English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.12.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Hele poenget med å få inn et nytt styre er jo å få inn ny kompetanse uten å være hemmet av den tidligere gjengen, resten av artikkelen følger samme manglende forståelse for at dette er poenget, sukk..
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.12.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

Det har han slett ikke - han har ett spikertreff. "kompetansen" det her siktes til er ikke nødvendigvis den de har på sine CVer, men kompetansen og kunnskapen omkring pågående arebidsprosesser i klubben. Det er ganske mye rart som kan bli lammet/trenert/satt tilbake av at ett helt nytt styre må starte helt på 0, om så skulle skje.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tror klubben allerede er rimelig lammet/trenert/satt tilbake, og klarer ikke å se at behovet for kontinuitet forsvarer det å frede noen styremedlemmer nå.

Er styret halvparten så kompetent som det du forutsetter, så er allerede pågående prosesser tilstrekkelig dokumentert, og er de engang brøkdelen så opptatte av klubbens velferd som man må kunne forvente, så sørger de for nødvendig erfaringsoverføring. På alle andre fronter tror jeg et nytt styre med fordel kan starte sine egne arbeidsprosesser.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.12.2021 16:24    Post subject: Reply with quote

HAN HAR IKKE ET SPIKKERTREFF DER, det er så mye som er galt i klubben at det er positivt om slikt stanses. Av alle prosesser vi vet at styret holder på med er det svært mange av de som er tvilsomme
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 15.12.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Løfaldli har som vanlig huet i sanden:

Om samtlige går, skal denne kompetansen erstattes. Jeg tror Falkenkameratenes forslag, om det ville ha blitt realisert, vil gjøre jobben til Skjalg Nesjan, Synnøve Farstad, Jo Erik Øverby, Merethe Storødegård, Jørn Ødegård og Jan Ragnar Viggen i valgkomitéen verre enn om de fritt får vurdere mellom friske krefter og dem som allerede har erfaring.

https://www.adressa.no/sp...m-skal-inn


Han skriver

"Samtidig består dagens Rosenborg-styre av kompetente folk på flere viktige områder for en toppklubb i norsk fotball"

Javel, det tror jeg heller beror på en noe merkelig forestilling om hva slags kompetanse som er nødvendig for å forvalte merkevaren og klubbens ressurser på en god måte. Jeg vil heller påstå at det sitter for mange valgte representanter i styret, og at det i seg selv er en hemsko for gode diskusjoner og beslutninger. 8 valgte representanter er alt for mange, og gir ingen god dynamikk siden noen blir sittende med lite nyttig kompetanse på dette nivået i organisasjonen.

Kan hende siste dagers kritikk i like stor grad må rettes mot struktur og premisser som mot person og utøvd lederskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13727
Location: Namsos

PostPosted: 15.12.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

– Stemmer det at du var skeptisk til Milos Milojevic?

– Det kan jeg bekrefte, det er ikke farlig. Er ikke det lov?

– Hva handlet skepsisen om?

– Det trenger jeg ikke si noe om, det forklarte jeg i møtet. Mer enn det har ikke skjedd.

– Milojevic fikk sparken i Hammarby etter turen til Trondheim. Hva tenker du om Rosenborgs håndtering av den saken?

– Det må du ta med Micke (Dorsin) eller Ivar (Koteng), det er de som uttaler seg om trenerjakten. Men jeg kan bekrefte at jeg fra dag 1 var skeptisk til det forslaget. Det må være legitimt å være det. Jeg er én stemme i det styret, ikke mer.

https://www.tv2.no/sport/14431445/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6271
Location: Skottland

PostPosted: 15.12.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Og hvordan hadde de tenkt å revitalisere kjemien mellom Rekdal og Geir Hansen da?

Geir Hansen har sagt opp stillingen sin som spillerutvikler i Aalesunds Fotballklubb, skriver AaFK i en pressemelding. Hansen har hatt permisjon fra spillerutviklerjobben mens han har jobbet som assistenttrener for hovedtrener Kjetil Rekdal. - Forskjellene mellom hvordan Kjetil Rekdal og jeg tenker om fotball, er for store. Vi er ulike som personer, og god kjemi er avgjørende i en sånn stilling. Det er derfor naturlig og udramatisk for meg å avslutte nå - etter ti år flotte år i Aafk, sier Geir Hansen.

https://www.smp.no/fotbal...115342.ece


Vet du, det skal jeg garantere deg at de ikke har tenkt på.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Så da er det bekreftet at det er Bratseth som er kreften i kroppen? Viruset i økosystemet? Den som går imot det kollektive for å fremme egne visjoner/ønsker?
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 15.12.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Men altså.

Dette går jo ikke.

Selvtilfredsheten kjenner ingen grenser tydeligvis. Bratseth har ikke gjort noe galt sier han. Neivel? Tror han at aggresjonen kun dreier seg om denne situasjonen?

Og resten av gjengen? Skal de virkelig trumfe i gjennom en ansettelse av Rekdal til tross for fullt opprør?

Enten er de komplett arrogante eller så er de komplett idioter. De kan ikke bare overse det sinnet som omgivelsene viser her.

Og eksempelet med Bjørn Hansen det vises til ovenfor her? Det er jo en tragedie i seg selv.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.12.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Man ser jo litt hvilket nivå dette er på i siste Rasmus og Saga da, der Tove er veldig direkte på at klubben har et klart omdømmeproblem. Mens de fjottene i styret stiller seg helt uforstående til at supportere er forbanna på dem som faktisk er ansvarlig for å skape det dårlige omdømmet.

Enten er de jo stokk dumme, eller så er det jo en arroganse som ikke likner grisen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.12.2021 21:45    Post subject: Reply with quote

Helt klart arroganse. Helt ute av stand til å ta til seg kritikk og fullstendig i utakt med store deler av supporterne.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3168

PostPosted: 15.12.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

Haha innrømmer at han var skeptisk fra dag én faktisk. På hvilket grunnlag, må man nesten spørre da, før man i det hele tatt har pratet med fyren.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2021 23:35    Post subject: Reply with quote

Og likevel fikk Dorsin lov til å ha han på liste og jobbe med han i 6 mnd... har ikke styret sett på kandidatene regelmessig gjennom prosessen?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10647

PostPosted: 16.12.2021 01:51    Post subject: Reply with quote

Et betimelig spørsmål, PerO.
Man skulle jo tro at det var en del av den gode prosessen?

Hvorfor har ikke Bratseth sagt klart i fra tidligere, eller har han kanskje gjort det?
Hvis han ventet med å opponere, og la sin etos inn i å vende styreflertallet mot forslaget fra sportsdirektøren først nå i desember, kunne noen få næring til en slags rant, men det passer ikke ... idag.
Hva om han sa fra til Dorsin for pluss/minus sju måneder siden. Dette er fiksjon, så jeg lar det være en episode ved kaffeautomaten.
Dorsin: Hej, tjena. Hur mår ni gamla ørn. Kaffe, vad?
Bratseth: Nei, æ e avholds. Æ tar te.
D: Var och en sin smak.
B: Ja, det kan du trygt si. Du, hainn derre serbern ...
D: Šerbečić? Han er inte ...
B: Nei, hainn trenern, Melis Melisovic ...?
D: Ah, du menar Miloš Milojević?
B: Ja.
D: Bra kille. Jag hittade honom via mitt nätverk.
B: Hainn kan du bare glæm. Hainn bli itj Rosenborg-trener. Du må lægg frem nån navn som vi kjenne. Fra Norge. Ramme Drillos - Eggen-epoken - VG-børsen - har trent Eliteserielag. Gulloppskrift.
D: Neutral


Det er vel 50/50.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.12.2021 02:51    Post subject: Reply with quote

Hahaha nydelig gisp!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 16.12.2021 03:23    Post subject: Reply with quote

synes det er ganske forbanna latterlig at tv2 skal ta alternativ media for innholdet deres, når man tenker på hva de har tillat av slakt av enkelt personer og grupper i RBK over flere år
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Noen jobber i mørket:

https://www.nrk.no/tronde...1.15774334
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Koteng viser sin enorme profesjonalitet med å legge skylden på spesifikke personer uten et snev av bevis selvsagt. Gud bedre for en klovn.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6782
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

Så hendig at han hadde rukket å få med seg kritikken nå, da!
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 340
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

– Vi lever heldigvis i et fritt land. Men vi har greid å oppfatte hva de mener uten at de skal holde på sånn, sier styreleder i Rosenborg, Ivar Koteng.

Jasså. Jeg trodde han ikke kjente kritikken jeg?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 16.12.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

Hvem det er som har hengt opp bannerne er ikke kjent. Men Koteng tror det er Falkenkameratene.

– Det er i alle fall i stilen deres, sier Koteng.

altså falkenkammeratene fronter bare budskapet til medlemmene i Rosenborg Very Happy nissene på brakka leverer
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 995

PostPosted: 16.12.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Koteng har bestemt seg for at det er Falkenkameratene som ene og alene forsøker å ødelegge for styret.

Quote:
– Hva er poenget? vi vet hva de mener. Vi ser at dette er Falkenkameratenes stil. Vi så deres sanne jeg i går. Men det er trist at man velger å henge opp slikt, sier Koteng.


Quote:
– Vi skjønner hva de holder på med, men vi er valgt av årsmøtet. Ikke Falkenkameratene, sier Koteng.


Stiller seg fullstendig uforstående til enhver kritikk og gjemmer seg bak at man er jo for faen valgt av årsmøtet, som om det vil si at man er hevet over absolutt all kritikk frem til neste gang det er ordinært årsmøte og gitt person er på valg. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.12.2021 10:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Koteng viser sin enorme profesjonalitet med å legge skylden på spesifikke personer uten et snev av bevis selvsagt. Gud bedre for en klovn.


uten å legge skuld på noen siden jeg jo helelr ikek veit hvem som står bak:

Det er ikke ulogisk at Koteng tenker slik, når vi nå i løpet av få dager har sett først brevet, så Orions utblåsning på stream (dersom hans tilknytning til Falkenkameratene er kjent for klubben) og nå dette.

Det er en naturlig tankegang for Koteng, uten at det trenger å medføre at den er riktig.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 16.12.2021 10:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2021 10:49    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på å tenke det, og det å legge ut om det til pressen når du uttaler deg som styreleder. Når du skal representere RBK utad på den måten så bør man utvise en viss profesjonalitet. Ikke komme med beskyldninger uten noe dekning.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 16.12.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

Alle må gå. Selv de nye, selv om jeg ikke tror de er kjernen til problemet.

Løfaldli kan gjerne dra frem kompetansetapet, men om styret ikke klarer å holde uenigheter internt og stå samlet utad, så er kompetansen bortkastet.

Noen i styret har så lite respekt for de andre i at de bruker medielekkasjer til å påvirke, og saboterer med dette styrets arbeid med ny trener.

Dersom ikke styret klarer å løse dette internt, eller det avsløres hvem som lekker, så er det eneste riktige at hele styret trekker seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb