English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eksterne investorer
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.08.2011 23:57    Post subject: Reply with quote

Tror nok Recons mistro har noe med klubbens identitet å gjøre. Rema med for stor innflytelse kan få oss til å minne mer om Red Bull eller Wimbledon. Men det ønsker vel ingen av oss.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 19.08.2011 00:04    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hvorfor ønsker de innflytelsen?

Og ikke kom med RBK-hjertet deres, da gir jeg opp diskusjonen.



Lakei - de har forsøkt å få inn egne lakeier tidligere for å få innflytelse, med det resultat at han hver gang har blitt stemt rett ut på gata.


Klar over at det har vært snakk om dette tidligere, men er det så fryktelig relevant om det er en Reitan eller en lakei som faktisk sitter i styret?

Man kan snu på spørsmålet: Hvorfor ønsker de innflytelse, når det reelt sett ikke er så fryktelig mye mer klubben kan gjøre for Rema?

Noe økt eksponering er naturlig, men denne klubben er fylt med så mange Kroksæther at jeg ikke er det minste redd for Red Bull-tilstander.

Men det er klart, hvis man er idealistisk nok, er man langt over grensen alene ved styrerepresentasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2011 00:14    Post subject: Reply with quote

Hexx, den siste biten din er jeg ikke sikker på om jeg skjønte, men jeg er altså ikke i nærheten av den politiske siden Bakklandia hører til på.

Abjoern. nevnte det med lakei fordi noen snakket om en Reitan i Adm, etc. Jeg understreket bare at vi aldri får de personlig inn der, men en av løpegutta deres.

Hvor mange ganger omtales RBK hvert år? Med en Reitanmann ved roret, hva annet vil omtales hver gang. Hvordan ville Reitan skreddersydd klubben? Til å promotert klubben eller Gruppen? Oppsummert må jeg bare gjenta, jeg stoler ikke på de folka der en meter. Jeg tror ikke på en unse med klubbhjerte der.

Til slutt før senga er det igjen interessant å se hvor lett å lede folk er. En glatt, forhåndsstriglet salgstale, så er Rema svaret på alt.
Og så tror folk enda at det er noe problem å mobilisere til å eie et årsmøtet...

Medlemmene har den klubben vi fortjener, og klubben de medlemmene den fortjener.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert


Joined: 24 Oct 2007
Posts: 539
Location: Trøndelag

PostPosted: 19.08.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Årsbudsjettet til RBK tilsvarer rundt tre dagers omsetning i Rema-konsernet. Reitan-guttene burde disponere tiden sin helt andre plasser enn hos RBK hvis målet deres er å "grabbe til seg enda mer penger". Det er vel ganske åpenbart.

Det mases hele tiden etter å få kompetanse inn i styret til RBK. RBK er faktisk en stor bedrift med en omsetning på over hundre millioner kroner, og helt berettiget burde det være et styre som kan å forvalte slike summer. Hvis vi nå har muligheten til å få inn noen av de beste i landet på å drive butikk med lavest mulig kostnader, så ville det vært helt tullete å si nei til dette.

Jeg mener også at eventuelle Reitan-kroner inn er mindre viktig enn å få inn et styremedlem som kan ordne opp i kostnadene. Vi har uten tvil den høyeste inntekten i tippeligaen, likevel ryker vi på store underskudd år etter år. Altså, vi har et kostnadsproblem, ikke et inntektsproblem.

"Jeg stoler ikke på de"-argumentet kjøper jeg ikke, så lenge det ikke ligger noe saklig begrunnelse bak. At Rema har vært inne som hovedsponsor i tolv(?) år, sier faktisk en god del. Sponsor- og reklamemidler plasseres hele tiden i forskjellige kanaler. Avkastning av investering er et kontinuerlig arbeide, og beløp og kanal blir kontinuerlig justert etter dette. Man kan bare se på Hafslund, hvor jeg jobber, og sponsingen av VIF har en helt annen tilnærming. Der måler de avkastning og har for øvrig valgt å ikke være generalsponsor i år. Rema-sponsingen, med dens kontinuitet, bære et mye større preg av "vi sponser RBK, ferdig med det" enn at det ligger store investeringsanalyser bak.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Skal man dra inn kontinuiteten i Remas sponsorat som argument bør man se litt på hvordan "fordelingen" av sponsorater i RBK har foregått gjennom åra.

RBKs budsjett haddde nøyaktig NULL med det jeg sa å gjøre.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 19.08.2011 00:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Oppsummert må jeg bare gjenta, jeg stoler ikke på de folka der en meter. Jeg tror ikke på en unse med klubbhjerte der.



Uten å kjenne Reitanfamilien mer enn veldig perifert, kan nok andre kommentere dette mer inngående, men jeg tror du tar feil.

Dvs, om Reitan ser at de kan gi både klubben og reitangruppen en felles fordel, så vil de selvsagt gå for det. Men med tett mediafokus og det omdømme de er avhengig av å ha i trøndelag (og omegn) i en vanskelig daglivarebransje, ¨så kan de ikke tillate seg å trø feil.

Odd Reitan har jo også omtrentlig vært på de kampene han har hatt mulighet til (var i alle fall slik da vi bodde i samme nabolag og "tok følge" hjem fra kamp..). Ikke fordi han var sponsor, men fordi han var opptatt av laget.

Og om nå det skulle vise seg at de tjener 1,5 mill ekstra i året med å etablere seg i RBK-styret, hva har det å si om klubben på sin side sparer 5 mill på mer effektiv drift? Der er strengt tatt en vinn vinn situasjon ingen taper på..
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2011 00:23    Post subject: Reply with quote

Vel, det er jo det fine med en medlemsklubb (foreløpig). Man kan stemme på de man vil til et styre.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 19.08.2011 00:24    Post subject: Reply with quote

Recon, for min del så handler det ikke så mye om Rema-penger, men om kompetanse på forretningsdrift og folk som har tyngde nok til å stå i mot Skutle.

Jeg tror ganske enkelt det ikke finnes andre realistiske alternativer i trøndelag som kan bidra til en positiv endring i klubbdriften.

Mobiliseringen er ikke noe problem. Å finne et alternativ som funker er et problem. Et alternativ til status quo. Reitan er i ferd med å bli et slikt alternativ.

Reitan-prinsipper > Status quo

Risikofritt nei, men de blir jo ikke enerådende. De blir den kompetente motstanden klubben trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2011 00:27    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Recon, for min del så handler det ikke så mye om Rema-penger, men om kompetanse på forretningsdrift og folk som har tyngde nok til å stå i mot Skutle.

Jeg tror ganske enkelt det ikke finnes andre realistiske alternativer i trøndelag som kan bidra til en positiv endring i klubbdriften.
Greia er vel at jeg ikke kjøper noen av de premissene der.
Og spesielt at det ikke finnes andre enn Reitans i Trøndelag.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert


Joined: 24 Oct 2007
Posts: 539
Location: Trøndelag

PostPosted: 19.08.2011 00:30    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Skal man dra inn kontinuiteten i Remas sponsorat som argument bør man se litt på hvordan "fordelingen" av sponsorater i RBK har foregått gjennom åra.


Jo da, de fleste kjenner vel til det ryktet om Adidas, eller hvem det var, for noen år siden. Men likevel; jeg står på at et slik kontinuitet av sponsingen sier litt om Rema.

Recon wrote:
RBKs budsjett haddde nøyaktig NULL med det jeg sa å gjøre.


Hele denne tråden spinner ikke rundt deg. RBKs budsjett(smeller) er svært relevant i debatten om vi burde få inn Reitan i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.08.2011 00:32    Post subject: Reply with quote

Må bare skyte inn at det er Playstation du tenker på.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 19.08.2011 00:57    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Greia er vel at jeg ikke kjøper noen av de premissene der.
Og spesielt at det ikke finnes andre enn Reitans i Trøndelag.


Det er ikke et argument, men en begrunnelse for hvordan du gjør dine valg.

Det er helt sikkert andre enn Reitans i trøndelag som kan gjøre en god jobb, men om du tenker personer med lokal forankring i klubben og med god forretningssans, finner du ingen like profilerte.

Og litt av problemet er at du i dag trenger en profilert person som ny styreleder. En person som ikke er redd for å fronte klubben utad i media, og gjøre de nødvendige grep internt.

Løsningen er kanskje å opprette et interimstyre med Reitan på topp over et gitt tidsrom, hvor de får utvidet mandat til å rydde opp i klubben, ansette nye folk og utnevne kandidater til nytt styre, samt beholde en plass i styret i en 5års periode som "takk for innsatsen".
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.08.2011 06:27    Post subject: Reply with quote

Profilert er ikke høyeste kravet jeg sett for ny styreleder. Hans personlige egenskaper, vilje og evne til å utfordre (helst pælme) Skutle, og ikke minst evnen til å virke samlende for klubben er viktigere enn at han/hun er mye i avisa.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.08.2011 07:01    Post subject: Reply with quote

Når familien Reitan har bygd opp et milliardkonsern, så er det ingen tvil om at de besitter kompetanse RBK trenger sårt. Ole Robert sa i går at de aldri hadde blitt spurt fra RBK sin side om de kunne ta del i kunnskap Rema-konsernet har med tanke på effektiv drift. Det er rett og slett sjokkerende at man ikke har gått inn i et større samarbeid med den største konsernet i Trøndelag. Helt vanvittig. Men jeg ser kulturen på Brakka, vi er Norges beste lag og er best uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.08.2011 07:32    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Hva er det du er redd for, Recon?

At de skal tappe ressurser? Hehe..

Det er jo knapt plass til en feitere Rema-logo på drakta, så det er jo ikke noe problem. Om noe, så kan de kreve enerett.

Ingen grunn til å komme drassende med Red Bull. Det er virkelighetsfjernt, og det vil bli hindret, og det forstår Reitan-gjengen.

Dersom det er en lakei som faktisk sitter i styret, hvilket vi ikke vet enda, så gjør jo ikke det noe sålenge prinsippene for forretningsdrift er de samme. Det er ikke slik at det er helt utenkelig at en av Reitan-guttene har tid til å sitte i styret. Det har vi sett fra andre 'tunge' aktører.

Og med egne penger involvert, vil de ha interesse av det.

Jeg er er ikke mistenksom, for det finnes ikke penger å hente i RBK utover eksponeringen de allerede får. De ønsker genuint innflytelse.


Hvorfor er det virkelighetsfjernt å trekke paraleller til Red Bull? Det vil sikkert bli forsøkt hindret men det ble det da vel da Red Bull voldtok Salzburg også. Du må ikke sove veit du.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.08.2011 09:05    Post subject: Reply with quote

Ole Robert kunne sikkert gjort en god jobb som styreleder, men jeg trodde virkelig det var slutt på tiden da styret satt og forhandlet med seg selv om sponsoravtaler. Da vi var sponset av bl.a Rema, Fokus og Hob Reiser, de to første hadde representanter i styret og Hob fikk eneretten til å arrangerer borteturer for RBK. Både Rema og Fokus betalte godt under markedspris. Kameraderiet og de korrupsjonslingende tilstandene som hersket på brakka i en tid, vil vi ikke se igjen.

ORR er en meget god leder, men han er inhabil i for mange saker, og realistisk sett vil RBK aldri kunne tegne en avtale med en annen hovedsponsor enn Rema så lenge han sitter i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2011 09:15    Post subject: Reply with quote

Men noe må gjøres, det er vel alle enige i. Den ukulturen som har vokst frem de siste årene må fjernes. Vi kan ikke ha så høy omsetning og alltid klage på at vi har for lite penger til å drive kjernevirksomeheten.

Hvis Reitan(lakeien) kan løse dette; fint. Hvis det også betyr investorkroner i kassa til spilerkjøp; fint. Men dette må jo skje med klare rammer, inflytelsen deres må jo begrenses, og kan ikke være totalitær. Medlemmene må ha muligheten til å kaste Reitan, hvis de mener det negative overgår det positive.

Jeg tror også Reitan gruppen er for smarte til å gjøre seg særdeles upopulære på stedet der hele konsernet har vokst opp, og kan heller ikke se at de gidder å bruke så mye energi og penger på noe for noe som ikke har SÅ høy PR verdi, i hvert fall ikke med tanke på fallhøyden. Og tenk hvor mye mer den positive PR'en er verdt, hvis de faktisk går inn med ressurrser, uten å forvente noe igjen.

Jeg stoler på Reitan jeg, hvis det er markedsføring de er ute etter, kan det gjøres mye bedre til en laangt lavere pris.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.08.2011 09:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er i hvertall veldig skeptisk til innflytelse fra gjengen der. Ser for meg at hvis du håndhilser på noen av de, bør du telle over fingrene dine etterpå for å være sikker på at antallet stemmer med det du hadde fra før.

At de har kompetanse på butikkdrift er det liten tvil om, men det har vel vært div rettsaker osv de har vært innblandet i de siste årene?
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 19.08.2011 09:57    Post subject: Reply with quote

Er det noe RBK trenger nå så er det noen som har peiling på økonomi og forretningsdrift, det kan det ikke være en promille tvil om for de som har fått med seg utviklingen i klubben de siste årene. Selvsagt finnes det nok av slik kompetanse i Reitan-konsernet, og hvis de vil bidra med noe her er det bare å bukke og takke spør du meg.

Spark Svendsen, Skutle og Hoftun og få inn gode fagfolk ansatt med bakgrunn i solid faglig kompetanse og ikke tidligere relasjoner til klubb og andre ansatte. Skjær ned administrasjonen til det halve og innfør prestasjonsbasert lønn til spillerne. Da begynner man å nærme seg et noenlunde akseptabelt utgangspunkt til å bygge opp klubben på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.08.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

Du vil ha folk uten tidligere relasjoner til klubb og ansatte men samtidig ha Reitan inn i styre og stell?
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.08.2011 10:26    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Er det noe RBK trenger nå så er det noen som har peiling på økonomi og forretningsdrift,
Det er jo ikke mangel på folk med den kompetansen i Styret. Problemet er jo at de sitter og gjemmer seg i stedet for å kontrollere Adm.!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 19.08.2011 10:41    Post subject: Reply with quote

Teit. Alle som kjenner familien Reitan, vet at de brenner for RBK.

Jeg tolker det dels som en utstrakt hånd (vi vil bidra, også med penger), og dels som et uttrykk for sunn skepsis til dagens ledelse (vi vil bidra, også med kompetanse).

Reitan ville aldri, aldri kødda med rosenborg. Det ville forøvrig betydd konkurs i neste øyeblikk.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.08.2011 10:45    Post subject: Reply with quote

Ikke? Han har da kødda til drakta mer enn nok for småpenger de siste årene.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.08.2011 10:53    Post subject: Reply with quote

Akkurat det kan vel mer tillegges de i styre og stell i klubben her, enn Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2011 10:54    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
trondhb wrote:
Er det noe RBK trenger nå så er det noen som har peiling på økonomi og forretningsdrift,
Det er jo ikke mangel på folk med den kompetansen i Styret. Problemet er jo at de sitter og gjemmer seg i stedet for å kontrollere Adm.!


Men finnes vedkommende du etterspør, da?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next
Page 19 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb