English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 219, 220, 221 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.03.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Man kan jo godt kanskje da se på troppen, og erkjenne at Jokke har rett, RBK kommer til å pille 4-2-3-1 i år.
Dette tror jeg kommer av at Mannverk var utilgjengelig (kremt kremt) og at kaden til per nå bekreftet det Åge har tenkt på, at vi kanskje er nødt til å spsille med to dype i år. Tror nok han håper Tagseth utvikler seg videre og kan bekle den rollen alene, men at han ikke tørr stole på ham til det pr. i dag.

Da gir plutselig Hoff overgangen mening. Ikke er han playmaker men han er et arbeidsjern uten like.
Tar man i tillegg in nat det er interee rundt Zac å har og Marku muligen blir ettpå om topper å har vi plutelig manko på indreløpere (konradssen skadd også).

Dette er uten tvil det som er safe. Hoff koster ikke alt for mye og vi får stabilitet i spillertroppen og kan bruke Holse bak spiss og der er nok kanskje også Rasmus og Vecchia fine alternativer.

Føler som flere påpeker dog at vi mangler en spiss, så får vio se når Ole er tilbake.

Åge strukturerer utifra budsjett og jeg tror han velger riktig løsning.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 09.03.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Ja, sikkert gode vurderinger av Åge. Men føler at troppen er litt grå.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.03.2021 15:09    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett ut som 4-2-3-1 i treningskampene (dog internkamper), så tviler på at det blir mer enn noe vi gjør i enkeltkamper. En sittende midtbanespiller blir nok modus operandi, forhåpentligvis med minst en litt mer aktiv midtstopper i oppbyggende spill.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 09.03.2021 15:09    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Blir jo ikke noe seriestart den 5.4, kan vi bare glemme. Heldige om den starter opp i begynnelsen av mai. Så dette er vel ikke noe problem ennå?


Tenkte det samme. "Bare" 6 uker. SÃ¥ der var vi heldige.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 09.03.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Fint at det ikke var mer alvorlig. Vil tro at vi uansett kommer til å prøve å hente Hoff. Vi burde strengt tatt ha en midtbanespiller til uansett når vi vet skadehistorikken til Konradsen og at Skjelbred trolig er ute med noen mindre skader av og til.

Vi har vel ikke gitt opp Mannsverk, men når vi ikke får tak i han nå i vinter så er han nok fort tapt for RBK. Vil tro noen utenlandske klubber vil kjempe om å hente han til sommeren, gitt at han fortsetter å spille bra i Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

Får uansett tro at Skjelbred ikke lider samme skjebne som Dorsin, som måtte legge opp etter skade på indre sidebåndet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

(...) over påske skal Ciljan sjekkes av ortoped på nytt, og det skal legges en ny plan.

– Han er i klar framgang. Men det handler om ikke å forsere ting, sier legen til Adresseavisen fredag.

Han svarer derfor nei på spørsmål om Ciljan rekker den nye seriestarten - etter planen 2. mai.

(...)

– Vi skal begynne å nærme oss når vi kommer til 16. mai, sier han.

Les mer: Rekker ikke ny seriestart: Nå vet RBK når Ciljan er tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 27.03.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

Greit nok. Det blir uansett ikke seriestart før senere i Mai.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Spørrehalvtime
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 09.04.2021 22:15    Post subject: Reply with quote

Kristoffer Zachariassen sier at Per er den beste spilleren han noen gang har spilt med. Synes det er ganske kult. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.04.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...k-stjernen

Er i rute, begynner å trene ordentlig i morgen.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Tidsplanen forblir som den har vært. Midten av mai, slutten av mai. Da skal han være tilbake på banen. Men 16.mai-kampen borte mot Bodø/Glimt henger i en tynn tråd.

- Det tror jeg kan bli knapt. Men vi får se. Jeg vil være 100 prosent, og nå begynner vi denne uka med å pushe grensene, uten å tråkke over.

Les mer: Her er han endelig tilbake. NÃ¥ begynner det skumle for Ciljan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 27.04.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Vigtigt at han bliver klar til kampene imod de bedre hold, hvor vi helt sikkert vil blive presset. Han er dygtig til at holde på bolden og skabe ro når det behøves.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2021 23:20    Post subject: Reply with quote

Oppløftende med Henriksen på midtbanen i dag, så håper de ikke tar noen sjanser, og holder igjen det nødvendige så han faktisk er 100% når han slipper til igjen, selv om han sikkert er gira på å komme i gang. Har vært litt for mange tilfeller med spillere som er sendt utpå banen for tidlig etter skade de siste sesongene, for så å havne på sykestua igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

– Nå er kneet er bra igjen, nå er det opptrening med styrke rundt kneet. Det tar litt tid før de tør å slippe meg helt fri, men jeg er mer optimist enn det «dem» er. Tidsmessig altså. Men sånn er det alltid, sier Skjelbred til Discovery.

(...)

– Per er en erfaren fotballspiller som kjenner kroppen sin veldig godt – spesielt etter ti år på baken som midtbanespiller i Bundesliga. Vi følger den tidsplanen vi har satt opp for han. Progresjonen er bra, understreker Due.

Les mer: Tilbake på treningsfeltet – ønsker å utfordre RBK-legenes prognose
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 30.04.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
spesielt etter ti år på baken som midtbanespiller i Bundesliga.


Syntes det er litt frekt mot PCS, han satt ikke SÅ mye på benken Surprised Razz
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 30.04.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

han er en klasse spiller og jeg håber han går direkte ind på holdet og viser sig som en klar forstærkning. Så må vi rykke Henriksen ned i det midterforsvar så vi i tilgift får en spillede stopper. Det kan ende med at blive helt godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Henriksen er mye mere duell sterk enn både Per og Hoff...
Hsn er også mere målfarlig enn de to og har et tungt skudd fra litt distanse... Er usikker på om jeg vil flytte Henriksen ned etter det han viste sist mot KBK. Synes vel også at Hovland har sett bedre ut enn på lenge
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 30.04.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Helt enig, synes Henriksen har vist seg fra en bra side nå de siste 2 månedene. Som jeg i grunn forventet da han annonserte returen til rbk og ble deretter litt skuffet i høst.
Spiller sikkert, direkte og med touch, dikterer tempoet til en viss grad og kommer med noen stikkere her og der, svært få feil ballmist og åpenlyse feil - spesielt mot kbk. Synes det virkelig spøker for Zak som gjør for mange ballmist og feil - til tider fantastisk god, og til tider dårlig. Minner meg litt om morten knutsen en gang i tiden som svingte altfor mye i prestasjonen ila en og samme kamp. Tror fort triologien blir pcs, henriksen og hoff som er en solid midtbane i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 30.04.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

Det kan du si, men vi mister utrolig med målpoeng av å ta ut Zach, samt løpene inn i boks. Tror derfor ikke vi tar ham ut, uten at jeg tør foreslå noen konstellasjon
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 30.04.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Per har mer rekkevidde og er en bedre ballvinner enn Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 30.04.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Tror nok ikke at Zachariassen har så altfor mye å frykte. Vi snakker tross alt om vår beste spiller i fjor, som ikke akkurat har gjort noe for å spille seg ut av laget. Henriksen blir dyttet på stopperplassen, og inn kommer Skjelbred. Zachariassen har noen offensive egenskaper, samt at motoren og arbeidsinnsatsen hans passer perfekt inn i hvordan Hareide ønsker å presse.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2021 21:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Zachariassen har mye å frykte. Vi snakker IKKE om vår beste spiller i fjor. Vi snakker om en som leverte gode tall på målpoeng, og en spiller som timer løp inn i boks på en framifrå måte. I tillegg er det en spiller som er sympatisk og jobber hardt.

MEN han har store mangler i banespill forøvrig. Han er ikke en spiller som setter opp andre og ikke en som dominerer med ballen i beina. Hvis vi mister målpoengene til Zachariassen så kan det godt være at vi får de igjen fra en annen spiller ved at den som tar plassen hans er en bedre playmaker og en bedre ballspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.04.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Det kan du si, men vi mister utrolig med målpoeng av å ta ut Zach, samt løpene inn i boks. Tror derfor ikke vi tar ham ut, uten at jeg tør foreslå noen konstellasjon


Zachariassen er veldig nyttig og effektiv - i én rolle. Når han kan kan komme på dybdeløp i boks med startblokka stående på den midtre tredelen av banen er han veldig giftig. Han har imidlertid vist seg å være høyst middelmådig med startposisjon høyere i banen eller om han må holde mer tilbake. Han er ingen tier, han er ingen sittende midtbanespiller, og han er absolutt ingen ving. Han er kanskje troppens mest rendyrkede rollespiller - på godt og vondt.

Etter mitt syn er Zachariassen omtrent selvskreven som indreløper i klassisk v, men med alternativene man har på midtbanen - også om Henriksen skal spille stopper - ser jeg ingen grunn til å starte med Doff om v'en snus. Gitt en skadefri tropp, naturligvis.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 30.04.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Da er jeg veldig nysgjerrig på hvem du syntes var bedre i fjor. Zorac har et veldig godt poeng angående at formasjonen kommer til å spille en veldig stor rolle. Derimot, jeg mener at de offensive ferdighetene og motoren til Zachariassen - kommer til å gjøre stor nytte ut av seg i hvordan Hareide ønsker at laget skal spille. Han har absolutt noen mangler, men disse føler jeg at de to resterende midtbanespillerne kompenserer for - og det er slike rollefordelinger vi har manglet i mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 219, 220, 221 ... 231, 232, 233  Next
Page 220 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb