View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.05.2020 20:25 Post subject: |
|
|
Sammen med duoen Jacuzzibrothers slipper fotballegenden Steffen Iversen låten «Hele Natta Lang» fredag. Håpet til bandet er at den kan bli en liten sommerhit.
I låten rapper den tidligere fotballspilleren.
– Dattera mi Lotta elsker rap, så da jeg fikk tilbudet av mine kompiser i Jacuzziborthers til å bli med på ei låt, måtte jeg slå til. Jeg ville bevise for datteren at jeg kan rappe, sier han via manageren.
Innspillingen av låten skjedde i et studio i Steinkjer i januar. Da dro de to i duoen, brødrene Espen og Jan Erik Domaas, dit sammen med Steffen. Der spilte de inn i studiet til Kristoffer Skei, kjent fra duoen Skei & PT.
– Det var veldig gøy å få være med på hele prosessen fra låtskriving til innspilling. Det blir spennende å se hvordan mottakelsen blir, sier Steffen.
Les mer: RBK-legenden debuterer som artist: – Ville bevise for datteren at jeg kan rappe |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.06.2020 18:52 Post subject: |
|
|
Hører en slags likhet ja, men ble ikke Ingebrigtsen (og flakne) anklaget for plagiat i forbindelse med en rbk-låt for noen år tilbake også? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.06.2020 10:46 Post subject: |
|
|
Det var en cupfinalelåt der de hadde knabbet ett riff fra et 80-talls heavy band, husker ikke vilket men det var ganske åpenbart for alle som har ører. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 10.07.2020 21:08 Post subject: |
|
|
Testen er vel hvordan den masher opp med Bombefly...
https://rave.dj/QmnZYikUTugwZQ
Jeg gir den en 4/4+ av 10 på den skalaen. Overraskende bra.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2020 21:52 Post subject: |
|
|
Låtskriver Grannes og trommeslager Eirik Engan sier at det hele er en hyllest til laget.
- Det er som et kjærlighetsforhold. Vi er fryktelig glade i dem, og vi blir utrolig sinte på dem når de gjør mye tull, sier Engan.
(...)
- Du må trykke på noen andre knapper enn du gjør til vanlig. Denne gangen fokuserte jeg på selvtilliten som vi bør ha, og skal ha som supportere. Det skal være litt skummelt å være motstander på Lerkendal når Kjernen og supporterne er på plass, sier Grannes.
Samtidig har de vært nødt til å jobbe med teksten på en annen måte enn tidligere.
- Det må være riktig dialekt, og der er det viktig å ikke tråkke på noen. Derfor har vi spurt trondhjemmere om hvordan vi uttaler ordene, sier han.
- For oss fra Namsos er for eksempel Trondheim torg det samme som Torvet. Men det er jo kun et kjøpesenter, så det måtte vi ta bort. Det er samme følelse som når noen sier på Namsos. Det heter i Namsos, sier Engan.
Les mer: Har spilt på alle RBKs cupfinaler siden 90-tallet. Nå gir de ut egen RBK-låt
Flere av medlemmene i bandet har siden midten av 90-tallet vært fast inventar på cupfinaleshowene til RBK på Rockefeller, og de siste gangene har Grannes sågar vært husband på alle låtene. Nå syntes de det var på tid å være klar med egen låt.
– Alle andre som er med synger stort sett egne låter. Når det er vi som spiller, måtte jo vi også ha ei egen låt, sier Engan.
(...)
Fotballsanger finnes det mange av, og bandet har gjort seg noen tanker om hva som er kriteriene for å lage en vellykket variant.
– Du må ha noen referansepunkt, synes jeg. Enten med byen eller selve laget. Vi har valgt byen, med elementer som Olav Tryggvason-statuen, Trondheim Torg, Nidaros og Kjernen, sier Grannes.
– I mitt hode skal det være litt rock n' roll og gladlåt. Det er jo litt party, noe vi skal oppnå og få litt boost av. «Et bilde tå'n Ivers» er kanskje den eneste balladen som funker som fotballåt, egentlig, sier Engan.
Les mer: RBK har vært inne i ei trøblete tid, nå håper Grannes at den nye hyllestlåta kan gi klubben en vitamininnsprøytning
Sangen fins også på Youtube: Grannes - Storebror |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.05.2021 17:11 Post subject: |
|
|
Ny Rosenborg låt ute. Podcasten "Fotbaillklubben" har fått med seg blant annet Skjalg Raaen og gitt ut låta "Få det på".
https://open.spotify.com/...9yc_ExjIRg |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6445 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.05.2021 17:24 Post subject: |
|
|
De sekundene jeg hørte var tynn suppe, og det til supportersang å være. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.05.2021 18:59 Post subject: |
|
|
Sangen er verre enn hjemmetapet mot Brann i fjor. Terningkast 1. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.05.2021 19:52 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt den selv enda, men Rosenborg-sang er Rosenborg-sang så hører nå fortsatt hjemme i denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.05.2021 12:55 Post subject: |
|
|
Litt spesielt å skrive om "Reise rundt og bare pisse på", som igjen er melodien til "Heaven is a place on earth". |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.05.2021 21:12 Post subject: |
|
|
Fra Trønder-Avisa:
Han spilte i Levanger på sin aller første soloturné som fiolinist i 1963. 20. november kommer Arve Tellefsen tilbake. Denne gang til Drømme-aften.
Ikke nok med det. Alt taler for at han kvelden før entrer scenen i Trønderhallen som gjesteartist i konserten med Åge Aleksandersen, Gunnar Pedersen og TrondheimSolistene. For å spille «Bildet tå'n Ivers»
– Det har jeg veldig lyst til. Jeg tar gjerne ei ekstra natt i Levanger. Så vidt jeg vet har Åge og jeg aldri spilt «Bildet tå'n Ivers» sammen fra scenen på en åpen konsert før. Det er på tide å gjøre det, mener Arve Tellefsen.
Den verdenskjente fiolinisten deler Åge Aleksandersens lidenskap for Rosenborg. Derfor ble han veldig glad da Åge spurte ham om han ville være på en nyinnspilling av «Bildet tå'n Ivers» sammen med TrondheimSolistene og Svartlamon Hardkor. Dette skjedde i 2017.
– Når jeg hører Åge synger «Bildet tå'n Ivers» blir jeg nesten på gråten. Jeg har et særdeles sterkt forhold til Rosenborg og den sangen kan defineres som selve RBK-hymnen, sier Tellefsen til Trønder-Avisa. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 06.05.2021 23:08 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Litt spesielt å skrive om "Reise rundt og bare pisse på", som igjen er melodien til "Heaven is a place on earth". |
Artig oppramsing, da.
Men ja, med «Få Det På» kan vi begynne å snakke om utidig appropriasjon også i RBK-verdenen. Og det er så dumt: Hvis den spilles på Kjernen-pubben og folk synger med vil man jo uansett bare bryte ut i «Reise rundt ... »
Litt manglende geffühl, rett og slett.
Men både Rotsekk og Godfotpodden lover en sang hver de også, så lov å håpe at det tar seg opp. Uansett knall med nye RBK-sanger. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2021 16:42 Post subject: |
|
|
Musikkvideo klar. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.05.2021 21:44 Post subject: |
|
|
Har hørt "få det på" og helt ærlig minner det meg om et musikalsk nummer fra en revy. Er vel ingen originale melodier, bare lånt i fra diverse andre sanger og synes heller ikke teksten var all verden.
Men jeg liker initiativet, og som gucci skriver over her er det bare artig med nye RBK-sanger. Føler ikke det kan bli for mange av de  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.05.2021 17:29 Post subject: |
|
|
Rosenborg, skår nå mål! - Langåsen Høytids- og merkedagssangforening
Quote: | Langåsen Høytids- og merkedagssangforening er en fedregjeng fra Langåsen som har gitt ut en fengende ny RBK-låt kalt "Rosenborg, skår nå mål!" |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2021 12:08 Post subject: |
|
|
Hvilken Langåsen er det snakk om egentlig? Trolig ikke den med pensjonatskole. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.05.2021 09:41 Post subject: |
|
|
Det er Langåsen nord i Hommelvika. Han ene er en tidligere studiekompis av meg og jeg fikk låta til gjennomhør/snikanmeldelse tidligere i uka, før de la den ut. Flere i den gjengen der har hatt diverse musikalsk dyktige, men seriøsitetsmessig diskutable, prosjekter sammen tidligere. Verdt å sjekke ut, de har blant annet ei Facebook-side med flere musikkvideoer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2021 22:17 Post subject: |
|
|
- Gunnar Hordvik hadde Plateselskapet i -87. Jeg begynte å ane konturene av noe hos Rosenborg da. Mini kom tilbake i -88, Nils Arne kom tilbake, Kåre Ingebrigtsen og Ørjan Berg begynte. Plutselig var det flere superstjerner og playboyer, med hockeysveis og alt det der. Ingenting galt sagt om musikken, men den var ute av tiden.
Så Ole Dalen gikk til Gunnar Hordvik og ba ham ta grep. Hordvik sendte ballen i retur. Ole fikk oppdraget, og ba Knut Dale, Konstablenes Maggaband og Torstein Flakne/Dag Ingebrigtsen om å skrive ny fotballsang.
- Da fikk jeg tre varianter å velge i, pop, dansbart og et rockealibi. Børge Pedersen sang den første skissen fra Torstein og Dag i Bård Svendsens studio i Fossegrenda, og vi fikk Ronni Le Tekrø til å spille gitarsoloen. Det er den sjukeste gitarsoloen på en supportersang, ever!
- Siden spilte vi inn videoen, med Åge og meg som produsenter. I ettertid er det temmelig knallharde gutter som er med på «Rosenborgsangen», altså. De viser den fortsatt titt og ofte på Lerkendal. Og det er tross alt 32 år siden.
Les mer: - At han og jeg ikke skal gå sammen i alderdommen. Det var ikke slik det skulle bli
Fasiten tilsier 33 år siden. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2022 23:15 Post subject: |
|
|
Kent Aune er mannen bak den populære supporter-podkasten Rotsekk, og RBK-supporter på sin hals. Tilfeldighetene førte til at han traff Emil Almaas på tribunen på Lerkendal. De to ble kjapt gode venner, og Almaas ble etter hvert fast inventar i podkasten.
I tillegg lot altså Aune seg inspirere av kompisens sterke historie knyttet til Lerkendal og Rosenborg.
– Da Adidas-tribunen ble bygget i 1996, jobbet faren min i det firmaet som var med på å sette opp tribunen. Og slik jeg har fått det fortalt, fikk han derfor velge seg to plasser før de la ut setene for sesongkortsalg. Her satt jeg og pappa sammen frem til han døde i 2008, 50 år gammel, sier Almaas.
Les mer: Ny RBK-sang: - Jeg knakk fullstendig sammen. Det var veldig fint. Og veldig trist
Sangen heter altså «Et liv i sort og hvitt». |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Proff
|
Posted: 04.02.2022 00:55 Post subject: |
|
|
Premiere ved midnatt: Kent Aune - Et Liv i Sort og Hvitt | Musikkvideo
https://www.youtube.com/w...7JKszlhZYc
Hype hype for årets sesong! (uavhengig om vi gjør det middelmådig eller ei imorgen mot Djurgården IF) |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Rutinert

|
Posted: 05.02.2022 16:34 Post subject: |
|
|
Nydelig sang! _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |