English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fab4fan
Proff

PostPosted: 09.08.2006 13:49    Post subject: Brann - Rosenborg Reply with quote

Skal selv selfølgelig på denne siden eg bor i Bergen, men det hadde vært umåtelig morsom om vi klarte å fylle mer enn det ene feltet tildelt "gjestende lag", ta med tifoes plaketer, fyll opp busser, fly og biler!

Velkommen! Smile
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.09.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Ting som tyder på at TV2 vil drøye utvelgelsen av TV-kamper lengst mulig, og kanskje ikke offentliggjør TV-kampene i oktober før i månedsskiftet.

Fikk ikke NSA innfridd et krav om at TV-kampflyttinger måtte skje minst seks(?) uker på forhånd, da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 05.09.2006 17:22    Post subject: Reply with quote

Som nevnt i Kjernen-forumet; har en kjenning i Nettavisen, og han sa at han var rimelig sikker på at kampen vil bli spilt søndag, som planlagt. Mer å tjene på å ha den som betal-TV- eller Zebra-kamp enn som mandagskamp eller klokka 20.00 søndag, visstnok.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.09.2006 17:59    Post subject: Reply with quote

Ifølge Brøndbo har TV2 sitt på det tørre. Den nye TV-avtalen sier nemlig at TV-kampene må bli tatt ut minst tre uker før, ikke lenger seks uker som tidligere.

(At de bryter retningslinjene i forhold til 22. serierunde får være en annen sak.)
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 03:18    Post subject: Reply with quote

Kanskje jeg er IQ-brems men, Brøndbo?
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 08:31    Post subject: Reply with quote

DDE vokalisten. Duh.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2006 10:26    Post subject: Reply with quote

De er i alle fall fra samme dalføre.

– Vi håper å kunne gi et svar fortest mulig. Men her er det flere parter som skal inn og si sin mening – NFF, Norsk Toppfotball (NTF) og TV 2, sier Roger Solheim.

For øvrig: Brann - RBK kan bli flyttet
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 11:19    Post subject: Reply with quote

Hvis kampen blir flytta til mandag er det jo bare nok et bevis på hvor oppskrytt denne tv-avtalen der. Mandagskamper betyr at folk må mase om fri fra jobb, et helvetes styr med flybilletter som er bestilt og i det hele tatt bare merarbeid.
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 18.09.2006 00:10    Post subject: Gleder oss til 22. oktober Reply with quote

Gud så vi gleder oss til å ta imot Rosenborg på Brann Stadion 22. oktober.

Seriefinale og seriefinale, det blir ihvertfall storkamp, og med et RBK i form og på vinnersporet, så kommer det til å være spenning helt til dommeren blåser i fløyta.

Brann slår Rosenborg i Bergen
longns
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 00:25    Post subject: Reply with quote

herregud å sykt flaut det hadde vært om Brann vant serien, seriemestern ryker ut mot Åtvidaberg liksom.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 00:26    Post subject: Reply with quote

Da er det jo fint at Brann ikke vinner serien Wink
Peto
Senior

PostPosted: 18.09.2006 00:47    Post subject: Reply with quote

Brann vinner på dårlige dager og i de 3 siste kampene mot Molde, Stabæk og Sandefjord har de ikke imponert noen. Både Stabæk og Sandefjord er ute av form og har tapt sine 4 siste kamper. Hadde Brann møtt et bedre lag idag hadde de blitt straffet ordentlig. Tror Brann skal få store problemer allerede førstkommende Søndag på kunstgresset på Alfheim hvor Tromsø kan stille med både Årst/Rushfeldt skadefrie. Brann vinner kamper om dagen men uten å imponere! Cool
Back to top
POL
Senior

PostPosted: 18.09.2006 00:55    Post subject: Reply with quote

Brann overkjører Sandefjord totalt i det meste av kampen, at vi kollapser for nå så være, kunne ikke brydd meg mindre så lenge vi vinner. Mot Stabæk spilte vi en god 1. omgang. Hva er er en god kamp for deg da? En kamp hvor et lag overkjører et annet i 90 min? Det ser du svært sjeldent. Mot Molde var vi ikke god, men mot Stabæk og Sandefjord beviser vi hvorfor vi ligger der vi ligger.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 01:14    Post subject: Reply with quote

Det er riktig som POL sier. Det er kun i 20 minutter at Brann kollapset, ellers var det ingen tvil om hvem som skulle stikke av med seieren. Og denne kampen er vel mest positiv for Brann sin side, fordi den gir en vekker uten poengtap eller verre moral i laget: Slike opphentinger pleier vel å gi spillerne følelsen av at de kan når de gir jernet. Og dermed gir de jernet.

Tror forresten at hele 5 av målene kom på dødball?
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 02:10    Post subject: Reply with quote

Vel, det første målet kom jo på en straffebom, da Sæternes selv satt returen i mål. Det andre målet kom på et innlegg fra Winters så det var ikke dødball. Før det tredje målet så fikk Brann frispark og Martin Andresen tok det men Bugge måtte gi retur så satte Sæternes den i mål. Det fjerde målet var et frispark fra Petter Vaagan Moen og jeg tror det gikk direkte inn. Det femte målet var på straffe som Martin Andresen (Hvorfor fikk ikke Sæternes tatt den straffen, slik at han kunne fullføre sitt hat-trick?) satte direkte i mål.

For en elendig kveld dette har vært først så vinner Chelski og så taper Man.United for Arsenal og deretter så får FolloFK kun uagjordt mot Tromsdalen og tilslutt så vinner Brann etter at Sandefjor har tatt igjen en 0-3 ledelse. Fy fa.. kan det bli noe verre?

Burde ikke De 2mas, haavarl eller Harald avslutte denne tråden og heller bruke som Attach sa Brann - Rosenborg tråden?
AndreasR
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 08:40    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
. Det femte målet var på straffe som Martin Andresen (Hvorfor fikk ikke Sæternes tatt den straffen, slik at han kunne fullføre sitt hat-trick?) satte direkte i mål.

Nå så ikke jeg kampen, men det er vel en uskreven regel at samme mann ikke skal ta straffe to ganer i løpet av en kamp. Du husker vel hvordan det gikk hjemme mot Juve i 98?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 09:01    Post subject: Reply with quote

Vi satser på 0-11 her vel? :p
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 18.09.2006 10:57    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Sandefjord sin keeper stiller jeg meg spørsmål ved 3 av målene Brann fikk. Ved 1-0 scoringen til Brann redder Espen Bugge Pettersen men han avklarer dårlig og slår ballen rett tilbake til Bengt Sæternes igjen mens resten av Sandefjord-laget står og sover. Spiller du fotball så skal du alltid være klar over at det kan komme retur fra straffer. 3-0 målet som kommer etter et frispark fra Andresen er heller ikke noe stort keeperspill. En vanlig keeper hadde ihvertfall "bokset" den ballen over mål mens Bugge Pettersen har en elendig avklaring og ballen detter igjen på skotuppen til Bengt Sæternes. Det var veldig svakt keeperspill. 4-3 scoringen til Brann var heller ikke noe stort keeperspill. Etter frispark går ballen i mål etter å ha vært innom beinet til Olafur Ørn Bjørnason. Skuddet var verken hardt eller velplassert og en vanlig god keeper hadde hatt kontroll på det målet. Så synes jeg Brann har flaks som får 2 straffespark. Det første med Robbie Winters er omdiskutert. 2 straffespark iløpet av en kamp kan kalles en "gavepakke" fra dommeren.

Da Sandefjord er et av tippeligaens svakeste bortelag og har en dårlig keeper synes jeg det er et svakhetstegn at Brann har såpass store problemer på hjemmebane mot dette laget. Da jeg så Sandefjord-RBK "live" ble jeg forundret over hvor dårlig Bugge Pettersen var. Han har veldig mange svakheter. Så derfor er jeg ikke imponert over Branns forestilling igår. Brann-laget har en del åpenbare mangler og det kommer til å komme til syne når du møter bedre lag. 2. keeperen til Brann Johan Torbjørnsen holder ikke noe høyt nivå. Hvis Håkon Opdal blir skadet vil dette svekke Brann betraktelig. Forsvaret til Brann er lagets svakeste punkt. Både Bjørn Dahl, Olafur Ørn Bjørnason og Erland Hanstveit sliter hvis de møter raske og fysisk sterke spisser. Kristjan Ørn Sigurdsson har bra fart og sterk i duellspillet. Men han gjør en del ukloke taktiske valg og er heller ingen spillende midtstopper med god teknikk og utsøkte pasninger. Han har også klare mangler. Midtbanen til Brann fremstår som lagets sterkeste lagdel og er til tider veldig bra. Men både Martin Andresen og Charlie Miller sliter med tempoproblemer og ingen av de har noen stor hurtighet. Charlie Miller kompenserer dette med god teknikk og "klokt" fotballhode. Martin Andresen er heller ikke noen stor teknikker men har pasninger og spilleforståelse kombinert med lederegenskaper som sitt fremste varemerke. Andresen har etterhvert blitt en "kjeftesmelle" ute på banen og igår var belønningen gult kort fra dommeren. Petter Waagan Moen har bra innleggsfot og stort arbeidsområde som sine sterke sider. Men han er ingen duellspiller, svak på hodet og mangler også hurtigheten til å bli giftig. Eirik Bakke er veldig skadeplaget og etter 3 uker i Norge har Bakke også slitt mye med skader. Måtte forlate kampen igår p.g.a. skade. Bakke har selv sagt at nivået i tippeligaen er høyere enn det han er vant til i Leeds (Engelsk Championship). Men Bakke er en god spiller i form. Ardian Gashi som ikke har hatt noen stor sesong i VIF ble som ventet benket når ovennevnte midtbanefirer er skadefri. Gashi har i motsetning til Andresen/Miller bra tempo men har klare mangler når det gjelder teknikk/ innleggsfot og er heller ikke utpreget hurtig. På topp har Brann Sæternes/Winters og de holder bra tippeligastandard. Duoen har fått kritikk i år får at de scorer for lite mål. Verken Sæternes eller Winters holder landslagsklasse for henholdsvis Norge eller Skottland. Sæternes har fått en del kritikk for at han er for stasjonær i spillerstilen og lite bevegelig. Han taper også de fleste hodeduellene. Robbie Winters er sårbar i spillestilen. Møter han fysisk tøffe forsvarsspillere blir han fort "veik" i duellspillet. Men i motsetning til Sæternes er Winters veldig bevegelig og duoen utfyller hverandre meget bra.

Brann er et bra lag men holder ikke nivået som kreves for å spille utenfor Norge (slått ut av Åtvidaberg i UEFA-cupen). Er 110% sikker på at RBK er et bedre lag og Brann kommer til å få store problemer den 22. Oktober. Tror også at Brann får store problemer borte mot Tromsø på kunstgresset i Alfheim og spissduoen Årst/Rushfeldt som vil kjempe med "nebb og klør" for 3 poeng, borte mot Lyn et lag som kjemper for Royal League plass og med Edu i knallform og Nordlie-effekten i Stavanger mot et Viking-lag som sloss for å overleve i tippeligaen kommer også til å skape store problemer for Brann. Hjemme tror jeg Brann taper for RBK og får problemer mot HamKam og Odd. Er veldig sikker på at gullet havner i Trondheim men at det blir en spennende avslutning hvis RBK senker seg ned på nivået til Brann! RBK
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

Peto,
interessant,
men jeg tror at midtbanen til Brann har potensial til å "gruse" midtbanen til RBK.

Dessverre.

Det er her jeg tror kampen mellom Brann og RBK blir avgjort.
Jeg håper jeg tar feil.
Peto
Senior

PostPosted: 18.09.2006 13:22    Post subject: Gruse? Reply with quote

Kan ikke skjønne at du kan si at midtbanen til Brann har potensial til å gruse midtbanen til RBK?

Når det gjelder tempo, hurtighet og tekniske ferdigheter synes jeg at midtbanen til RBK er klart bedre. Både Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred, Marek Sapara, Roar Strand og Jan Gunnar Solli har utholdenhet på øverste hylle. Både Eirik Bakke, Martin Andresen og Charlie Miller sliter med tempoet. Petter Waagan Moen og Ardian Gashi har bra utholdenhet. Tar du med Vidar Riseth også på midtbanen til RBK får du rutinen og duellkraften som kanskje Brann har mere av da De har en eldre årgang på midtbanen.

Jeg synes faktisk midtbanen til RBK er bedre og mere spennende på lang sikt! RBK
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 14:32    Post subject: Reply with quote

Ja,
på lang sikt er nok midtbanen til RBK langt mer spennende enn midtbanen til Brann.

Imidlertid er jeg bekymret for det kortsiktige og jeg tror at både Andresen, Bakke og Gashi (f.eks) har duellkraft nok til dominere mot Tettey, Skjelbred og Sapara. I tillegg har jo Brann en 4. spiller på midtbanen.

Jeg håper bare så inderlig at jeg tar feil.
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 15:03    Post subject: Reply with quote

Slik Brann har uttrykt at midtbanen skal være, så er det fire hardtjobbende defensive midtbanespillere i deres midtbane. Vaagan Moen er vel egentlig en sentral midtbanespiller som har blitt skolert til venstreving i Hamar ettersom venstrefoten hans var så følsom. Med Andresen, Bakke og Gashi på midtbanen samtidig så sier det seg selv at duellkraften overgår Rosenborg langt på vei. Da må nok Iversen dypere ned på banen for å vinne duellene mot Bakke (uff, kan bli kjekt det). Om RBK skulle miste en av sine duellsterke nøkkelspillere (les: Iversen eller Riseth) så kan det bety trøbbel for Brann.

I tillegg stiller jeg spørsmål ved om KVarme/Koppinen eller Basma er sterke nok til å hindre Bengt Sæternes i sine target-man arbeidsoppgaver. Men om Riseth (som er vel den beste til akkurat dette) må ned i forsvaret så gir man altså mer plass til midtbanen.

Og hva skal man gjøre for å demme opp for overlaps på flankene? Sende ned vingene? Og hva skjer da med gjennombruddskraften til RBK ved kontringer?

Ikke ta seieren her på forskudd. Jeg holder faktisk en knapp på Brann.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 15:12    Post subject: Reply with quote

Vi tar dem, det jeg er ganske sikker på.
Brann blir en fin motstander men jeg er ikke redd dem og frykter dem ikke.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2006 15:57    Post subject: Re: Gruse? Reply with quote

Peto wrote:
Kan ikke skjønne at du kan si at midtbanen til Brann har potensial til å gruse midtbanen til RBK?

RBK har en del gode spillere - som er litt lette og mangler rutine. Husker du sist Skjelbred prøvde seg mot Andresen på midten? Feid av banen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2006 16:00    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
I tillegg stiller jeg spørsmål ved om KVarme/Koppinen eller Basma er sterke nok til å hindre Bengt Sæternes i sine target-man arbeidsoppgaver.

I hjemmekampen mot Brann, var det den glimrende oppdemningen av Sæternes som ødela mye for Brann. Ved hvert oppspill la en forsvarer seg i ryggen og en midtbanespiller gikk foran. Sæternes fikk ikke til noe som helst, da spesielt i førsteomgangen. Jeg tror vi har brukbar kontroll på hvordan vi skal stoppe den mannen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next
Page 1 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb