English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2022 16:26    Post subject: Reply with quote

– Hvordan vil supporterne merke det om du får jobben? Eller skal de merke det?

– Si det, det er et godt spørsmål. For det første må jeg si at det ikke er noe revolusjon å få inn meg. De som har vært her før meg, de har gjort en kjempejobb. Tove har gjort en helt fantastisk jobb for RBK i 18 år og det samme har veldig mange andre gjort, sier Bjørseth Berdal.

– Vi må ha fokus på å engasjere. Vi må få folk på stadion og partnerne våre må ha verdi for det de bidrar med. Jeg håper både publikum og partnere merker at vi skal ta et løft i RBK nå. Vi skal levere underholdning og et produkt som er verdig 2022, sier han.

RBK-toppen nevner to overordnede ting som blir hans viktigste oppgaver i klubben.

– Det ene er å ta vare på kunnskapen og kulturen som er i Rosenborg. Det er mye erfaring som går ut døra nå. Harald Lundemo, Tove, Roar Munkvold, styret, Rune Bratseth, Ivar Koteng. Mye nytt kommer inn. Det å bevare kunnskapen og RBK-kulturen, det blir helt avgjørende framover, sier Bjørseth Berdal.

– Nummer to: Å holde økonomisk kontroll nå. Vi har kontroll, men det er ingen tvil om at vi har hatt noen tøffe år. Vi sier vi skal spille i Europa i fire av seks år. Det er økonomien tuftet på.

Les mer: Han har aldri søkt en eneste jobb. Den første søknaden kan gjøre Tore (34) til RBK-sjef
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2022 21:54    Post subject: Reply with quote

Klubben har så langt ikke brukt hodejegere, men utnevnt et utvalg bestående av fem fra RBK-styret:

I tillegg til styreleder Gotaas Johnsen er det Ola By Rise, Karen Espelund, Ørjan Engen og Svein Tore Samdal.

I podcasten avviser imidlertid ikke Moe Dyrhaug at hodejegere kan bli brukt inn i sluttfasen av jakten på en av klubbens viktigste jobber:

– Nå setter utvalget seg ned og gjøre sine vurderinger. Deretter kan det hende det vil bli brukt ekspertise. Det får vi se på, sier hun.

– Ettersom man ikke har brukt hodejegere... Kan man få inntrykk av at klubben allerede har funnet sin daglige leder, i Berdal?

– Jeg tror det overhodet ikke er tenkt slik. Tore er en god kandidat, som er åpen på at han søker. Men han søker på lik linje med de andre, svarer Moe Dyrhaug.

Les mer: Utenlandsk interesse for RBKs toppjobb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2022 22:22    Post subject: Reply with quote

Ifølge Gotaas er det variasjon i kjønn, alder og hvor søkerne kommer fra. Hun bekrefter det Tove Moe Dyrhaug sa før helga om at det er utenlandske søkere i bunken.

– Nå kommer vi til å ta den totale listen ned til et antall som skal inn for førstegangsintervju. Hvor fort det her går kan vi ikke foregripe. Med en midlertidig daglig leder på plass kan vi bruke de ekstra ukene om det er nødvendig, sier Gotaas og peker på at kvalitet er viktigere enn kvantitet.

– Er det søkere som stort sett har erfaring fra fotball?

– Det er en blanding, men har i mer eller mindre grad pekt på en relasjon til Rosenborg. Med litt ulik inngang så har de et forhold til fotball og RBK, sier hun.

Når Adresseavisen spør om tosifret antall betyr under 50 søkere, svarer Gotaas Johnsen «i underkant av 50».

Les mer: Søknadsfristen har gått ut. Dette sier hun om sjefsjakten i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2022 12:58    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har foreløpig selv ikke gått ut og oppfordret noen til å søke.

Men klubben har nå engasjert en rådgiver utenfra for å bistå i jakten blant de som har søkt.

– En hodejeger?

– Mer som en objektiv part. En rådgiver for styret. Det er en stor beslutning for oss å ta, så da er det greit med en ekstra sikkerhetsvurdering. Så blir det styrets beslutning til syvende og sist.

– Hvem er dette?

– Nei, det trenger jeg ikke å si, smiler Gotaas Johnsen.

Styrelederen bekrefter imidlertid én ting overfor Adresseavisen:

– Vi har kommet i gang med første runde. Og har også begynt å gjøre intervjuer.

Les mer: Mer enn 30 vil bli RBKs storsjef: - Har begynt intervjuer

Merker meg forresten at markedssjef Moursund på Rotsekk etter ca. 30 minutter skryter av solid ansettelsesprosess (lett for han å si!) med flere (u)formelle samtaler før case-oppgaver og rollespill m.m.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2022 16:13    Post subject: Reply with quote

Haavard Klemetsen er regionleder hos rekrutteringsselskapet Badenoch+Clark og skal bistå RBK i jakten på klubbens nye daglige leder.

(...)

Haavard Klemetsen har tidligere hjulpet Norges Idrettsforbund i jakten på ny generalsekretær, den gangen Karen Kvalevåg fikk jobben. Han har ifølge selskapets nettsider over 20 års erfaring med rekruttering av toppledere og styremedlemmer.

– Haavard har erfaring fra tilsvarende ansettelser av «sportslig» karakter. I tillegg har flere styremedlemmer erfaring med Haavard fra tidligere, samt at vi fikk et meget gunstig tilbud, sier Gotaas Johnsen.

Klemetsen sier til Adresseavisen at han selv kontaktet RBK og tilbød dem å komme inn i en finalevurdering.

Les mer: Han skal hjelpe Rosenborg å finne daglig leder
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Etter det Adresseavisen erfarer er Ranheim-sjef Frank Lidahl av dem som har blitt kalt inn til intervju.

Samtidig forstår Adresseavisen, slik det ser ut, at Lidahl ikke blir Rosenborg-sjef.

- Jeg har et stort hjerte for Ranheim. Og er i Ranheim inntil jeg ikke er i Ranheim, skriver Lidahl i en SMS til Adresseavisen torsdag kveld.

Han ønsker ikke å kommentere saken ytterligere.

Les mer: Ranheim-sjefen ble intervjuet om toppjobb i RBK. Har fått svar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 08.11.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-rosenborg

Quote:
Tore Bjørseth Berdal får jobben som daglig leder på permanent basis.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2022 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner jeg har ingen forventning eller tanker rundt den ansettelsen. Er det noen som kjenner ham litt bedre som kan si noe om lederstilen? Så en artikkel i Adressa som sa at han minner mer om Skutle enn Dyrhaug, uten at jeg sånn umiddelbart fikk helt klart for meg hva det innebærer.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.11.2022 10:46    Post subject: Reply with quote

Har stor tiltro til prosessen. Vi skal ha den dyktigste kandidaten, ikke kandidaten som er mest ut i media og mest jovial (Lidahl).
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 08.11.2022 10:58    Post subject: Reply with quote

Kilder innad i klubben sier han er «fantastisk flink» og «kjempedyktig».
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 08.11.2022 11:03    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe å tilføye om lederstilen til Berdal.

Registrerer derimot at han har gått Indøk på NTNU, å komme inn på det studie er jo en prestasjon i seg selv. I tillegg har han vel en god karriere i langrenn (langløp), med blant annet seier i Vasaloppet.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Inntrykket jeg har gjennom media, er at dette er en "flinkis", og det er akkurat det vi trenger til å lede administrasjonen nå. Ikke en som "kjenner miljøet".
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.11.2022 13:20    Post subject: Reply with quote

Stian Sunde fikk nei.

https://www.adressa.no/sp...k#cxrecs_s

"Sunde er en erfaren næringslivsleder: Han ble i år Head of Global Wholesale i klesselskapet Haglöfs. Da hadde han, siden 2015, vært daglig leder og styremedlem i selskapet.

Han kom dit etter å ha vært senior-salgssjef i Adidas.

Sunde har også fotballbakgrunn: Sunde spilte først i Kattem, og har også flere sesonger i Ranheim på CV’n. Sunde har også én sesong i akademiet til Rosenborg bak seg. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2022 16:16    Post subject: Reply with quote

Han er diskvalifisert på bakgrunn av ansiktshårveksten Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2022 17:16    Post subject: Reply with quote

Denne ansettelsen virker både trygg og riktig.
Når de går for en så ung type og i hermetegn uerfaren så har de åpenbart blitt kjent med han og sett at han er dyktig
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg kjenner jeg har ingen forventning eller tanker rundt den ansettelsen. Er det noen som kjenner ham litt bedre som kan si noe om lederstilen? Så en artikkel i Adressa som sa at han minner mer om Skutle enn Dyrhaug, uten at jeg sånn umiddelbart fikk helt klart for meg hva det innebærer.


Mulig sammenligningen med Skutle går mest på utdanning (begge er siv. ing fra NTNU) og at ingen av de hadde noe særlig bakgrunn fra fotballen før de ble ansatt. Derimot har jo Berdal betydelig bakgrunn fra idretten, noe Skutle vel ikke hadde?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

- Sju stykker hadde vi inne på førstegangsintervju. Deretter skrellet vi ned på fire, som vi kjørte case med. De hadde også testing gjennom en ekstern. Den eksterne kjørte andregangsintervjuene i stor grad og var med og dro konklusjonen sammen med oss, forteller styremedlem Svein Tore Samdal til Nidaros.

Det var Haavard Klemetsen fra Badenoch+Clark som var med og vurderte de fire finalistene.

Les mer: - Løsning som er bra på sikt

– Nå har jeg sittet ganske inngående i de problemstillingene Rosenborg står i. Sportslig har jeg ingenting å bidra med, men når det kommer til de kommersielle utfordringene tror jeg at jeg sitter ganske dypt i det, sier Berdal.

Han mener jobben han nå skal inn i er firedelt. Berdal forklarer at han må være:

Arrow Dyktig kommersielt. En selger på mange måter.

Arrow En dyktig politiker. Som snakker med forbundet, Norsk Toppfotball og andre interesseorganisasjoner.

Arrow En dyktig leder for en stor organisasjon.

Arrow God til å kommunisere og svare opp vanskelige saker i media.

– Det er fire jobber bakt inn i én, og i Rosenborg ofte dratt til det ekstreme.

(...)

For et knapt år siden solgte Berdal padelselskapet han hadde startet opp sammen med kompisene Niklas Dyrhaug, Bernhard Rønning og Daniel Myrmæl Helgestad.

Etter det Adresseavisen erfarer solgte de selskapet for rundt 20 millioner kroner.

– Det var skitartig, rett og slett. Vi bygde det opp fra null. Vi satt hjemme og bare bestemte oss. Jeg laget hjemmeside og markedsmateriell. Så gjorde vi alt med salget selv også, sier Berdal.

Les mer: RBKs nye sjef feiret med burger: – Var ikke dette jeg så for meg

Berdal er i dag styreleder i selskapet Norgeskjell AS, hvor Koteng Holding er eier og Ivar Koteng sitter som styremedlem.

Det samme gjelder for selskapet Snadder og Snaskum Eiendom, hvor Berdal er styreleder og Koteng er styremedlem.

(...)

– Tore er en dyktig fyr med et bredt kompetansefelt. Han er sosialt flink og jeg har opplevd ham som systematisk og en god tilrettelegger i skilaget. Han var rasjonell da det gikk godt og da det gikk dårlig, sier Koteng om hvorfor han ga Berdal sjansen for noen år siden.

– Jeg tror det blir veldig bra, sier han om Berdals nye rolle.

Les mer: RBKs nye sjef om Koteng-koblingen: – Naturlig at spørsmålene kommer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.11.2022 00:17    Post subject: Reply with quote

August Jørgensen (30) er ansatt som ny økonomisjef i Rosenborg.

Han kommer fra jobben som CFO (chief financial officer) i SJ Norge AS.

– Det er virkelig en guttedrøm som har gått i oppfyllelse. Jeg er trønder og har fulgt Rosenborg fra barnsben av. Jeg gleder meg til å kombinere den faglige bakgrunnen min med å jobbe i RBK, sier Jørgensen til Adresseavisen.

Jørgensen er utdannet siviløkonom fra NTNU Handelshøgskolen. Han har tidligere jobbet i revisjonsselskapet BDO og har vært økonomisjef for Elkem Thamshavn.

Les mer: 30-åring får sjefsstilling i RBK

Begynner å bli som på 60-tallet, da spillerne var 20 år gamle og lederne 30 år gamle. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.12.2022 12:23    Post subject: Reply with quote

– Alder har ikke vært et kriterie, men mer at de som kommer inn har den kompetansen vi trenger for å ta Rosenborg inn i framtida. Rosenborg har vært drevet tradisjonelt i mange år. Skal vi være med på utviklingen i norsk og internasjonal fotball så må vi bli bedre på å skape inntekter. Det skjer både på kampdag, men ikke minst utenfor, sier Bjørseth Berdal.

Flere av nyansettelsene er endret rolle for rolle, men forretningsutvikler Andreas Evensen og publikumssjef Pernille Grut Sørlie er begge ansatt i nyopprettede stillinger.

– Vi har sett etter det vi tror vi trenger i den retningen Rosenborg skal bevege seg i. Det handler om at vi er nødt til å ta et løft på kampdagsopplevelsen og om at vi skal løfte inntektene utenfor kampdag. Der trenger vi spesielt et digitalt løft.

– Så handler mye om at vi er nødt til å få skikkelig kontroll på økonomien og ta i bruk nye økonomisystemer som er enda mer automatisert, sier RBKs daglige leder.

Les mer: Disse skal lede nye Rosenborg: - En massiv endring

Som sagt spennede utvikling - og gode tanker.

PS! Det heter et kriterium - kriteriet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.02.2023 19:55    Post subject: Reply with quote

Berdal hos Rotsekk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Rosenborg Ballklub søker nå etter en engasjert og positiv arrangementsansvarlig for å ta ansvar for den tekniske gjennomføringen av RBK Kvinners hjemmekamper og andre arrangementer i regi av klubben. Stillingen er i første omgang midlertidig da nåværende arrangementsansvarlig skal ut i mammapermisjon. Imidlertid er det svært gode muligheter for fast ansettelse, og vi ønsker en kandidat som ønsker å utvikle seg sammen med klubben på lang sikt.

Les mer: Arrangementsansvarlig Rosenborg Ballklub
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.12.2023 23:53    Post subject: Reply with quote

Fra før av har VM hyret inn RBK-sjef Tor Arve Hegerberg som mediesjef. Han skal være mediesjef også under prøve-VM neste uke.

Les mer: FÃ¥r toppjobb i ski-VM

Står fortsatt oppført som arrangementssjef. Permisjon eller redusert stilling?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2024 18:52    Post subject: Reply with quote

Salgs- og markedssjef Stian Moursund har siste arbeidsdag i RBK 31. januar. Da blir han seksjonsleder i Multiconsult.

(...)

Tore Bjørseth Berdal bekrefter at stillingen ikke blir erstattet i det nye organisasjonskartet.

Det betyr blant annet flere oppgaver på ham selv:

– Jeg kommer til å bruke mer av min tid til den kommersielle biten, og vi vil også bruke flere andre interne ressurser på det, sier han - som forklarer Moursund-avskjeden slik:

– Stian har kjent på at han ønsket seg tilbake til sin tidligere bransje. Dette har også aktualisert seg enda mer, med tanke på det klubben har stått i. Han har i løpet av sin tid blant annet vært med å løfte hvordan vi jobber mot partnerne. Det har vært veldig bra.

Les mer: Ferdig i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
Page 24 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb