English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2021 10:58    Post subject: Reply with quote

Og - fins det noen svakere argumentasjon enn "okei, hvem skal ta over da mener du?". At man mener at Koteng må gå betyr ikke at man vet hvem som bør ta over, og man skal ikke trenge å ha en formening om det. Alle ser jo at styret ikke klarer å gjøre jobben sin godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 16.12.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er forskjell på å tenke det, og det å legge ut om det til pressen når du uttaler deg som styreleder. Når du skal representere RBK utad på den måten så bør man utvise en viss profesjonalitet. Ikke komme med beskyldninger uten noe dekning.


Det er en helt bevisst taktikk - målet er å diskreditere flest mulig av meningsmotstanderene samtidig ved å bruke et buzzword som fungerer som samlebetegnelse. Hvis han/styret lykkes, kan de bruke "Falkenkameratene" som fiendebilde ved enhver fremtidig kritikk fra supportere.

Det er en autoritær strategi for å forhindre et inntrykk av legitimitet fra det faktum at kritikken kommer fra flere hold.
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 340
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Det er utvilsomt en bevisst taktikk -- og jeg tror vi kommer nok til å se mye av dette fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 16.12.2021 11:23    Post subject: Reply with quote

Haha Falkenkameratene, Kotengs Antifa. Priceless.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Bevisst er det nok, men det er igjen noe som skader klubben. Omdømme messig er RBK sannsynligvis på et historisk bunnivå. Da er det fullstendig idioti å uttale seg på måter som skaper ytterligere splid.

Det er bare nok en opptreden som føyer seg inn i det som etterhvert begynner å bli en lang rekke av ting styret i RBK foretar seg som skader klubben. Personlig prestisje og ego settes foran klubben de skal forvalte.
Back to top
View user's profile Send private message
Thorkris
Junior


Joined: 06 Dec 2021
Posts: 3

PostPosted: 16.12.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

Det er jo sørgelig oppførsel av en styreleder i RBK å uttale seg som koteng gjør. Trudde det var en mer fornuftig foretningsmann som klarte å unngå å framstå så idiotisk som dette. Er jo snart på nivå med adressavisas «fotball ekspert» her. Skuffende. Sad Sad
_________________
«We play with 2 stoppers and 3 spisses»
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 16.12.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

Skuffende, ja. Men så absolutt ikke noe nytt. Kotengs mediehåndtering får som regel skinne i all sin prakt hver gang han er på defensiven. I medgang hører vi knapt fra ham. Er et langt mindre etterspurt intervjuobjekt da.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 16.12.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Pinlig for klubb og supportere, men aller mest for de selv å henge opp bannere. Noen som må gå noen runder med seg selv her. Skader bare egen sak med slike barnsligheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 16.12.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig som er så fryktelig fælt med at supportere henger opp bannere på administrasjonsbygget til en fotballklubb? Ut fra bildene ser det jo ganske greit ut å fjerne de uten noen skade på bygget?

Er det respekten for privat eiendomsrett som ikke er ivaretatt? DÃ¥rlig fontvalg?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 16.12.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Djurgården-fansen i Sveariket tok den en god del lenger, der var det vel grisehoder det var snakk om?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

225 medlemmer har så langt signert brevet, følge FK på twitter. Over 300 totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.12.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Det fantastiske her er jo at Koteng henger alt på Falkenkameratene, både banneret og Troillprat. Jeg kan ikke svare for banneret, men det er definitivt ingen kobling mellom FK og Troillprat.

Koteng kommer her ut døra med automatvåpen i hendene og sveiper over horisonten Schwarzenegger-style, og håper han kan uskadeliggjøre noen i prosessen. Jeg tror ikke dette tjener ham.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 16.12.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Omdømmet til klubben er på bunn. Dette fører blant annet til at vi ikke greier å signere de trenerne vi har lyst på. Omdømmet inkluderer også oss supportere. Det er helt fair å vise missnøye, men vi må treffe protestene. Dagens plakater tror jeg ikke biter på styret i det hele tatt, og kan i verste fall ha motsatt effekt. "De skal i alle fall ikke trekke seg pga dette". Media elsker RBK konflikter og kommer til å skaffe seg x antall tusen klikk ved å vise dette i dag, noe som drar omdømmet, om mulig, endra lengre ned. Midt i en trenerjakt er timingen også mildt sagt merkelig. Mobiliser heller på årsmøtet og kast styret. Kjør målrettede angrep på styret, som ikke hele landet får med seg, kjør konstruktiv kritikk som de i styret faktisk gidder å lese. Ellers tørr jeg påstå at vi selv blir en del av årsakene til at vi er i nedoverbakke.

Og ja, jeg sier vi, fordi jeg er enig med aksjonistene hva gjelder kritikk, men jeg tror dessverre vi bommer med måten det skjer på da det ikke rammer bare styrer men hele klubben.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 16.12.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er delvis enig med deg Troillongan, jeg skulle ønske bannerene handlet om Rekdal, for å sende et tydelig signal til både ham og styre der. Det er det som brenner mest akkurat nå. Styret klarer vi forhåpentligvis å rydde noe i ved årsmøtet. Bannere mot Rekdal tror jeg resten av trøndelag og resten av fotballfamilien rundt om i landet vil ha STOR forståelse for.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Problemet her er jo egentlig ikke Rekdal, selv om mange av oss ikke vil ha han som trener. Rekdal er mer symptomet på det overordnede problemet, som er at styret gjør en alt for dårlig jobb i disse "prosessene" som fører til ansettelser. Rekdal blir på mange måte siste dråpen som får det til å renne over for mange, for den misnøyen som finnes skyldes ikke bare at de vil ansette Rekdal som trener.

Man endte med Horneland som panikkløsning sist gang. Og nå går man på nøyaktig samme blemme en gang til. De lærer jo ingen verdens ting av disse blunderne de går på. Og de samme brølerne har mer eller mindre vært gjort med samtlige treneransettelser siden 2003.

Og da har man ikke en gang begynt å snakke om diverse hårreisende opptredener i pressen, og at styret valgte å drite fullstendig i årsmøtevedtaket vedrørende Qatar boikott. Ikke at jeg har noe tro på den boikott ideen personlig, men styret i RBK har faktisk PLIKT til å gjøre det årsmøtet bestemmer. De pisser på klubbens medlemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 16.12.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med deg at ansettelse av Rekdal er et symptom og ikke hovedproblem over tid, men her og nå er det presserende viktig for klubben å få stoppet ansettelsen av Rekdal! Så kan styret tas etterpå. Styret går ikke av her og nå uansett. De må kastes.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Du får ikke stoppet ansettelsen av Rekdal uansett, fordi ekstraordinært styremøte krever minst 14 dagers varsel. Rekdal blir nok presentert før jul.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 16.12.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Desto viktigere at supporternes stemme blir hørt på alle mulige måter. Bannerene skulle handlet om Rekdal, ikke om styret.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

De bannerne burde aldri vært der, fordi det skader saken. Mange lar seg provosere av den type "pøbelstreker". Det er ikke et tiltak som samler medlemmer rundt agendaen. Og man trenger flertall på årsmøtet for å utrette noe som helst. Det var vel over 600 som stemte på Koteng/Gjersvold. Det kommer neppe færre på årets årsmøte. Det betyr at man må ha mer enn 200 teoretiske stemmer på et brev. Da er det dumt å provosere folk med kontroversielle påfunn som dette.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 16.12.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

De som hang opp dette banneret har sikkert fått med seg dette innspillet-
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.12.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Og man trenger flertall på årsmøtet for å utrette noe som helst. Det var vel over 600 som stemte på Koteng/Gjersvold. Det kommer neppe færre på årets årsmøte. Det betyr at man må ha mer enn 200 teoretiske stemmer på et brev.


Det renner visstnok inn med innmeldelser i disse dager, i et tempo som klubben ikke klarer holde tritt med. Jeg tviler på at folk betaler 400 kroner for "clout", og at det kommer en god del nye fjes på årsmøtet i februar som i stort overtall vil stemme for å kaste sittende styre ser jeg på som overhengende sannsynlig.

Jeg håper virkelig årsmøtet i år blir digitalt, slik at også vi som av geografiske grunner ikke kan delta fysisk får lov å stemme. Jeg er ganske sikker på at hovedvekten av bastionen som klamrer seg til ekempelvis Koteng og Bratseth har postnummer som begynner med 70.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg både postnummer og alder begynner på 70.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 16.12.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Jeg er delvis enig med deg Troillongan, jeg skulle ønske bannerene handlet om Rekdal, for å sende et tydelig signal til både ham og styre der. Det er det som brenner mest akkurat nå. Styret klarer vi forhåpentligvis å rydde noe i ved årsmøtet. Bannere mot Rekdal tror jeg resten av trøndelag og resten av fotballfamilien rundt om i landet vil ha STOR forståelse for.


Med en sånn oppførsel er det veldig få som gidder å bli rbk-trener utenfor Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Sløvsekken wrote:
Og man trenger flertall på årsmøtet for å utrette noe som helst. Det var vel over 600 som stemte på Koteng/Gjersvold. Det kommer neppe færre på årets årsmøte. Det betyr at man må ha mer enn 200 teoretiske stemmer på et brev.


Det renner visstnok inn med innmeldelser i disse dager, i et tempo som klubben ikke klarer holde tritt med. Jeg tviler på at folk betaler 400 kroner for "clout", og at det kommer en god del nye fjes på årsmøtet i februar som i stort overtall vil stemme for å kaste sittende styre ser jeg på som overhengende sannsynlig.

Jeg håper virkelig årsmøtet i år blir digitalt, slik at også vi som av geografiske grunner ikke kan delta fysisk får lov å stemme. Jeg er ganske sikker på at hovedvekten av bastionen som klamrer seg til ekempelvis Koteng og Bratseth har postnummer som begynner med 70.


Håper det slår til i allefall. Jeg velger også å tolke det som positivt at en mann som Arve Tellefsen begynner å uttale seg litt mer kritisk til det som foregår. Kanskje er det tegn på at flere Koteng/Bratseth/Eggen lojalister begynner å få opp øynene litt.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
De bannerne burde aldri vært der, fordi det skader saken. Mange lar seg provosere av den type "pøbelstreker". Det er ikke et tiltak som samler medlemmer rundt agendaen. Og man trenger flertall på årsmøtet for å utrette noe som helst. Det var vel over 600 som stemte på Koteng/Gjersvold. Det kommer neppe færre på årets årsmøte. Det betyr at man må ha mer enn 200 teoretiske stemmer på et brev. Da er det dumt å provosere folk med kontroversielle påfunn som dette.


Det var ikke mange stemmene som skilte mellom Koteng og Gjersvold, noe som forøvrig førstnevnte skulle ta til etterretning uten at arrogansen hans har roet seg nevneverdig, så det å få flertall for valgkomiteens innstilling denne gangen skulle være grei skuring. Så vet vi jo heller ikke om Koteng kommer til å stille til gjenvalg. Det er vel heller tvilsomt.

Det snakkes om å bytte ut hele styret på årsmøtet. Hvordan skal det foregå i praksis? Må det stilles et misstillitsforslag og hvis styret kastes utnevnes et interimstyre mens valgkomiteen jobber med nye kandidater?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb