English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg-musikk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Sammen med duoen Jacuzzibrothers slipper fotballegenden Steffen Iversen låten «Hele Natta Lang» fredag. Håpet til bandet er at den kan bli en liten sommerhit.

I låten rapper den tidligere fotballspilleren.

– Dattera mi Lotta elsker rap, så da jeg fikk tilbudet av mine kompiser i Jacuzziborthers til å bli med på ei låt, måtte jeg slå til. Jeg ville bevise for datteren at jeg kan rappe, sier han via manageren.

Innspillingen av låten skjedde i et studio i Steinkjer i januar. Da dro de to i duoen, brødrene Espen og Jan Erik Domaas, dit sammen med Steffen. Der spilte de inn i studiet til Kristoffer Skei, kjent fra duoen Skei & PT.

– Det var veldig gøy å få være med på hele prosessen fra låtskriving til innspilling. Det blir spennende å se hvordan mottakelsen blir, sier Steffen.

Les mer: RBK-legenden debuterer som artist: – Ville bevise for datteren at jeg kan rappe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 17:24    Post subject: Reply with quote

Bare jeg som syns at Ingebrigtsen er vel inspirert av Når Troillongan tar Kongen i hånda på nye En engel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.06.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Hører en slags likhet ja, men ble ikke Ingebrigtsen (og flakne) anklaget for plagiat i forbindelse med en rbk-låt for noen år tilbake også?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.06.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Det var en cupfinalelåt der de hadde knabbet ett riff fra et 80-talls heavy band, husker ikke vilket men det var ganske åpenbart for alle som har ører.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Det var i 2015 at han og Flakne måtte endre fra "Vi e', vi e', vi e' RBK" til For evig e' vi fordi de hadde plagiert Gabrielle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 10.07.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Sak på Adressa om bandet Grannes som har gitt ut ny RBK-låt.
Synes det var overraskende potente saker.

https://open.spotify.com/...nJRAKDsD_Q
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.07.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Testen er vel hvordan den masher opp med Bombefly...

https://rave.dj/QmnZYikUTugwZQ

Jeg gir den en 4/4+ av 10 på den skalaen. Overraskende bra. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

LÃ¥tskriver Grannes og trommeslager Eirik Engan sier at det hele er en hyllest til laget.

- Det er som et kjærlighetsforhold. Vi er fryktelig glade i dem, og vi blir utrolig sinte på dem når de gjør mye tull, sier Engan.

(...)

- Du må trykke på noen andre knapper enn du gjør til vanlig. Denne gangen fokuserte jeg på selvtilliten som vi bør ha, og skal ha som supportere. Det skal være litt skummelt å være motstander på Lerkendal når Kjernen og supporterne er på plass, sier Grannes.

Samtidig har de vært nødt til å jobbe med teksten på en annen måte enn tidligere.

- Det må være riktig dialekt, og der er det viktig å ikke tråkke på noen. Derfor har vi spurt trondhjemmere om hvordan vi uttaler ordene, sier han.

- For oss fra Namsos er for eksempel Trondheim torg det samme som Torvet. Men det er jo kun et kjøpesenter, så det måtte vi ta bort. Det er samme følelse som når noen sier på Namsos. Det heter i Namsos, sier Engan.

Les mer: Har spilt på alle RBKs cupfinaler siden 90-tallet. Nå gir de ut egen RBK-låt

Flere av medlemmene i bandet har siden midten av 90-tallet vært fast inventar på cupfinaleshowene til RBK på Rockefeller, og de siste gangene har Grannes sågar vært husband på alle låtene. Nå syntes de det var på tid å være klar med egen låt.

– Alle andre som er med synger stort sett egne låter. Når det er vi som spiller, måtte jo vi også ha ei egen låt, sier Engan.

(...)

Fotballsanger finnes det mange av, og bandet har gjort seg noen tanker om hva som er kriteriene for å lage en vellykket variant.

– Du må ha noen referansepunkt, synes jeg. Enten med byen eller selve laget. Vi har valgt byen, med elementer som Olav Tryggvason-statuen, Trondheim Torg, Nidaros og Kjernen, sier Grannes.

– I mitt hode skal det være litt rock n' roll og gladlåt. Det er jo litt party, noe vi skal oppnå og få litt boost av. «Et bilde tå'n Ivers» er kanskje den eneste balladen som funker som fotballåt, egentlig, sier Engan.

Les mer: RBK har vært inne i ei trøblete tid, nå håper Grannes at den nye hyllestlåta kan gi klubben en vitamininnsprøytning

Sangen fins også på Youtube: Grannes - Storebror
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.05.2021 16:11    Post subject: Reply with quote

Ny Rosenborg låt ute. Podcasten "Fotbaillklubben" har fått med seg blant annet Skjalg Raaen og gitt ut låta "Få det på".

https://open.spotify.com/...9yc_ExjIRg
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.05.2021 16:24    Post subject: Reply with quote

De sekundene jeg hørte var tynn suppe, og det til supportersang å være.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.05.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Sangen er verre enn hjemmetapet mot Brann i fjor. Terningkast 1.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.05.2021 18:52    Post subject: Reply with quote

Har ikke hørt den selv enda, men Rosenborg-sang er Rosenborg-sang så hører nå fortsatt hjemme i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.05.2021 11:55    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt å skrive om "Reise rundt og bare pisse på", som igjen er melodien til "Heaven is a place on earth".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2021 20:12    Post subject: Reply with quote

Fra Trønder-Avisa:

Han spilte i Levanger på sin aller første soloturné som fiolinist i 1963. 20. november kommer Arve Tellefsen tilbake. Denne gang til Drømme-aften.

Ikke nok med det. Alt taler for at han kvelden før entrer scenen i Trønderhallen som gjesteartist i konserten med Åge Aleksandersen, Gunnar Pedersen og TrondheimSolistene. For å spille «Bildet tå'n Ivers»

– Det har jeg veldig lyst til. Jeg tar gjerne ei ekstra natt i Levanger. Så vidt jeg vet har Åge og jeg aldri spilt «Bildet tå'n Ivers» sammen fra scenen på en åpen konsert før. Det er på tide å gjøre det, mener Arve Tellefsen.

Den verdenskjente fiolinisten deler Åge Aleksandersens lidenskap for Rosenborg. Derfor ble han veldig glad da Åge spurte ham om han ville være på en nyinnspilling av «Bildet tå'n Ivers» sammen med TrondheimSolistene og Svartlamon Hardkor. Dette skjedde i 2017.

– Når jeg hører Åge synger «Bildet tå'n Ivers» blir jeg nesten på gråten. Jeg har et særdeles sterkt forhold til Rosenborg og den sangen kan defineres som selve RBK-hymnen, sier Tellefsen til Trønder-Avisa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 06.05.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Litt spesielt å skrive om "Reise rundt og bare pisse på", som igjen er melodien til "Heaven is a place on earth".


Artig oppramsing, da.

Men ja, med «Få Det På» kan vi begynne å snakke om utidig appropriasjon også i RBK-verdenen. Og det er så dumt: Hvis den spilles på Kjernen-pubben og folk synger med vil man jo uansett bare bryte ut i «Reise rundt ... »

Litt manglende geffühl, rett og slett.

Men både Rotsekk og Godfotpodden lover en sang hver de også, så lov å håpe at det tar seg opp. Uansett knall med nye RBK-sanger.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2021 15:42    Post subject: Reply with quote

Musikkvideo klar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 07.05.2021 20:44    Post subject: Reply with quote

Har hørt "få det på" og helt ærlig minner det meg om et musikalsk nummer fra en revy. Er vel ingen originale melodier, bare lånt i fra diverse andre sanger og synes heller ikke teksten var all verden.

Men jeg liker initiativet, og som gucci skriver over her er det bare artig med nye RBK-sanger. Føler ikke det kan bli for mange av de RBK
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.05.2021 16:29    Post subject: Reply with quote

Rosenborg, skår nå mål! - Langåsen Høytids- og merkedagssangforening
Quote:
Langåsen Høytids- og merkedagssangforening er en fedregjeng fra Langåsen som har gitt ut en fengende ny RBK-låt kalt "Rosenborg, skår nå mål!"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.05.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Hvilken Langåsen er det snakk om egentlig? Trolig ikke den med pensjonatskole.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 25.05.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

Det er Langåsen nord i Hommelvika. Han ene er en tidligere studiekompis av meg og jeg fikk låta til gjennomhør/snikanmeldelse tidligere i uka, før de la den ut. Flere i den gjengen der har hatt diverse musikalsk dyktige, men seriøsitetsmessig diskutable, prosjekter sammen tidligere. Verdt å sjekke ut, de har blant annet ei Facebook-side med flere musikkvideoer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

- Gunnar Hordvik hadde Plateselskapet i -87. Jeg begynte å ane konturene av noe hos Rosenborg da. Mini kom tilbake i -88, Nils Arne kom tilbake, Kåre Ingebrigtsen og Ørjan Berg begynte. Plutselig var det flere superstjerner og playboyer, med hockeysveis og alt det der. Ingenting galt sagt om musikken, men den var ute av tiden.

Så Ole Dalen gikk til Gunnar Hordvik og ba ham ta grep. Hordvik sendte ballen i retur. Ole fikk oppdraget, og ba Knut Dale, Konstablenes Maggaband og Torstein Flakne/Dag Ingebrigtsen om å skrive ny fotballsang.

- Da fikk jeg tre varianter å velge i, pop, dansbart og et rockealibi. Børge Pedersen sang den første skissen fra Torstein og Dag i Bård Svendsens studio i Fossegrenda, og vi fikk Ronni Le Tekrø til å spille gitarsoloen. Det er den sjukeste gitarsoloen på en supportersang, ever!

- Siden spilte vi inn videoen, med Åge og meg som produsenter. I ettertid er det temmelig knallharde gutter som er med på «Rosenborgsangen», altså. De viser den fortsatt titt og ofte på Lerkendal. Og det er tross alt 32 år siden.

Les mer: - At han og jeg ikke skal gå sammen i alderdommen. Det var ikke slik det skulle bli

Fasiten tilsier 33 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Kent Aune er mannen bak den populære supporter-podkasten Rotsekk, og RBK-supporter på sin hals. Tilfeldighetene førte til at han traff Emil Almaas på tribunen på Lerkendal. De to ble kjapt gode venner, og Almaas ble etter hvert fast inventar i podkasten.

I tillegg lot altså Aune seg inspirere av kompisens sterke historie knyttet til Lerkendal og Rosenborg.

– Da Adidas-tribunen ble bygget i 1996, jobbet faren min i det firmaet som var med på å sette opp tribunen. Og slik jeg har fått det fortalt, fikk han derfor velge seg to plasser før de la ut setene for sesongkortsalg. Her satt jeg og pappa sammen frem til han døde i 2008, 50 år gammel, sier Almaas.

Les mer: Ny RBK-sang: - Jeg knakk fullstendig sammen. Det var veldig fint. Og veldig trist

Sangen heter altså «Et liv i sort og hvitt».
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 03.02.2022 23:55    Post subject: Reply with quote

Premiere ved midnatt: Kent Aune - Et Liv i Sort og Hvitt | Musikkvideo

https://www.youtube.com/w...7JKszlhZYc


Hype hype for årets sesong! (uavhengig om vi gjør det middelmådig eller ei imorgen mot Djurgården IF)
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 05.02.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

Nydelig sang!
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2022 19:27    Post subject: Reply with quote

Kom enda en sang forlende: Anti-Lam Front: Guttan som kunn faget

Veldig stilig coverfoto! Hilsen fra bruskassa på Store stå. RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
Page 26 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb