Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 25.05.2017 00:35 Post subject:
Nyinnspillingen med Åge og venner var riktig så flott.
Denne jubileumslåta til Erling Næss? Intetsigende. Sikkert en ålreit fyr som jeghusker godt fra tv (ÅÅÅH! SJOKOLADEBANANER!) men denne låta får jeg ikke helt taket på. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Tirsdag slippes låten som skal være RBKs musikalske følge på veien til cupfinalen på Ullevaal 2. desember.
Og selvsagt er det Dag Ingebrigtsen og Torstein Flakne som står bak. Duoens RBK-låt nummer 20 heter «Æ Glær Mæ».
– Tittelen spiller på at cupfinalen er noe spesielt. Både for dem som drar nedover til Oslo og for dem som sitter hjemme. Alle gleder seg. Kanskje gruer man seg litt også, men man gleder seg mest. Det er avslutningen på fotballåret, og selve pynten på kaka. Det har vært en sesong med mye opp og ned, og så slo det oss at cupfinalen er der uansett. Nå har vi kommet oss dit, og alle sier at de gleder seg. Så da ble det en turbulensfri og positiv sang om cupfinalen og Rosenborg, sier [Flakne].
Grannes åpner trønderfesten og blir også kveldens husband. På scenen vil det dukke opp kjente fjes som Terje Tysland, Dag Ingebrigtsen, Torstein Flakne, eks-RBK-er Jahn Ivar «Mini» Jakobsen, Petter Wavold, Erik Wenberg Jacobsen samt bindaling Odd-Reidar Liasjø (vokalist i Sugar Louise).
- Grannes kommer til å være med på alle de kjente RBK-låtene. Det blir 90 minutter med ekstraomganger og straffekonk, sier Engan.
Flakne/Ingebrigtsen var må iallfall tro mit sine røtter. Langt fra noe mesterverk, og lite tribunebennlig.
Den med 10000 volt eller hva de het, ble fullstendig kræsj hos meg. Høres jo ut som vokalisten synger med tullestemme, eller at hele vokalsporet er speeda opp, eller noe. Klarte ikke å ta det seriøst 😂 _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
Posted: 21.11.2018 11:23 Post subject:
Hvorfor må fotballåter i all hovedsak være så jævlig dårlig? Det finnes en lite håndfull brukbare, men jevnt over er det klisjé-smørjer med blodharry og ekstremt forutsigbare melodier og tekster.
Det er vel en grunn til at svært få låter skrevet for formålet er gjengangere på stadioner rundt om kring, og at heller eksempelvis by(dels)-sanger blir brukt. _________________ Influencer™
Syns Æ glær mæ er noe av det bedre som er produsert innen sjangeren på en del år. Nei, det blir ingen ny Rosenborgsangen, 10000 Troll, eller Bilde tå'n Ivers, men for cupfinalefesten 2018 så innfrir den. Og sjangeren er jo som julemusikk - stort sett drar man låtene frem de få dagene de er i sesong, og så ligger de og samler støv resten av tiden til neste gang de skal brukes...
Posted: 24.11.2018 17:11 Post subject:
Fin sang. Hadde det ikke vært for det med "når det regne vet vi himmelen bak e blå". Blå som en positiv farge i en RBK-sang passer litt dårlig inn syns jeg.
Ja, mye bedre med bakom skyan e det bare flere skya og så daue du i samsvar med RBKs farger...
Forresten, er det en RBK-låt med teksten når snøen legg seg hvit i klokkesvingen? Var noen som nyttet på den her om dagen men klarer ikke resonnere meg til opphavet.
Før cupfinalen i 2013 fant jeg fram alle Rosenborg-relaterte låter jeg kunne finne på Spotify. Oppdatert en del ganger siden den gang, og med de nyeste tre cupfinalelåtene er det nå 60 låter og nesten tre og en halv time med Rosenborg-musikk. Oppdateres fortløpende. Tips mottas. Følg gjerne.
Ser at både Koteng Eiendom og RBK står som medarrangør på bursdagskonserten til Åge Aleksandersen. Stusser litt på om vi tar økonomisk risiko eller ei. Men er vel begrenset hvor stor den er. Og fin takk for mange fine klubbsanger.
Nå gir The Beards ut låt om fotballfamilien Iversen, som herjet i norsk og internasjonal fotball fra 1960-tallet til «Litj-Ivers» la opp i 2012.
(...)
– Det blir stadig bedre og bedre folk i fotballen, som ellers i samfunnet, men det er dessverre år mellom hver gang det dukker opp alternative, kule typer. Odd og Steffen Iversen var to slike, attpåtil fra samme familie, skriver bandet i en pressemelding.
De skal slippe to låter månedlig framover og har startet med å slippe fotballåtene om Iversen-familien. «Sønnen te faren sin» heter låta, som er tilgjengelig på Spotify.