English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 01.05.2022 12:25    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
BG begynner og bli Norges svar på Liverpool, iallfall supportergjengen, med at de tar på seg offerrollen til enhver tid.

«Offended by everything, ashamed of nothing»

Jeg er supporter og jeg kjenner meg dypt støtt av hva du skriver. Alle prøver alltid å ta oss.

Neida. Tror de fleste knapt har fått med seg mediestormen. Bare de som frekventerer twitter og diverse forum som virkelig kjenner på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 01.05.2022 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg derimot syns det vitner om tapermentslitet å alltid skulle gå etter BG for den minste ting. Litt som når den flinkeste eleven i klassen gjør en feil og resten av de ellers gjennomsnittlige elevene godter seg. En del kommentarer i media i det siste har vært patetiske. Her er det bare å legge ned mer innsats på treningsbok fokusere på seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 01.05.2022 14:01    Post subject: Reply with quote

Jepp! Er alltid sånn at de som begynte som "sjarmerende" plutselig ikke er så sjarmerende lengre når de har vært gode over så lang tid som Glimt faktisk har. Glad vi har et stabilt topplag som Glimt som pusher andre til å bli bedre selv om jeg selvfølgelig skulle ønske det var vi som satt på toppen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 01.05.2022 20:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller at det er slik at Glimt har mistet bakkekontakten totalt, og at de har glemt at de fortsatt er en liten klubb.

Episodene med Aafk og Roma, samt all sutring, har gjort at jeg har mistet mye sv respekten som jeg hadde for BG og KK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 02.05.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen skal være aktuell for Burnley, men er nok et stykke bak på lista.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 02.05.2022 18:42    Post subject: Reply with quote

Drar til Burnley. FÃ¥r det ikke til. Ferdig i januar. Signerer for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 02.05.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt for meg at han får tid til å bygge et kollektiv i engelsk fotball. Men ja, det kan faktisk være en mulighet for å få han hit etter et opphold på ballöen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 03.05.2022 18:13    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg tror heller at det er slik at Glimt har mistet bakkekontakten totalt, og at de har glemt at de fortsatt er en liten klubb.

Episodene med Aafk og Roma, samt all sutring, har gjort at jeg har mistet mye sv respekten som jeg hadde for BG og KK.


For det første har det vært først og fremst vært et sutrekor i retning Glimt og ikke fra Glimt. For det andre har jeg vanskelig for å forstå at så utrolig mange går i samme mediefelle og tolker alt bokstavelig utfra hvordan media vinkler saker, uten noe som helst form for kritisk blikk.

Hva man selv mener er uspiselig er jo selvfølgelig subjektivt. Dersom det er et åpenbart offer i en sak, leter man av natur etter noen å skylde på. Og i situasjonen der Glimt søker om utsettelse, basert på ene og alene hva som vil være til fordel for Europa-spillet, som en klubb skal gjøre, klarer man også da å tolke det dithen at Glimt er usmakelig? Hvis Aalesund var friske og raske og klarte å spille kamp, ville det vært like mye negativitet rundt saken da? Naturligvis ikke. Og hvem er det EGENTLIG som har et ansvar for å sørge for at Aalesund blir hørt? Det er jo NFF. Tror dere at forbundet hadde gått med på å doble opp arbeid og omkostninger dersom Glimt kom tilbake etter alt mediestyret og sa at de ville flytte kampen på nytt?

Såvidt jeg husker kommenterte vel Knutsen på akkurat dette i etterkant av fadesen også.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.05.2022 19:56    Post subject: Reply with quote

Torsdag blir Ola Solbakken operert ved Rosenborg-klinikken i Trondheim. Bodø/Glimts medisinske ansvarlige Morten Søgård sier til VG at håpet er å få spissen klar igjen til Champions League-kvalifiseringen i juli.

Les mer: Solbakken opereres - håper å bli klar til Champions League-kvalifisering
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 03.05.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Solbakken fort kan komme tilbake til den formen han var i når han er tilbake for fullt, og det er egentlig litt rart at han ikke har blitt operert før. Mulig man ønsker å vente til etter cupfinalen.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.05.2022 00:23    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Jeg tror heller at det er slik at Glimt har mistet bakkekontakten totalt, og at de har glemt at de fortsatt er en liten klubb.

Episodene med Aafk og Roma, samt all sutring, har gjort at jeg har mistet mye sv respekten som jeg hadde for BG og KK.


For det første har det vært først og fremst vært et sutrekor i retning Glimt og ikke fra Glimt. For det andre har jeg vanskelig for å forstå at så utrolig mange går i samme mediefelle og tolker alt bokstavelig utfra hvordan media vinkler saker, uten noe som helst form for kritisk blikk.

Hva man selv mener er uspiselig er jo selvfølgelig subjektivt. Dersom det er et åpenbart offer i en sak, leter man av natur etter noen å skylde på. Og i situasjonen der Glimt søker om utsettelse, basert på ene og alene hva som vil være til fordel for Europa-spillet, som en klubb skal gjøre, klarer man også da å tolke det dithen at Glimt er usmakelig? Hvis Aalesund var friske og raske og klarte å spille kamp, ville det vært like mye negativitet rundt saken da? Naturligvis ikke. Og hvem er det EGENTLIG som har et ansvar for å sørge for at Aalesund blir hørt? Det er jo NFF. Tror dere at forbundet hadde gått med på å doble opp arbeid og omkostninger dersom Glimt kom tilbake etter alt mediestyret og sa at de ville flytte kampen på nytt?

Såvidt jeg husker kommenterte vel Knutsen på akkurat dette i etterkant av fadesen også.

Sutrekor i retning Glimt? Lol. Makan til klaging/sutring og påta seg offerrollen i så stor grad som det Glimt har gjort den siste tiden, har jeg aldri tidligere opplevd i norsk fotball.

Hele BG tror at de er mer relevante enn hva de faktisk er, også har de mistet bakkekontakten. Jeg tror at nettopp dette kommer på lang sikt til og koste nordlendingene dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 04.05.2022 08:41    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
For det andre har jeg vanskelig for å forstå at så utrolig mange går i samme mediefelle og tolker alt bokstavelig utfra hvordan media vinkler saker, uten noe som helst form for kritisk blikk.


Altså, velkommen til klubben. Dere kan prise dere sjeleglad for at dette kommer til å gi seg når dere er over middagshøyden. Vi sliter fortsatt med dette selv lenge etter vår glansperiode er over.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 04.05.2022 09:12    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Sutrekor i retning Glimt? Lol. Makan til klaging/sutring og påta seg offerrollen i så stor grad som det Glimt har gjort den siste tiden, har jeg aldri tidligere opplevd i norsk fotball.


Altså, hvor mye sutring har det ikke vært fra RBK de siste årene, og fra Kåre?
Nei nå demonstrerer du mindreverdighetskomplekser i forholdet til BG mister. Fremstår omtrent på nivå som en VIF-supporter som bruker å frekventere dette forumet.

Når det kommer til media så må dere i BG, som Bananskrue sier, dessverre bare belage dere på at det blir sånn fremover, Aspmyra.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.05.2022 09:29    Post subject: Reply with quote

Samtidig er min påstand at en del av den negative omtalen er selvforskyldt, fordi der Bodø/Glimt åpenbart er Rosenborg-inspirert i banespillet er de like åpenbart Molde-inspirert i en del av det som foregår utenfor banen. Glimt går seg på trøbbel fordi de er aktivt uinteresserte i å ta 'rollen' som storklubb i Norge, og heller jakter fordeler på bekostning av de andre klubbene (overganger, cupgate, diverse syting om baneforhold (!!!!) og motstanderlag) enn å vanne det bedet de vokser i.

Ja, det blåser på toppen, og at vedvarende suksess genererer både misunnelse og et urettferdig fokus kan vi være skjønt enige om. Men det er ikke bare det som plager Glimt, og gjør at deres omdømmemessige fall from grace blir så raskt og hardt nå. Etter min mening har litt for mange i klubben i litt for stor grad adoptert den nærmest monomant ensporede Kjetil Knutsen som idol og fasit på alt, der det klubben mest av alt hadde trengt var noen som kunne agert som en slags motvekt til hovedtrenerens neste kamp-orienterte prestasjonsfokus, og holdt litt i de trådene som går på klubbverdier og langsiktighet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 04.05.2022 10:05    Post subject: Reply with quote

Interessant vinkling, og jeg er langt fra uenig. Det er på ingen måte sånna at jeg ikke mener Glimt fortjener kritikk, ei heller at de må kunne tåle det. Forhåpentligvis har vi vært gjennom det verste hylekoret nå, og da er det bare å ta læring av det.

Media har jo en jobb, som vi alle vet, og det er å få folk til å lese nyhetene deres. Ja, jeg kan være fullstendig enig i at Ulrik Saltnes har fortjent en oppvekker, selv om jeg ikke unner noen den krasse kritikken han har fått mot seg. Tror ikke han er et dårlig menneske for å si det sånn, men han har en lei tendens til å virke arrogant i intervjuer, samt at han har hatt en episode nå der han virkelig gjorde seg selv og Glimt en bjørnetjeneste.

Men så har vi andre spillere også i Glimt. F.eks. Alfons Sampsted, Nikita Haikin og Marius Høibråten. Disse tre framstår for meg som særdeles reflektert og flink i møte med media, så jeg hadde kanskje håpet på at Glimt sendte disse ut for å ta en prat etter kamp, i tiden fremover. Nå må Saltnes stå over to matcher, og da tenker jeg at det er en gyllen mulighet til å la en annen spiller skinne litt, som kaptein. Det blir fort Brede Moe som blir kaptein.

Man snakker om denne offerrollen, men her er det jeg ikke greier å forstå. Glimt er jo i aller høyeste grad et offer for en mediestorm klubben aldri før har opplevd i sine snart 106 år. Når man er uenig i kritikken, så må man vel ha rett i å kunne si nettopp det. Eller skal man bare snu ræva til og brette ned buksa, tenker dere? Jeg blir automatisk stemplet som biased siden jeg har på meg gul drakt på søndager, men dette mener jeg helt ærlig og oppriktig. Det er min objektive mening, at veldig mye av kritikken Glimt har fått, er så til de grader blåst opp, at det ikke lenger henger på greip.

La oss ta noen eksempler:

- Treningsleiren i Spania
- Cupkampen som ble flyttet av NFF
- At KK mistet hodet litt etter å ha fått en vibrator i øret gjennom 90 minutter i en av de største kampene i hans karriere (ref. Roma).
- At KK føler seg urettferdig behandlet når han blir utestengt som hovedtrener etter en særdeles usportslig opptreden av Romas keepertrener, samt at keepertreneren selv fikk all mulighet til å både være med på oppvarming og i garderoben.
- At KK ikke er interessert i å svare på 100 spørsmål ang. Romas keepertrener etter kampen mot VIF.

At Bodø/Glimt på magisk vis begynner å prestere dårligere etter denne mediestormen er ikke bare tilfeldig. Ja, klubbene har funnet en akilleshel hos Glimt med sin 3-5-2 formasjon, men ikke kom her og si at dere ikke tror spillerne er preget av alt styret som har vært.

Altså, til tider har kritikken også vært så krass og usaklig at jeg nesten påtar meg offerrollen selv. Folk som har i en årrekke stått og snakket ned andre spillere og trenere, for ikke å snakke om dommerstanden. De skal liksom nå sitte som eksperter og komme med tirader som vekker hele pressenorge til å skrive dritt om klubben som jeg har nært. Når man da ikke kjenner seg igjen i den kritikken, når det blir så voldsomt, da er det lov å si fra. Og da kan du gjerne si at man tar på seg offerrollen, men vit at du ville gjort eksakt det samme om det hadde skjedd med deg, din familie, eller din klubb, alt ettersom hvor glad du er i dem.

Ulrik Saltnes innrømmer mer eller mindre direkte at han blir lei seg. En ting er å bli buet på når du spiller kamp, men så blir han buet på av hele stadion (fleste Glimt-fans hadde forlatt Ullevaal) når han mottar sølvmedaljen. Og dette skal vi tro ikke går inn på en spiller? Vi skal liksom tro at hele fadesen med Roma ikke går inn på Knutsen.

Nei, det jeg håper på nå er at ting for roet seg, så Glimt faktisk kan fokusere på det de skal, i mye større grad enn å skulle forsvare seg ute i media. For det tragiske er at vi også har folk i Bodø som tar til seg kritikken og velger å ikke møte opp på stadion fordi de tror på alt som sies i media.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.05.2022 10:22    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Ulrik Saltnes innrømmer mer eller mindre direkte at han blir lei seg. En ting er å bli buet på når du spiller kamp, men så blir han buet på av hele stadion (fleste Glimt-fans hadde forlatt Ullevaal) når han mottar sølvmedaljen.


Jeg er helt enig i at det er dårlig stil å bue ut kapteinen på tapende motstanderlag når han mottar sølvmedaljen sin. Det er bare dårlig oppførsel, og selv om Saltnes har hatt en del uheldige episoder på rad, og taklet det ved å oppføre seg som et oppblåst rasshøl, så er han jo ikke noen 'fiendefigur' i norsk fotball. Sånt er jo, og bør jo være, reservert for folk med virkelig uakseptabel historikk - Babacar Sarr er faktisk den eneste jeg kommer på der jeg ville syntes det var innafor.

Men: hva sier det om tilstedeværende Glimt-fans dersom de fleste hadde forlatt Ullevaal når deres kaptein mottar sølvmedaljen?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 04.05.2022 10:33    Post subject: Reply with quote

Uting. Jeg forlot, men det ble jeg mer eller mindre presset til. Alle rundt meg gikk, og jeg sto en liten stund fordi jeg ville få med meg medaljeseremonien, men jeg ble regelrett stående i veien for alle. Jeg verken så noen ting, og det ble klaustrofobiske tendenser. Satt helt innerst på en rad, rett ved utgangen, og jeg kunne selvfølgelig flyttet meg. Men dette i kombinasjon med at jeg satt sammen med min fetter som er av det mindre engasjerte slaget av Glimt-supportere, så ble det bare slik.

Jeg angrer nå, og skulle helst ha stått der og støttet laget, og det håper jeg flere gjorde, men det ble som sagt tendenser til Hillsborough der jeg sto (satt litt på spissen).
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.05.2022 20:21    Post subject: Reply with quote

Jeg sto igjen og klappet og sang for laget når de kom for å takke oss etter kampen. Jeg tenkte ikke på at det kom til å bli delt ut sølvmedalje så da Glimt-spillerne trakk mot garderoben så dro jeg. Tror nok de fleste tenkte som meg der.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 291

PostPosted: 04.05.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg og veldig mange andre dro for å være sikker på å rekke flyene vi hadde betalt en liten formue for å reise med.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.05.2022 08:46    Post subject: Reply with quote

QED.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.05.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Det er jo en litt spesiell situasjon dette med mediestormen rundt Glimt. Det er jo et lag mediene normalt skulle elske - småklubb som blir best; kjøper, foredler og selger videre med god fortjeneste etter en fornuftig modell; Europa-suksess; lokal/nasjonal profil; fantastisk underholdende fotball og i utgangspunktet likandes folk i mange roller. Glimt har praktisk talt gjort "alt" riktig for å konstruere en nær perfekt Askeladd-historie. De har gjort det Godset fikk skryt for under Deila, Sarposborg 08 under Bakke, Stabæk under Jönsson, og Start under Nordlie - samtidig - og overgått dem alle. Allikevel har de klart å tiltrekke seg omtrent norsk rekord i negativ fokus fra disse mediene etter såpass kort tid og midt i "kremperioden".

Selv om jeg har null respekt for norske fotballmedier, er dette et ganske pussig og uvanlig karakterbrudd, og da må man jo lure på om det er utelukkende mediene som har endret seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 05.05.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes kritikken mot Glimt er utelukkende idioti. Slik var det jo også når vi var best i landet. Alt RBK gjorde ble blåst opp og angrepet. Medieskapt polarisering. Enten er man helter eller så er man syndebukker. Alt imellom gir overskrifter som selger mindre. Ingen har bedre forutsetninger for å forstå dette en oss. For min del er jeg veldig imponert over måten de har jobbet og jobber på i Glimt. I motsetning til den kunstig skapte toppklubben Molde som er pumpet opp av Røkkepenger har de gjort som vi gjorde. Arbeidet godt og klokt og fortjener suksessen de har hatt og har. Så kommer nok også de til å oppleve at det naturlig nok er ekstremt vanskelig å være konstant best.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 05.05.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

@ Zorac: Tipper problemet er at det narrativet du beskriver, selv om det kanskje fortsatt er dekkende, er oppbrukt for media. Det er begrenset hvor lenge de kan koke suppe på samme spikeren før de må skrive noe nytt. De skal selge aviser/annonser etc. og da må de komme med noe nytt, og interessen, og kanskje misunnelsen, rundt Glimt er såpass stor at negative saker nå selger mer enn positive. Dessverre bare en naturlig del av mediesirkuset.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.05.2022 00:04    Post subject: Reply with quote

Kort oppsumert så har Glimt tatt over det vi var i alle de år.
PÃ¥ godt og vondt.

HÃ¥per de bevarer arven bedre Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 06.05.2022 07:23    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
QED.

Æ snakka ikke latin (måtte selvsagt google). Ka det ska bety?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 103, 104, 105  Next
Page 68 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb