English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medieinntekter og fordeling
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2009 10:18    Post subject: Reply with quote

Krangelen i Fotball-Norge går høyt om hvordan andelene i den 20 millioner kroner store digipotten skal fordeles. I dag ser det ut til at SF får snaut 400.000 kroner, mens Rosenborg ligger an til 4,3 millioner, Vålerenga 3,5 millioner og Brann 2,5 millioner.

Les mer: Vil ikke «lure» til seg millioner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2009 14:54    Post subject: Reply with quote

Endelig har de nøyaktige plasseringsbonusene blitt offentliggjort. Totalt 27,5M fordeles:

1. plass: 5,50M (20 %)
2. plass: 4,40M (16 %)
3. plass: 3,30M (12 %)
4. plass: 1,93M (7 %)
5. plass: 1,79M (6,5 %)
6. plass: 1,65M (6 %)
7. plass: 1,51M (5,5 %)
8. plass: 1,37M (5 %)
9. plass: 1,23M (4,5 %)
10. plass: 1,10M (4 %)
11. plass: 0,96M (3,5 %)
12. plass: 0,82M (3 %)
13. plass: 0,69M (2,5 %)
14. plass: 0,55M (2 %)
15. plass: 0,41M (1,5 %)
16. plass: 0,27M (1 %)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2009 09:59    Post subject: Reply with quote

– Slik dette har vi fungert i år er det ingen tvil om at de store klubbene favoriseres. Det finnes måter å få klikk på hjemmesidene hvis man investerer penger i det. Klubbene med mest ressurser får derfor veldig mye av potten, sier administrerende direktør i SIF, Tom Berntzen.

Strømsgodset befinner seg i motsatt ende av skalaen, mest av alt fordi klubben ikke har råd til å prioritere både sportslig og digital utvikling.

– Har ikke klubbene selv bestemt innholdet i denne medieavtalen?

– Jo, men det har dukket opp ting underveis som man ikke var klar over. Nå jobbes det sammen i Norsk Toppfotball om å finne en løsning på disse tingene, svarer Berntzen.

Les mer: Digital frustrasjon i Tippeligaen

Godset skal være fornøyd med at de får så mye av kaka som de får.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 25.11.2009 10:20    Post subject: Reply with quote

Tenk at en direktør i direkte intervju med pressen innrømmer at han ikke har gjort jobben sin som blant innebærer å gjøre seg kjent med hvordan avtaler han utformer og skriver under på fungerer med andre ord lese og forstå dem og hvis en ikke forstår dem søke juridisk hjelp.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2009 13:57    Post subject: Reply with quote

Heldal setter krav på vegne av RBK:

I år leverte RBK 22% av den samla trafikken til norske klubber i tippeligaen. Vi genererte 14,5 prosent av alle tvseerne på de TV-sendte kampene, og hele 26,6% hvis vi isolerer regnestykket til hovedkampene på TV2. Hva fikk betalt for det? 7% av de pengene som var satt til fordeling til klubbene av TV-avtalen. I sum ble det i år ca 14,5 millioner.

Det er klubber som mener at TV-avtalepengene bør fordeles enda flatere. Vi mener motsatt. Det bør være større samsvar mellom markedsverdien og pengene klubbene får – eller får? Vi får jo strengt tatt ingenting – vi tjener dem – for cluet her er å samle flest TV-seere. Hele verdien av TV-avtalen baserer seg på at de som har kjøpt rettigheten (eks TV2) føler de får valuta for investeringen i form av mange TV-seere. RBK gir TV2, NRK, VG osv flest seere, vi syntes derfor det bør gjenspeiles tydeligere i form av hva RBK får ut av rettighetspengene. 7% er for lite sett i forhold til hva vi bidrar med – mener vi.

Les mer: Ã…ret som ble ganske flatt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2009 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg må nå si at selv om jeg ser poenget til Heldal og innser at Rosenborg har et ansvar for og skaffe seg selv mest mulig penger kan jeg ikke si meg helt enig i hva de sier her.

Det som gir tippeligaen til et best mulig produkt er at flest mulig lag er best mulig, da må de klubbene som har lavere publikuminteresse og mindre markedsverdi blant sponsorer få ta del i de pengene som går på TV-rettigheter og andre ting som kommer inn ved hjelp av fordelingsnøkler.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.12.2009 13:29    Post subject: Reply with quote

- En større andel av medieavtalen må tilfalle de beste klubbene. Rosenborg får mindre av potten nå, enn det klubben gjorde for noen år siden, og det mener jeg er feil utvikling, sier Skutle.

Les mer: - Stabiliteten må tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.12.2009 16:20    Post subject: Reply with quote

Mon tro om Rosenborg er enig i at det samme bør gjelde i Champions League; altså at de store klubbene bør få bedre utbytte av inntektene fra Champions League?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.12.2009 16:33    Post subject: Reply with quote

Man må vel forstå at enhver klubb følger sine interesser og gir "blaffen" i resten når det gjelder som mest. RBK er ikke noe unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.12.2009 16:43    Post subject: Reply with quote

Har jeg sagt noe annet?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.12.2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Jeg bare konstaterer at det er slik.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 31.12.2009 17:06    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man må vel forstå at enhver klubb følger sine interesser og gir "blaffen" i resten når det gjelder som mest. RBK er ikke noe unntak.


Spørsmålet om det på sikt kan føre til en enda svakere tippeliga og at vi igjen for se publikumstall under 10.000 på Lerkendal.

Kanskje ikke denne saken alene, men en generell vinkling mot at de største klubbene for en større og større andel av de midlene som blir fordelt ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 31.12.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

Dette er den holdningen som er medvirkende til at Norge ikke er noen stor fotballnasjon :Det viktigste er ikke å vinne, men å delta, like mye til alle sammen, alle sammen skal få, blablabla. Ved å gi like mye til alle sammen, klarer alle klubbene seg, men det blir ingen som blir såpass mye bedre at vi kan ha norske lag som kan hevde seg internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 01.01.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Tja - norske klubber har vel aldri klart seg så dårlig som nå de senere årene, når de har hatt mer penger mellom hendene enn noensinne?

Sånn sett hadde norske klubber det langt enklere på nittitallet, da vi var rike og kunne hjelpe dem ut av knipa ved å kjøpe en spiller eller to for absurde summer fra dem. Norsk fotball er som Hamsuns Segelfoss; det meste går opp så lenge man har en søkkrik Tobias Holmengraa til å forsørge ekstravagansen sin, mens alt går til helvete så snart kravene om likhet og fordeling innfris.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2010 15:00    Post subject: Reply with quote

Medieinntekter 2009:

Fast TV-del: 3,5 mill.
TV-kamper: 4,1 mill.
Tabellplassering: 5,6 mill.
Digital pott: 3,7 mill. *
Talentutvikling: 1,4 mill.
E-cup: 0,1 mill.
_____________
Totalt: 18,4 mill.

* derav 131 220 for web-TV og 164 025 for storskjerm.

Les mer: Digitalpotten reddet mediebudsjettet

(Budsjettet var altså 19,5 mill.)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 20.02.2010 04:04    Post subject: Reply with quote

Målingene av nettbesøk endres
Det er også verdt å merke seg at målingene av nettbesøk nå endres. Mens bare antall unike besøk og antall sidevisninger ble brukt i fjor, skal også lengdene på besøkene nå vektlegges ved utbetalingene: Desto lenger tid en bruker er innom rbk.no, jo mer penger tjener Rosenborg.

Besøk RBK.no så lenge som overhode mulig, du gjør at RBK (klubben i ditt hjerte) tjener penger!

Edit: leif
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.


Last edited by Ballahl on 20.02.2010 17:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 20.02.2010 10:13    Post subject: Reply with quote

Jeg har, som de fleste andre antar jeg, flere faner oppe samtidig på nettleseren. Vil det si at hvis jeg har pc-en pålogget en hel dag med rbk.no i den ene fanen, så telles det hele veien? Eller er det "aktiv bruk"?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 20.02.2010 14:31    Post subject: Reply with quote

Skreddersydd for VIF med andre ord. Med tanke på at de har Klanens forum i sin statistikk så vil jo de vinne den glatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 20.02.2010 17:51    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Jeg har, som de fleste andre antar jeg, flere faner oppe samtidig på nettleseren. Vil det si at hvis jeg har pc-en pålogget en hel dag med rbk.no i den ene fanen, så telles det hele veien?

Ja, det teller. Tenk så enkelt! Wink
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 20.02.2010 18:06    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Ja, det teller.


Hvordan vet du det? Vil overraske meg veldig om det ikke går en timeout der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2010 19:27    Post subject: Reply with quote

Lurer på om endringa betyr at ting blir mindre gjennomsiktig for oss; den åpne statistikken inneholder ikke snittid på sida.

Forum er nok uansett et viktig stikkord, ja. Ser at dere den siste måneden i gjennomsnitt har brukt 5.35 minutter hver gang innom RBKweb. Ser til sammenligning at rbk.no hadde 3.48 minutter i juni i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 21.02.2010 02:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ballahl wrote:
Ja, det teller.


Hvordan vet du det? Vil overraske meg veldig om det ikke går en timeout der.

Jeg var nå kanskje en smule (bastant) rask på avtrekkeren.
Heldal er vel den rette til å si noe sikkert.. Smile



Kjello wrote:
Skreddersydd for VIF med andre ord. Med tanke på at de har Klanens forum i sin statistikk så vil jo de vinne den glatt.

Vi vant klikkekrigen i 2009 – fikk MNOK 3,7 av gallup potten. Har vært nummer en hver eneste uke hitill i år, og trafikken øker i forhold til samme tid i fjor.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2010 03:52    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om den nye ordningen. VIF har Klanens forum med i sin statistikk, et høyt traffikert forum hvor brukerne avlegger veldig mange minutter. Dette gir VIF en enormt stor fordel i nettkampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 21.02.2010 04:04    Post subject: Reply with quote

Er ikke den nye ordningen igang da?
Heldal snakker jo om "hittil i år"..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.02.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

Nei, opplegget er jo at de tenker å endre reglene. Dessverre synes det så langt som at ikke den offentlige lista blir endret i henhold til NTF-reglene med tidsforbruk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb