English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

Hehehe, ja, kanskje en bedre måte å se det på..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.11.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske klart at Hareide satt å ventet på et mere fristende tilbud og derfor ikke overholdt svar fristen med oss. Denne foten ble veldig fort bra når han ikke fikk den andre jobben..
Når han til slutt kom så var han ikke full av energi og entusiasme. Jeg hørte som sakt at han ikke hadde så mye å komme med og virket mett og ferdig. Hadde han kunnet sluttet i sommer så tror jeg han ville ha gjort det. Men han følte vel han måtte fullføre ut sesongen.
Så hadde vi også EM som nok påvirket ham.
Men jeg mener han burde fått sluppet å starte opp til oss. Hadde koteletten og de andre gjort jobben sin så hadde vi kunnet ansette en trener som var mere motivert for jobben
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.11.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

enig det har været uskønt og tæt på en katastrofe. Med 2 spillerunder igen kan jeg stadig ikke se hvad vi vil på banen. Konsekvent har Åge spillet mange spillere ude af position, og han har vel ikke gjort en eneste spiller bedre i sin tid i klubben. Det har været dyrt at lade ham blive tiden ud.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 28.11.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er vel ganske klart at Hareide satt å ventet på et mere fristende tilbud og derfor ikke overholdt svar fristen med oss. Denne foten ble veldig fort bra når han ikke fikk den andre jobben..
Når han til slutt kom så var han ikke full av energi og entusiasme. Jeg hørte som sakt at han ikke hadde så mye å komme med og virket mett og ferdig. Hadde han kunnet sluttet i sommer så tror jeg han ville ha gjort det. Men han følte vel han måtte fullføre ut sesongen.
Så hadde vi også EM som nok påvirket ham.
Men jeg mener han burde fått sluppet å starte opp til oss. Hadde koteletten og de andre gjort jobben sin så hadde vi kunnet ansette en trener som var mere motivert for jobben

Hvilke andre tilbud var det som Åge angivelig gikk og ventet på? På meg, så virket det som at han var motivert, og følte at han hadde «unfinished buissness» i RBK.

Men egentlig så tror jeg nok at Hareide var mer lysten på jobben i MFK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.11.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Har vel blitt bekreftet at han var aktuell for jobben i Birmingham forrige sommer, men de gikk for Aitor Karanka i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 01.12.2021 05:26    Post subject: Reply with quote

OK. Husker bare at han ble nevnt som en mulig kandidat som landslagssjef for Island.

Åge Hareide føles litt som fotballens svar på Dr. Jekyll & Mr. Hyde må det vel være lov og si. Han har som regel lykkes relativt bra i en trenerjobb, for og så mislykkes i hans neste jobb igjen.

Men jeg mener også at det må ligge til rette for at enhver trener skal kunne i lykkes i en klubb og/eller landslag.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

Klarer nesten ikke å få sagt hvor skuffa jeg er over Hareide. Vi trodde vi fikk en rutinert trener med peiling, en som kunne skape vinnerinstinkt og nødvendig kynisme, en som kunne profesjonalisere klubben... vi fikk en trener som framstår som sliten, mett, sentimental og lettere desorientert. Hvorfor måtte han beholdes fram til sesongslutt? Hvorfor kunne han ikke pensjoneres i sommer? (Om pengene var viktige for ham kunne han jo få gå ferdig kontrakt med full lønn, bare han holdt seg unna klubben).

Greit nok at styret og mange av oss andre trodde vi fikk en helproff og tent trenerstørrelse, men når dette viste seg å være langt ifra tilfellet, hvorfor skal klubben da sitte passive og tvinne tommeltotter? Men saken er vel den at både trener, spillerstall, styre og daglig ledelse utgjør et problemkompleks som kan knekke klubbens drøm om suksess på mellomlang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 05.12.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Vi hadde en grei rekke med kamper i sommer der vi var i ferd med å øyne gullet. Tror det var en vesentlig årsak. Når det nå ble som det ble tror jeg klubben ikke ønsker seg støyet som utvilsomt vil genereres, bare lider seg gjennom det.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan gjerne være årsakene. Samtidig vitner det jo om at klubben ikke helt vet hva den vil, siden det ikke var mulig å ta mer tak i situasjonen der og da. Men det er kanskje håpet om Knutsen som henger over situasjonen, og dette vil jo ikke avklares før etter serieslutt (og ev. Glimts vei i Europa). Men hva gjør klubben om Knutsen glipper, da har man mer eller mindre lidd seg gjennom høstmånedene uten grunn. Blir litt bingo dette med Knutsen, frykter at vi dessverre ender opp med samme situasjon som da vi måtte hente Horneland (i feil rolle!)...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.12.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Nei til trenere med etternavn som begynner på H.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Hehe... ja, nå har vi hatt Høgmo, Hamren, Hansen, Henriksen, Horneland, Hareide... (Hjulmand glapp), så har vi hatt Ingebrigtsen, Jønsson -- da må vi vel ha K? Knutsen!!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 05.12.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Etter siste kamp på Lerkendal passer det å gi Hareide noe han kommer til å huske. Hva med buksevann?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 05.12.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Eller en symbolsk spark?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.12.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

Fortsatt uspiselig.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 05.12.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Lenge siden jeg har sett en trener som har vært mindre motivert for jobben sin enn det han har vist oss i år. Dessverre en feilansettelse fra start til mål, hadde trua, må bare innse at det ikke var nok.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

En stygg ripe i lakken dette siste prosjektet for Hareide, men virker som han ikke en gang gidder å bry seg om det. Har fortsatt hodet langt opp i den danske røv og soler seg enda i glansen fra tida som landslagssjef nede i Kongens by. Det er det som har irritert meg mest med Hareide II-tida. Likegyldigheten og fraværet av fandenivolskheten (som han egentlig har). Vinglepetter.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 08.12.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder ny trenger, jeg er på ABÅ. Anything But Åge.

Milos, Knutsen, samme faen. Bare gi meg en trener som iallefall ser ut som han har lyst til å oppnå noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 08.12.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Er det en ting jeg føler jeg har lært som RBK-supporter de siste åra er det at mennesker over middagshøyden sjelden har motivasjonen som trengs for å lykkes. Om det er spillere eller trenere er det samme faen. Hvis de føler RBK er et steg ned, virker det som om motivasjonen til å lykkes rett og slett ikke er der. Åge er nok ikke en så dårlig trener som han har fremstått som i Rosenborg, men han har virkelig ikke virket motivert ett eneste steg på veien.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Åge viste også i Viking, at han har vanskelig for å snu en nedadgående trend. Minner om da han først ble manager, og så ga opp i Viking
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.12.2021 14:37    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan Geir Hansen-tabellen ser ut? Poengsnitt med og uten?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Tja, det er jo litt interessant. Offisielt ansatt 29. juli 2020, så:

Før Geir Hansen (fra 2019): 40 kamper, 67 poeng, 1,68 p/k
Med Geir Hansen (til nå): 48 kamper, 81 poeng, 1,69 p/k

Ingenting tyder på at han har noen positiv effekt på laget alene til nå, og det må være lov til å si at Horneland-utgaven av Rosenborg ikke akkurat er noe Wirkola-lag å hoppe etter. Og at årets lag nok er bedre skrudd sammen spillerstallsmessig enn det var i 2019.

Litt derfor jeg er litt tvilende til all denne skryten, denne selvfølgeligheten i at sønnen til Bjørn vet så godt hva som skal til. Det er vel strengt tatt ingenting som tyder på at han automatisk er god nok som analysesjef på dette nivået, selv om ingen vel betviler interessen, engasjementet eller engang fagkunnskapen. Jeg synes ikke vi har sett ut som et lag som trekker veksler på god analyse og taktisk klokskap, og det må jo være et målepunkt for analysepersonalet?

Minner også om at sammenligningsgrunnlaget er 'ingen spesielle på analyse, bortsett fra Hansen selv enkelte ganger og diverse interne ressurser'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 10.12.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Han erstattet kona til Rambo. Så du må sammenligne de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.12.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Kona til Rambo > Hansen Jr.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2021 16:04    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett å se hvilken positiv effekt noe av det vi innførte har hatt.
Analyse
Drone filming
Hard fysisk trening
Søvn måling.
1 til 1 oppfølging av hver spiller.
Rolle treningene
Mental coach.
Osv

Hvor hadde vi vært uten alt dette?

Mye prat og lite effekt på banen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 10.12.2021 17:17    Post subject: Reply with quote

Det har med om det blir brukt rett av Hareide og teamet og om de som har ansvaret for dette er dyktig nok.

Det er fortsatt ingen som har ansvar for å utvikle disse tingene bortsett fra det Hareide orker selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95, 96, 97  Next
Page 94 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb