English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lade idrettsanlegg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2016 21:07    Post subject: Reply with quote

I fjor høst åpnet landets største sammenhengende kunstgressflate på 14 mål. Der kan utøvere av amerikansk fotball, rugby, baseball, lacrosse og fotball boltre seg hele året.

Det ble samtidig bygget garderober for disse idrettene, og i løpet av våren monteres flomlys.

Tirsdag skal formannskapet ta stilling til om utbyggerne av sambruksanlegget i Lade idrettspark skal få et samlet tilskudd på 19,5 millioner kroner. 14,4 millioner av dette tilskuddet er bevilget i budsjettet for 2016. Restbeløpet på 5,1 millioner skal behandles i bystyret i senere i forbindelse med behandlingen av økonomirapporten for første kvartal 2016.

(...)

Dagens garderobeanlegg fra tidlig 70-tall må rives når sambrukshallen skal bygges. Det vil i mellomtiden bli leid inn et tilstrekkelig antall garderobebrakker.

I reguleringsplanen for idrettsparken inngår også bygging av nye tribuner for Trondheims-Ørn på sørsiden av fotballbanen. På nordsiden av banen skal det bygges kameratårn/TV-tårn, like ved tennisbanene.

- Trondheim bydrift trenger ny rodestasjon, og den er tenkt plassert nordøst i anlegget. Der er det også planer om å anlegge snuplass for busser og andre store kjøretøy, opplyser seniorrådgiver Espen A. Johansen.

Kommunen stiller som krav at banen til Trondheims-Ørn også skal kunne brukes av breddefotballen og andre klubber i høyere divisjoner. Felles garderobeanlegg for brukerne av uteanleggene og nødvendige felles servicefunksjoner for publikum og besøkende skal bygges delvis i tribunebygget og delvis i idretts- og fotballbanen til Trygg/Lade.

Les mer: Store utbyggingsplaner for Lade idrettspark (Google)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.03.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-inntekter

Skeptisk til dette. Hvis jeg tolker det riktig her ser man store verdier i treningsarealene ved Lerkendal og at disse kan realiseres til andre formål slik at de kan bebygges med næring/boliger. Arealene på Lade er mer låst til idrettsformål og ikke realiserbare slik som treningsbanene på Lerkendal. Ved å flytte aktiviteten fra treningsbanene ved Lerkendal til Lade frigjør man disse arealene og kan utvikle de for salg. Må si jeg er veldig i mot å forlate treningsanlegget på Lerkendal hvis det er slik det tenkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 31.03.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

Kan Trondheim kommune gå med på denne dealen? Litt Madrid lignende.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 31.03.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
https://www.adressa.no/sp...-inntekter

Skeptisk til dette. Hvis jeg tolker det riktig her ser man store verdier i treningsarealene ved Lerkendal og at disse kan realiseres til andre formål slik at de kan bebygges med næring/boliger. Arealene på Lade er mer låst til idrettsformål og ikke realiserbare slik som treningsbanene på Lerkendal. Ved å flytte aktiviteten fra treningsbanene ved Lerkendal til Lade frigjør man disse arealene og kan utvikle de for salg. Må si jeg er veldig i mot å forlate treningsanlegget på Lerkendal hvis det er slik det tenkes.


Selvfølgelig en stor forandring, som derfor gjør det litt spesielt og vemodig. Derimot, det er slettes ikke uvanlig at man har treningsanlegg på andre steder, og dersom eventuelle salg medbringer mye penger - håper jeg at andre også ser positivt på dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 31.03.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Kan Trondheim kommune gå med på denne dealen? Litt Madrid lignende.


Hvis kommunen selger deler av Lade-anlegget til oss for markedspris så er dette greit. Hvis Rosenborg vil ha spesialbehandling (kjøpe området til spottpris) så håper jeg det er uaktuelt for kommunen, men Trondheimspolitikerne sier jo ja til alt som innebærer at skattebetalerne i byen betaler for toppidrett (hoppanlegg, innendørs skytehall, ishockey-VM), så jeg frykter at Rosenborg får med kommunen på at skattebetalerne skal finansiere dette også.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 31.03.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er kun positiv dersom det innebærer at vi ikke selger oss ut av eiendommen på Lerkendal, men etablerer et eiendomsselskap som kan genere faste inntekter til klubben. Jeg er håper vi er ferdig med å selge eiendom til spottpris til eiendomsbaroner.

Ellers tenker jeg Lade er en flott lokasjon for et toppmoderne treningsanlegg. 3-4 gressbaner og 3 kunstgressbaner og kanskje en innendørshall hadde vært topp. At vi får en god pris mot at vi drifter anlegget ser jeg ikke helt problemet med, men det forutsetter jo at deler av anlegget blir tilgjengelig for bredden.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 31.03.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Tror jeg har sett at Trygg Lade har planer om en innendørshall, mot obs. Får rbk omregulert eget område ved Lerkendal til boliger. For deretter å kjøpe lade, slik det er er regulert idag. Vel....
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 31.03.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Dette er jo ikke direkte nye planer. Skutle jobbet jo med tilsvarende planer i 2007-09. Blant annet med en innendørshall med 5 000 sitteplasser.
17. okt 2007: Vil ta over Lade-anlegget
25. mars 2008: Vil flytte fra Lerkendal til Lade
30. juli 2008: Politisk støtte til Lade-planer
6. des 2008: Lade-hall tidligst i 2011
10. juni 2009: Stans i Lade-prosjektet
16. des 2009: RBK skrinlegger Lade-hallen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

- Før RBK eventuelt tar kontakt med oss er dette en ikke-sak. Det ligger et stort idrettsanlegg der, og Rosenborg har en egen, stor tomt, som de en gang overtok med god bistand fra kommunen, sier Ola By Rise.

Før han gjentar:

- Det er mange ulike myndigheter innenfor en kommune. Men vi som har ansvar for kultur og idrett tar gjerne en prat med Rosenborg, om det er noe vi kan bistå med. I utgangspunktet har Rosenborg et stort område på Lerkendal, og rår over Koteng Arena. Så må vi huske at det også er andre idretter som har sin plass på Lade, sier han.

Les mer: Ola By Rise: - Vi stiller gjerne om Rosenborg ber om en prat

Syns det er greit at Ola By påpeker dette. Litt vanskelig å få i pose og sekk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 13.04.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

Enig der, men denne "med god bistand fra kommunen" er en relativ sak. Det er ikke mange årene siden RBK, som byens udiskutabelt viktigste trekkplaster innen toppidrett, kjøpte ut kommunen av Lerkendal. Denne bistanden fra kommunen begrenser seg helst til at kommunen i sin grenseløse medgjørlighet takket ja til å selge til noe som helst var markedspris. Andre storbyer i Norge har vist betraktelig mer økonomisk velvilje overfor sine fotballflaggskip enn Trondheim har gjort. Det har selvsagt også noe å gjøre med at RBK har tjent sine egne penger og dermed har klart å betale for seg i en annen grad enn Vålerengen, Brann, Tromsø, Viking og Start har gjort - klubber som snarere har tæret på sine hjemkommuners skattekister enn å fylle dem.

Ellers synes jeg Ola kommer med et fornuftig innspill i at det ikke behøver å være til Lade man skal flytte hvis Lerkendal-området skal selges. Ja, det ligger fotballbaner på Lade, men slike kan anlegges hvor som helst hvor terrenget kan planeres ut i noenlunde vater. Det begynner etter hvert å bli en del trøndersk geografi som er tilgjengelig via ti-femten minutters busstur fra Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 15.04.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Ligger mye økonomisk urettferd i samspillet norske kommuner og toppfotball. Derav nesten ikke mulig å sammenligne klubb mot klubb på økonomi da enkelte har gratis fasiliteter og andre drifter dem selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb