English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad FK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.08.2018 19:23    Post subject: Reply with quote

@bolgebah Hehe, så det komme. Razz
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
torerik
Veteran


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 1775

PostPosted: 22.08.2018 02:11    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Litt vemodig da vi kjørte forbi stadiontomta for noen uker sider - det var ingenting igjen som viste at det noengang hadde vært en fotballbane der engang, bare leilighetsbygg.

Var innom en av de nevnte leilighetene nylig, og han som bor der kunne fortelle at det står igjen et gjerde fra det gamle stadionanlegget. Det skulle visst også rives, men eier av nabotomta ønsket å beholde det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

Søndag kan FFK ta et langt steg mot opprykk i det som er en ren opprykksduell borte mot tabelltoer Raufoss.

Seks serierunder før slutt er det ett fattig poeng som skiller lagene.

– Jeg tenker at det blir en helt åpen fotballkamp. Vi strutter av selvtillit om dagen og gleder oss til kampen, sier FFK-trener Per-Mathias Høgmo til VG.

Ikke uventet forsøker den rutinerte treneren å dysse ned betydningen av toppkampen.

– Denne klubben har en stolt fortid, men i flere år har man kanskje vært for opptatt av kortsiktige løsninger. Det har kanskje vært folk i klubben som har villet ting for mye. Nå tror jeg klubben definitivt har forstått at ting ikke er gjort over natten, og at man må bygge stein på stein. Ja, vi vil veldig gjerne rykke opp i år, men det er ikke noe vi må. Vi tåler å ikke rykke opp i år, sier Høgmo.

Les mer: Søndag kan Per-Mathias Høgmo ta et langt steg mot heltestatus i Fredrikstad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 18.12.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

Forsidelinken Per-Mathias Høgmo ferdig som trener i FFK på hjemmesida til Adressa avslører en sak om at han har blitt sportslig leder i stedet. Bummen Johansen overtar trenerjobben. Interessant å se om det er dette som skal til for å avslutte ørkenvandringen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.12.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har stor tro på den modellen de velger nå. "Ansette assistenten" er alltid genialt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 18.12.2018 11:08    Post subject: Reply with quote

Det er jo også veletablert at Høgmo passer bedre som sportssjef/manager enn som trener.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.10.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

Engebretsen er fra Borgenhaugen i Sarpsborg. Han spilte 11 sesonger i FFK. Men er så absolutt «sarping». Han er bestekompis med mangeårig Sarpsborg 08-leder Cato Haug. Etter FFK-karrieren var han trener i Kvik/Halden og Rakkestad og Borgen før han kom inn i Sarpsborg 08 i 2010.

Etter å ha vært juniortrener, toppspillerutvikler og utviklingssjef ble han for syv år siden daglig leder for FFK-supporternes hatobjekt. Engebretsen var med på klubbens beste sesonger med seriebronse, cupfinale og gruppespill i Europa League.

– Den største erfaringen jeg har med til Fredrikstad er at jeg har vært med å bygge opp en klubb fra 35 millioner kroner i budsjett til et snitt på 100 millioner i året. Budsjettabellen i eliteserien er nådeløs. Har du minst penger, så er det bare snakk om når du rykker ned, mener Engebretsen.

FFK var nede på 20 millioner kroner i omsetning for tre år siden. Denne sesongen passerer de 50 millioner. Engebretsen opplyser at budsjettet vil være på 75–80 millioner i eliteserien.

– Men vi er ikke fornøyd med det. Vi vil se 100-tallet så fort som mulig. Det betyr ikke FFK er galimatias og stor risiko. Vi lever i et strengt regime med rapportering av økonomien, beskriver han og legger til:

– Kassa må være stor nok. Økonomien er helt avgjørende.

Les mer: Drømmer allerede om Europa: Slik skal Fredrikstad bli store igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2023 00:00    Post subject: Reply with quote

Fredrikstad-trener Mikkjal Thomassen (47) er dømt til 30 dager betinget fengsel og 40 timers samfunnsstraff.

(...)

Retten vurderer at det er bevist at treneren sa følgende til fotballspilleren:

– Jeg skal knuse beina dine, ødelegge fotballkarrieren din og ødelegge din sivile karriere.

Det skal ha skjedd samtidig som Thomassen skal ha slått en Vikingur-spiller i brystet.

(...)

Hendelsen skal ha skjedd etter at spilleren kom bort for å gratulere den daværende KI Klaksvik-treneren med sitt 20. seriemesterskap.

Les mer: Fredrikstad-treneren dømt til 30 dagers betinget fengsel

Tydeligvis ikke lurt å gratulere ham med førsteplasser i seriespill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18498

PostPosted: 23.11.2023 07:57    Post subject: Reply with quote

Skjønner han godt, dette med at vi skal gratulere hverandre er en uting. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 23.11.2023 12:27    Post subject: Reply with quote

slipper den utfordringen vi Confused
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

På grunn av vibrasjoner i grunnen kan ikke bortesupporterne lenger stå på kortsiden ut mot elva (Solid-tribunen). Dermed er klubben nødt til å flytte gjestenes supportere til felt L på Terje Høili-tribunen (langsiden mot Høyskolen).

Les mer: Bortefeltet flyttes til Terje Høili-tribunen

Jeg har faktisk ikke vært i Fredrikstad i det hele tatt siden RBK-kampen for 20 år siden. Det var deres første hjemmekamp på toppnivå på 20 år. Får se om det blir tur neste år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 11.01.2024 08:36    Post subject: Reply with quote

FFK henter Jesper Kjær på lån og kjøper Traore fra Viking, to angripere. Aga havner på benken også i FFK? Blir i så fall vanskelig å selge….
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 339

PostPosted: 11.01.2024 09:34    Post subject: Reply with quote

Jesper Kjær er vel like godt indreløper som ving. I SF spilte han kun som indreløper og løftet laget ganske godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 11.01.2024 17:46    Post subject: Reply with quote

Aga kommer ikke til å spille mye fra start nei. FFK blir spennende offensivt denne sesongen! Tror langt ifra de blir noen kasteball i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 11.01.2024 18:28    Post subject: Reply with quote

Hvordan er spissrangeringa i FFK da?
Slik jeg ser troppen er han vell fremdeles førstevalg?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 25.01.2024 14:01    Post subject: Reply with quote

Vil anta han er klink bak May Traore i køen!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2024 16:00    Post subject: Reply with quote

For Bjartalid hadde det alltid vært en drøm å spille for A-laget til Klaksvík, slik det gjerne vil være for en trønder å spille for Rosenborg.

Han var ikke snau med å si ja da sjansen bød seg.

Året etter ble han kåret til den beste unge spilleren på Færøyene. Senere etablerte han seg på landslaget og vant flere seriemesterskap med Klaksvík.

Men han hadde ikke klart å legge fra seg den andre siden, den som truet fotballspilleren Joannes Bjartalid.

– Hvis det var en fest, og jeg kunne feste, dro jeg på fest.

Problemene tiltok i styrke i 2020.

Da hadde det blitt slutt med kjæresten, og Bjartalid fant trøst i flasken.

– Det var store mengder.

– Fra oktober 2020 til juli 2021, vil jeg si i snitt nesten 20–25 øl hver dag.

– Jeg gikk til alkoholen for å, jeg vet ikke, finne ro. Og så drakk jeg meg bare helt vekk til det ble helt sort.

Les mer: Årets spiller drakk 20–25 øl hver dag. Så smalt bomben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb