English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medlemsmøter i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.02.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Men hvordan var været i Mo i Rana?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.02.2022 16:00    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Jeg meldte meg nylig inn, så dette var mitt andre møte. Men jeg er vant til å delta på en del andre møter, som er i en helt annen klasse. Er det sånn det bruker å være?


a) Det er et medlemsmøte i et idrettslag, og kan gjerne sammenliknes med medlemsmøter i andre idrettslag og frivillige organisasjoner; ikke eks. styremøter, årsmøter og næringslivsrelaterte møter.

b) RBK har hatt medlemsmøter flere ganger i året i manns minne, og det er jo denne tradisjonen man må vurdere dette møtet ut fra. Sånn sett var det ikke hårreisende på noen måte. Lav terskel, hvem som helst kan buse ut med hva som helst, klubben prøver å svare litt men som oftest litt vagt og uforpliktende.

Hvis du antyder at andre organisasjoner kanskje har en bedre struktur på slike møter, blant annet der klubbledelsen kanskje svarer ut spørsmål bedre, så er det nok vanskelig å si at du tar feil ... men i et gjennomsnitt for medlemsmøter er det nok litt kreti og pleti.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.02.2022 16:04    Post subject: Reply with quote

Det forstår jeg så klart. Men det må vel likevel forventes at de ikke vrir seg unna spørsmål de ikke liker og at de ikke lyger oss opp i trynet? De har jo et visst ansvar når de har tatt på seg de vervene de har.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.02.2022 16:33    Post subject: Reply with quote

Selve formatet var nå greit nok synes jeg, og hva særlig et enkeltmedlem drev på med i chaten får vi tåle (vedkommende ble jo heller ikke uimotsagt), men særlig Koteng ga et veldig dårlig inntrykk som om han egentlig ikke fulgte med, litt sånn da han mente at Falkenkameratene er en 25 bøller som tapetserer brakka med krasse bannere. Synes Nesjan ga inntrykk av at Valgkomitèen ikke er bevisst det ansvaret som gis ved at de skal innstille nytt styre, som mest sannsynligvis blir valgt styre.

Formelt sett så er det årsmøte som bestemmer, ja, men som regel så kommer det ikke inn friske idèer og impulser som styret faktist trenger uten at det er valgkomitèen som innstiller noen som kan bidra med dette.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2022 19:39    Post subject: Reply with quote

Formatet på møtet er jo kurrant nok. Det pinlige er jo måten man prøver å lyve og vri seg unna når det stilles kritiske spørsmål. Og det Koteng holdt på med tok det jo til nye høyder. Og den argumentasjonen for VK sin innstilling var jo i beste fall overfladisk og syltynn. Hvorfor er ikke kandidatene til stede og forteller hva de faktisk vil bidra med og hva de ønsker å få til ?
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 04.02.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Godt spørsmål. Hvem mener valgkomiteen i innstillingen kan forklare til oss medlemmer hva som skaper artig og angrepsvillig fotball rent fotballfaglig? Hva må det trenes på og hvordan skapes dette.

Den presentasjonen med «egenskaper» var syltynn og pinlig. Virker som de bare finner på svada. «Stødig vei lot målet når det blåser». Hva er det for noe?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 20.03.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om det går an å be om haste-medlemsmøte pga situasjonen i klubben, og om hva som må gjøres av grep før seriestart?
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 20.03.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

Nå er det et medlemsmøte på torsdag da, så om du skal få fikset et før det må du sette igang kjapt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 21.03.2022 00:10    Post subject: Reply with quote

Er det sant? Det er jo perfekt. Styrer de agendaen helt her eller kan andre spille inn saker? Er ny medlem.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 21.03.2022 10:26    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøtet torsdag skal i utgangspunktet være fokusert på fusjon mellom herre- og dameklubbene, men det er vel ikke utenkelig at det går an å ta opp andre ting, litt avhengig av hvem som styrer ordet. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.03.2022 11:07    Post subject: Reply with quote

Hvis det er Stenseth som styrer showet så bør du møte personlig, da han sensurerer kritiske innspill og spørsmål digitalt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 21.03.2022 12:39    Post subject: Reply with quote

da burde han finne seg en ny jobb
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 21.03.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hvis det er Stenseth som styrer showet så bør du møte personlig, da han sensurerer kritiske innspill og spørsmål digitalt.

Kan ikke si jeg har dette inntrykket? Ikke deltatt på all verdens medlemsmøter, men på de digitale har det blitt brukt klart mest tid på kritiske spørsmål (som det har vært flest av).

Skal man ha en større sak på agendaen og ikke bare et spørsmål som får et generisk svar fra en ansatt i klubben eller et styremedlem, bør man melde inn saken i forkant av møtet. Tror ikke det settes av mye tid på ad hoc-temaer, verken i RBK eller andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 24.03.2022 20:04    Post subject: Reply with quote

Hvor finner man linken til medlemsmøtet? Har registrert meg for flere dager siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.03.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Sjekk PM
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 24.03.2022 20:27    Post subject: Reply with quote

Tusen takk!!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.03.2022 23:23    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg har ikke gitt noe tilsvar på SMNs forsøk på utpressing"
"Hva SMN sier får nesten stå for det de sier sjøl"
"Ja, men styret i Rosenborg må jo si at det ikke er greit at en sponsor oppfører seg slik?"
"Nja, da trur jeg vi avslutter spørsmålsrunden"

Disse representerer altså oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 24.03.2022 23:41    Post subject: Reply with quote

Det var en morsom utveksling
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.03.2022 01:55    Post subject: Reply with quote

Synes forsamlingen skal ta litt møtekritikk på alle kommentarene rundt akkurat den SMN-uttalelsen, for en gang skyld så svarte Samdal godt for seg, hvis du skjønner sjargongen hans da, men han skjønte neppe at de fleste i salen ikke gjorde det.

Men Samdal&co skal ha mangegangeren ("order of magnitude" som det heter på svensk) av ris når det gjelder opplegg idag og kommunikasjon rundt hele prosessen de siste to årene også.

Men når det gis null informasjon på forhånd så blir det jo bare tøys, det kommer vel folk på årsmøtet som ikke har forberedt seg overhodet og kommer til å avsløre det ved å stille spørsmål som de ville ha funnet svar på i sakspapirene, har opplevd det andre steder, men her kom ingen forberedt siden det var ikke gitt noe som helst informasjon på forhånd annet enn en saksliste i mailen som kom idag.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 25.03.2022 09:14    Post subject: Reply with quote

Men svarte han egentlig på det? Det ble påpekt at styret burde ha svart at SMN kan gjøre hva de vil med pengene sine, men at avgjørelser i klubben tas av medlemmene. Når det ble presset på, var det fofle fafle og "vi avslutter der" og muting av spørsmålsstiller. Jeg må innrømme at jeg ikke var imponert over dette, det var et gapende hull der et svar burde ha vært.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 25.03.2022 11:18    Post subject: Reply with quote

Virker som klubben finner medlemmene som en belastning og som helst ikke skulle ha vært der. Samtidig er det lurt å stille korte og konsise spørsmål, ikke holde lange taler.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 25.03.2022 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg så ingen nytte i å fortsette diskusjonen rundt SMNs utspill. Samdal mente det han mente, og spørsmålsstiller mente det han mente. Jeg tror Rosenborg hadde kommet dårlig ut av det om man gikk ut og kritiserte SMN.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 25.03.2022 12:48    Post subject: Reply with quote

Tja. Personlig mener jeg det er langt mer nærliggende for et idrettslag å kritisere en sponsor som forsøker å blande seg inn i driften, enn å kritisere enn røverstat som driver med menneskerettighetsbrudd på et annet kontinent. Ikke at det ene nødvendigvis utelukker det andre, men om man skulle kritisere én ting, vet jeg i alle fall hvor jeg ville ha begynt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 25.03.2022 13:46    Post subject: Reply with quote

medlemmene kjempet for klubben sin fremtid høres det ut som, tiltak for å renske opp
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.03.2022 13:59    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
for en gang skyld så svarte Samdal godt for seg, hvis du skjønner sjargongen hans da, men han skjønte neppe at de fleste i salen ikke gjorde det.


Det var vel Einstein som sa noe sånt som at om du ikke kan forklare det så vanlige folk skjønner det, kan du det ikke godt nok selv. Jeg skal ikke si dét er tilfellet her, men man skal ikke være nødt til å 'forstå sjargong' i et møte der praktisk talt hvem som helst kan være påmeldt. Jeg er over snittet datainteressert, men hadde neppe lagt ut så mye om teraflops, level 2 cache og hyperthreading om jeg ikke visste nivået på de jeg fikk spørsmål fra i en åpen sal, for å si det slik.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
Page 33 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb