English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerkurs
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2006 12:54    Post subject: Trenerkurs Reply with quote

jeg leste på nettavisen (http://pub.tv2.no/nettavi...580335.ece) at de som sto III kurset måtte skrive en oppgave for og bestå. Det ser ut for meg at disse oppgavene er relativt vitenskapelige. Noen som vet om de ligger ut offentlig noen plass? Noen av de hadde jo vært intresant lesing fort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.06.2007 19:20    Post subject: Trenerkurs Reply with quote

http://www.fotball.no/osl...;cat=53477

Pokker for noen udugelige sider NFF har. Flust med sider som egentlig ikke sier noen ting.

Som den der; jaha, hvordan melder man seg på, når er det, hvor, hvem prater man eventuelt med for mer informasjon?



Lurer forresten på om de krever medlemsskap i et idrettslag, og om medlemsskap i RBK funker da!? Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.06.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Jaså, det bor en liten Mourinho i deg Recon Wink
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.06.2007 19:30    Post subject: Reply with quote

Har egentlig hatt lyst til dette i flere år, men har aldri blitt noe siden informasjonen er så pisse dårlig og jeg ikke har jakta på den. Har sendt mail til både nøff og Oslo fotballkrets nå da.

Fant ei ledig markedssjefstilling også. Destroy from within? Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.06.2007 19:39    Post subject: Reply with quote

Go ahead Wink Hvor høyt nivå er det du har tenkt deg?
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.06.2007 19:47    Post subject: Reply with quote

Neeei, mest for morro skyld. Jeg har ingen ambisjoner om noen karriere nei. Syns det er morsommere med yngre spillere. Utvikling av dem. Kanskje derfor jeg tidvis syns det er morsommere å se juniorene enn klovnene i A-stallen vår.

Men så lenge jeg ikke får det til pga mangel på info så...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.06.2007 19:53    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke stort om dette, men du er ikke medlem i noe lokalt idrettslag skjønner jeg? Jeg vet at de arrangerer trenerkurs.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.06.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Kun medlem av Rosenborg Ballklub.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.06.2007 20:04    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er jo det ganske stas da Razz
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
John Ass
Senior


Joined: 13 Mar 2007
Posts: 202

PostPosted: 22.06.2007 01:31    Post subject: Reply with quote

RBK er et like godt idrettslag som alle andre, det medlemsskapet skal holde.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.06.2007 09:03    Post subject: Reply with quote

Sysla med tanken på fotballtrenerkurs for noen år siden jeg også, men slo det fra meg. Såvidt jeg husker så må du ta et generelt (og sannsynligvis kjedlig) trenerkurs/aktivitetskurs før du kan spesialisere deg på fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 22.06.2007 11:52    Post subject: Reply with quote

Det er jo hele 16 timer av ditt liv da! Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.07.2007 13:06    Post subject: Reply with quote

Her er litt info for deg i Oslo, Recon:

Trener I

Hvert delkurs går mandag og torsdag kl. 18.00-21.30 over to uker.

Delkurs 1 Barnefotball starter mandag 8. oktober 2007
Delkurs 2 Ungdomsfotball starter mandag 22. oktober 2007
Delkurs 3 Fotballferdighet starter mandag 5. november 2007
Delkurs 4 Samspill starter mandag 19. november 2007

Hvert delkurs koster 900 kroner.

Påmelding i perioden fredag 1. september og søndag 23. september.

Les mer: Trener I-kurs 2007

Trener II

Kurset er todelt:

1) En ukes sammenhengende heldagskurs med hovedvekt på praksis i planlegging, organisering og ledelse av treningsaktivitet, vurdering av fotballaktivitet med tanke på kvalitet, samt rettledning og instruksjon ut fra konkrete retningslinjer for spillet.

2) Et teoretisk selvstudium over ca. 3 mnd. med skriftlig besvarelse av sentrale spørsmål innenfor tilrettelegging og planlegging av fotballaktivitet og trening.

Kurset gir en solid bakgrunn for å trene lag på alle nivåer opp til og med 2. divisjon menn og 1. divisjon kvinner. NFF tar ut deltakere i samarbeid med fotballkretsene, og arrangerer hvert år 5–6 kurs à 24 deltakere regionsvis i landet.

Krav for å bli med på trener II-kurs:

1. Trener-I-kurs med gyldig autorisasjon fra senest 1. mars 2006 for kurs på sommeren - 1. juli 2006 for kurs på høsten.

2. Minst ett års trenerpraksis med lag i aldersbestemte klasser eller senior-lag etter gjennomført trener-I-kurs.

3. Erfaring som spiller på seniorlag og/eller juniorlag.

4. Gjennomført forkurset med vurderingen "Bra" eller bedre.

Vi gjør oppmerksom på at dette er minimumskrav. Det endelige uttaket vil bli gjort ut fra bl.a. kvalitetsvurdering og prioritering fra kretsens side.

Kursavgift
Sommerkurs : Kr. 10 500
Høstkurs: Kr. 12 500

Alle innkvarteres i enkeltrom. Reisen til og fra kursstedet betales av kursdeltakerne.

Søknadsskjema fås ved henvendelse til fotballkretsens kontor. Interesserte søkere som fyller opptakskravene sender søknadsskjema i utfylt stand til den fotballkrets den enkelte tilhører.

Les mer: Ekstra utlysning til Trener II-kurs
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.11.2007 19:46    Post subject: Reply with quote

En kompis skal på trener II-kurs på Raufoss 18. november. Solskjær er også påmeldt, og nå blir vel muligens i tillegg Martin Andresen med (regner med at han ikke kan spille landskampene). Antar kameraten min kan komme med noen "råd" som gir VIF et puff i feil retning. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 06.11.2007 19:55    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du må være medlem av noen klubb, men nå er du jo det og. Eneste er vel det at om du er medlem av en klubb dekker de utgiftene:). Hvertfall det jeg fikk tilbud om i min klubb. Bra tiltak Recon!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
stjørdaling
Senior


Joined: 27 Jul 2007
Posts: 147

PostPosted: 06.11.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Sysla med tanken på fotballtrenerkurs for noen år siden jeg også, men slo det fra meg. Såvidt jeg husker så må du ta et generelt (og sannsynligvis kjedlig) trenerkurs/aktivitetskurs før du kan spesialisere deg på fotball.


Jeg driver å tar trenerkurs, riktignok i basket. Aktivitetskurset du må ta i forkant er på ingen måte kjedelig. Det er et praktisk kurs, hvor du får delta mye. Aktivitetskursene er ofte knyttet mot en spesiell idrett. Det var tilfelle for min del.

Jeg kan bare prate for mine erfaring fra basketballen, men du lærer utrolig mye på trener 1 kurset. Ikke bare som trener, men også som spiller får feilretting ned til minste detalj. Instruktøren brukte oss både som elever, og trenere, mens vi var nødt til å praktisk lære hverandre alt fra grunnleggende ferdigheter, taktiske spill og fysisk trening. Også hvordan du skal forholde deg til spillere er viktig, og det var enkelt å få svar på dine spørsmål. For å ta trener 1 kurset er det viktig at du er praktiserende trener, hvis du vil ha et skikkelig utbytte. Slik kan du ta i bruk det du lærer på kurset og dele egne erfaringer med resten.
Kurset er for det aller meste praktisk men avsluttes med en eksamen.

Hvis du er interessert i å bli trener, gymlærer eller delta noe aktivt for noe idrettslag (evt. være til nytte for egne barn) anbefaler jeg sterkt å ta det 16 timers lange aktivitetskurset, fordi du lærer utrolig mye, du har det kjempemorro og du får knyttet kontakter rundt om i et miljø.
Vil du ta trener 1 kurset er det best at du ønsker å praktisere som trener /hjelpetrener innenfor et idrettslag. (inkludert alle aldersgrupper)

EDIT: Nærmest alle på vårt lag ble anbefalt å ta aktivitetskurs (ikke trener 1 kurs) på grunn av at alle erfarne spillere er med å påvirke de yngre og derfor er det viktig at man lærer bort på best mulig måte.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 17.11.2007 19:07    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om man må ha en eller annen form for trenerkurs for å melde seg inn i trenerforeningen?

Fikk ifjor et tilbud om ta et såkalt trener 1-kurs/aktivitetskurs, men takka nei pga pengemangel (man måtte ut med en egenandel på 1600kr så vidt jeg husker) samt at det krasja med et dommerkurs som jeg skulle på. Men nå angrer jeg fælt, ettersom jeg har funnet ut at jeg har lyst til å utdanne meg som trener. Etter å ha trent et G16 lag i år har jeg fått lyst til å ta et par trenerkurs, og se hva framtiden bringer Wink

Så hvis noen også vet når neste trenerkurs er her på østlandet, så er det bare å si ifra. Jeg har prøvd å lete meg fram på nettet, uten særlig suksess så langt.
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
dotcom
Senior


Joined: 25 Oct 2007
Posts: 118
Location: internets

PostPosted: 17.11.2007 19:39    Post subject: Reply with quote

Du må ha tatt minimum ett delkurs for å bli medlem ja
Back to top
View user's profile Send private message
stjørdaling
Senior


Joined: 27 Jul 2007
Posts: 147

PostPosted: 17.11.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

http://www.idrettskurs.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2007 14:24    Post subject: Reply with quote

Fra sesongen 2008 må alle trenerne i Tippeligaen ha gjennomført Trener 3- og Trener 4-kurset som til sammen utgjør UEFAs prolisens.

NFF kan imidlertid gi godkjenning av kompetanse til trenere som har vært hovedtrener i fem år i en profesjonell klubb i ett av UEFAs medlemsland.

Fra og med sesongen 2009 vil det ikke lenger være mulig å gi dispensasjon på dette grunnlaget fra NFF. Trenere som har fullført Trener 3-kurset kan likevel fortsette som hovedtrener, da de har startet på den første av to deler som totalt gir UEFA prolisens.

- Trenerrollen er mye mer kompleks enn tidligere, for i tillegg til det rent fotballfaglige, må en topptrener i dag ha kunnskap og ferdigheter om media, sin rolle som leder og sentrale regelverk i fotballen. Derfor vil dette være sentrale temaer i Trener 4-kurset, sier koordinator for trenerutdanningen Øyvind Larsen og seniorrådgiver Andreas Morisbak i NFF.

Les mer: Topptrenerrollen mer kompleks

Deltakere i helga:

Bjarne Berntsen
Ivar Morten Normark
Dag-Eilev Fagermo
Kjetil Rekdal
Per Joar Hansen
Arne Sandstø
Eli Landsem
Ståle Solbakken
Dag Opjordsmoen
Tor Thodesen
BÃ¥rd Wiggen
Knut Tørum
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommærn
Veteran


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 1099

PostPosted: 19.11.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på en ting. Hvem bestemmer ''pensum'' osv. i disse kursene? Hvilke folk er det som lager fasiten for hvordan en trener skal opptre osv? De som tydligvis har peil på dette, hvorfor trener ikke de et tippeligalag? (Tenker på dette siden jeg ser at mange av norges ledende trenere faktisk er "elever".. som jeg syns er rart)
Back to top
View user's profile Send private message
dotcom
Senior


Joined: 25 Oct 2007
Posts: 118
Location: internets

PostPosted: 19.11.2007 16:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har dessverre pensumboka 'Ferdighetsutvikling i fotball' fordi jeg vurderte å ta trenerkurs en gang i tida (og kanskje i fremtiden). Regner med den er pensum enda. Den er selvsagt skrevet av Andreas Morisbak m.fl. som pussig nok er ansatt i NFF.
Back to top
View user's profile Send private message
Tommærn
Veteran


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 1099

PostPosted: 19.11.2007 17:33    Post subject: Reply with quote

En bok om ferdighetsutvikling i fotball skrevet av en nordmann har jeg liten tro på Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 19.11.2007 18:54    Post subject: Reply with quote

Morfaren min som leder trenerkurset på Raufoss denne uka. Han merker at det blir mer oppmerksomhet når Solskjær er der gitt. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2008 09:10    Post subject: Reply with quote

Hoftun, Mini og Jamtfall skal alle på trener 3-kurs i Porsgrunn 23.-28. juni.

Trener 3 kurset går over tre samlinger, og den første er altså i Porsgrunn i dette tidsrommet. Den andre samlingen går i oktober i år, mens den siste går i februar neste år.

Janne Jönsson og Uwe Rösler er blant de andre deltakerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb