English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Overgangsvinduene
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.05.2008 13:31    Post subject: Reply with quote

Kan disse overgangsvinduene utfordres i forhold til EUs lover om fri flyt av arbeidskraft? I så fall er det vel bare et tidsspørsmål før klubbene kan kjøpe og selge hele året.

Edit: Spillere uten kontrakt kan vel signeres hele året så da er det vel ikke noe problem i forhold til EUs lover.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2008 07:47    Post subject: Reply with quote

Adressa: Hamrén etterlyser mer sommeråpent

Litt pussig å lage stor sak uten å vise til FIFA-kravet om maks fire uker på det korteste vinduet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.07.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

NRK (sammen med VIF?) går i samme fella og lager en stor sak uten å presentere fakta rundt årsakene til endringene:

- Fotballforbundet hadde dette ute til høring i fjor og vi fikk være med å påvirke det vinduet som skal være i Norge, og der tror jeg kanskje at vi ikke var helt med i timen, sier Aalbu.

Les mer: Har ikke fulgt med
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 14.07.2008 01:22    Post subject: Reply with quote

Kan reglene endres slik at det blir to måneder på vinteren og to måneder på sommeren? Det vil si januar og februar, juli og august.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Nei, ifølge reglene må man ha ett på tre måneder og ett på en måned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.07.2008 17:05    Post subject: Reply with quote

I Norge öppnar transferfönstret den 1 augusti, vilket gör att allsvenska klubbar riskerar att tappa spelare till vårt västra grannland. Dessutom är det internationella fönstret fortfarande på vid gavel.

- Vi kan tappa spelare utan att ha möjlighet att ersätta. Det är svårt att planera för det, säger Helsingborgs sportchef Jesper Jansson till FotbollDirekt.se.

Förut har svenska klubbar kunnat värva under två månader på sommaren. I år har FIFA stramat åt reglerna. Nu är det bara tillåtet att köpa spelare under en månad. På representantskapsmötet i november beslutades det att svenska transferfönstret skulle vara öppet i juli månad. I Norge valde man istället augusti.

- Det är lite tudelat. Bra är att vi har öppet tidigt och kan köpa spelare och i Norge har mer än halva säsongen gått när de kan börja värva. Samtidigt hamnar vi i otakt med övriga Europa. Det bästa vore kanske att ha samma, resonerar Jansson.

Läs mera: Klubbarna riskerar att bli plundrade i augusti
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 15.10.2008 01:07    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ endre overgangsvinduet

NFF endret før denne sesongen "åpningstidene" for sommervinduet fra 1. juli-31 aug til 1. aug-31. aug, og har nå fått enda en anmodning om å korte inn overgangsvinduene sine.. Noe jeg ikke skjønner er hvorfor vi IKKE kan følge de internasjonale vinduene som er satt? Nemlig 1.jan-31 jan og 1. juli-31 aug?
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best


Last edited by kytas on 17.10.2008 13:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 15.10.2008 07:58    Post subject: Reply with quote

Det kan vi. Men da vil man ha et kort vindu mellom sesongene og et langt vindu midt i sesongen. Dette har man ikke ønsket. Det ville både ført til at laget kunne blitt ribbet i større grad før sesonginnspurt og e-cup i tillegg til at man hadde hatt mindre tid til å forsterke laget før sesong da det tross alt er mest aktuelt å bygge lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 15.10.2008 08:38    Post subject: Reply with quote

Det beste er vel å ha åpent vindu fra 1. januar til og med 31. mars. Så kan man da ha åpent i august slik man har det nå. Er ikke så viktig å få fullført overganger i november og desember ettersom man ikke spiller noen kamper av betydning da (man kan ikke spille e-cup med disse spillerne ettersom registreringen først åpner i januar igjen).
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.10.2008 08:52    Post subject: Reply with quote

Det er da allerede endret fra 15. november til 1. januar, Strand.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 15.10.2008 10:15    Post subject: Reply with quote

Skjønner synspunktene dine Øystein, men muligheten for å jobbe opp mot spillere er jo alltid til stede uansett om det er november eller mars.. Spillerrettighetene er en annen sak, og de får vi ikke før i overgangsvinduene..

Nå er jo saken den at vinduet fra 1. januar til 31. mars er for stort utifra FIFA sitt syn, så NFF kan ikke ha overgangsvinduene slik de er nå..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
WengerKnows
Senior


Joined: 30 Sep 2005
Posts: 172

PostPosted: 15.10.2008 10:47    Post subject: Reply with quote

Regner med de skifter fra 1. januar til 15. januar? Da skulle det vel ende opp innen 12 ukers regelen. Norske klubber har ikke noe stress med å hente spillere i starten av januar uansett, og har uansett godt til til å hente eventuelle spillere som forsvinner før 31. mars.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 15.10.2008 11:14    Post subject: Reply with quote

Tror nok de endrer fra 1. jan til 28. feb.. Hvis de bevarer sommervinduet slik det var i år.. Det er den muligheten eller som jeg har sagt før, at de kan ha den "faste" FIFA-oppsetningen.. Nå forsvinner jo ikke så mange spillere mellom 1. feb og 31. mars da det internasjonale overgangsvinduet er stengt...
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.10.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Er også bortimot helt sikker på at man velger 01.01.-28.02.

Man beholder nok også august om sommeren, da Bohinen og andre sytpeiser nok har sett de dårlige erfaringene svenskene gjorde seg med juli-vindu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 15.10.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Hvilke måneder er de svenske overgangsvinduene åpne 2mas? De har jo tilnærmet samme type sesong som oss.. Ganske godt fornøyd med at det ble august og ikke juli i Norge forresten.. Hadde vært tungt å miste Stoor og Kone i august, og ikke ha kunne fått inn erstattere som Berisha og Lustig feks..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.10.2008 16:55    Post subject: Reply with quote

Svenskene har vel 01.01.-31.03. og juli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 15.10.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er da allerede endret fra 15. november til 1. januar, Strand.


Bra at de er enig med meg mao!
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.10.2008 10:53    Post subject: Reply with quote

Generellt ganske rar regel dette siden ligaer har så forskjellige vinduer og klubbene kan derfor miste spillere midt i sesongen, men ikke kjøpe erstattere... må jo derfor planlegge før sesongen her i norge hvem som kanskje blir solgt for så å kjøpe erstattere.

Kan da ikke være så skadelig at klubber får kjøpe og selge spillere hele året.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 17.10.2008 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha sommervinduet åpent i juli iallefall. 1. august blir for sent. Så vinduene bør være fra 1.jan til 28. feb og 1. juli til 31. juli.

Eller har et annet bra forslag også: 1. jan til 15. feb og 1. juli til 15. aug
Back to top
View user's profile Send private message
WengerKnows
Senior


Joined: 30 Sep 2005
Posts: 172

PostPosted: 17.10.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Det korteste vinduet kan ikke være lenger enn 1 mnd.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 17.10.2008 12:12    Post subject: Reply with quote

ok. Da blir det vanskelig med 2 x 1,5 måneds vinduer ja.
Back to top
View user's profile Send private message
asf
Senior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 183

PostPosted: 17.10.2008 12:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Er også bortimot helt sikker på at man velger 01.01.-28.02.

Den skjønner jeg ikke Thomas. Artikkelen lenger oppe på sida her sier jo at et overgangsvindu ikke kan vare lenger enn 12 uker. Hvorfor da nøye seg med 8-9 uker?

Strengt tatt syns jeg hele dette opplegget er ganske pirkete fra UEFA. 1.januar til 31. mars er da bare 13-14 uker (litt avhengig av hvordan man regner og hvilket år det er snakk om). Altså bare ei uke over regelen. Lite å pirke for syns nå jeg.


Med forbehold om at artikkelen ordlegger seg rett og at det ikke menes at begge overgangsvinduene til sammen skal vare 12 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 17.10.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

2mas kan sikkert svare bedre på dette enn meg, men jeg vil tro at regelen er at totalt kan ikke overgangsvinduene være mer enn 12 uker.. Det er jo det de store europeiske ligaene opererer med hvertfall.. Så dermed vil jeg tro at siden vi har 16 ukers overgansvindu vil FIFA at vi skal korte ned til 12 uker..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
asf
Senior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 183

PostPosted: 17.10.2008 14:29    Post subject: Reply with quote

Klassisk sportsjournalistisk arbeide i den saken over her i så fall....:
Quote:
Ifølge FIFAs krav kan et overgangsvindu kun være åpent i 12 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 13.12.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

Merkelig at dette blir godkjent, men men..

- Vinduet vårt var åpent i tre måneder. Det ble ikke godtatt. Derfor har forbundsstyret i NFF vedtatt å ha åpent mellom 8. januar - 31. mars, sier Kåfjord

NFF innskrenker overgangsvinduet
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb