View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran
|
Posted: 05.03.2014 00:29 Post subject: |
|
|
Rosenborg jublet for sluttspill
Quote: | Rosenborg gikk på et forsmedelig hjemmetap mot Storhamar tirsdag kveld. Storhamar scoret alle sine tre mål i første periode, noe som viste seg å være nok til å vinne.
Heldigvis for Rosenborg strak Sparta Sarpsborg ut en hjelpende hånd.
Med 34 sekunder igjen på klokka scoret Jarmo Jokila til 3-3 for Stjernen, en nettkjenning som sendte hans lag opp på sluttspillplass, på bekostning av Rosenborg. |
|
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 05.03.2014 01:00 Post subject: |
|
|
Du glemte det viktigste:
Men dramatikken var ikke over. Med 12 sekunder igjen på klokka avgjorde Dion Knelsen lokaloppgjøret til Sarpsborgs fordel.
|
|
Back to top |
|
|
Jomer Rutinert
|
|
Back to top |
|
|
Jomer Rutinert
|
Posted: 12.03.2014 22:51 Post subject: |
|
|
Kamp i morra! 1900! Leangen Ishall! Møt opp! _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
|
hello Veteran
|
|
Back to top |
|
|
Sjiraff Veteran
|
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 12.06.2014 13:54 Post subject: |
|
|
Kjipt, men ikke akkurat overraskende. Faen meg sørgelig at lokale industrier ikke er interessert i å redde klubben med 2000 tilskuere hver uke. Det koster så lite, for så mye moro! |
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 12.06.2014 14:01 Post subject: |
|
|
Men har det blitt driftet så godt at lokal industri burde ha lyst til å senke penger inn i prosjektet?
Føler ofte det går litt på tillit. ? |
|
Back to top |
|
|
zaphod81 Forumsjef
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.06.2014 13:30 Post subject: |
|
|
Det er vel stort sett de samme menneskene som nå har kjørt to ishockeyklubber i byen til økonomisk katastrofe, så dersom jeg ble bedt om å samarbeide med dem vet jeg hva svaret ville ha blitt. Man sitter jo med følelsen av at hvilke sponsorbeløp de klarer å få inn egentlig er ganske uvesentlig, siden de alltid vil finne en svensk eller kanadisk forsterkning som er "livsnødvendig", og koster akkurat litt/mye mer penger enn de egentlig har. Jeg synes å huske at RIHKs elitesatsing i starten garanterte at klubben ikke skulle drives på den måten,men tuftes på lokale talenter - hva skjedde med det?
I andre idretter enn ishockey er det faktisk mulig å drive elitelag med tilsvarende reisevirksomhet på et langt mindre budsjett enn det RIHK har. Om det er tilstrekkelig til å overleve i den øverste divisjonen er et annet spørsmål, men hvis ikke er det vel ikke liv laga for noe elitelag i Trondheim. Det er vel trygt å fastslå nå at det i alle fall ikke er det med Trondheims ishockeyledere i sentrale posisjoner. Sponsormarkedet i Trondheim og Trøndelag er knalltøft, nærmest ikke-eksisterende, og da er det fort kroken på døra å ødelegge tilliten hos absolutt alle potensielle samarbeidspartnere. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
|
bolgebah Veteran
|
Posted: 13.06.2014 14:23 Post subject: |
|
|
Eru og jeg m.fl. var med på møter den gangen elitesatsingen skulle etableres. Vi fikk nærmest diktere kriteriene for supporterne (plassering i hallen, pris på billetter/sesongkort, Hedon som DJ etc) og vi fikk presentert alle problemene man sto ovenfor (for eksempel hvor vanskelig det var å få bredbåndsabonnement til klubbhuset, fordi røret ble slengt på hos leverandørene når de oppga hvilken adresse de ringte fra). Alt skulle bli bedre, det skulle ikke brukes penger man ikke hadde osv. I starten tror jeg faktisk dette ble etterlevd, men etter hvert som TIK-driften ble gjeninnført mistet i hvert fall jeg mer og mer engasjementet siden det ble tydelig hvilken vei det bar. Som zaphod skriver får man vel bare konkludere med at det ikke er mulig å drive et elitelag i Trondheim med de forutsetningene som foreligger, og det er begrenset hvor lenge man kan skylde på et gjerrig sponsormarked. |
|
Back to top |
|
|
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.06.2014 07:24 Post subject: |
|
|
Kanskje på tide at RBK overtar hockeyklubben igjen? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
|
Strand Veteran
|
Posted: 16.06.2014 09:20 Post subject: |
|
|
Det vil bare dra tid og krefter bort fra det vi skal være gode på. |
|
Back to top |
|
|
danielsk Veteran
|
Posted: 16.06.2014 21:13 Post subject: |
|
|
Neida, vi kan ta over hockeyklubben og flytte over Hoftun, Perry og Wiggen dit. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 16.06.2014 21:37 Post subject: |
|
|
Men ærlig talt, hvor vanskelig kan det være å få en ishockeyklubb til å gå i null? Det finnes hundrevis av bedriftsledere bare i Trøndelag som har forstått at man ikke kan bruke mer enn man har. Hvorfor klarer aldri de som er sjef i trøndersk hockey det samme? Inntektsgrunnlaget i Trondheim kan da ikke være noe dårligere enn andre klubber i landet, som klarer det helt fint. |
|
Back to top |
|
|
zaphod81 Forumsjef
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.06.2014 01:37 Post subject: |
|
|
Høhø, nåja. Er litt blanda drops rundt omkring i ishockey-Norge da, RIHK er jo ikke helt unike snøfnugg, det er bare litt spesielt at de får til å gjøre det samme to ganger. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
|
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.06.2014 02:03 Post subject: |
|
|
Det er garantert mulig å drive en hockeyklubb med en sunn økonomisk filosofi. Men det er heller tvilsomt at det er forenelig med elitesatsing. Basert på litt Googling ser det ut til at et kostnadsnivå på rundt 10 millioner er nødvendig for å holde seg i GET-ligaen. Mens det vel ser ut til at interessen i Trondheim gjør det vanskelig å ha et kostnadsnivå på over 5 millioner. |
|
Back to top |
|
|
hello Veteran
|
Posted: 17.06.2014 02:16 Post subject: |
|
|
Såvidt jeg har skjønt så kjører disse gutta buss landet rundt omtrent til alle seriekamper. Dermed må det være begrenset transportskostnader kontra å skulle fly. Regner med de har en deal med en bussleverandør evt egen buss?
Dermed er det åpenbart at det er lønnskostnader som drar utgiftene her. Jeg kan ikke skjønne at man ikke skal klare å drive en lokalt forankret satsning som er tuftet på sportslig utvikling av unge trønderske talenter uten at det skal koste så voldsomt? Det er ikke sikkert det blir så bra at man kan kjempe om sluttspill i Getligaen, men er det viktigere enn å ha et lag? |
|
Back to top |
|
|
AndreasR Veteran
|
Posted: 17.06.2014 09:57 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Neida, vi kan ta over hockeyklubben og flytte over Hoftun, Perry og Wiggen dit. |
For hockeyklubben har ikke nok å slite med fra før? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
|
larsarus Legende
|
Posted: 17.06.2014 10:13 Post subject: |
|
|
Det er da vel en kjent praksis i næringslivet å dumpe sine byrder over på et dårlig stilt datterselskap for deretter å slå det konkurs. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 17.06.2014 10:25 Post subject: |
|
|
Kan ingenting om hockey eller driften av det, men jeg antar at det som regel driftes som de fleste fotballklubber driftes.?
Jakten på sportslig suksess går over fornuftig økonomistyring og dermed har man et problem man dytter foran seg til det blir for stort til å håndtere. |
|
Back to top |
|
|
sveininge Rutinert
|
Posted: 18.06.2014 14:57 Post subject: |
|
|
Operasjon GET
Spytt inn en slant da, folkens. Kan ikke forstå det om klubben ikke kan berges. Snittet i Leangen er hva, omtrent 1500 pers? 167 kroner per snute for å klare beløpet som trengs nå. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 18.06.2014 15:55 Post subject: |
|
|
Quote: | vi er nødt til skaffe til veie
250.000 kroner før tirsdag 24.06.14 for å dekke den mest prekære kortsiktige gjelden til
klubben – utestående spillerlønninger fra mars og utestående beløp til forbunde |
Quote: | Det er viktig å
påpeke at selv om beløpet kommer på plass er ikke lisensen på noe måte sikker |
Nå er det ikke meningen å være negativ her, for miljøet og tilbudet så håper jeg at noen/alle redder dette.
Men: De pengene legger jo i seg selv ikke noe fundament å bygge på, de slukker bare de mest prekære brannene. Og hva skjer om man gir penger som blir betalt ut til lønninger og andre regninger og man fortsatt ikke får lisens? Da blir klubben lagt ned allikevel?
Har man endret styret og alle ledere siden krasjen? Hva tilsier ellers at det skal bli noen endring? Det er jo i så fall de samme personene som tittet i lommeboka, så at de ikke var noe der, og fortsatte å bruke penger...
Merk at jeg bare spør kritisk, jeg har ikke filla peiling på verken hockey, driften, de ansatte eller klubben. |
|
Back to top |
|
|
haavarl Forumsjef
|
Posted: 19.06.2014 08:27 Post subject: |
|
|
Delvis relatert: LSK på sin side trenger 5 millioner på kort sikt for å komme seg gjennom den kommende perioden. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
|
LateBarter Junior
|
Posted: 20.06.2014 11:55 Post subject: |
|
|
Dolphins:
Den store forandringen er ny strategi. En har nå senket de sportslige ambisjonene til å berge plassen. Det er ikke snakk om dyre utlendinger for å sikre sluttspill. Dessuten er det kommet inn økonomisk kompetanse i ledelsen.
I tillegg jobbes det med en del som vi dessverre ikke kan skrive om ennå, men det vil komme på latebarter.no så snart vi kan 100% bekrefte at det er i orden.
TT og UN har donert tilsammen 8791. Merk at ingen av deres donasjoner til TT har gått videre til RIHK. Dette er penger TT-medlemmer har tjent på dugnadsjobbing. |
|
Back to top |
|
|
gisp! Legende
|
Posted: 20.06.2014 17:11 Post subject: |
|
|
Manglet 120 000,- i går og 75 000,- jf pressemelding i dag før de eventuelt kan anke og ta en kamp om resten som må på plass.
For øvrig yter Per Joar Hansen og andre kjente hockeyprofiler verbal støtte.
Quote: | Støtteerklæringene strømmer inn etter avslaget på lisens fra Norges Ishockeyforbund.
-Jeg håper at Rosenborg Ishockey snarest mulig får orden på lisensen, slik at vi fortsatt har et elitelag i Trøndelag. Jeg vet at det jobbes meget godt i breddehockeyen i byen, og at mange unge trøndere er på vei opp og fram. Det er synd om disse må forlate byen for å kunne spille eliteseriehockey. Jeg håper samtidig at trøndersk næringsliv ser viktigheten av å hjelpe til, slik at RIHK snarest mulig blir friskmeldt, og klar for å gi Trøndelag nye flotte ishockeyopplevelser sier Per Joar Hansen til Marte Moen.
... Også andre kjente hockeyprofiler uttrykker nå sin støtte til trønderne. Både Vålerengas trener, Espen Shampo Knutsen og landslagsspiller Sondre Olden, har utrykt sin støtte til Rosenborg. |
Pressemeldingen på RIHK.no. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
|
|