English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2024 09:23    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
https://www.vg.no/sport/i/0V9gz6/eliteserien-tidligere-kjernen-leder-reagerer-rosenborg-tilrettelegger-for-glimt

Ny sak som viser at vi ikke alle drar i samme retning. Her skal det kritiseres i media, selv om dette er noe man heller kunne tatt internt.

Altså, at man drar i samme retning er ikke det samme som at alle skal være enig i alt og at klubben er fritatt for kritikk. Nå er du veldig sutrete.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 12.09.2024 09:26    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Idioti av Tore Berdal å takke ja til forslaget. fy faen

Jeg skjønner at tidligere bystyremedlem for SV, Kenneth Kjelsnes vil at det skal være likt for alle. Men slik jeg ser det finnes det to typer fotballklubber - storklubber og småklubber.

Storklubbene legger til rette for hverandre. Småklubbene står og bitcher på sidelinjen. Jeg vil mye heller være en storklubb enn en småklubb. Om et par års tid forventer jeg at Glimt betaler tilbake tjenesten.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.09.2024 09:28    Post subject: Reply with quote

Slik kampene var berammet i utgangspunktet så var det vel uansett snakk om å få flyttet kampen slik at B/G fikk mer hvile til kampen MOT RBK. Hvordan er dette å tilrettelegge for europacupspill for B/G?

Det hadde vært noe helt annet om en kamp hadde blitt fremskyndet fra søndag til lørdag for at B/G skulle får mer hvile inn mot e-cup onsdagen eller torsdagen etter. Det hadde jeg stilt meg bak.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.09.2024 10:05    Post subject: Reply with quote

Vi aksepterte forespørselen fordi vi trodde at Europa League spilles på torsdager, vi hadde vel ikke akseptert det om vi visste at kampen spilles på onsdag. Usportslig av Glimt å ikke opplyse om det når de spør om flytting, men det er jo sånn Glimt driver, de mener at alle skal tilpasse seg deres terminliste.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2024 10:34    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Altså, at man drar i samme retning er ikke det samme som at alle skal være enig i alt og at klubben er fritatt for kritikk. Nå er du veldig sutrete.

Er det jeg som sutrer eller er det Kjelsnes?

Jeg sier ikke at alle skal være enig i alt, jeg sa at dette kunne vært tatt internt. Hva er det man vil oppnå med denne sutringen i media? Hva med å ta seg en tur på brakka og spørre hvorfor man har akseptert dette, i stedet for å stille i media og si at man ikke skjønner hvorfor klubben gjør dette? Da drar man i samme retning.

Henri wrote:
Vi aksepterte forespørselen fordi vi trodde at Europa League spilles på torsdager, vi hadde vel ikke akseptert det om vi visste at kampen spilles på onsdag. Usportslig av Glimt å ikke opplyse om det når de spør om flytting, men det er jo sånn Glimt driver, de mener at alle skal tilpasse seg deres terminliste.

Hadde vært noe annet om Kjelsnes rettet kritikken mot B/G i stedet ja, det hadde vært fint.

Vet ikke om styret har vært med på denne avgjørelsen nei, men det var relevant for diskusjonen og styreleder uttalte seg om saken på Rasmus og Saga. Beklager hvis det er feil tråd.

Last edited by Hedning on 12.09.2024 10:41; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2024 10:39    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Tja, nå startet det vel med at Carl sa at han hadde inntrykk av at klubben har mange gode ledere, og at alle trekker i samme retning, hvorpå du følte at du følte at måte trekke frem "medlemmene som prøver å putte kjepper i hjulene hennes ved enhver anledning".

Ja mulig at Carl bare snakket om lederne i klubben når han snakket om å dra i samme retning. I så fall misforstod jeg og er enig med Carl i det. Det betyr ikke at mine andre refleksjoner er feil.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2024 10:57    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Er det jeg som sutrer eller er det Kjelsnes?

Jeg sier ikke at alle skal være enig i alt, jeg sa at dette kunne vært tatt internt. Hva er det man vil oppnå med denne sutringen i media? Hva med å ta seg en tur på brakka og spørre hvorfor man har akseptert dette, i stedet for å stille i media og si at man ikke skjønner hvorfor klubben gjør dette? Da drar man i samme retning.

Begge sutrer. Din sutring er, om mulig, enda mindre konstruktiv.
Tar du opp ting internt med RBK om det er noe du er uenig i? KK blir oppringt av media fordi han har postet en tweet. At han sier meningen sin synes jeg er helt uproblematisk.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 12.09.2024 11:04    Post subject: Reply with quote

Hedningen burde vel i dette tilfellet ha tatt opp sine bekymringer internt med Kjelsnes.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2024 11:08    Post subject: Reply with quote

Hehe. Nå har ikke jeg noen interesse i Kjelsnes som person, så jeg ser ikke den samme problemstillingen i å kritisere han "offentlig" som jeg gjør i å kritisere klubben.

Jeg tar det ikke opp internt nei, men jeg stiller heller ikke til intervju i riksmedia for at de skal tjene penger på negativitet mot klubben.

Diskusjonen om hva det vil si å være supporter og om det er bra eller dårlig og kritisere den har jo vært noe som har vært tema med jevne mellomrom i de 20(?) årene jeg har vært på dette forumet. Jeg er absolutt på den siden som mener at kritikk kan være kjærlighet. Men jeg synes at når klubben drives bra, så er det ikke riktig tid og sted å kritisere klubben i media for småting. Eller jeg mener i hvert fall ikke det er å dra i samme retning.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2024 11:17    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
men Berdal hadde helt logiske grunner til å akseptere flytting da det ble bestemt. Move along!

Nei, Berdals argument faller også på grunn. Selv om de hadde spilt på torsdag så har dette null og niks med tilpasning til Europa å gjøre. Og bare med tilpasning til Eliteserien. Det blir ikke lettere for Glimt å slå Braga den 23. oktober eller å slå Qarabag den 7. november fordi de fikk flyttet kampen mot oss fra 27. oktober til 28. oktober. Det blir BARE lettere å slå oss. Ingenting annet. Bodø/Glimt har krav på to fridager mellom kampene. Det hadde de også fått med kamp torsdag - søndag. Nå ender de opp med fire fridager.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sobchak
Proff

PostPosted: 12.09.2024 12:01    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Men jeg synes at når klubben drives bra, så er det ikke riktig tid og sted å kritisere klubben i media for småting. Eller jeg mener i hvert fall ikke det er å dra i samme retning.

Å grine om årsmøtevedtak ved enhver anledning i månedsvis etterpå er derimot samlende? I så fall går du Harald Hårfagre en høy gang.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Griner, sutrer, hater demokrati. For en type!

Jeg trodde dette var et diskusjonsforum med diskusjon som formål og med åpenhet for forskjellige meninger. Så feil kan man ta.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2024 12:32    Post subject: Reply with quote

Men du ser vel ironien i at du driver og påpeker alt og alle som ikke er "samlende" for klubben, samtidig som du ikke klarer å komme over et flertallsvedtak på årsmøtet for sju måneder siden? Det fremstår litt snodig, for å si det på en litt hyggerligere måte.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 12.09.2024 14:40    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Ja mulig at Carl bare snakket om lederne i klubben når han snakket om å dra i samme retning. I så fall misforstod jeg og er enig med Carl i det. Det betyr ikke at mine andre refleksjoner er feil.

Tja, det tyder da på at noen av de er feil ihvertfall.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 12.09.2024 15:08    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:

Glimt visste om flyttingen til onsdag før alle andre, og latet som om kampen skulle gå torsdag for å lure RBK? Very Happy
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.09.2024 18:36    Post subject: Reply with quote

Men det ER jo merkelige. Hva i alle dager er grunnen til å flytte en kamp fra søndag til mandag, fordi man spiller på onsdag?! Glimt må være det første laget som prøver seg på en sånn en. Vanligvis spiller man jo Torsdag - Søndag når man er i EL helt uten problem?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.09.2024 07:35    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Men du ser vel ironien i at du driver og påpeker alt og alle som ikke er "samlende" for klubben, samtidig som du ikke klarer å komme over et flertallsvedtak på årsmøtet for sju måneder siden? Det fremstår litt snodig, for å si det på en litt hyggerligere måte.

Man kan sikkert se det på den måten? Men premisset om at jeg "ikke klarer å komme over et flertallsvedtak" er ikke riktig. Det er bare et tema jeg er interessert i, og nå har det ikke vært flere årsmøter siden det årsmøtet jeg kommenterer, så det finnes ingenting nyere å rette oppmerksomheten mot. Hadde det vært flere årsmøter siden det jeg kommenterte hadde jeg forstått kritikken. Jeg har sagt at jeg håper at klubben kan trekke mer i samme retning ved neste årsmøte, og ser fremover. Jeg ser ikke at dette er ironisk i sammenheng med at jeg er kritisk til det jeg ikke opplever som "samlende".

Ønsket om en samlet klubb kommer av at jeg synes klubben i dag drives veldig bra. At jeg ikke ønsker at klubben skal miste de personene som har tatt klubben i denne retningen, og at de skal få fortsette arbeidet med å etablere nye Rosenborg, vår nye kultur. At styreleder måtte gå en runde med seg selv og kjenne etter om hun gidder etter motstanden hun fikk på årsmøtet virker åpenbart. Så registrerer jeg at andre synes det var helt uproblematisk, selv om de sier de vil beholde styreleder. Det synes jeg er ironisk.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.09.2024 07:37    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Tja, det tyder da på at noen av de er feil ihvertfall.

Nei det betyr bare at de kanskje ikke er relevante i forhold til hans post. Men det betyr ikke at de er feil. De kan derimot være feil av andre årsaker selvsagt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2024 11:37    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Man kan sikkert se det på den måten? Men premisset om at jeg "ikke klarer å komme over et flertallsvedtak" er ikke riktig. Det er bare et tema jeg er interessert i, og nå har det ikke vært flere årsmøter siden det årsmøtet jeg kommenterer, så det finnes ingenting nyere å rette oppmerksomheten mot. Hadde det vært flere årsmøter siden det jeg kommenterte hadde jeg forstått kritikken. Jeg har sagt at jeg håper at klubben kan trekke mer i samme retning ved neste årsmøte, og ser fremover. Jeg ser ikke at dette er ironisk i sammenheng med at jeg er kritisk til det jeg ikke opplever som "samlende".

Det er liksom kombinasjonen av at du er veldig opptatt av at alle skal trekke i samme retning og se fremover, samtidig som til stadighet trekker opp årsmøtet. Jeg synes ikke det er noe galt med det, synes bare ikke du skal bli veldig overrasket om noen synes det fremstår litt merkelig. Det er ikke nødvendigvis noen motsetninger her, men litt forenklet det kan fremstå sånn.

Var mange som gikk en runde med seg selv etter forrige årsmøte, og det tror jeg var en nyttig øvelse. Både for styret og for medlemmene. Styret må respektere at de sitter med mandatat fra medlemmene, og jeg synes de har respondert bra på dette. Samholdet mellom supportere, medlemmer og styreleder mener jeg 100% er sterkere nå enn det noen gang var da Koteng var sjef. Han gjorde aldri noen selvrefleksjon og kjørte på med sine greier helt uansett hva folk mente. Det kan være en bra ting om vi er på riktig spor, men ingen kan vel hevde at vi var på riktig spor etter forrige sesong. Tror det var en viktig og nødvendig runde, så er jeg sikker på at det ikke blir slik flere ganger med det første.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 13.09.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt greit at RBK strekker seg langt for å skape presedens for at klubber som spiller i Europa kan tilpasse kampprogrammet i den norske ligaen.

Vi kommer forhåpentligvis ikke til å være nede i sumpen i altfor mange år og må sørge for best mulig villkår for å lykkes når vi kommer tilbake til toppen igjen.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2024 16:03    Post subject: Reply with quote

Igjen, dette tilpasser ikke Europa. Å flytte Tromsø - Glimt fra søndag til lørdag slik at Glimt får tre dagers hvile før de skal møte Braga på onsdag er å tilpasse Europa. Å flytte Glimt - RBK fra søndag til mandag slik at de får fire dagers hvile ETTER kampen mot Braga er ikke å tilpasse Europa. Bare tilpasning til kampen mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.09.2024 21:18    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Glimt visste om flyttingen til onsdag før alle andre, og latet som om kampen skulle gå torsdag for å lure RBK? Very Happy

Hvis det stemmer så risikerer de jo at neste gang når de har viktig CL-playoff og ønsker seg tre dager med hvile inn mot den så sier RBK "fuck off, dere har dobbel dekning".
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Page 23 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb