English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-avtalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 08.08.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

Voldsomt til romantisering av TV2 som rettighetshaver da..

TV2s hovedkanal når vel fortsatt ut til et ganske bredt publikum, men som alltid når man vil ha blest rundt et produkt, må man nå de unge og da er vel ikke prominent plasserte lineær-tv-kanaler det tyngste argumentet, som vel er det som først og fremst skiller TV2 (og NRK) fra andre budgivere.

VG+ har så smått begynt å satse på fotballrettigheter, mon tro om ikke Schibsted allierer seg med noen og legger inn et bud.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 08.08.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Discovery har vært en åpenbaring når det gjelder tv dekning av serien, langt rimeligere, bedre redaksjonelt. Ser få grunner til å lengte tilbake til TV 2. Redaksjonelt er de blant de svakeste og ikke bare på norsk fotball og i tilegg er de svindyr og kundefiendlig. I forhold til TV 2 Sumo og i forhold til tv distributørene med TV2 sine kanaler så er det umulig å streame utenfor hjemmet og/eller se to kamper samtidig. Siste gjengen jeg håper får noe som helst av sportsrettigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Jeg føler TV 2 når ut til et bredere publikum. Og det har nok sin betydning for tilskuertallene. Men for oss trofaste så føler jeg at Discovery sitt opplegg fungerer veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2020 19:36    Post subject: Reply with quote

TV 2 og NRK har sikret seg rettighetene til EM i fotball for herrer i 2024 og 2028. I tillegg har TV 2 kjøpt rettighetene til å vise European Qualifiers og UEFA Nations League fra 2022 til 2028.

Les mer: TV 2 sikrer seg landslagsfotball i åtte år – EM 2024 og 2028 med NRK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Klart for norsk fotball-thriller i TV-markedet – blir den største rettighetspakken noensinne
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.11.2020 19:28    Post subject: Reply with quote

Medierettighetene for norsk fotball i perioden 2023 – 2028 legges ut for salg fredag.

Visningsrettighetene som nå legges ut for salg er en bred og attraktiv portefølje, og omfatter svært attraktive medieprodukter som Eliteserien, OBOS-ligaen, Toppserien, 1.divisjon kvinner, NM herrer og kvinner, PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen, landskamper A-kvinner, landskamper U21, og aldersbestemte landskamper.

Les mer: Medierettigheter for norsk fotball ut på anbud

- Det har vært en del spennende rettighetsrunder tidligere i år, men vi mener norsk fotball har økt i verdi og bør være et attraktivt innhold i årene som kommer. Ikke minst har samarbeidet med nåværende partnere på de ulike rettighetene, og arbeidet i klubbene og ligaene, bidratt til at dette har utviklet seg godt. Det er en spennende periode vi selger rettighetene for, sa Kristvang til Kampanje i slutten av oktober.

Les mer: Skal selge norsk fotball til mediekanalene - største TV-pakken noensinne
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Tirsdag gikk fristen ut til å legge inn bud på norsk fotball. Ifølge Kampanje er dagens rettighetshaver Discovery, TV 2 og Amedia tre av budgiverne.

Men trioen får konkurranse fra Altibox og Telenor. TV-distributørene har gått sammen i en oppsiktsvekkende allianse.

Les mer: TV-distributører la sammen inn bud på norsk fotball

Direktør for sportsutvikling i Amedia, Helge Birkelund, bekrefter at avishuset har lagt inn bud.

– Vi i kjenner litt på vannet, sier Birkelund, som ikke vil si noe om hvor mye av fotballpakken de er på jakt etter.

Les mer: Fristen for bud på norsk fotball er ute – Amedia med i kampen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.12.2020 23:35    Post subject: Reply with quote

Håper TV2 får rettighetene. De er flinke til å promotere rettigheter de har.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Vil du virkelig ha tilbake Brann-TV?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2020 00:01    Post subject: Reply with quote

Og betale tredobbel pris for det som i praksis er samme produkt?

Nei takk. Det er ingen ting som tilsier at vi har en innholdsleverandør her i landet som kan levere faglig godt og nøytralt innhold, så da tar jeg det billigste og hopper elegant over studiosendingene. Om det er Fredheim eller Alsaker som kommenterer er det i grunnen samme ulla for en Rosenborg-supporter.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.12.2020 09:14    Post subject: Reply with quote

TV2 er en jævla søppelkanal som priser fotballen til sinnsvake summer, så nei takk. Betaler heller en drøy hundrings til dplay enn 4-500 spenn til de folka i Bergen. Sendingene og kommentatorene er like elendig i begge kanaler.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.12.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Synes dagens rettighetshavere gjør en veldig fin jobb. Orker ikke TV2, for mye roping, tilgjort drama og styr på de folkene der.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

Polaris, Schibsted og Amedia har i en årrekke dekket fotball på en måte som publikum, klubbene og sporten har hatt stor glede og nytte av.

Nå ønsker de tre mediekonsernene å samle hovedtyngden av alle lokale, regionale og nasjonale mediehus slik at de kan fortsette å ha en sentral rolle også i fremtiden.

– Det er vår klare mening at dette betyr mye både for publikum og klubbene, og da er det viktig også for små og store mediehus over det ganske land. Ved å stå sammen har vi større sjanser for å hindre at rettighetene går til aktører som ikke tar det samme ansvaret for å dekke både topp og bredde i norsk fotball, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris.

Les mer: Adressa kan få fotballrettighetene i Norge

Vil tro at de kanskje ikke kjøper alle rettighetene. Alternativt videreselger de noen kamper per runde til ordinære TV-kanaler?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-leder Ivar Koteng (61) er forundret over at Norges Fotballforbund ikke vil gi kvinnene den samme muligheten som herrene til å påvirke salget av TV-rettighetene for 2023–2028.

(...)

– Det er vanskelig å forstå hvorfor de gjør det. Jeg tror ikke NFF har tenkt seg om. Hvis Fotball Media og eierskapet der er årsaken ... Men Fotball Media er jo bare et redskap for å gjøre en jobb! NFF tar ikke kvinnefotballen på alvor og gir dem ikke samme posisjon som herrefotballen. Jeg skjønner det ikke. De har tenkt seg svært dårlig om før de satte i gang dette, hevder Koteng, før han legger til:

– Jeg ville umiddelbart lagt meg flat hvis jeg var dem.

Les mer: Koteng ut mot NFF: − Ville lagt meg flat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 16.12.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

Nå har jo NFF også fått tvunget inn hjertebarnet sitt, nemlig sluttspill, i Toppserien neste år. Er dette noe klubbene har støttet opp om, eller er det en ny runde med de magiske bønnene forbundet febrilsk har forsøkt å selge i flere år?

Nylig ble serien avsluttet med full spenning helt inn i siste serierunde, i et velprøvd og populært seriesystem. Så da er det jo klart at man må endre på det systemet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2020 18:19    Post subject: Reply with quote

Det ble vedtatt på fotballtinget i 2019. Og skulle egentlig starte i år. Men det ble rett og slett ikke tid til å spille det i år.

Så vidt meg bekjent så støttet flertallet i Toppfotball Kvinner disse endringene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 17.12.2020 08:05    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg fant ut det samme etter at jeg spurte. NFF har heldigvis skjønt det som resten av verden ikke har, nemlig at et enkelt og greit seriespill er avleggs. Dette blir bra.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 17.12.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

De kommer nok til å prøve seg på Eliteserien igjen også, trenger ikke å frykte at de har glemt det.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 17.12.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Rosenborg-leder Ivar Koteng (61) er forundret over at Norges Fotballforbund ikke vil gi kvinnene den samme muligheten som herrene til å påvirke salget av TV-rettighetene for 2023–2028.

(...)

– Det er vanskelig å forstå hvorfor de gjør det. Jeg tror ikke NFF har tenkt seg om. Hvis Fotball Media og eierskapet der er årsaken ... Men Fotball Media er jo bare et redskap for å gjøre en jobb! NFF tar ikke kvinnefotballen på alvor og gir dem ikke samme posisjon som herrefotballen. Jeg skjønner det ikke. De har tenkt seg svært dårlig om før de satte i gang dette, hevder Koteng, før han legger til:

– Jeg ville umiddelbart lagt meg flat hvis jeg var dem.

Les mer: Koteng ut mot NFF: − Ville lagt meg flat


Her synes jeg NFF svarer fryktelig dårlig for seg.

Journalist: "Har NFF tenkt å fortsette med å kun la herrefotballen være direkte involvert i TV-forhandlingene?"

NFF: "Vi opplever at vi har god dialog med alle"

OK? Det var jo ikke det som var spørsmålet...

Det ser så utrolig dumt ut når noen svarer det som en kommunikasjonskonsulent har lært dem opp til å svare. Kunne de ikke bare sagt det som det er: "Ja, vi har foreløpig tenkt å gjøre det på denne måten. Foreløpig har herrefotballen mye større verdi for TV-selskapene enn kvinnefotballen. Det er naturlig at de som genererer de store pengene får plass ved forhandlingsbordet. Men vi har ikke glemt kvinnefotballen - og vi har jevnlige møter med dem også. Vi informerer dem og får innspill tilbake. Det fungerer bra. Så kan det tenkes at vi gjør det annerledes neste gang - kvinnefotball får mer og mer oppmerksomhet og vi tror verdien vil øke."

Eller noe i den duren. I stedet for å gjenta det samme innlærte "kommunikasjonskonsulentsvaret" gang på gang.

Og enda dummere ser det ut når de sender en kvinne for å svare på spørsmålet. Tror de at når en kvinne kommer med svada-svar på kritiske spørsmål om kvinnefotball så er alt i orden?

Svar skikkelig og redelig på spørsmål - da slipper man å få flau smak i munnen.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.12.2020 11:36    Post subject: Reply with quote

Det tenkte jeg også. Syntes i utgangspunktet NFF hadde en brukbar sak, i og med at kvinnefotballen ikke egentlig har tilført verdi til TV-rettighetene før nå i det siste, og det kunne være avtaleforhold som stod i veien for representasjon på ønsket nivå.

Men så leser jeg kommentaren fra utskremt svadaminister, og så faller sympatien rett til bunns. Samme effekt som når noen ansetter Elden til å forsvare seg i retten. Ja, jeg vet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Tirsdag erfarte Kampanje at Telenor og Altibox hadde kommet med et bud på rundt 4,5 milliarder kroner til Fotball Media, som forvalter medierettighetene til norsk fotball. Det er en sum bransjenettstedet hevder skal være høyere enn budet fra TV 2.

(...)

Konstellasjonen Telenor/Altibox skal ha holdt sin presentasjon 4. desember. Etter dette skal TV 2 ha kommet med et fremstøt som inneholdt en klausul om eksklusiv forhandlingsrett hvis Fotball Media ønsket å gå videre med dem, ifølge VGs kilder.

(...)

Forhandlingsutvalget i Fotball Media, som eies av Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (herreklubbene), skal, ifølge VGs opplysninger, deretter ha godtatt kravet fra TV 2, noe som har satt dem i førersetet om rettighetene.

I etterkant skal Telenor/Altibox ha forhøyet sitt bud.

Les mer: TV 2 i ferd med å kuppe milliardkamp om norsk fotball

Altså kan vi regne med dobling i forhold til den nåværende avtalen verdt 2,4 mrd. kr. Surprised

Blir spennende å se om Discovery kontrer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.12.2020 08:54    Post subject: Reply with quote

Hvis det blir en dobling så må vel tv-inntektene til klubbene økes betraktelig i ligaen ?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 18.12.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke forstå at det er lønnsomt for TV-selskapene å kaste så mye penger på bordet for et så lunkent produkt som eliteserien?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.12.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Da har Tv2 sikret sett rettighetene til Eliteserien igjen 2023-2028
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 18.12.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Skrekk og gru! TV2 forbinder jeg bare med høy pris og om mulig enda høyere roping.
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
Page 37 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb