English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppførsel på forumet
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 16.08.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Det finnes forumregler. Her på RBKweb sier disse noe om at man anbefales å lese en god stund før man poster noe første gang, og at man fanger opp hva som oppfattes som god takt og tone. Det er ikke særlig vanskelig å lage polsk riksdag her, men det er faktisk ikke opp til hver enkelt å sette dagsorden for diskusjonen ved å trenere debatten. Jeg tror knapt nok jeg har sett noen så aktivt forsøke å ødelegge en meget god og saklig diskusjon - dog med enkelte unntaksvise sleivspark, som du deretter har brukt for alt hva de er verdt i ditt forsøk på å sabotere.

Det at du bruker din angivelige akadamiske bakgrunn for å rettferdiggjøre våset du lirer av deg finner jeg ytterligere besynderlig. Dette skal ikke gjøres til en større sak enn det er, men offerrollen du har forsøkt å påberope deg slik at du kan "forsvare" deg med ytterligere ubegrunnet vrøvl er i alle fall uverdig lingvistikken du demonstrerer kjennskap til. Og med bakgrunn i dette siste her, mener jeg dette faktisk er kritikk verdt å fremføre. Det hadde vært en ganske annen sak hvis det var en umoden og dialektskrivende fjortis det var snakk om her.

Vil man diskutere flåsete og substansløst, gjøres det i "Garderoben"-forumet eller Kjernen-forumet. "Sportslig avdeling" er for debattanter som forsøker å oppføre seg voksent.


Du har höga tankar om dig själv du Bolgebah som kan fördömma andra med uttryck som "vås", "vrövl", "flåsete" och "substanslöst". Det verkar vara du som definierar vad som har substans heller inte. Jag anser själv att jag har skrivit inlägg med substans samt några ironiska inlägg. Men det sistnämnda verkar du ha mycket svårt för.
Om man ser det här med processen på lite avstånd så finns det latterliga inslag som tål att ironiseras över, t.ex. med det gravallvar processanhängarna tar sig själva, den nattliga publiceringen med massor av inlägg på forumet om att nu kommer något "stort" och skrytet om att det har skett insamling av intel. Jag tror inte att du ser något humoristiskt i det eftersom du verkar vara helt i avsaknad av humor.

Vidare har jag fått utstå etnisk färgade påhopp med användning av uttrycket svensken mm. Jag kallades också idiot - och det var i det sammanhanget jag pekade på mina akademiska meriter.
Jag måste ju få lov att försvara mig när jag idiotförklaras.

Det verkar finnas olika utrymme för att vara flåsete här inne. Det finns ju vissa av de mest erfarna som kan lira av sig de mest otroliga osakligheterna och komma undan med det. Men kommer det en nykommer som är "svensk" så verkar det inte finnas stort utrymme.

Avslutningsvis så finner jag det lite besynnerligt att "domaren", moderatorn är partisk i egenskap av uttalad processanhängare. Det måste i ett sådant fall vara svårt att vara objektiv när domslut skall ges.
Jag anser att i de fall du själv är partisk måste vara ytterst försiktig med dina domslut.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2008 14:52    Post subject: Reply with quote

Er en fordel om du er litt mer konkret hvis du ønsker å kritisere modereringa mi. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 16.08.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

Jag har inga större invändningar mot modereringarna. Jag menar att du måste vara ytterst försiktig i de fall du är partisk beträffande saken så att du inte gynnar din sida. Jag är bara lite ovan med att "domaren" är partisk, vilket är ovanligt i de flesta bedömningssituationerna - även inom fotbollen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at jeg er inhabil i den saken, så jeg skal passe på. Hvis ikke får jeg nok høre det. Wink

Samtidig må jeg påpeke at min posisjon i den saken ikke har noe med RBKweb å gjøre, hvis noen lurer på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 19.08.2008 18:35    Post subject: Reply with quote

Gick Joko över streken?
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 19.08.2008 18:51    Post subject: Reply with quote

Nei, såpass må man tåle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.08.2008 18:51    Post subject: Reply with quote

Jeg erklærer meg inhabil.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 19.08.2008 19:04    Post subject: Reply with quote

Det var nå ikke akkurat det groveste overtrampet i manns minne. Sleng noe kjeft tilbake eller bare overse det fullstendig. Det bør vel være litt takhøyde på et forum som dette, og det blir gjerne sagt en del ting i kampen hete. Dette er jo ikke akkurat et fenomen som er rettet spesifikt mot deg, sjøl om du prøver å gi inntrykk av det.

Les f.eks. Tettey-tråden for mer frisk språkbruk og god underholdning innimellom de relevante innleggene.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 19.08.2008 19:06    Post subject: Reply with quote

Du har ikke akkurat selv frastået fra lidet faltterende karakteristikker så lidt får du tåle. Selv er jeg vel blevet kaldt mye værre herinde.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2008 19:14    Post subject: Reply with quote

Peter; husker du slengte noe dritt om Norge, ditt fødeland, og relaterte det til FrPs fremganger. Vet ikke hvor mye du følger med på norsk politikk, men din oppførsel på forumet minner meg om FrP.

I likhet med FrP slenger du rundt deg med karakteristikker og tillegger dine meningsmotstandere motiv. Når du så møter noe av den samme formen for "argumentasjon", hevder du deg urettferdig behandlet og bruker dette for alt det er verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Litt offtopic, men nå tror jeg du misforstår FrP med Ap og Martin Kolberg, Benoni.

Ha en fin kveld Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Nei, sikker på at det er FrP. Lett å se forskjell på folk som driver med politikk og folk som leker politikk.

(Sorry, klarte ikke å la være. Slutt på politikkdiskusjon fra min side for denne gang).
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 709

PostPosted: 19.08.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

I denne debatten har det dukket opp mange gode og dårlige innlegg fra begge sider. Den som alikevel imponerer aller minst, er dere som moderer. Hvorfor pirker dere på diskusjonstekniske bagateller og lar uakseptabel personhets stå upåaktet?
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 19.08.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Peter; husker du slengte noe dritt om Norge, ditt fødeland, og relaterte det til FrPs fremganger. Vet ikke hvor mye du følger med på norsk politikk, men din oppførsel på forumet minner meg om FrP.

I likhet med FrP slenger du rundt deg med karakteristikker og tillegger dine meningsmotstandere motiv. Når du så møter noe av den samme formen for "argumentasjon", hevder du deg urettferdig behandlet og bruker dette for alt det er verdt.


Benoni du känner säkert till FRP bättre än mig. Men parollen om utrotning av det svenska skadedjuret hade säkert passat in hos FRP. Men de hade antagligen bytt ut svensk med något svarthyad folkslag. Jokos inlägg var en rad av liknande "etnisk rensning-typ". En har frågat om inte svensken kunde hitta ett forum i Sverige och en annan ville aktivera ignorefunktionen. En annan, där är svensken igång igen denne wannabe intellektuell. Det är en räcka inlägg av typ svensk och sedan något nedlåtande, tex den svenske tjuven. Uttrycket utrota det svenska skadedjuret kan kanske försvaras med att det sägs i kampens hetta, men när det blir led i en systematisk "förföljelse" så blir det tröttsamt. Det är tydligen ytterst provocerande med en uppkäftig "svensk" på forumet. - Gränsen för vad som är tillåtet verkar dock vara något godtycklig. Tidigare i tråden "ny sportslig ledare" skickades några sidor till gapstokken, som enligt min mening var exempel på frisk språkbruk och god(?) underhållning. Det värsta som sas där var väl att någon utpekades som psykotisk. Kanske lite värre än att säga att Jarstein har Thourettes syndrom, men var det värre än uppmaningen om att utrota det svenska skadedjuret.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.08.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Hvorfor pirker dere på diskusjonstekniske bagateller og lar uakseptabel personhets stå upåaktet?

Jeg har pirket på at kritikk av vi moderatorer til en stadighet dukker opp i den tråden. Ta det heller her eller på PM. Derfor er også innlegget ditt flyttet hit.

Hva slags diskusjonstekniske bagateller har jeg hengt meg opp i som moderator, forresten? Jeg kan erindre at jeg har pirket på Peter Storey når han har satt alle "motstandere" i samme bås, men det var ikke i kraft av min jobb som moderator.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 20.08.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

Det är svårt att veta i vilken egenskap du skriver, som moderator eller debattör. När du uppmanade mig att sluta stämpla alla motståndare som fraktionsmedlemmar - huff vilket övertramp - då trodde jag att det var i egenskap av ytterst finkänslig moderator.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.08.2008 07:15    Post subject: Reply with quote

Poenget var at du har koblet flere innlegg til vår fraksjon og deretter kritisert fraksjonen for det som ble skrevet. Det er jo bare irriterende når man prøver å debattere med deg.

Tull på deg, forresten. Det er ikke vanskelig å skille.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 20.08.2008 15:09    Post subject: Reply with quote

Ro dere ned nå folkens ;P Attach er en god mod, end of the story Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.09.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Kan alle brukere på dette forumet, uten unntak, vennligst innskrenke den åpenbart overdrevne bruken av ordet "latterlig"?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 28.09.2008 21:28    Post subject: Reply with quote

Uten unntak? altså; "Meg selv inkludert"? Wink
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.09.2008 21:32    Post subject: Reply with quote

Ja. Hvis jeg har skrevet "latterlig" noe sted, angrer jeg bittert på det.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 10.11.2008 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er litt slitsomt med all chatingen i kamptrådene. Når man kommer hjem fra stadion, er det trasig å måtte bla seg gjennom side etter side med frustrasjon og glede, i tilfelle det skulle dukke opp noe informativt. Jeg har forståelse for at folk som sitter alene og følger kampen på nett eller fjernsyn har behov for å få uttrykt sine følelser, men i etterkant er ikke dette så veldig spennende å lese.

Burde det ha vært opprettet en egen tråd for utrop av typen "JAAA!", NEI!!", "Kom igjen, nå!", "SAPPPPARAA!!!!!!!!", osv?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.11.2008 16:20    Post subject: Reply with quote

På andre forum jeg har lest på så har en gjerne tre kamptråder en før kampen om forventninger og planer etc. En tråd for når kampen pågår slik at en kan lufte frustrasjon og glerder. Når kampen så er ferdig så har en ny tråd for analyser ,men dette er forumet med en god del større aktivitet enn her og da synes jeg dagens løsning muligens er den mest hensiktmessige.
Back to top
View user's profile Send private message
PIN-kode
Rutinert


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 622

PostPosted: 15.01.2009 22:08    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Haha, jeg er langt fra sinna, du er faktisk ganske underholdende.


Hvordan har det seg at du fikk tittelen forumsjef egentlig? Det er få, om noen, forumer jeg har vært på i midt liv hvor forumsjefen, eller moderator som det vel kalles de fleste andre steder, oppfører seg så..motbydelig?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 15.01.2009 22:19    Post subject: Reply with quote

Så først er jeg en sinnapomp og så er jeg modbydelig bare fordi jeg ikke vil diskutere med dig og finder dig underholdende?
Jeg kan ikke se at jeg har gjort noget galt, og du fremstår som ganske hårsår i mine øjne.
Tåler du ikke svar på tiltale, så lad være med at bringe det op til at starte med.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb