English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 09.09.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Det er enkelte lovende tendenser. Det essensielle nå er man rendyrker fokus mot kjernevirksomheten, som er artig og angrepsvillig fotball. Det er ingenting galt med verken menneskerettigheter, likestilling eller videodømming, men det er overskuddsprosjekter man kan sysle med når man har alt på stell i eget hus. Slike saker har jo nærmest vært de viktigste på de siste års årsmøter, og da er det noen som har mistet tråden. Capsguttene må nok ta ta sin del av ansvaret for denne avsporingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2024 12:55    Post subject: Reply with quote

Men det er jo på årsmøte man må ta opp sånne ting. Om man ikke klarer litt uenighet om "utenomsportslige" ting i februar, så har man jo et gigaproblem. Ingenting i veien for at man kan ta et standpunkt imot VAR, samtidig som man fokuserer 100% på å bli et bedre fotballag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sobchak
Proff

PostPosted: 09.09.2024 13:58    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Det er ingenting galt med verken menneskerettigheter, likestilling eller videodømming, men det er overskuddsprosjekter man kan sysle med når man har alt på stell i eget hus.

Menneskerettigheter og likestilling er så klart mye viktigere enn fotball. Og som Hedon nevner, er det ingenting som tilsier at man ikke både kan fokusere på å bli et best mulig fotballag og bruke noen minutter på viktige samfunnsspørsmål. Har du i det hele tatt lest Godfoten?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2024 08:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Hva slags hjul er det medlemmene har forsøkt å stappe kjepper inni? Satsingen på VAR, damelaget eller investorer? Og hvordan skal dette brukes som en unnskyldning om herrelaget ikke presterer?

Jeg snakker om å stemme ned det hun mener er det beste for klubben.

Og du sier at ingen gir henne skylden for det som har skjedd tidligere, samtidig som det blir gjentatt igjen og igjen at klubben har blitt dårlig styrt så lenge, at nå må man gripe inn. Akkurat nå når hun har tatt over. Turte ikke folk å si i mot Koteng, men nå når det er en dame så er det gøy å bruse med fjærene og markere seg? Selv om man påstår at man har full tillitt?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.09.2024 08:46    Post subject: Reply with quote

Aaaah, hvis man ikke liker å selge klubbens sjel til private milliardærer, så er man ikke man bare en kjip og dum fyr, hater klubben sin og av en eller annen weird grunn alltid med caps på hodet - nå hater man også kvinner!

Argumentene blir bare sterkere og sterkere Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2024 09:19    Post subject: Reply with quote

Hvem har sagt noe om å hate klubben, eller hate kvinner? Mye patos her, og fine stråmenn, men ikke akkurat gode argumenter fra deg.

At det er "full tillitt" samtidig som man stopper og hindrer styret/styreleder sin drift og tiltak for klubben kommer dere aldri til å overbevise meg om at det er sammenheng i. Man kan jo hevde at den aktive detaljstyringen av klubben fra medlemmene kommer fordi de "har fått nok", men det gir fortsatt ikke mening all den tid det hevdes at det er full tillitt til den sittende styrelederen. Da må det være noen andre forklaringsnøkler noe sted.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 10.09.2024 10:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Nå er det vel heller ingen som gjør det? Hun ble gjenvalgt med klar margin, på tross av at det kom inn et benkeforslag. Er det én ting årsmøtet sist viste, så er det at et stort flertall av RBK sine medlemmer har tillit til at CGJ er riktig person å ha som styreleder. Det inkluderer også disse som bare "stikker kjepper i hjulene" hennes.

Jo, Rallepus gjorde nettopp dette i innlegget som ble sitert.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.09.2024 11:52    Post subject: Reply with quote

Du tenker på slike stråmenn som å insinuere at folk som mener noe annet enn deg, men det fordi de for eks syns det er gøy å tøffe seg og bruse med fjæra fordi lederen er en kvinne?

Jupp, er en del slike stråmenn som flyter rundt her om dagen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.09.2024 12:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Aaaah, hvis man ikke liker å selge klubbens sjel til private milliardærer, så er man ikke man bare en kjip og dum fyr...

Hvem er det som ønsker å selge klubbens sjel til milliardærer? Eksempler takk.

Jeg er også nysgjerrig på hvordan du definerer bekrepet stråmann om du fortsatt mener dette ikke er en stråmann.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.09.2024 12:14    Post subject: Reply with quote

Sa jeg at jeg aldri hatt overdrevet, satt ting på spisse eller brukt stråmenn Robbie?

De milliardærene som folk ønsker inn som investorer. For de milliardærene sitter foreløpig stille og ser på at klubben omtrent går konk uten å hjelp, så alle skjønner jo at de faktisk kommer til å kreve noe ut av en investorrolle. Det er ikke fryktelig mange solskinnshistorier med investorer i fotballen i Norge, er det vel?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.09.2024 12:32    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som ønsker investorer? Ikke meg iallefall. Er det slik at om vi ikke går med Caps og er åpen til VAR er man automatisk for bruk av investorer?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2024 12:35    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:

Tolker det ikke på den måten i det hele tatt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2024 12:37    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Jeg snakker om å stemme ned det hun mener er det beste for klubben.

Og du sier at ingen gir henne skylden for det som har skjedd tidligere, samtidig som det blir gjentatt igjen og igjen at klubben har blitt dårlig styrt så lenge, at nå må man gripe inn. Akkurat nå når hun har tatt over. Turte ikke folk å si i mot Koteng, men nå når det er en dame så er det gøy å bruse med fjærene og markere seg? Selv om man påstår at man har full tillitt?

Jeg skjønner ingenting av dette innlegget. Koteng fikk masse kritikk hele tiden, og det er fullt mulig å ha tillit til noen uten å være enig i alt de sier. Hvis du vil ha dette til å handle om at hun er kvinne, så feel free - det blir en debatt jeg ikke orker å bli med på.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.09.2024 14:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Hvem er det som ønsker investorer? Ikke meg iallefall. Er det slik at om vi ikke går med Caps og er åpen til VAR er man automatisk for bruk av investorer?

Nå var ikke mine innlegg idag myntet på deg da Robbie, selv om du svarer. Det var til hedning, og han pro investor. Og han brukte stråmenn på å anklage meg for stråmenn, noe som gjorde det akkurat artig nok til å gidde å bemerke det.
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 10.09.2024 14:42    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvem har sagt noe om å hate klubben, eller hate kvinner? Mye patos her, og fine stråmenn, men ikke akkurat gode argumenter fra deg.

At det er "full tillitt" samtidig som man stopper og hindrer styret/styreleder sin drift og tiltak for klubben kommer dere aldri til å overbevise meg om at det er sammenheng i. Man kan jo hevde at den aktive detaljstyringen av klubben fra medlemmene kommer fordi de "har fått nok", men det gir fortsatt ikke mening all den tid det hevdes at det er full tillitt til den sittende styrelederen. Da må det være noen andre forklaringsnøkler noe sted.

Hørt uttrykket "brent barn skyr ilden"?

Selvsagt kan man ha full tillit til et styre samtidig som man benytter muligheten til å stemme etter eget synspunkt. Tilliten til styret går på om du mener de er i stand til å styre klubben samt gjennomføre medlemmenes vedtak.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 10.09.2024 14:48    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
ballbingen wrote:

Tolker det ikke på den måten i det hele tatt.

Korrekt. Innlegget mitt peker på at CGJ har hatt positiv progresjon, i likhet med flere andre i klubben de siste årene. Men det er fortsatt en kjensgjerning at hun startet fra et ganske skuffende nivå: Rekdal, fusjonen. Progresjonen – måten hun fremstår på, valgene som er blitt tatt osv. førte likevel til at jeg valgte å stemme for å la henne fortsette som styreleder på årsmøtet sist.

Hun vasker gulvet med Rasmus & Saga i den podkasten.
robbie
Veteran

PostPosted: 10.09.2024 15:31    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
...Det var til hedning, og han pro investor.

Slik jeg tolker det han skriver har Hedning mest vært kritisk til hvordan man stemte ned forslag til utredning på årsmøtet. Jeg kan ikke huske at han har skrevet at han ønsker at Rosenborg skal finansieres av investorer.

Selv er jeg en sterk motstander av bruk av investorer i de fleste sammenhenger. Spesielt når man ligger i en sårbar finansiell situasjon slik Rosenborg gjør nå, hvor det mest er gribber og svindlere som vil være interessert i et samarbeid.

Jeg mener den beste måten å sørge for at dette aldri blir aktuelt er å ha en utredning hvor man får alle fakta på bordet. Da kan dette temaet stenges ned en gang for alle. Ved å blokkere en utredning har man i stedet klart det motsatte, å sørge for at investortemaet fortsetter å henge over oss.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2024 16:50    Post subject: Reply with quote

Jeg føler ikke temaet henger over oss i det hele tatt, tbh. Er vel her på rbkweb det til stadig trekkes opp av noen få som fortsatt er sure for at de ikke fikk viljen sin.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2024 07:13    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Slik jeg tolker det han skriver har Hedning mest vært kritisk til hvordan man stemte ned forslag til utredning på årsmøtet. Jeg kan ikke huske at han har skrevet at han ønsker at Rosenborg skal finansieres av investorer.

Det er riktig. Jeg er skeptisk til investorer. Men jeg synes det var nedrig å stemme ned en utredning som styreleder ønsket. Jeg er for kunnskap, ikke mot kunnskap. Og ingen av argumentene som motstanderne av utredningen kommer med er gode, de lukter ekkokammer lang vei.

Styreleder har selv sagt at vi aldri kan ha et årsmøte som dette igjen, mens capsgjengen mener det var tipp topp. Det handler ikke om folk på rbkweb som "ikke fikk viljen sin". Vi får se på neste årsmøte om "alle trekker i samme retning", eller om det fortsatt skal være slik at enkeltes kampsaker skal trumfes gjennom mot styreleders vilje. Og hvor lenge hun eventuelt gidder å holde på med dette hvis det fortsetter. Jeg tipper hun trekker seg hvis vi får et lignende årsmøte igjen, hun har vel så godt som gitt uttrykk for det. Styrelederen som har full tillitt og som endelig har fått klubben i den retningen alle ønsker. Hvis man har full tillitt så lar man lederen lede.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2024 08:01    Post subject: Reply with quote

"enkeltes kampsaker" = flertallet på årsmøtet.

Ja, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. Beklager om demokrati ikke er din foretrukne styreform. Hvis styret og medlemmene fortsetter å være helt uenige i viktige saker, er det naturlig at de går av/blir byttet ut, men det er liten grunn til å tro at dette blir noen vane. Det var et helt spesielt årsmøte med spesielt sensitive saker.

Og sånn for ordens skyld, over 70% av de nesten 800 på årsmøtet stemte imot utredning av investorer. 75% stemte for å vrake VAR. Dette er ikke "enkeltes kampsaker", det er et overveldende flertall av det desidert største årsmøtet i norsk fotball. Å fremstille det som et slags kupp fra en liten gruppe med folk blir jo helt tullete og rimer ikke med det som faktisk skjedde.

Last edited by Hedon on 11.09.2024 08:06; edited 1 time in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.09.2024 08:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Men det er jo på årsmøte man må ta opp sånne ting. Om man ikke klarer litt uenighet om "utenomsportslige" ting i februar, så har man jo et gigaproblem. Ingenting i veien for at man kan ta et standpunkt imot VAR, samtidig som man fokuserer 100% på å bli et bedre fotballag.

Man kan selvfølgelig ha flere tanker i hodet samtidig, men det har, etter min mening, blitt alt for mye fokus på sekundære ting de senere år. Da blir det liksom ikke 100% igjen til det man skal holde på med, så jeg er redd det regnestykket ikke går opp.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2024 08:08    Post subject: Reply with quote

Neida, nå er 100% litt retorisk i dette tilfellet. De bruker jo masse tid på andre ting, som er mer eller mindre nødvendig. I høst har styrelederen stått og skrapet maling av Brakka, for eksempel. Det gjør jo at 100% ryker allerede der. At klubben stemmer nei istedet for ja til VAR vil nok i det store bildet ikke ta veldig mye av tiden deres, tror jeg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2024 08:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Og sånn for ordens skyld, over 70% av de nesten 800 på årsmøtet stemte imot utredning av investorer. 75% stemte for å vrake VAR. Dette er ikke "enkeltes kampsaker", det er et overveldende flertall av det desidert største årsmøtet i norsk fotball. Å fremstille det som et slags kupp fra en liten gruppe med folk blir jo helt tullete og rimer ikke med det som faktisk skjedde.

560 stykker stemte mot styrelederen altså. Ja, det er ikke noen nyhet at styrelederen ble nedstemt. Så kan man jo reflektere litt over hvor overveldende dette tallet er.

Jeg kan forøvrig informere deg om at min demokratiforståelse er på masternivå, og at det ikke er så enkelt som at "flertallet på årsmøtet er et perfekt demokrati" Min foretrukne styreform er meritokrati. Det er ikke nødvendigvis en motsats til demokratiet, heller en motsats til populisme.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2024 09:13    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt noe om din demokratiforståelse, jeg nevnte at demokrati kanskje ikke er din foretrukne styreform.

At mange stemmer imot styreleder i enkeltsaker er helt uproblematisk. Årsmøtet er øverste organ, og om det øverste organ ikke kan mene ting fritt så kan vi jo bare gå helt bort ifra ordningen med medlemsstyrte klubber. Heldigvis har vi dette, og en sjelden gang i blant korrigerer de kursen til sittende styret. Det så vi et par eksempler på i siste årsmøte.

Meritokrati er også Elon Musk sin foretrukne styreform. Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2024 09:54    Post subject: Reply with quote

Ja jeg registrerer at du mener det årsmøtet vi hadde var uproblematisk. Og at styreleder i aller høyeste grad mener det var problematisk. Jeg er enig med styreleder, og håper at ikke neste årsmøte blir likedan da jeg frykter at det vil gjøre stor skade på klubben og at vi mister all den fremgangen vi har hatt.

De flåsete kommentarene om min foretrukne styreform er en stor avsporing og viser lite forståelse for demokratiets kompleksitet.

Utgangspunktet for diskusjonen her var påstanden om at nå drar alle i samme retning. Jeg mener det i beste fall gjenstår å se om det stemmer.

Last edited by Hedning on 11.09.2024 10:04; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next
Page 21 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb