English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 247, 248, 249 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 21.04.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Så det jeg leser er at vi for å kunne få nærmest mulig det Eggen sto for så burde vi ansette defensive 4-4-2 trenere og Perry

hæ?
Hva får deg til å tro det? Skal man ha noen som er nærliggende eggen må man ansatte folk som ligger nærmest eggen sin filosofi for å i det hele tatt ha noe utbytte av denne kompetanseoverføringen. På samme bølgelengde...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.04.2021 07:43    Post subject: Reply with quote

Jeg prøvde meg egentlig bare på en litt sånn teit humoristisk fremgang av hvordan Rosenborgstyre virker å tenke
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

– For et års tid siden så var jeg litt bedre enn nå. Året har gått med til å stabilisere seg, men nå er jeg i gang igjen. Jeg har ikke fratatt sertifikatet, men jeg kjører ikke bil. Jeg har bil og sjåfør, det er i grunnen det man savner mest. Å bevege seg fra et sted til et annet sted. «Ja, det må jeg gjøre», slik kan ikke jeg tenke, sier han.

(...)

– La meg få si det, at jeg får bo hjemme her. Det er fantastisk! I gammeltiden var det en periode der man havnet der i sin beste alder og det er tragisk. Det er så passivt og de ble så veldig gamle, sier Eggen.


– Noen trenger jo så mye hjelp at de nødvendigvis må være på institusjon. De aller fleste klarer seg utmerket godt hjemme, med helt spesifikk hjelp. For eksempel har jeg veldig problemer med å bøye meg og trenger derfor hjelp til å vaske. Nå har jeg uansett aldri vært flink til det, det gjorde jo min kjære Karin. Det å få bo hjemme og få hjelp til det man trenger ...

Les mer: – Vi er uenige i mye, vi. Åge og Æ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Adressa har intervjuet Eggen i anledning 80-årsdag 17. september. Kommer podkast i løpet av uka. Gleder meg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Eggen snakker om både spiller- og trenerkarrieren.

Han kommer også, i klassisk, engasjert stil, med et lynkurs i «Eggensk» spillestil.

Vi snakker videre om dagens Rosenborg, og om den pågående trenerjakten i klubben.

Les mer: Stort Eggen-intervju: Om Hareides RBK, forholdet til døden og telefonen fra Liverpool

Eggen avslører at det blir markering av 80-årsdagen på Lerkendal før kampen mot Mjøndalen 26. september. RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2021 13:08    Post subject: Reply with quote

Intervju i VG i dag:






I sommer drømte han så han falt ut av sengen og mistet førligheten i den venstre armen. Det førte til en smått absurd situasjon noen dager senere.

(...)

Eggen klarte faktisk ikke å få nok kraft i hju lene sine til at han kom over kanten til sin egen stue, på grunn av den venstre, defekte armen. Han prøvde og prøvde, men han kom seg ikke over målstreken og inn til seg selv.

Telefonen lå i stuen. Så hva gjorde Nils Arne Eggen da?

– Jeg har da sovet utendørs før da, sier trenerlegenden, før han fortsetter på historien sin.

– Nei, jeg leste videre da, sov litt, leste. Da klokken var fem om natten, hørte jeg at det kom noen folk i veien, det var noen securitasfolk. Jeg veiven med den gode armen og ropte alt jeg kunne. De må ha hørt meg. Så kom de da, og hjalp meg inn. Det gikk bra det, sjø.

(...)

Eggen sier han skal ha «åpent hus», han kjenner jo så mange. Og så blir han kjørt inn til Lerkendal til kampen mot Mjøndalen 26. september. Da skal han få sin velfortjente 80-årshyllest av supportere og klubb.

– Jeg setter jo pris på å bli satt pris på. Og jeg får delta så godt jeg kan, sier han – kledelig beskjedent. Han roser plutselig hjemmetjenesten – som han mener gjør en fantastisk jobb for ham.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

Ble også lagt ut på nett på søndag: Nils Arne Eggen: – Jeg er ikke redd for å dø, men jeg er mer glad for å leve

Last edited by 2mas on 14.09.2021 19:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.09.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Tror du har lagt ved link Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2021 19:52    Post subject: Reply with quote

Antar du mente feil link? Nekter jeg å tro. Wink

Heldigvis ingenting skummelt jeg linket til i stad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 15.09.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

Manglet et ord der ja, men heldigvis så ga den mening allikevel på sett og vis Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2021 16:08    Post subject: Reply with quote

Min egen lille hyllest dagen før dagen: Hoppet seg inn på landslaget i fotball

Ganske mye omtalt i bokform, men har ikke sett så mange detaljer på nettet om hoppkarrieren hans. Forhåpentligvis litt interessant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 16.09.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Du sakset en del fra Ulseth-boka så jeg. Men det var et gledelig gjensyn iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.09.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

Ikke en eneste gratulasjon på den store dagen?

Gratulerer til kongen av Lerkendal!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 17.09.2021 17:43    Post subject: Reply with quote

Gratulerer! Glad jeg fikk oppleve gjenkomsten i 1988 og storhetstida på 90-tallet. Fantastisk tid som ikke ville skjedd uten Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 292
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Ikke en eneste gratulasjon på den store dagen?


Har aldri helt skjønt greia med å gratulere noen på et sted hvor gratulasjonen åpenbart ikke kommer fram uansett. Selv om jeg så klart håper at Nils Arne er aktiv på RBKweb.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 17.09.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

Hver gang jeg leser om storhetstida blir jeg både lei meg fordi vi aldri igjen kommer til å oppleve en lignende tid på Lerkendal og glad for at jeg var akkurat gammel nok til å ha med meg de gode minnene resten av livet. Alt dette takket være Nils Arne Eggen. Gratulerer til den største gjennom alle tider!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Det kommer ingen andre til heller, med mindre man åpner for at eksempelvis Red Bull får kjøpe seg et lag - og da er selvsagt premissene helt annerledes.

Gratulerer, gamle Eggen; den viktigste personen i livet mitt jeg aldri har kjent. Og som alltid - takk!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 19.09.2021 22:02    Post subject: Reply with quote

Eggen på Eurosport N nå.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 19.09.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

80? Det er ingen alder. HÃ¥per han tar over etter Hareide! Wink

Gratulerer med dagen!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Eggen på Eurosport N nå.


Rørende. Blir aldri aldri lei av se Smile men kjenner igjen på irritasjonen over hvordan han ble behandlet etter comebacket. Selvfølgelig var det ikke et sekund med Hoftun-intervju der
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 20.09.2021 09:45    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Eggen klarte faktisk ikke å få nok kraft i hju lene sine til at han kom over kanten til sin egen stue, på grunn av den venstre, defekte armen.


Kjenner jeg ble litt provosert, uten å vite om det er en grunn eller ikke.
Gi nÃ¥ mannen en innedørs batterirullestol som likevel er sÃ¥ sterk at man kan bruke den pÃ¥ gata og delvis pÃ¥ grus. Har et par folk pÃ¥ jobben som kjører rundt i disse og de fungerer utrolig bra. Trenger ikke 120kg's drog av et fremkostmiddel.... Bare en digresjon 😅

Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Venstrearma hans er vel god igjen. Det var midlertidig svekkelse etter at han ramla ut av senga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

- Jeg sa at her har vi en sjanse til å gi Nils Arne en anerkjennelse. Og han var med på det med det samme. Så vi laget en Uefa-vimpel med hans navn på, og fikk den overlevert på Lerkendal. Jeg hadde kommet opp selv om jeg hadde hatt muligheten, men jeg er glad Rune Bratseth var den som overleverte den, sier Ahlstrøm.

- Uefa var ikke i tvil om at det var en passende anledning til å takke Nils Arne for alt han har gjort for norsk og europeisk fotball. Det er veldig sjelden at dette skjer, legger han til.

Les mer: Uefa hedret Eggen på spesiell måte: – Veldig sjelden at dette skjer

Syns vel egentlig at UEFA-utmerkelsen på 60-årsdagen virket mer gjennomført og offisiell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 28.09.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Rett og slekt sykt å tenke på ->

Fritz Ahlstrøm overrekte UEFAs høyste utmerkelse til Eggens 60-årsdag i 2001.

- Du har gjort en imponerende jobb med Rosenborg og for fotballen ellers. Du har gjort Rosenborg til et av verdens beste klubblag.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 06.11.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Skyter sikkert mange i foten her, men hovedårsaken til at hvorfor Rosenborg ikke har utviklet seg som klubb i løpet av de siste 15-20 åra er pga: Nils Arne Eggen.

Styret består hovedsakelig av eks RBK-spillere som har fullført Eggen skolen, den generelle kompetansen er det ikke så nøye med - så lenge styremedlemmene er en ækte trønder som har gjennomført Eggen skolen. Også gis NAE alt for mye makt, og har alt for stor påvirkning i alt som har med Rosenborg å gjøre. I en velfungerende klubb, så hadde en tidligere trener (uavhengig av hvor suksessrik treneren var) hatt null påvirkning i saker som valg av ny trener, spillerkjøp osv.

RBKs tankegang og filosofi er veldig utdatert og gammeldags, selv utifra norsk målestokk. Sammenlignet med f.eks FCK og/eller MFF, så drives RBK som en ren amatørklubb i 4. Divisjon.

Jeg bodde en periode i London på 90 og i starten av 00-tallet. Og under denne tiden så jobbet jeg tidvis med markedsføring av div engelske klubber (Nottingham Forest, West Ham og Arsenal). Og jeg kan si, selv fra utsiden, at Rosenborg er en klubb som hovedsakelig drives av en gjeng med klovner, som er alt annet enn nytenkende og som lever i en verden av «delusions».
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 247, 248, 249 ... 258, 259, 260  Next
Page 248 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb