English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - CFK

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Uhørt å la kampen spilles på treningsfeltet?
Ja!
83%
 83%  [ 10 ]
Nei!
16%
 16%  [ 2 ]
Total Votes : 12

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2003 15:56    Post subject: Rosenborg - CFK Reply with quote

Tirsdag kveld kommer Clausenengen på besøk til Lerkendal for kamp i cupens 2. runde. Men oppgjøret spilles verken på Lerkendal stadion eller treningskamp-/RBK2-arenaen "Lerkendal Park". I stedet møtes Rosenborg og Clausenengen på den slitne treningsbanen rett utenfor Brakka!

Les mer: CFK-kampen på treningsbanen

Selv synes jeg at dette er over grensa! Jeg forstår at gressmatta på Lerkendal bør spares, men RBK burde i det minste latt nordmøringene få spille på skikkelig underlag! Lerkendal Park må da kunne benyttes i stedet for den slitne og gamle gressplena på baksida av Brakka!

Jeg synes dette vitner om litt for lite respekt for motstanderen, som dette virkelig er et høydepunkt for - ikke bare et høydepunkt i denne sesongen, men kanskje også det største i hele karrieren.

Hva synes du om dette?

I alle fall; her er Rosenborgs startellever mot CFK:

Espen Johnsen

Lars Blixt - Christer Basma - Erik Hoftun - Ståle Stensaas

Roar Strand - Ørjan Berg - Fredrik Winsnes

Christer George - Azar Karadas - Harald Brattbakk


Vidar Riseth og Frode Johnsen spares.

Les mer: Riseth og Frode spares
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2003 16:57    Post subject: Reply with quote

Kan vel fortelle at RBK senest i dag trente på Lerkendal Park, men når CFK kommer skal man altså spille på gammel-treningsbanen. Synes dette virker meget rart!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.05.2003 15:59    Post subject: Reply with quote

I følge avstemninga er flertallet enig med meg. Men; kan dere ikke skrive noe begrunnelse også, da?

Selv synes jeg at dette er ekstra flaut så lenge at NFF pålegger RBK å kreve inn 50 kr i inngangssum...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
^^NoRa^^
Junior


Joined: 08 Mar 2003
Posts: 8

PostPosted: 13.05.2003 16:21    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er rett og slett flaut. Selv om det "bare" er et 2. divisjons-lag så syns jeg ikke kampen skal spilles på en slitt gressmatte. Det er å vise lite respekt for Clausenengen, dårlig gjort. At NFF skal ha 50 kr i inngang er jo helt teit etter min mening.. Jeg syns RBK bør ta bedre vare på lagene som kommer til Lerkendal, spesielt nå Clausenengen.
_________________
Rosenborg for ever Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Laard
Junior


Joined: 12 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: 13.05.2003 18:52    Post subject: Reply with quote

Brukbart resultat i kampen ihvertfall. 32-0 i målforskjell på to cup-kamper er ikke så aller verst.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.05.2003 08:44    Post subject: Reply with quote

Cuppen skal jo være så gøyalt for lag i lavere divisjoner. I de første cuprundene synes jeg godt at smålagene kan spille hjemme, og få "storbesøk". Men hvis de først SKAL bort, så burde de pinadø få gode rammer rundt kampene.

Det er antakelig ikke alle som synes at det å få rundjuling av Rosenborg er morsomt nok i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.05.2003 22:42    Post subject: Reply with quote

De som har lest kampreferatet mitt fra 15-0-seieren, har allerede sett hvordan banen så ut i går kveld. Jeg legger inn et bilde her på forumet likevel:



Jeg mener at det er et hån å invitere en motstander til en gressmatte slik som dette! Hva hadde RBK sagt dersom de selv skulle spille en obligatorisk kamp og motstanderen ikke vil benytte den beste gressbanen?

PS! Også dansk media, i form av bold.dk, merket seg gårsdagens knusing av nordmøringer: 15-0 PÅ LERKENDAL Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.05.2003 23:47    Post subject: Reply with quote

Også Trond Andersen, som så sitt tidligere lag tape stort, mener at det å arrangere kampen på treningsfeltet ikke hører noensteds hjemme:

- Dette er en opplevelse for de unge CFK-guttene. Det er bare så synd de ikke fikk spille på Lerkendal, sier Andersen.

Hareide støttet for øvrig CFK sitt syn om at kampen heller burde ha blitt spilt i Kristiansund:

- Kampen kunne godt ha vært spilt i Kristiansund for vår del. Vi er vant med å reise, sa RBK-trener Åge Hareide etter kampen.

- Det er viktig å få toppfotballen ut i distriktet, la han til.

Les mer: SÃ¥ gamleklubben tape
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb