English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 24.07.2024 15:46    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med verdens dummeste innlegg. Imponerende nivå, hvis du faktisk mener at dette kan sammenlignes... Gir deg i alle fall en haug med velfortjente merkelapper.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert

PostPosted: 24.07.2024 23:52    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
HeXX wrote:
Tekstene, ropene og sangene har også blitt mer og mer banalisert, og per idag er disse gruppenes verdi for klubben relativt liten. De har spilt seg selv utover sidelinjen, og de har glemt hva fotball handler om og hva det er å være supportere.

Så for meg kan ØØ godt stenges, og dagens grupperinger nektes adgand ut sesongen, noe som bør bli forlenget om det ikke gjøres interne styrevedtak som forhindrer aksjoner som dette, og som viser at de velger klubben foran seg selv.

Dette må være følelsene som prater, og ikke logikken. Jeg skjønner at du er sint etter søndagens avbrutte kamp, men dette blir for dumt. Uten syngende supportere, tifo, bannere, flagg osv. blir det mye kjedeligere å dra på Lerkendal. Da ender man opp der Tromsø var for få år siden, der tribunelivet stort sett besto av "Heia TIL" og "Tromsø *klapp klapp klapp*", buing på alt av situasjoner som går imot og grufull scoringsmusikk. Dit tror jeg ikke noen vil. Disse supporterne har også i stor grad sørget for uvurderlig støtte og utsolgte bortefelt stort sett overalt. Om man stenger ØØ-tribunen, vil det jo også bety et par tusen færre solgte billetter på hver eneste hjemmekamp, og du ønsker vel ikke å sabotere økonomien til klubben? Kollektiv avstraffelse er for øvrig ikke så populært lenger heller.

Har du sett kamper fra andre steder på tribunen enn ØØ? Joda, Kjernen har bidratt med mye liv de, men de er fortsatt bare en liten del av supporterne, en liten del av de som synger, en liten del av de som jubler, applauderer osv. Å sammenligne Lerkendal med en plastikkmatte nordpå som fortsatt har blodmerker etter slakting, blir i grunnen lite relevant. Lerkendal er langt bedre enn som så.

Om man skulle stenge ØØ for dagens bruk ut sesongen, behøver den ikke stå tom. De fleste som står der har sesongkort, og om de blir kansellert, vil klubben ikke tape penger på om dere kommer eller ikke. Fyller man derimot tribunen med feks barnefamilier, vil inntekten øke. Både gjennom barnefamilienesbidrag, og de fra ØØ som kjøper seg inn på ledige stoler på stadion for øvrig.

Og nei, kollektiv avstraffelse er ikke inn, men det er jo nettopp det bermen har lagt opp til, og da er det også greit at de får den i retur. Særlig når viljen til å rydde opp synes å være totalt fraværende.

Så for å si det slik. Ekte supportere lever trolig svært godt med at ØØ fylles av andre enn bermen ut sesongen, og om det er tribuneliv et du er redd for, kan du jo selvsagt kjøpe deg billetter og bidra der du ev måtte ende opp på stadion.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 25.07.2024 09:56    Post subject: Reply with quote

Da må du ringe markedsavdelingen til RBK sporenstreks! De er nok interessert i å høre denne utrolige strategien din som på magisk vis vil fylle ØØ (som ikke akkurat er stadions beste plasser) med nyklekkete barnefamilier, når de selv ikke klarer å fylle langsidene med rabatterte billettpriser engang.

Og ifølge dere vil jo ingen komme tilbake til Lerkendal nå, så det må være litt av en strategi.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 09:56    Post subject: Reply with quote

Hexx, jeg ser du skriver som om du besitter en fasit her. At fordi du og noen andre på langsiden har det så forferdelig etter kampen så betyr det at alt skal legges ned. Du snakker som om det er 21000 på hver kamp med 5000 i kø for å få billetter. Kjernen, både på hjemme og bortekamper er høyst nødvendig for Rosenborg. Det er bare å se på uttalelser fra spillere og trenere de siste årene feks. Rosenborg har omtrent spilt på hjemmebane uansett hvor de har vært. At du og dere snakker ned viktigheten av dette viser bare hvor lite dere skjønner.
Jeg er enig i at dette var et dårlig utfall av en aksjon og burde ikke skje, men det er faktisk ikke dere på langsiden som har holdt dette laget så høyt som det faktisk har vært de siste årene.
Jeg tror ikke dere skjønner viktigheten av slike grupperinger, noe som gjelder for alle lag.
Jeg snakker ikke her om meg selv, men om mennesker som legger ned noe vanvittig med penger og timer i dette laget. At dere ikke klarer å se viktigheten av dette er skremmende.

Det er bare å stenge denne tråden og andre rundt disse diskusjonene. Det her helt klart hva begge sidene mener. Det blir ingen løsning. Dere som ikke lenger skal på kamp får bare være hjemme, så skal vi andre som går på kamp uansett holde dette igang.
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 11:21    Post subject: Reply with quote

Og du snakker som om vi får poeng på bortebane.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 25.07.2024 13:23    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Har du sett kamper fra andre steder på tribunen enn ØØ? Joda, Kjernen har bidratt med mye liv de, men de er fortsatt bare en liten del av supporterne, en liten del av de som synger, en liten del av de som jubler, applauderer osv. Å sammenligne Lerkendal med en plastikkmatte nordpå som fortsatt har blodmerker etter slakting, blir i grunnen lite relevant. Lerkendal er langt bedre enn som så.

Tro det eller ei: Jeg har aldri satt mine bein på ØØ-tribunen. Jeg har derimot sittet omtrent overalt ellers på Lerkendal. På langsidene, kortsidene, oppe, nede, midt på, i hjørnet, på VIP-en og til og med bortefeltet. Og det er ikke mye stemning å synge ballader om. Så klart jubler og applauderer folk over hele stadion. Det gjør jo alle typer supportere på alle arenaer. Det skulle bare mangle. Og det er også tendenser til spredt synging. Men da er det selvfølgelig sånn at folk synger med på sangene som dras i gang av nettopp ØØ. Uten ØØ til å koordinere og dra i gang sangene blir det ingen sanger å synge med på. Og nei, jeg tror ikke publikum på Lerkendal er bedre enn som så. Hvordan tenker du at det skal foregå? Skal noen på langsida spontant dra i gang en shalala mens en på kortsida prøver å mane fram en rooooseeeenbooooorg? Og du setter sikkert heller ikke pris på tifo, bannere og flagg, da? Eller skal du ta med deg balkongflagget hjemmefra og sitte der og veive så popkornbøttene flagrer og kaffekoppene skvetter? Da blir du sikkert populær.

HeXX wrote:
Om man skulle stenge ØØ for dagens bruk ut sesongen, behøver den ikke stå tom. De fleste som står der har sesongkort, og om de blir kansellert, vil klubben ikke tape penger på om dere kommer eller ikke. Fyller man derimot tribunen med feks barnefamilier, vil inntekten øke. Både gjennom barnefamilienesbidrag, og de fra ØØ som kjøper seg inn på ledige stoler på stadion for øvrig.

Så du vil kaste ut alle som var på ØØ i forrige kamp, men de må gjerne kjøpe billetter andre steder på stadion? Hvor er logikken i det? De er altså hjertelig velkommen tilbake på kamp, og kan formodentlig synge og flagge andre steder, bare ikke på ØØ? Hvordan man i det hele tatt skal kartlegge alle som var der på søndag, hadde jo vært interessant å vite. Men vi vet at ordføreren i Trondheim var der. Vi kan jo begynne med å utestenge ham.

HeXX wrote:
Og nei, kollektiv avstraffelse er ikke inn, men det er jo nettopp det bermen har lagt opp til, og da er det også greit at de får den i retur. Særlig når viljen til å rydde opp synes å være totalt fraværende.

Så for å si det slik. Ekte supportere lever trolig svært godt med at ØØ fylles av andre enn bermen ut sesongen, og om det er tribuneliv et du er redd for, kan du jo selvsagt kjøpe deg billetter og bidra der du ev måtte ende opp på stadion.

En retorikk som tatt ut av Idi Amins memoarer. Ikke veldig raffinert, og ikke noe som bidrar positivt til noe som helst. Som sagt forstår jeg at du er sint, skuffa, lei deg eller lignende. Men ro ned et par hakk. Jeg så kampen på TV og ble også både sint og lei meg da kampen ble avlyst, og jeg tror ikke det var verdt det med de konsekvensene det kan få for klubbens økonomi og supportere som kanskje ikke kommer tilbake. Men jeg har forståelse for at noen synes det er nødvendig å gå så langt. NFF er gjennomsyra av en autoritær holdning og må forandres.

Uansett må man da kunne være saklig og se bort fra eventuelle uenigheter om investorer, VAR, tennisballer og fiskekaker og anerkjenne at tribunelivet blir langt fattigere uten folka som bruker så mye tid og penger på å støtte Rosenborg som ØØ gjør.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 14:03    Post subject: Reply with quote

Men hvis kampene ikke blir spilt betyr det ingenting hva vi bidrar med av liv og røre.

Jeg har vært på ØØ i 20 år og støtter at det stenges ut sesongen.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 14:15    Post subject: Reply with quote

Du veit hva du får om du bare stenger øvre øst ut året?
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 14:20    Post subject: Reply with quote

Mer sabotasje fra pøblene som "elsker Rosenborg"?
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 25.07.2024 15:03    Post subject: Reply with quote

På slutten av 80-tallet var det få som var så beryktet som Vålerengas supportere. Alt som vare galt i verden, ble lagt på klanens skuldre. Og ofte var det med rette. De ble representert med vold, avbrudd av kamper og vandalisme med langt mer.

Da var det noen supportere, med Anders Krogstad i spissen, som begynte å vise lederskap. De tok ansvar, viste kontroll både innad og utad, og endte opp som en ekstremt velansett gruppering.

De seneste årene har vi hatt supportere som har vandalisert klubbhuset, supportere som initierer slåsskamper og sist nå søndags episode.

Jeg skal ikke avskrive Kjernens mulighet til å gjøre opp for seg og igjen bli sett på som et aktivum. Men det begynner med lederskap og ansvar. Til nå er det eneste jeg har hørt fra grupperingen på Øvre Øst er "Vi har flere balla" og "Vi fikk stoppa kampen". Fra Kjernen har jeg kun hørt at det gikk litt for langt - men i neste setning blir ansvaret for avlysningen lagt på NFF.

Det har nå gått fire dager, og ennå har jeg ikke hørt noen rekke opp hendene og ta ansvar. Jeg har til gode å høre noen si de skal ta kontroll på tribunen og utøve internkontroll og disiplin.

Hvis man ikke får kontroll over elementer som synes det er naturlig med finlandshette på fotballkamp, kommer vi til å bli uglesett på samme måte som Vålerengas supportere gjorde på 80-tallet.
Back to top
Votten
Senior

PostPosted: 25.07.2024 15:24    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
De seneste årene har vi hatt supportere som har vandalisert klubbhuset, supportere som initierer slåsskamper og sist nå søndags episode.

Vandalisert klubbhuset? Er det bannere som har blitt hengt opp du tenker på da? Eller noe annet?

Slåsskamper er ikke et stort problem blant våre supportere. Det hender at det forekommer i enkelte oppgjør, hovedsakelig Vålerenga og Lillestrøm. For Vålerenga sin del hadde de en langt mer alvorlig episode enn oss forrige helg, så du kan jo undre deg hvem som initierer slåsskampene…
Back to top
ODN
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 15:33    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
For Vålerenga sin del hadde de en langt mer alvorlig episode enn oss forrige helg, så du kan jo undre deg hvem som initierer slåsskampene…

Vålerenga sine supportere er en velorganisert gjeng, som viser både lederskap, ansvar og kontroll. Hvordan våger du å ødelegge dette argumentet med fakta?!

Det diskuteres dessverre med folk som mangler altfor mye oversikt rundt hva i hele tatt forskjellen på ØØ og Kjernen er, og når det ikke er noe ønske om å ta noe som helst innover seg, så er det nok dessverre lite vits i å diskutere temaet lengre. Hadde forøvrig vært gøy med en boikott, så hadde man fått sett hvor viktig jobben som legges ned er. Håper dog ikke det skjer, for laget sin skyld (selv om sånne som vi to ikke egentlig er supportere(?))
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 25.07.2024 17:25    Post subject: Reply with quote

Foreslår ØØ oppretter en spleis for å kompensere klubben sin.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 18:15    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som de er interessert i det overhode. Kanskje må de som ble skadelidende av pøblene gjøre det i stedet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.07.2024 18:53    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg vil støtte/ foreslå en aksjon fra Kjernen om innsamling av penger for å kjøpe ut usolgte billetter de neste kampene våre, det syns jeg vil være på sin plass med tanke på hvor utsatt klubbens økonomi er.

Uavhengig av om man er for eller imot VAR, om man støtter aksjonen eller ikke, eller om man syns det var flott eller man gikk altfor langt; det har kostet klubben dyrt i en tid vi er tomme for penger, klarer Kjernen å mobilisere for aksjon, så klarer de også å mobilisere for innsamling til å kjøpe ut usolgte billetter smfor å rette opp de økonomiske skadene klubben er påført.

Står for den, forventer at det blir satt opp en helvetes suksessfull spleis som kompenserer for tapet klubben møter med å spille for tomme tribuner.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 20:36    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Jeg har vært på ØØ i 20 år og støtter at det stenges ut sesongen.

Dette er ikke ment som kverulering, men er det virkelig 20 år siden kjernen flyttet fra NV til ØØ, eller var du på ØØ også før kjernen flyttet? Tida går fort, så mulig det har gått 20 år, men jeg bare mener jeg husker så godt å ha stått på NV flere ganger, og kan ikke tro at jeg bare var 14 år eller yngre.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 26.07.2024 09:52    Post subject: Reply with quote

Kjernen flyttet til Øvre Øst i 2009. Så 15. sesongen der i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Votten
Senior

PostPosted: 29.07.2024 11:43    Post subject: Reply with quote

https://kjernen.com/2024/...-folelser/

Fint innlegg av Kjernen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.07.2024 12:20    Post subject: Reply with quote

Kjernen er bare opptatt av å snakke om hvorfor de er apekatter, og ikke opptatt av å gjøre opp for seg ser jeg. Synd at det gikk ut over dere men...
Back to top
Votten
Senior

PostPosted: 29.07.2024 12:50    Post subject: Reply with quote

Ikke sant. Uhørt at noen vil forklare bakteppet for sine handlinger. Her skal man bare ta støyten og la alle tro at man bare ville lage faenskap fordi man ikke har fått viljen sin.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.07.2024 13:49    Post subject: Reply with quote

De kunne hatt fokus på å unnskylde.

Hvor ble det av den forventede spleisen for øvrig?
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 29.07.2024 13:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Står for den, forventer at det blir satt opp en helvetes suksessfull spleis som kompenserer for tapet klubben møter med å spille for tomme tribuner.

På høy tid at det opprettes Spleis ja.

Er helt urimelig at klubben skal dekke utgiftene med avbrutt kamp.

Men, det ser ut som det sitter lengre inne. Da var det straks kulere å leke Zorro og være med på å kaste inn tennisballer og fiskekaker inn på banen.

Svakt.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 29.07.2024 13:58    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
https://kjernen.com/2024/...-folelser/

Fint innlegg av Kjernen.

Fint innlegg?

Tvert imot. Her fortsetter Kjernen med å fronte et virkelighetsoppfatting hvor de er de eneste virkelige supportere. At Rosenborg, Lerkendal og Eliteserien først og fremst er til for de.

Sannheten er at et svært lite (men høyrøstet og organisert) mindretall er mot VAR, både på Lerkendal og i fotball-Norge generelt. Noe den brede raseriet mot Kjernen i kommentarfeltene etter Lillestrøm er et godt bevis på.

Supportere flest møter opp på Lerkendal for å se kamp og heie på Rosenborg, med eller uten VAR. Supportere flest trives godt på Lerkendal, med eller uten VAR. Det supportere flest ikke vil ha, er når noen som kaller seg selv supportere kaprer og ødelegger fotballopplevelsen for å fronte sin egen agenda.

Sånn vil ikke supportere flest ha det. Derfor vil Lerkendal bli et bedre sted for det store flertallet på Lerkendal uten Kjernen og holdningene deres. Gjennom gjenntatte sabotasjaksjoner mot eget lag har bermen på Øvre Øst gjort seg selv til en belastning for Rosenborg og supportere flest.

La oss si at VAR forsvinner. Hva skjer når dommeren dømmer feilaktig og kampavgjørende mot Rosenborg? Hva kaster dere da?

Gi oss Lerkendal tilbake. Finn noe annet å bruk fritida på enn finlandshetter, fiskekaker og faenskap.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 29.07.2024 14:31    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvor ble det av den forventede spleisen for øvrig?

Det kan man lure på. Det vil være rimelig om de som står bak aksjonen går sammen om å refundere følgende:

- reiseutgifter osv. for publikum som fikk turen sin ødelagt
- billettutgifter refundert (i alle fall for dem som ikke har mulighet til å benytte gratisbillett til en annen kamp)
- tapte kampdagsinntekter for Rosenborg
- dekke inn bøter til Rosenborg og Lillestrøm
- tap av framtidige billettinntekter pga. stengte tribuner
- tap av framtidige billettinntekter pga. lavere tilstrømning av publikum

Har jeg glemt noe da?
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 29.07.2024 14:51    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Votten wrote:
https://kjernen.com/2024/07/29/fotball-er-folelser/

Fint innlegg av Kjernen.

Fint innlegg?

Tvert imot. Her fortsetter Kjernen med å fronte et virkelighetsoppfatting hvor de er de eneste virkelige supportere. At Rosenborg, Lerkendal og Eliteserien først og fremst er til for de.

Sannheten er at et svært lite (men høyrøstet og organisert) mindretall er mot VAR, både på Lerkendal og i fotball-Norge generelt. Noe den brede raseriet mot Kjernen i kommentarfeltene etter Lillestrøm er et godt bevis på.

Supportere flest møter opp på Lerkendal for å se kamp og heie på Rosenborg, med eller uten VAR. Supportere flest trives godt på Lerkendal, med eller uten VAR. Det supportere flest ikke vil ha, er når noen som kaller seg selv supportere kaprer og ødelegger fotballopplevelsen for å fronte sin egen agenda.

Sånn vil ikke supportere flest ha det. Derfor vil Lerkendal bli et bedre sted for det store flertallet på Lerkendal uten Kjernen og holdningene deres. Gjennom gjenntatte sabotasjaksjoner mot eget lag har bermen på Øvre Øst gjort seg selv til en belastning for Rosenborg og supportere flest.

La oss si at VAR forsvinner. Hva skjer når dommeren dømmer feilaktig og kampavgjørende mot Rosenborg? Hva kaster dere da?

Gi oss Lerkendal tilbake. Finn noe annet å bruk fritida på enn finlandshetter, fiskekaker og faenskap.

Er langside supporter, og har fått inntrykk av at det er ganske så stor motstand mot Var der også. Så dette stemmer ikke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84, 85  Next
Page 83 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb