på RBK etter spill på akademiet. Og de to er fra den lille perioden hvor vi slapp til flere juniorer på grunn av svak økonomi - for ti år siden. Og nei, jeg regnet ikke med Sørloth hvor vi etter hvert gikk glipp av 120+ millioner.

Holm fremstår litt usmakelig i intervjuet selv om han har noen gode poeng, men så skal man heller ikke glemme at han blir intervjuet av en svak og klein VG-journalist som vil ha overskrifter. Tror ikke jeg vil takke nei til Holm i fremtiden (om han er god nok) på bakgrunn av noen intervju gjort som barn.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.06.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

Buss wrote:
Påstandene du kommer med her har jo blitt tilbakevist flere ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte har behov for å trekke de frem igjen.


Hvilke påstander er det du sikter til som er tilbakevist, egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.06.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Men så kjenner hverken du eller jeg til de faktiske kravene han hadde, selv om jeg ser du hevder det motsatte på Twitter. Faren til Odin har allerede fortalt deg at det ikke strandet på noen utstyrsavtale. Jeg tror vi skal feste lit til de som faktisk var på møtene og ikke annen/tredjehånds informasjon.

Nå har jeg heller aldri sagt at det strandet på utstyrsavtalen. Det var ett av flere krav som i sum gjorde at RBK aldri ga han noe tilbud etter innledende samtaler. Og ja, faren til Odin bekreftet at han ønsket å beholde Nike-avtalen sin, så jeg lurer litt på hva det er du egentlig prøver å si her.

Jeg har belegg for alle påstandene her, selv om du liker å påstå det motsatte. Jeg er også helt enig i at RBK har langt igjen til de beste på talentutvikling, men kritikk fra familien Holm bør tas med en betydelig klype salt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.06.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Åpenbart vil faren hans ha mer troverdighet enn noen tilfeldige brukere på et forum, men til de som vet av faren - så kan man nok stille et spørsmålstegn til kommentarene hans. Personlig så har jeg fått høre dette fra både personer i klubben, og fra nære relasjoner - så jeg er ikke i tvil om hva som er sant og ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.06.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Det har jo vært gjennomgangsmelodien at overgangen mellom juniorlaget og A-stall har i stor grad vært avhengig av hva hvem vi nå har som hovedtrener finner ut at han ønsker.

Vanskelig å si noe særlig om enkeltsaker som dette her, men har jo hatt skrekkeskempler som Peter Ankersen som knapt fikk prøve seg fordi Janne foretrakk Join Inge Høiland, Serbecic og MTJ ble jo skubbet ut i kulden av Horneland. Sælnes var på vei vekk under Perry.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 10.06.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Ankersen* fikk vel masse spilletid men sutret seg hjem på hjemlengsel?

Last edited by Macha on 11.06.2021 07:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.06.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Ankersen spilte en del, ifølge Wikipedia 18 kamper i første halvår 2012, som var perioden han var her. Jeg husker det også slik at planen var at han skulle bli et klart førstevalg - noe han også så ut som, men at han ønsket seg hjem av personlige årsaker.

Ankersen går i hvert fall ikke inn i samme bolken som de andre nevnte, som mer eller mindre aktivt ble prioritert vekk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 11.06.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Det har jo vært gjennomgangsmelodien at overgangen mellom juniorlaget og A-stall har i stor grad vært avhengig av hva hvem vi nå har som hovedtrener finner ut at han ønsker.


Og sånn må det jo selvsagt være. Det er liten vits å ta opp masse spillere i a-stallen som treneren ikke vil utvikle og bruke. De unge gutta vil jo heller naturligvis ikke velge å skrive under for Rosenborg om de har tilbud fra andre klubber der treneren har trua på de, hvis treneren i Rosenborg ikke har det. Problemet har vel heller vært trenerne, enn at treneren bestemmer.

Hvis Dorsin mener vi ikke må slippe noen som treneren ikke har trua på er det vel lurere om vi eventuelt sender de på utlån i så fall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

Vikvang har helt siden starten skrytt av «talentbestanden» av unge fotballspillere i Trøndelag. Skal man lykkes på toppnivået er det likevel en viktig egenskap som skiller klinten fra hveten, mener akademisjefen.

– Det dukker hele tiden opp gode og unge fotballspillere i Trøndelag. Det er noen av dem hvert eneste år. Så er det noe mange undervurderer, nemlig det mentale. Selv om de tekniske ferdighetene er på plass, så er det det mentale som til syvende og sist avgjør hvor langt man når. Evnen til å stå i en utviklingsprosess over tid, samt ta ansvar for egen utvikling.

– Hvordan jobber dere med å kartlegge talentene?

– Vi har et system på dette med å følge årgangene. Det er egne årgangsansvarlige helt ned til 12-årsalderen. De som er ute og ser aldersbestemte kamper gir tilbakemelding til sine årgangsansvarlige om det er en- eller flere spillere vi bør sette på blokka. Vi har god oversikt. Så har vi også RBK-trenere som trener kretslagene, så våre trenere jobber med de spilleren som har vært på kretslag eller skyggekrets, sier Vikvang, før han fortsetter:

– Det er viktig å huske at informasjonen hele tiden må oppdateres, utviklingen til unge spillere «rykker og napper», og det er ikke gitt at kunnskapen vi hadde fra i fjor er gjeldende nå, avslutter han.

Les mer: Han styrer RBKs talenter: – Dette har vært som en ny oppdagelse for meg

Hedning wrote:
stusset bare over at du mener Holm aldri har vært i Rosenborg. Jeg mener de som har vært i akademiet har vært i Rosenborg.


Han har vel aldri formelt vært RBK-spiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nike Tiempo
Junior


Joined: 11 Jun 2021
Posts: 1

PostPosted: 11.06.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Hei

Tenkte jeg kunne si litt om historikken rundt RBK og Odin Holm da jeg har vært med i disse møtene.

Odin begynte å hospitere til Salmarakademiet når han var rundt 13 år. Vi hadde veldig god dialog med Øivind Husby som var et slags bindeledd mellom RBK og krets på den tiden. Det var også noen møter allerede da med RBK, og hadde klubben fått lov til ha med Odin i tellende kamper hadde det nok blitt skrevet kontrakt. Men NFF mente han var for ung og sa nei. Uten et kamptilbud ble det ikke noe overgang til RBK den gangen.
Underveis ble Hugo flyttet som hovedtrener fra akademiet og til A-laget. Dette gjorde at kvaliteten på treningene gikk ned. Odin hadde også vært på trials hos FC Midtjylland og Liverpool. Spesielt FCM hadde veldig gode treningsøkter.
Høsten for 3.5 år siden ble 10-12 gutter fra 03-årgangen invitert ned til brakka og tilbydt en plass i Salmarakademiet. Tonen var at de som ikke skriver under nå havner bakerst i køen. Det var lite konkret rundt fotballhverdagen, så Odin og vi rundt han mente det var best å få avklart endel før en evt kontrakt. Odin var vant til å spille mange turneringer, innenlands og utenlands. Futsal også. RBK drar aldri på turneringer og spiller heller ikke futsal.
I første møtet med Bjørnebye for ganske nøyaktig 3 år siden var dette et viktig tema. Forslaget vårt var at Odin kunne dra på turneringer med feks FPN, NF Academy eller Åsheim. RBK hadde fortsatt ikke planer om å dra på turneringer, og om Odin skrev under for RBK var det heller ikke aktuelt å dra på turneringer med andre lag.
Sponsoravtalen med Nike kom også opp. Spørsmålet vårt var om RBK ønsket å få til en lik avtale med Adidas, men det var ikke aktuelt da.
Vi kom ikke lengre i forhandlingene i dette møtet.
I siste møte senhøsten samme år åpnet RBK for turneringer med andre lag og det var også aktuelt å få besøke utenlandske klubber om det skulle komme invitasjoner. RBK kunne også ordne en sponsoravtale med Adidas omtrent tilsvarende den Odin har med Nike.
Odin var på den tiden tatt opp i A-stallen til Ranheim. Treninger med A-laget og kamper med rekrutt. En veldig bra fotballhverdag.
VIF hadde også kommet med et kontraktstilbud med samme sportslige forutsetninger. Trene fast med A-laget og spille kamper med VIF2.
RBK med Bjørnebye ønsket å tilby en plass i på G16 laget i akademiet. Vi fortalte at Odin allerede trente fast med A-stallen til Ranheim og at VIF hadde tilbydt det samme. RBK holdt på at de ønsket å tilby en plass i G16-laget.
Mellom møtet her og til Odin signerte med VIF var det dialog om RBK ønsket å komme med noe konkret, men det kom aldri. At RBK ikke hadde en ny hovedtrener på plass gjorde det også kanskje vanskelig for RBK å tilby noe.
Det har vært endel kontakt med andre klubber både før og etter dette. Det første klubber ønsker å snakke om uten unntak, er hva de kan tilby i den sportslige hverdagen. Treningshverdag og kamphverdag. De presenterer sine fysioer og snakker gjerne om hvordan de styrer totalbelastningen til sine spillere. Det gjorde også Ranheim og det gjorde VIF. RBK ønsket ikke å snakke om fotballhverdagen og virket mest interessert i skaffe seg underskriften.
Odin hadde og har et ønske om å slå gjennom i Eliteserien så da var de to beste tilbudene fra Ranheim og VIF.
Mammaen til Odin og jeg ønsket at Odin skrev med Ranheim. Odin ønsket å prøve og bo hjemmefra, så da ble det VIF.

Tanken med innlegget var å få avklart hvordan historien var rundt RBK og Odin, å kanskje få avkreftet noen rykter i tillegg. Mange er sikkert uenig i begrunnelsen og valget, men RBK var altså egentlig ikke noe reelt alternativ når valget skulle tas.

Mvh
Owe Holm
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.06.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Takk for inputten Tommel'n opp!

Da var det avklart, ikke noe annet drama enn at vi kan tilskrive Bjørnebye enda mere fiasko.

Håper Odin kommer sterkt tilbake fra skade og lykkes med drømmene sine.

Men her er det jo helt klart et bevis på kanskje hvorfor vi mister flere av de beste.
Vi evner ikke å gi konkuransedyktige tilbud (tenker da ikke lønn).

Er det noe vi kan jobbe med så er det jo det med tilrettelegging og utvikling på personlig plan.
Da tenker jeg ikke bare talenter men også på de utenlandske spillerne og integrering.

Det fremstår jo helt klart at vi mangler totalt det mellomleddet som vi trenger her.

Kanskje på tide å ansette noen som kan ta seg av den biten?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.06.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Nå skal det jo sies at Bjørnebye er jo avkledd (som så mange andre i organisasjonen). En ansamling av inkompetanse skaper dårlig kultur.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.06.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Du er fryktelig god på å overdramatisere situasjonen. Til å starte med, så er det helt på sin plass at de som ikke hadd skrevet under - havner lengre bak i køen. Du forstår vell selv at laget må bestå av et visst antall spillere? Har selv vært sentralt i slike samtaler, og du fremstiller situasjonen helt feil. Det handler om at spillerne som kommer etter de andre ikke kan bli lovet noe, men selvfølgelig kan de spille seg opp.

Det blir også helt feil å sette Rosenborg i et dårlig lys, fordi at de ikke ville sende han på turneringer med andre organisasjoner. Dette har ikke alltid vært et problem, men det ble endringer etter at Midtsjø skadet seg ganske hardt på en julecup.

Avslutningsvis, så snakker vi altså om en unggutt som stiller krav om å beholde sponsoravtaler. Slike holdninger sier nok for seg selv. Som det er blitt påpekt fra før av, så skal man ta det som kommer fra deg med en klype salt. Dere virker å være fornøyde med at han endte opp i Vålerenga, og da er vi to.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.06.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

Vi tilbyr G16spill når han er på A-laget til Ranheim. Hva er vitsen? Dette er typisk Bjørnebye. Han likte å sitte på kontoret å gjøre minst mulig. Det er det man sitter igjen med. Han var lite fremoverlent og lite på ute i felten.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.06.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:


Avslutningsvis, så snakker vi altså om en unggutt som stiller krav om å beholde sponsoravtaler. Slike holdninger sier nok for seg selv.


Det ble jo nettopp avkreftet om du leser lenger oppe.
Det er forskjell å forhøre seg om man kan ta med seg en sponsorkontakt (tegne lignende med Adidas) og kreve det.

Nå kan det hende du sitter på enda bedre kilder enn Owe, men da må du nesten redgjøre for det siden han sier han var der.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.06.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt poenget med å gnage mer på denne saken. Om Holm faller igjennom på seniornivå så er saken ferdig, og om han lykkes så er den ansvarlige ute av klubben for lenge siden og saken ferdig.

Det koker igjen ned det faktum at vi ikke har noen overordnet sportslig ledelse i klubben. Ingen som kan ivareta en sportslig satsing over tid, og sørge for at det er en rød tråd i det vi driver med.

Så lenge treneren skal være øverste sportslige leder så får man en situasjon hvor en trener, som primært fokuserer på at A-laget skal vinne og han selv ikke få sparken, er eneste direksjon. Det blir litt som når Ancelotti uttalte at han dreit i om de signerte Ødegaard den gangen han gikk til Real Madrid, fordi Ødegaard kom ikke til å bli noe A-lagsspiller før han var borte likevel.

Da trenger man noen utover hovedtreneren til å ha et overordnet ansvar. Pr. nå virker jo sportsdirektørrollen i RBK å være løpegutt og sekretær for den som til enhver tid er trener. Dette har jo også forsåvidt vært diskutert opp, ned og i mente her på forumet tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 12.06.2021 00:38    Post subject: Reply with quote

Avkreftet av den objektive faren, eller refererer du til de Hedon korrigerte? Åpenbart vil faren fremstå som mer troverdig enn hva en tilfeldig bruker på et forum gjør. Dette vil han nok fortsette å gjøre, ettersom jeg ikke kommer til å si mer enn at jeg har nok av informasjon fra både klubb og nære relasjoner - til at jeg er trygg på hva som er sant og ikke i denne saken. Fra min side så velger jeg å legge den død der, men til de som vet lite om både familien og saken - så ville jeg i alle fall sett på varselslampene når flere sier at man burde ta det som kommer frem med en klype salt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.06.2021 00:43    Post subject: Reply with quote

Veldig fint om du quoter de du svarer (med mindre det er kommentaren rett over) så det fremgår litt klarere hvem du svarer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 12.06.2021 08:10    Post subject: Reply with quote

Flott og tøft innlegg. Heier på dere Holm-familien! Håper vi får se Odin ta nivået i VIF og flytter nærmere hjem på sikt;)
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 12.06.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

Interessant innlegg av Owe Holm. Nå er jo dette ett partsinnlegg og motparten ville selvsagt ha tegnet ett annet bilde, men hovedtrekkene stemmer med annen info samt at det er noen utsagn det er verdt å legge merke til.
Generelt virket det som at enkelte i RBK var veldig høye på seg selv og har åpenbart ment at Odin ville signere fordi de var RBK. For de aller fleste stemmer nok det,men hvis man skal være ærlige med seg selv så er majoriteten på Akademiet spillere som max når obosnivå.
De aller største talentene gjør som Odin, reiser rundt til forskjellige akademier og sammenligner opplegg, treningskvalitet og muligheten for spill på høyt nivå. Holm skriver at kvaliteten på treningene falt etter at Hugo (Pereira?) gikk til A laget.
Det er tre spørsmål RBK må stille seg, har akademiet ett treningsnivå som holder mål ( feks mot topp dansk nivå), er kamphverdagen spennende/utfordrende nok og ikke minst hvor lang vei er det til A lagspill.

Hvis man skal synse noe om det i dag så virker det litt usannsynlig at ett Akademi med ansatte rekruttert fra trøndersk divisjonsfotball har nok internasjonale impulser til å holde forventet nivå,kamphverdagen iallfall i PostNord burde være bra nok nivå, selv om resultatene i treningskampene skremmer og veien til A laget er blokkert av svenskeimporter og overårige Ex RBKere.
For ordens skyld, jeg mener ikke at Akademiet er dårlig, det er helt sikkert ett godt akademi drevet av kompetente og hardtarbeidende mennesker, men jeg har mine tvil om dette vil være godt nok når Holm2.0 dukker opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 12.06.2021 10:49    Post subject: Reply with quote

Rekrutteringen av trenere til Akademiet er det jeg stusser mest på. Jeg tror ikke man skal se seg blind på antallet kurs og akademisk skolering når man ansetter trenere, men hos oss virker det som om "snakker trøndersk" og "har kamper for klubben, jo flere, jo bedre" er kriterier som trumfer alle andre. Det er som om de tror at supporterne og medlemmenes ønske om sterk trøndersk identitet ligger i hvem som jobber rundt Lerkendalmatta og ikke hvem som er på Lerkendalmatta. Det er det siste som er viktig og det virker rart på meg at man må ha haugevis av kamper for klubben for å utvikle neste generasjon A-spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 12.06.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

Buss wrote:
Apropos talentarbeid.
Salmarakademiet møtte Kolstad junior i går. 0-8 i favør Kolstad. Mulig RBK sendte et ungt lag, men resultatet er uansett ikke greit.


Akademiet møtte Tiller G19 i dag. Tap 0-4. Virker som RBK må begynne å bruke eldre spillere enn de gjør nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.06.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Rekrutteringen av trenere til Akademiet er det jeg stusser mest på. Jeg tror ikke man skal se seg blind på antallet kurs og akademisk skolering når man ansetter trenere, men hos oss virker det som om "snakker trøndersk" og "har kamper for klubben, jo flere, jo bedre" er kriterier som trumfer alle andre. Det er som om de tror at supporterne og medlemmenes ønske om sterk trøndersk identitet ligger i hvem som jobber rundt Lerkendalmatta og ikke hvem som er på Lerkendalmatta. Det er det siste som er viktig og det virker rart på meg at man må ha haugevis av kamper for klubben for å utvikle neste generasjon A-spillere.


Dette gjelder jo i hele organisasjonen i utgangspunktet. Det er en usunn måte å drive på som ikke gir suksess i lengden. Trøndersk foran kompetanse er ikke særlig logisk, men klubben blir jo styrt på følelser.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.06.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Det fremstår jo klart HVORDAN RBK har sett på Akademiet, nemelig at de har sett en kortsiktig resurs og tatt treneren derifra så nivået har sunket istede for å bygge videre oppover.
Kan man håpe de har lært av dette?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 14.06.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

- Blir det vanskelig å holde alle fornøyde?

- Nei, det tror jeg ikke blir så vanskelig. Jeg tror alle kjenner sin rolle, og alle vil at Rosenborg skal vinne. Vi satser på å ha de beste spillerne på banen til enhver tid. Da har vi god sjangs på å vinne.



Mulig jeg spissformulerer nå, men dette sa Hareide i et intervju nylig.
Kunne ønsket at han uttalte noe sånn som at talentene må få tillit over tid for å utvikle seg, istedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 74, 75, 76  Next
Page 58 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb