View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
FJohnsen04 Junior
|
Posted: 26.03.2024 12:27 Post subject: |
|
|
Churchill wrote: | Dette kan ordnes lett av alle klubber. Brann bygger nye treningsbaner med hybridgress på treningsanlegget rett utenfor stadion som skal brukes av damelaget og herrelaget. Dette er noe flere klubber enn Brann og RBK bør klare. |
Vel vel, her mangler det kanskje litt kontekst til innlegget ditt. Brann fikk 86 millioner i støtte av Trond Mohn og SPV for å legge hybridgress på Brann stadion og treningsbanene. Hadde Brann hatt penger til å gjøre det uten pengestøtte? Nei.
Å si at der er «lett» for andre klubber å gjøre det samme som Brann (som ikke egentlig har råd til det selv) blir for dumt. |
|
Back to top |
|
|
Kom_igjen_troillan Rutinert
|
Posted: 01.04.2024 22:44 Post subject: |
|
|
Er det noen her som vet om det er innsparinger i bruk av varmekabler eller noe annet som er skyld i at gressmatta er så mye dårligere til seriestart i år enn den har vært tidligere år? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE |
|
Back to top |
|
|
Standarn Nietzsche Veteran
|
Posted: 01.04.2024 22:49 Post subject: |
|
|
Var vel like dårlig på samme tidspunkt i fjor. Har vært mye skiftende vær i vinter, så mulig at det er en naturlig forklaring, og ikke forsøk på innsparinger. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 02.04.2024 09:17 Post subject: |
|
|
Ja det var i fjor første gangen gressmatten var i elendig forfatning før seriestart.
I fjor var jo første gangen økonomien var kritisk også, kan det ha noen sammenheng med innsparing de 2 siste vintrene? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
Back to top |
|
|
Macha Veteran
|
Posted: 02.04.2024 09:38 Post subject: |
|
|
Har svært vanskelig for å se for meg at Anders Øien og RBK er kommet dit at man sparte inn på undervarme etter Startsaken. Er nok mer naturlige årsaker. |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 02.04.2024 09:47 Post subject: |
|
|
Da jeg så matta i går tenkte jeg med en gang at det må ha vært en våt senvinter i Trondheim. Men når jeg går på YR.no og sjekker statistikken virker det som at det har vært både tørrere og varmere enn normalen.
Har vi kanskje noen gartnere her inne (det virker som alle andre yrker er representert) som kan utdype for oss legmenn? |
|
Back to top |
|
|
ballbingen Veteran
|
Posted: 02.04.2024 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg er ingen ekspert på gress. Men det har vært en snøfattig og kald vinter. Mye barfrost er dårlig nytt for en gressplen - og utenfor både hus og hytte er gresset i betydelig dårligere forfatning nå enn normalt (på hytta er det isbrann og lukta av smørsyre som gjelder nå).
På søndag var det (iallefall like sør for byen) tungt regnfall nesten hele dagen. På ei matte uten friskt gress betyr det gjerne at topplaget blir gjørmete. Jeg vet ikke når duken ble tatt av, men jeg regner med at matta var eksponert i helga?
Ellers framstod det for meg som om mattas forfatning først og fremst var et visuelt problem? Kunne ikke se ett eneste tilfelle av at noen mistet fotfestet eller at det påvirket ballen i det hele tatt?
Lever godt med at det ser sånn ut i april, så lenge vi spiller på naturgress resten av året. På høsten i 2025 legger vi vel også nyeste generasjon hybridgress? Da blir forholdene bedre i begge endene av sesongen. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 03.04.2024 17:02 Post subject: |
|
|
Brukte i Rbk telt/drivhus et år for mange år siden med varme?
Hadde kanskje penger da. |
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 03.04.2024 17:51 Post subject: |
|
|
Husker telt med varmelamper ble flyttet rundt på banen ja. Trodde de gjorde det enda |
|
Back to top |
|
|
oyvindh Rutinert
|
Posted: 03.04.2024 18:11 Post subject: |
|
|
Er tydelig friskere gress på den delen av banen som får mest naturlig sol (nordsiden), så jeg lurte også på om de ikke har tatt seg råd til å bruke lampene i år. Så vidt jeg vet står lysriggen fremdeles på asfalten nedenfor Klokkesvingen.
Kunne for øvrig ikke se Anders Øien på kampen -- kanskje han lå hjemme og gremmet seg? Ikke hadde de mer enn tre karer med rive ute på banen i pausen heller. |
|
Back to top |
|
|
Socrates Veteran
|
Posted: 03.04.2024 18:45 Post subject: |
|
|
I fjor på denne tiden var det flere nyhetssaker med banemester Øien som omhandlet forfatningen til den dårlige Lerkendal-matta før Eliteserie-premieren 2023.
I år har det imidlertid vært helt stille fra Anders Øien og han har heller ikke blitt omtalt i noen av årets saker hvor matta blir kritisert. Grunnen til dét kan selvfølgelig bare være litt slapp journalistikk, men litt snedig er det. Noen som veit om det har blitt kutta i økonomien til de som pleier gressmatta? |
|
Back to top |
|
|
oxbailla Veteran
|
Posted: 04.04.2024 13:40 Post subject: |
|
|
Banen var i en helt annen forfatning 13. mars 2018, før en langt tidligere seriestart enn i år:
https://www.rbk.no/nyhete...-pa-lordag
Kan aldri tenke meg at Anders Øien går god for matta slik den framstod nå på mandag. Det har vel ikke vært en ekstremværvinter som kan forsvare dagens banetilstand. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 04.04.2024 15:45 Post subject: |
|
|
Viser jo at det er mulig med mye bedre bane på årstiden her om det investeres i det viktige. |
|
Back to top |
|
|
Laff1 Senior
|
Posted: 04.04.2024 22:43 Post subject: |
|
|
Er det virkelig så dårlig stelt?
- Varmelampene er parkert for godt?
- Frøsekken er snørpet inn?
- Traktorene er byttet ut med en flymo fra black & decker?
- Hovedkrana på vanningsanlegget er blendet av?
- Det er satt frostapotet som alternativ inntektskilde til høsten?
Tror det er en annen bakenforliggende årsak her enn økonomi. Forventer et intervju om gressmatta i adressa/Nidaros innen kort tid. |
|
Back to top |
|
|
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 11:15 Post subject: |
|
|
Kan være kombinasjon av værforhold spiller inn og tidspunktet det kom på osv. også. Men hadde vært interessant om media hadde spurt om hvorfor matta ser slik ut, uten at det trenge å være en kritisk vinkling. |
|
Back to top |
|
|
martibs Veteran
|
Posted: 05.04.2024 13:40 Post subject: |
|
|
Øien ble sitert i Rotsekk i går på at tilstanden på gresset skyldes innvintringen i fjor. Dette begrepet sier meg svært lite, men det er tydeligvis relatert til hvordan matta møter vintersesongen. |
|
Back to top |
|
|
gisp! Legende
|
Posted: 08.04.2024 22:04 Post subject: |
|
|
Forholdene på Lerkendal 1. april var nemlig såpass dårlige at klubben kalte inn til et ekstraordinært gressmøte dagen etter 2–0 mot Sandefjord.
Der forklarte trøndernes banemester Anders Øien hvorfor tilstanden var som den var.
– Gress i Trøndelag i mars og april er jo utfordrende og i år har det ikke gått sånn som vi hadde håpet. Det startet egentlig i fjorhøst og i vinter. Vi fikk en veldig dårlig innvintring på matten vår. Det ble veldig kaldt rett etter vi var ferdig å spille, som gjorde at vi ikke helt fikk gjort alle de prosedyrene vi skulle før matten satte seg for vinteren, sier Berdal og fortsetter:
– Det har på en måte gitt en dominoeffekt frem til der vi står i dag. Vi fikk ikke godt nok tilslag på den såingen vi gjorde da vi åpnet matten igjen i midten av mars. Det har ført til at vi er der vi er nå.
[...] Nå tar trønderne grep for at matten skal komme kjapt tilbake til sin vante standard.
– Nå har vi sådd på nytt. Den såingen ser relativt grei ut, så vi håper at matten skal se ganske mye grønnere ut. Vi har fått på de dukene vi skal og vi kjører lysrigger, sier Berdal og legger til: – Så er det klart at det tar nok litt tid før den er helt oppe på den standarden vi vanligvis er vant til på Lerkendal. Det tar nok noen uker til. I mai regner vi med at det begynner å bli bra. Matten vil være vesentlig bedre allerede mot HamKam.
Mer TV2: Har tatt grep etter «gressmøte»: – Ikke i nærheten _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
|
JohnTiger Veteran
|
Posted: 09.04.2024 08:48 Post subject: |
|
|
Bedre mot Ham/Kam (noen som kan få tatt bilde de nærmeste dagene?)
13 dagers pause
Bra mot Glimt
19 dagers pause
Perfekt mot KFUM 16. mai
Så vi får 12 av 15 hjemmekamper på en perfekt gressmatte _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 14.04.2024 19:43 Post subject: |
|
|
Det er rett og slett trist å se gressmatta på Lerkendal slik den fremstår nå _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
Back to top |
|
|
Troillongan Veteran
|
Posted: 14.04.2024 20:16 Post subject: |
|
|
Ser det er noen vage bortforklaringer på adressa, men noen spm kjenner til den reelle årsaken, har vi kutta et et eller annet pga økonomi? Hvor er Anders, blir han skjerma? Helt fair, for all del, men er noe merkelig rundt det hele _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
|
RbkUrge Veteran
|
Posted: 14.04.2024 20:18 Post subject: |
|
|
Jeg synes ærlig talt det ikke ser så ille ut, og det så i hvert fall bedre ut enn mot Sandefjord. Noe brunt er det, men den virker i hvert fall jevn, og som andre påpekte over her var det ikke mange tegn til at spillere mistet feste eller at ballen spratt veldig uforutsigbart. HE Ødegaard mente vel også at matta var brun men jevn. Blir bra det her. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
|
Huber Veteran
|
Posted: 15.04.2024 07:04 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Ser det er noen vage bortforklaringer på adressa, men noen spm kjenner til den reelle årsaken, har vi kutta et et eller annet pga økonomi? Hvor er Anders, blir han skjerma? Helt fair, for all del, men er noe merkelig rundt det hele |
Se tre innlegg over ditt. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 15.04.2024 11:13 Post subject: |
|
|
Vil ikke si meg enig i at matten var vesentlig bedre mot HamKam enn mot sandefjord. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
Back to top |
|
|
Hedning Legende
|
Posted: 15.04.2024 13:41 Post subject: |
|
|
Nei så ganske lik ut visuelt i hvert fall. |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 15.04.2024 14:10 Post subject: |
|
|
For meg så gresset mye bedre ut på nordsida, altså ved Adidas-tribunen. På sørsiden var det fortsatt åker. Jeg tror også det er en av grunnene til at Frederiksen begynte å slite i andre omgang. |
|
Back to top |
|
|
|